Jump to content
MAINOS

työuupumus


Vieras: marjuli64

Recommended Posts

Vieras: marjuli64

Joltain keskustelupalstalta luin, että työnantajan ei tarvitse hyväksyä sairasloman syyksi työuupumusta ? Eli jos uuvahdan työssäni, ( ja se ei ole kaukana...) enkö ole oikeutettu palkalliseen sairaslomaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olet oikeutettu ihan samalla tavalla syystä riippumatta...

Kummallista johtamista tässä valtakunnassa vielä näin 2000-luvulla  angry.png

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksi lääkäri sanoi jotain saman tyylistä kerran sairaslomaa kirjoittaessaan ja erilaisista sairasloman syistä rupatellessamme. En tajunnut kysyä tarkennusta kun mistään sellaisesta ei omalla kohdallani ollut kyse. Mutta muistan hänen sanoneen "Kela ei hyväksy sitä syyksi". En sitten tiedä mitä korvauksia tms. hän tarkoitti...

muoks: typot

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos Kela ei hyväksy burnoutia sairasloman syyksi, niin eiköhän noita hyväksyttäviäkin löydy samasta sarjasta.

Olen ymmärtänyt, että näissä vaihtoehtoisissa dg:ssa on sit se vaikeus, että tietyllä dg- numerolla saa Kelan mukaan sairastaa vain tietyn ajan, jonka jälkeen jos tilanne jatkuu dg:a täytyy tarkentaa/jopa muuttaa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Käsitykseni mukaan työuupumusdiagnoosi (ICD-10:ssa Z73) on siis ns. Z-dianoosi, jota käytettään myös  ???ns.työdiagnoosina. Tämä Z73, ei yksinään riitä sl-perusteeksi, mutta sen voi liittää ns. lisädiagnoosiksi l. muut työkykyä alentavat sairaudet. Jotta lääkärintodistus olisi sl-kelpoinen pitää siihen liittää merkittävä työkykyä alentava sairaus tai vamma. Työuupumuksen kysessäollessa tavallisimmin merkittävä työkykä alentava sairaus l. ns.päädiagnoosi on jokin "masennusdiagnoosien" (ICD-10 F32-33) joukosta. Siis tautiluokituksessa työuupumus ei voi olla yksistään erillinen diagnoosi vaan sen katsotaan liittyvän depressioon. Tästä on monet erimieltä, mutta KELA ei hyväksy sairaspäivärahan maksua varten Z-diagnoosia.

En toki ole lääkäri vaan toin vain esille oman käsitykseni/tietämykseni asiasta. Asia kannattanee varmistaa vielä pätevämmältä taholta.  huh.gif

Yhteisö/yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki on. (mukaillen M.Wuorelta)

Instant Karma?

Miten me voimme irtisanoutua, orjathan pitää myydä?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...