Jump to content
MAINOS

Hoitjat Unionin Perustaminen


Vieras: hoitopoika

Recommended Posts

Vieras: hoitopoika

Mietitty sitäkin, Olisiko Oskulla ideaa vai ilmottautuvatko tulijat Yksityis viestillä allekirjoittaneelle? Nyt näyttäisi siltä että parikymmentä olisi tulossa/ ilmaisseet halukkuutensa tulla.

Myös opiskelijat kellä kiinnostusta niin TERVETULOA

Ilmottautuminen:

Nimi

yhteystiedot

Ilmottautuminen sitova

Tv: hoitopoika yön käytävällä ravanneena

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 66
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: hoitopoika

Ei muuta kuin viestejä sitten yllä mainituilla tiedoilla.

kokous 15.5 paikka ei vielä varrma, mutta alkamis ajankohta klo15-->

eli...

Ilmottautuminen sitova

Nimi

osoite.

puh.

e-mail

ja titteli sh/lh vai opiskelija

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

[glow=red,2,300]Ystävät/kollegat[/glow]

Nyt sitä aktiivisuutta esiin ja nokat kohti Jyväskylää, ettei tämä jää vain foorumilla kirjoittamiseksi. Tehyssä luultavasti pannaan myös huomiota Suhun perustamisen johdosta, että nyt joukolla paikalle

:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

Hyvät kollegat.

Olen todella hämmästynyt ilmottautuneiden määrästä!!!!

Onko todellakin niin, että täällä foorumilla kirjoitetaan muutoksen tarpeesta ja ay:n lammasmaisesta toiminnasta. Mutta kun pitäisi tehdä jotain niin hiljaisuus alkaa... Olen todella hämmästynyt...

Se että nimimerkin taakse voi piiloutua ja olla mitä mieltä tahnsa niin  mutta kun pyydetään  nimeä, niin eipä enää olekkaan innokkaita. Tämä mietityttää kovasti. Tosin myös moni ei varmaankaan tiedä vuorojaan, mutta niitä voi toivoa (uskoakseni)

Itselläni SURAKE ei kovasti pelota joten

Yllä olevin ilmottautumis tiedoin voi minulle ilmottautua

jari.nykanen@kanetti.fi

Ilmottautuminen olisi tärkeää, etttä saisimme oikeanlaisen paikan varattua, ettei tarvitse mennä pitzeriaan.

En tiedä, miten valtakirjat toimivat perustamiskokouksesssa/ ovatko päteviä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Hoitopoika! Minä ainakin omasta puolestani ilmoittaudun heti kun vaan saan selvyyden siihen, että saan lastenhoidon järjestettyä. (Ei aina niin itsestäänselvää, kun mieskin vuorotyössä...) Ja aion myös sanaa viedä eteenpäin, jotta populaa saataisiin paikalle hyvin. Eiköhän sinne porukkaa kasaan saada! Ainakin toivon niin!! Pitäisikös laittaa tuohon ilmoittautumiseen deadline?

Kaikki kynnelle kykenevät nyt mukaan tuonne ja myös viestiä eteenpäin! Eikös?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

Viimeinen ilmottautumis päivä 10.5.2004.

Ja muistakaa ilmottautumiset ovat sitovia.

Eli vuoronvaihdot/lastenlikat ym ajoissa järjestelemään.

Paikalle hyvä tulla mutta jos ei pääse millään kirveellä niin Valtakirja allekirjoittaneelle liittymistä varten (vapaa muotoinen)

kunhan siitä selviää

Nimi:

Osoite:

arvo sh/lh tai opisakelija

E-mail ja työpaikka, ettei tule feikkejä

P.S ilmeisesti tulossa muutama Tehyn jäsen jotla kypsiä huivikauppaa käyvään ammattiyhdistykseen...........? Mitä mieltä.

Tervetuloa PUH, Ketorin, Osku Jio Olli ym jotka´jo ovat tuoneet halukkuutensa saapua laryngiitistä puhumattakaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

Jos porukkaa tulee jo perjantaina niin pidetäänkö miittinki jo silloin eli perustamiskokousta valmistelevatrapaaminen että siitäkin postia minulle

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

P.S ilmeisesti tulossa muutama Tehyn jäsen jotla kypsiä huivikauppaa käyvään ammattiyhdistykseen...........? Mitä mieltä.

Tuota tuota... Minä olisin kovin kiinnostunut kuulemaan hoitopojan, perustamiskokoukseen tulevien ja kaikkien muidenkin mielipiteitä siitä mikä teidän mielestä tulisi olla unionin perusideologia ja ohjenuora nyt ja tulevaisuudessa. Onko tarkoitus perustaa yhdistys jonka pääasiallinen tarkoitus on olla oppositio tehy-super-akselille, hyvä tekosyy bailaamiselle vai jopa hoitajien etuja ajava järjestö. Reilu vuosi sitten äänestyksen jälkimainingeissa olin täysin varma että hoitoala tarvitsee vastavoiman ammattiyhdistysliikkeen passiivisuudelle. Nyt en ole enää ihan varma siitä että onko pelkästään tällä motiivilla toimivalle yhdistyksellä menestymisen mahdollisuuksia; miksi hoitajat olisivat unionissa aktiivisempia kuin tehyssä? 

Itse yritin herätellä syvällisempää keskustelua sääntöehdotuksen muodossa mutta mielestäni itse asiasta eli järjestön tarkoituksesta ei ihan oikeaa keskustelua syntynyt.

Jotta järjestöllä olisi tulevaisuutta pitäisi mielestäni perustajilla olla suurin piirtein samanlaiset suuntalinjat ja motiivit yhdistyksen luomiselle.

Eli kysymys kuuluu näin sunnuntaiaamuna; miksi olemme perustamassa Hoitajien Unionia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli kysymys kuuluu näin sunnuntaiaamuna; miksi olemme perustamassa Hoitajien Unionia?

Itse olin suuna päänä semmoiseen lähdössä mukaan viime äänestyksen jälkeen(kuten joku voi muistaa?), mutta kun tuli aika kohdata järjestäytyminen niin sitä intoa ei ollut enään samanlailla.

Näin jälkeen päin, se taisi olla uhoamisen voimaa huh.gif Joten pyrin itse pääsemään valtuustoon ja vaikuttamaan asioihin sieltä käsin.

En voi täällä oikein avautua tulevasta valtuuston äänestyksestä, mutta kuka vielä kuuluu TEHYyn niin silmät auki, seuraavissa vaaleissa on "paljon" asioihin tyytymättömiä ehdolla ja jäsenethän tekevät äänestyspäätökset.

Hoitopojalle voimia homman järjestämiseksi, helppoa se ei tule olemaan.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuota tuota... Minä olisin kovin kiinnostunut kuulemaan hoitopojan, perustamiskokoukseen tulevien ja kaikkien muidenkin mielipiteitä siitä mikä teidän mielestä tulisi olla unionin perusideologia ja ohjenuora nyt ja tulevaisuudessa. Onko tarkoitus perustaa yhdistys jonka pääasiallinen tarkoitus on olla oppositio tehy-super-akselille, hyvä tekosyy bailaamiselle vai jopa hoitajien etuja ajava järjestö. Reilu vuosi sitten äänestyksen jälkimainingeissa olin täysin varma että hoitoala tarvitsee vastavoiman ammattiyhdistysliikkeen passiivisuudelle. Nyt en ole enää ihan varma siitä että onko pelkästään tällä motiivilla toimivalle yhdistyksellä menestymisen mahdollisuuksia; miksi hoitajat olisivat unionissa aktiivisempia kuin tehyssä? 

Itse yritin herätellä syvällisempää keskustelua sääntöehdotuksen muodossa mutta mielestäni itse asiasta eli järjestön tarkoituksesta ei ihan oikeaa keskustelua syntynyt.

Jotta järjestöllä olisi tulevaisuutta pitäisi mielestäni perustajilla olla suurin piirtein samanlaiset suuntalinjat ja motiivit yhdistyksen luomiselle.

Eli kysymys kuuluu näin sunnuntaiaamuna; miksi olemme perustamassa Hoitajien Unionia?

Mielestäni Suhun tulisi olla nimenomaan hoitajien etuja ajava järjestö, toki myös ainakin alkuvaiheessa varmasti Suhu on ikäänkuin oppositiona Tehyyn ja Superiin nähden. Suuri kysymys mielestäni onkin se, onko porukalla intoa ja erityisesti osaamista  järjestön pyörittämiseen! Ay-tasolle pyrkivän yhdistyksen johdossa toimivilla tulisi olla vankka tieto ay-asioista, lainsäädännöstä jne. jotta toiminnalla on edellytyksiä jatkua. Esim. itselläni ei niin paljon tietoa ole, että uskaltaisin ottaa varsinaisia vastuutehtäviä järjestössä, puhumattakaan elämäntilanteesta, jossa vuorokauden tunnit eivät nytkään riitä. Siksi olisi tärkeää saada jo perustamiskokoukseen paljon ihmisiä, jotta maksimoidaan osaamisen tiedon löytyminen. Ennen pitkää yhdistyksen on varmaankin voitava palkata päätoimisia työntekijöitä, joten jäsenmäärä olisi saatava nopeasti riittävän suureksi, jotta jäsenmaksuilla voitaisiin palkata osaavia ihmisiä.

Haluan olla siinä uskossa, että hoitajat olisivat jo niin lopen kyllästyneita nykyiseen menoon työolosuhteissa ja palkkojen alhaisuudessa, että uusi järjestö herättää kyllä kiinnostusta. Mutta miten sitten laajemmalti tietoa eteenpäin? Toimiiko puskaradio riittävän hyvin vai onko syytä jotenkin kampanjoida? Itse olen laittanut hoitajaystävilleni tiedoksi sivuston osoitteen ja sieltä löytyvät otsikot, joiden alta voi tästä ajatuksesta lukea ja olen laittanut toiveen, että mahdollisimman moni asiasta kiinnostunut ryhtyisi toimeen ja saapuisi Jyväskylään, sekä laittaisi omasta puolestaan viestiä taas eteenpäin. Jos järjestö nyt saadaan polkaistua käyntiin, niin olisi varmaankin aiheellista hyödyntää mediaa julkisuuden saamiseksi? Joku toimittaja varmaankin löytyy, joka olisi kiinnostunut tekemään juttua uudesta hoitoalan järjestöstä...?

Yhdyn Teemun kommenttiin siinä, että helppoa ei järjestön toiminnan käynnistäminen ja pyörittäminen tule olemaan. Mutta mitäänhän ei ilman yritystä voi saada aikaan! Pelkään Tehyn äänestyksissä olevan saman ilmiön kuin muussakin politiikassa; ihmiset valittavat mutta loppupeleissä kuitenkin äänestetään ne samat tollot  päättäviin elimiin... :o

Sinällään tällaisen uuden järjestön perustamisessa on aina tietyt riskinsä. Miten kentän jakaantuneisuus ja eri hoitoalan järjestöjen keskinäiset "valtataistelut" voivat vaikuttaa tupo-neuvotteluihin...? Pääseekö työnantajapuoli hyödyntämään kentän rikkonaisuutta neuvotteluissa?

Tässä näin vasta heränneen ajatuksia... Tekstistä voi saada sen kuvan etten olisi innostunut uuden järjestön perustamisesta. Tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa, perustaminen ja järjestön pyörittäminen vaan sisältää sellaista problematiikkaa joka on jo tässä vaiheessa hyvä huomioida ja pohtia, jottei tule mahalaskua...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

Tuota tuota... Minä olisin kovin kiinnostunut kuulemaan hoitopojan, perustamiskokoukseen tulevien ja kaikkien muidenkin mielipiteitä siitä mikä teidän mielestä tulisi olla unionin perusideologia ja ohjenuora nyt ja tulevaisuudessa. Onko tarkoitus perustaa yhdistys jonka pääasiallinen tarkoitus on olla oppositio tehy-super-akselille, hyvä tekosyy bailaamiselle vai jopa hoitajien etuja ajava järjestö. Reilu vuosi sitten äänestyksen jälkimainingeissa olin täysin varma että hoitoala tarvitsee vastavoiman ammattiyhdistysliikkeen passiivisuudelle. Nyt en ole enää ihan varma siitä että onko pelkästään tällä motiivilla toimivalle yhdistyksellä menestymisen mahdollisuuksia; miksi hoitajat olisivat unionissa aktiivisempia kuin tehyssä? 

Itse yritin herätellä syvällisempää keskustelua sääntöehdotuksen muodossa mutta mielestäni itse asiasta eli järjestön tarkoituksesta ei ihan oikeaa keskustelua syntynyt.

Jotta järjestöllä olisi tulevaisuutta pitäisi mielestäni perustajilla olla suurin piirtein samanlaiset suuntalinjat ja motiivit yhdistyksen luomiselle.

Eli kysymys kuuluu näin sunnuntaiaamuna; miksi olemme perustamassa Hoitajien Unionia?

Mielestäni Suhun tulisi olla nimenomaan hoitajien etuja ajava järjestö, toki myös ainakin alkuvaiheessa varmasti Suhu on ikäänkuin oppositiona Tehyyn ja Superiin nähden. Suuri kysymys mielestäni onkin se, onko porukalla intoa ja erityisesti osaamista  järjestön pyörittämiseen! Ay-tasolle pyrkivän yhdistyksen johdossa toimivilla tulisi olla vankka tieto ay-asioista, lainsäädännöstä jne. jotta toiminnalla on edellytyksiä jatkua. Esim. itselläni ei niin paljon tietoa ole, että uskaltaisin ottaa varsinaisia vastuutehtäviä järjestössä, puhumattakaan elämäntilanteesta, jossa vuorokauden tunnit eivät nytkään riitä. Siksi olisi tärkeää saada jo perustamiskokoukseen paljon ihmisiä, jotta maksimoidaan osaamisen tiedon löytyminen. Ennen pitkää yhdistyksen on varmaankin voitava palkata päätoimisia työntekijöitä, joten jäsenmäärä olisi saatava nopeasti riittävän suureksi, jotta jäsenmaksuilla voitaisiin palkata osaavia ihmisiä.

Haluan olla siinä uskossa, että hoitajat olisivat jo niin lopen kyllästyneita nykyiseen menoon työolosuhteissa ja palkkojen alhaisuudessa, että uusi järjestö herättää kyllä kiinnostusta. Mutta miten sitten laajemmalti tietoa eteenpäin? Toimiiko puskaradio riittävän hyvin vai onko syytä jotenkin kampanjoida? Itse olen laittanut hoitajaystävilleni tiedoksi sivuston osoitteen ja sieltä löytyvät otsikot, joiden alta voi tästä ajatuksesta lukea ja olen laittanut toiveen, että mahdollisimman moni asiasta kiinnostunut ryhtyisi toimeen ja saapuisi Jyväskylään, sekä laittaisi omasta puolestaan viestiä taas eteenpäin. Jos järjestö nyt saadaan polkaistua käyntiin, niin olisi varmaankin aiheellista hyödyntää mediaa julkisuuden saamiseksi? Joku toimittaja varmaankin löytyy, joka olisi kiinnostunut tekemään juttua uudesta hoitoalan järjestöstä...?

Yhdyn Teemun kommenttiin siinä, että helppoa ei järjestön toiminnan käynnistäminen ja pyörittäminen tule olemaan. Mutta mitäänhän ei ilman yritystä voi saada aikaan! Pelkään Tehyn äänestyksissä olevan saman ilmiön kuin muussakin politiikassa; ihmiset valittavat mutta loppupeleissä kuitenkin äänestetään ne samat tollot  päättäviin elimiin... :(

Sinällään tällaisen uuden järjestön perustamisessa on aina tietyt riskinsä. Miten kentän jakaantuneisuus ja eri hoitoalan järjestöjen keskinäiset "valtataistelut" voivat vaikuttaa tupo-neuvotteluihin...? Pääseekö työnantajapuoli hyödyntämään kentän rikkonaisuutta neuvotteluissa?

Tässä näin vasta heränneen ajatuksia... Tekstistä voi saada sen kuvan etten olisi innostunut uuden järjestön perustamisesta. Tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa, perustaminen ja järjestön pyörittäminen vaan sisältää sellaista problematiikkaa joka on jo tässä vaiheessa hyvä huomioida ja pohtia, jottei tule mahalaskua...

Hoitopojan mielessä on, että SUHU olisi nimenomaan painostus ryhmä joka esittää ja ajaa kentän etuja. AY:ksi, en usko Unionin muuttuvan muuta kuin pitkällä tähtäimellä. Unionin tärkein tehtävä on nostaa hoitohenkilöstön arvostusta kiinnittää huomiota työoloihin. Jos minut seuraavasta ristiinnaulitaan niin siitä sitten roikkumaan. Esimerkiksi SUHUN jäsenenä olisi Tehyn vaaleihin osallistuva (esim valtuustoon) niin uskoisin hänen saavan ääniä SUHUN jäseniltä. Esimerkiksi sitä kautta SUHU voisi olla painostusryhmä. Minusta esim perustamissääntö ehdotus on hyvä. Pitkällä tähtäimellä voisi ajatella, että SUHU puhuisi yhden ja ainoan hoitoalan ay:tä. En ole lähdössä tähän pelkästään bilettämisen ja hauskan pidon merkeissä... Työni jota teen on jo tarpeeksi raskasta ja siitä huolimatta uskon että Myös SUHUN kautta voimme parantaa asioita. Että tälläistä hoitopoika miettii...

P.S en myöskään ole perustamassa katkeroituneiden mies-/naishoitajien keskustelukerho

Se että katsoin parhaaksi tulla nimellä ulos kaapista oli erittäin vaikea päätös. Mutta katson saada muutosta aikaan niin uskon, että se on myös sen arvoista. Minusta on kuitenkin tullut nyt se aika, että puheille, keskusteluille pitää antaa kasvot. En ole sitoutunut mihinkään poliittiseen, aatteelliseen (jos ei SPR) lasketa mukaan toimintaan. Uskon vahvasti myös hoitoalan yhtenäisyyteen(utopististäkö??)

Mutta olen aina valmis uusiin haasteisiin vaikka päätä välillä pitää hakata seinään :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olin tulossa Jyväskylään.... mutta, mutta... lastenhoito-ongelmat näyttävät peruvan matkani sinne. Joten... kirjoitelkaa... tuliko kokousta ja mitä asioita siellä käsiteltiin ja päätöksistä.

Lycka till!!

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En voi täällä oikein avautua tulevasta valtuuston äänestyksestä

Miksi et?  :)

Onko herrainpelko noin iso? :o

Ei, herrainpelko ei ole niin iso, vaan sanoisin et muutoksen tuulet olisi tulossa--> nuorta verta(duunareita) haluaa päästä kertomaan kentän ääntä!

Osku: meikäläisenkin vähistä keikkarahoista ne herrat saavat osansa eli tavallaan olen työnantaja ja muahan tässä pitäis pelätä :(

Hoitopoika: en pääse, olen silloin JEFU-tuomariklinikalla, kiitos kutsusta :)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ay-tasolle pyrkivän yhdistyksen johdossa toimivilla tulisi olla vankka tieto ay-asioista, lainsäädännöstä jne. jotta toiminnalla on edellytyksiä jatkua.

Hoitoalalla on mielestäni jo aivan riittävästi - jopa liikaa - ammattijärjestöjä. Nyt tarvittaisiin yhdistymistä kaikilla tasoilla kipeästi, mutta onko kellään siihen oikeasti haluja?

Haluan olla siinä uskossa, että hoitajat olisivat jo niin lopen kyllästyneita nykyiseen menoon työolosuhteissa ja palkkojen alhaisuudessa, että uusi järjestö herättää kyllä kiinnostusta.

Miten tämä kiinnostus ilmenee? Ei ainakaan kentällä työskennellessä tai kahvipöytäkeskusteluissa tätä innostusta juurikaan huomaa. Edes täällä foorumilla jossa on päivittäin kymmeniä ja satoja hoitajia, niin vain pieni murto-osa ottaa osaa näihin tämäntyyppisiin keskusteluihin.

Unionin tärkein tehtävä on nostaa hoitohenkilöstön arvostusta kiinnittää huomiota työoloihin.

Hoitoalalla on ammattijärjestöjä joiden ykköstehtäviin tuo kuuluisi, mutta tulokset kertovat puolestaa. Surullista.

Uskon vahvasti myös hoitoalan yhtenäisyyteen(utopististäkö??)

Mutta olen aina valmis uusiin haasteisiin vaikka päätä välillä pitää hakata seinään

Itse olen hyvinkin skeptinen kun puhutaan hoitoalan yhtenäisyydestä ja yhteen hiileen puhaltamisesta. Kuten olen aikaisemminkin sanonut meidän alan perusongelma on se että valtaosalla hoitajista on asiat kuitenkin liian hyvin. Sitä ei velattoman viiskymppisen enää kannata uhrata ajatustakaan alan olojen korjaamiseksi.

Missään nimessä en halua olla ilonpilaaja ja pessimisti, mutta ennen kuin aletaan perustaa uutta yhdistystä pitäisi yhdistyksen perustajilla olla selkeät yhtenäiset suuntalinjat perusasioissa ja selvyys onko yhdistykselle edes jonkintasoista menestymisen edellytystä ja kentän tukea olemassa. Näillä taustatiedoilla ja keskusteluilla mitattuna vähän epäilisin että innostus ei mitään suunnatonta ole ollut ja oma pienimuotoinen galluppi hoitajien keskuudessa kyllä valitettavasti tukee tätä.

Suomi on järjestöjen luvattu maa, mutta pelkästään perustamisenilosta ei kannata lähteä liikkeelle. Tai voihan sitä lähteä, mutta silloin saattaa pää kyllä tulla seinäänlyönnistä kipeäksi...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

dino olet oikeassa, surullista on todellakin huomata, että sanoja riittää mutta kun pitää päättää ja alkaa rakentamaan uudistuksia niin hiljaisuus tulee. Uskoisin, että suuntalinjat ja yhtenäisyys löytyisi perustajilta, mutta todellakin onko järkeä/voimaa perustaa muutaman ihmisen ry:tä. Todellakin toivoisi, että täältä foorumilta löytyisi yhtenäisyyttä ja intoa toimia käytännössä eikä vain sanallisella tasolla kasvottomina nimimerkkeinä :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakaan tätä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Surullista kyllä mutta juuri tämä passiivisuus kuvannee juuri hoitohenkilöstön motivaatiota ja valmiuksia konkreettisesti.

Murina ja mutina on helppoa. Vuosi sitten olisin ehkä itsekkin lähteynyt ihan pyhästä vihasta, pettymyksestä ja frustraatiosta helpommin perustamaan "omaa" liittoa mutta nyt tilanne on toinen. Jos (ja kun?) jotain tulee niin annan varamasti tukeni mutta nyt olen p****housu ja passaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Todellakin toivoisi, että täältä foorumilta löytyisi yhtenäisyyttä ja intoa toimia käytännössä eikä vain sanallisella tasolla kasvottomina nimimerkkeinä :o

Silti ei sovi väheksyä tämän foorumin merkitystä hoitajille ja hoitoalalle. Monelle - ainakin minulle - tämä foorumi on ollut hyvä paikka purkaa työelämässä tulleita frustraatioita ja vaihtaa ajatuksia muiden hoitajien kanssa. Monesti on ollut terapeuttista huomata että sitä moni muukin ajattelee asioista samoin kuin itse, vaikkei töissä aina siltä tunnu.

Ja vaikka vaihdammekin mielipiteitä nimettömänä, niin sillä ei niinkään ole merkitystä. Jos täällä kirjoiteltaisiin oikeilla nimillä niin moni mielipide olisi jäänyt kertomatta ja keskustelu olisi väistämättä kulkenut vähän asioiden vierestä. Eli väittäisin että täällä foorumilla keskustelu on usein rehellisempää kuin työpaikan kahvihuoneessa.

Ja olisikohan se niin että ne ihmiset jotka viihtyvät tällaisilla keskustelufoorumeilla ovat perusluonteeltaan vähän erilaisia kuin ns. järjestöihmiset. Molempia tarvitaan, mutta ehkä ne todelliset käytännönihmiset löytyvät jostain muualta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laitanpa lusikkani jälleen soppaan.. Kuten tavallista!

On totta, että Suomi on järjestöjen luvattu maa! Meillä on jo nyt tällä alalla niin monta järjestöä ja alajärjestöä että ihan pää menee sekaisin kun yrittää niitä saada kartalle oikeaan järjestykseen.. Jokaisella ammattiryhmällä on oma järjestönsä, jotka kuuluvat isompaan kattojärjestöön joka kuuluu vielä isompaan kattojärjestöön jonka alajärjestöjä voivat olla monet muutkin.. Huhhuijaa! Nykyään sitten kun olemme tietyn ammattitutkinnon suorittaneita mutta vielä suuntautumislinja tai koulutusohjelma määrittelee ammattinimikkeen, voi halutessaan kuulua useaan eri järjestöön. Lisäksi ay -liike on jakaantunut perinteisen hierarkian mukaan: SuPer on nimenomaan perustason pää-äänenkannattaja ja Tehy on olevinaan kaikille, mutta ajaa pääasiassa tiettyjen ammattiryhmien etuja enemmän kuin toisten.. tai miten sen nyt kauniisti sanoisi? Tämä edellä mainittu on nyt minun oma henkilökohtainen mielipiteeni ja tunnelmani asiasta, korjatkaa ihmeessä jos olen täysin hakoteillä!

Olemme jotenkin kuppikunnittain ja omissa porukoissamme jotka pyörittelevät omia juttujaan keskenään ja aina tietyn ajan välein punnitaan, miten yhtenäisenä rintamana seisomme - niin, miten??

Jos uusi järjestö perustetaan, sinne tarvitaan kaikkien ammattiryhmien ja koulutusohjelmien edustajia, ennakkoluulottomia, rautaisia ammattilaisia jotka tuntevat oman arvonsa JA osaavat arvostaa myös muita! Tarkoitus ilmeisesti olisi yhtenäisenä rintamana ajaa kaikkien hoitoalan ammattilaisten asiaa yli tutkinto- tai nimikerajojen ja ilman jaottelua koulutusasteen mukaan, yhteisiä päämääriä varmasti löytyy jos osataan keskustella toista kuunnellen ja kunnioittaen.

Ehdotankin, että jos uusi järjestö perustetaan, sen perustamisajatuksen tulee sisältää osoitus ajatusmaailmasta, joka peurstuu avarakatseisuuteen, yhteisöllisyyteen, ennakkoluulottomuuteen ja kaikkien alan ammattilaisten yhdenmukaiseen arvostukseen. Sellaisesta ammattijärjestöstä minä unelmoin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

nimimerkkeinä :o

Ja vaikka vaihdammekin mielipiteitä nimettömänä, niin sillä ei niinkään ole merkitystä. Jos täällä kirjoiteltaisiin oikeilla nimillä niin moni mielipide olisi jäänyt kertomatta ja keskustelu olisi väistämättä kulkenut vähän asioiden vierestä. Eli väittäisin että täällä foorumilla keskustelu on usein rehellisempää kuin työpaikan kahvihuoneessa.

Ja olisikohan se niin että ne ihmiset jotka viihtyvät tällaisilla keskustelufoorumeilla ovat perusluonteeltaan vähän erilaisia kuin ns. järjestöihmiset. Molempia tarvitaan, mutta ehkä ne todelliset käytännönihmiset löytyvät jostain muualta.

Oikeassa olet, en missään nimessä halunnut mitenkään loukata foorumilaisia, tämä foorumi on todella tärkeä ja toivon sen myös sellaisena pysymään. Tarkoitin lähinnä nimimerkin taakse piiloutumisella, että kaikki on jees meiningissä mukana, mutta sitten menee homma seinille kun pitäisi tehdä jotain.

Kuten aijemmin keskusteluissa on tullut julki niin SUHU ei ole mikään ay-liike vaan ry joka omalta osaltaan  edes auttaisi hoitajien asiaa. Epäpoliittisena liikkeenä esim tehyn valtuustoon SUHULAISIA saman laisella vaaliliitolla kuin Perämeren kalastajat Jaanan puolesta vaaliliitto ym. se olisi mahdollisuus saada jotain aikaan ja vaikuttaa sitä kautta. Tämä on vain minun ajatuksia, mutta jos yhdessä niitä pohdittaisiin niin voisi ainakin sanoa, että me sentään jotain teemme.

:(

Nyt puutuu sormenpäät ja suu kuivuu...  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mää  Määä  Määä  huutavat lampaat kun iso paha susi uhkaa  !!!!

Voi hyvät siskot ja veljet olin pari päivää poissa foorumilta ja lammaslaUMA PÄÄSSYT KARKUUN.

Jos hommaan lähdetään niin siinä ollaan mukana 100% se on ainakin mun motto. Mikäli unionia ollaan perustumassa nin silloin siinä tulee olla aktiivisesti mukana ja paljon porukkaa perustamis kokoukseen. On totta että kaikki ei halua ottaa vastuu tehtäviä mitä unioni tarvii toimiakseen ja siksi paikalla olisi hyvä olla mukana paljon porukkaa jotta vastuu tehtäviin on mahdollista valita aktiiviset ja pätevät henkilöt.

Ja muutama sana vielä tuosta anonymiteetistä itse tulen ulos kaapista kun on perustamiskokouksen aika. Ja vielä lopuksi mulla ei ole mitään sitä vastaan oletko TEHY, SUPER,KTV tai jotain muuta poppoota pääasia on palkkauksen ja ammatin arvostuksen lisääminen piste...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...