Jump to content
MAINOS

epävarmuus


Vieras: nakki

Recommended Posts

Onko kellään samanlaisia tuntemuksia, kun valmistuisin ensi keväänä terkkariks ja tänä keväänä pitäis tulla sh:n opinnot täyteen mutta tuntuu etten oikeasti osaa mitään! ;D Ainut sairaalaharjoittelu meni penkin alle ohjaajan ja mun erimielisyyksien takia ja en silloin "osannut" vaatia parempaa. Kesätöissä olen ollut vain vanhainkodissa missä ei muuta kun perushoitoa tarvitse tehdä. Nyt kesäksi menen sairaalaan ja olen ihan "paniikissa" kun sh:na sinne menen niin kai ne odottaa kuitenkin että osaankin jotain mutta kun en edes kertakatetroida osaa....turhauttavaa :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mistäs tiedät että et osaa katetroida. Oletko edes kokeilut ;D

Turha panikoida. Suurempi olisi huoli jos ilmoittasit osaavasi homman jo täysin.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikilla varmaan samanlainen olo ollut, mutta kyllä joka paikassa ymmärretään (ainakin pitäisi), että on vastavalmistunut. Silloin vielä voi kysyä ihan mitä vaan. Minä kysyn kyllä vieläkin ihan mitä vaan, jos en tajua. Ja valmistumisestani on jo huimat kolme-neljä vuotta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuttu tunne toisaalta.. Oon ite keikkunut sairaanhoitajan hommissa vajaan vuoden valmistuttuani terkkariksi. Kyllä siellä kentällä aika paljon OLETETAAN osaavan. Ja ajoittain vastuu on kyllä tuntunut liian suurelta.. Lähinnä tämä kaikki johtunee taas siitä, mistä julkisuudessakin puhutaan - muttei asian eteen mitään tehdä: liian vähän resursseja, eli perehdytysaika jää lyhyeksi ja perehdytys vaihtelee.. Työolosuhteet on koko ajan rankemmat eli potilaita paljon, ja koko ajan enemmän autettavia ja monisairaita mutta osaavaa henkilökuntaa liian vähän. Ihmiset eläköityvät, ovat sairaslomalla tai ihmiset vaihtavat työpaikkaa/alaa..  :-

Mutta, toisaalta sitä oppii parhaiten kun ei pakoile vastuuta, vaan menee tilanteisiin mukaan. Se, miten kauan jaksaa nöyränä joustaa ja kantaa vastuuta liikaakin, on sitten eri asia..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tärkeintä on se,että mitä et osaa...niin otat selvää ja opettelet.Kukaan ei ole seppä syntyessään.Monet kädentaidot kehittyvät vain harjoittelemalla.Tietoa on pilvin pimein ja omasta aktiivisuudesta kiinni kuinka paljon sitä hyödynnät.Vastuuta ja uusia tilanteita ei saa pakoilla.Vastuullisuutta on myös se,että sanoo kun ei osaa tai ei yksin selviä.

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

turhaan ottaa paineita. yleensähän sairaalassa on perehdytysjakso uudelle työntekijälle, käydään talon tavat ja potilaat läpi. kädentaidot kehittyvyt kun työtä tekee, ja onhan siellä apuna vanhemmat kokeneemmat hoitajat :)

tsemppiä vaan!

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu-u. Muistan itsekin tuon "valmistuvan ahdistuksen". Mutta niin se vain oli, että työskentely sekä aktiivinen ajattelu ja kysely olivat parasta oppia. Kun menin nykyiselle osaastolleni töihin sairaanhoitajaksi, olin tehnyt siellä keikkaa jo lukuisia jaksoja jne, mutta silti se ahdisti ja olin epävarma. Mutta se oli sitä, että oli sitten se vastuu hommista itellä. Ja niin se vain on, että aina saa kysyä ja hyvä kun kysyy!! Kyselläänhän me kokeneemmatkin, mutta tietenkin se jokahetkinen "arki" sujuu pahemmin kyselemättä. Riippuen tietenkin paikasta, mutta aika nopeasti sitä oppii peruskuviot.  Tsemppiä sulle!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...