Jump to content
MAINOS

Työsopimuksen katkaiseminen!


Vieras: jussiolli

Recommended Posts

Vieras: jussiolli

Työvoimapolitiikkaa!!

Työskentelen Uudellamaalla eräässä sairaalassa psyk. sairaanhoitajan sijaisena. Työ alkoi lokakuussa -06. Varasin perheeni kanssa lomamatkan Marraskuusa -06 ja aloin puhua töissä matkastani listantekijälle sekä oh:lle matkasta, joka on Helmikuussa , viikolla 8.

Heti tammikuun alussa pyysin palkatonta 3 pv, jotta lomani onnistuu. Oh. sanoi heti kun sai anomuksen, että ei taida onnistua. Jätin kuitenkin hakemuksen sillä varalla, että yh. vahvistaa loman.

Muutamaa päivää myöhemmin oh. sanoi minulle, että lomaa ei tule. Samaisessa yhteydessä hän ilmoitti ÄLÄ LÄHDE MATKALLE, VAAN ANNA PERHEEN KÄYDÄ ITSEKSEEN LOMA!!!

Ihmettelin sangen suuresti oh:n sanontaa.

Varasin kuitenkin yh:lle kerkustelu ajan. Yh sanoi OLEN PUUN JA KUOREN VÄLISSÄ JA ENKÄ VOI MYÖNTÄÄ LOMAA, MUTTA TULE UUTENA TYÖNTEKIJÄNÄ LOMAN JÄLKEEN TALOON TÖIHIN. Minulla aukes melkein suu mitä yh viitsii sanoa .

Minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin sanoa hyvästä yhteisöstä itseni irti huonon henkilöstöpolitiikan takia. Kaikki kollegat ovat ihmeissään talon johdon toiminnasta minua kohtaan.

Kysynki onko muualla koettu tälläistä henkilöstöpolitiikkaa?

Kertokaa mielipiteitäasian tiimoilta?

jussiolli

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kuulostaa aivan tavanomaiselta politiikalta työnantajan puolelta. Työntekijä on resurssi, jota voidaan hyväksikäyttää miten haluaa. Minkäänlaiseen joustoon ei suostuta, sillä työntekijän hyvinvoinnilla ei ole väliä. Ehkä hieman kärkästä tekstiä, mutta ikävä kyllä todellisuutta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tutun kuuloista tekstiä työntekijöitten kohtelusta...

Kunhan et vaan olis meidän talossa töissä.

En ole kovin älykäs mutta jaksan kantaa painavia tavaroita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Olen myös törmännyt samaan. Ihmisiä kiristetään ihan törkeällä tavalla, varsinkin jos on määräyskirjalla.  Seurasin vierestä tapausta, jossa työntekijällä päättyi määräyskirja kesällä. Hänelle oli luvattu jatkoa. Työntekijä toivoi, että uusi määräyskirja kirjoitettaisiin niin, että hän pystyisi pitämään kahden viikon loman perheen kanssa ja silloinpa yh ilmoitti, että jos näin tehdään, niin määräyskirjaa ei uusita. Jos sen sijaan jatkaisi suoraan töitä ilman lomaa, niin jatkoa piisaisi.

Työntekijä piti loman ja määräyskirjaa ei uusittu.

Ja sitten vielä ihmetellään, että miksi ei saada työntekijöitä tai keikkalaisia...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: jussiolli

Lähden pe. iltana lomalle vaikka työt katkaistiin. Ei paljon purista enää yksi oh ja yh. sekä heidän "törkeät tempaukset". En ihmettele, että työntekijöitä talo ei saa. Kuitenkin jaksavat huutaa jatkuvaa työntekijä pulaa. Olisi" aika katsoa pomoilla peiliin".

Loman jälkeen olisi kolmessa paikassa uudellamaalla töitä tiedossa.

Alkaa vain olla valinnan vaikeuksia töiden suhteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos olet ammattiliiton jäsen niin kehoitan sinua keskustelemaan asiasta luottamusmiehen kanssa tai olemaan suoraan yhteydessä esim tehyn aluetoimistoon tai lakimieheen niin ehkäpä ainakin selviää onko asiat menneet ihan pykälien mukaan!

Ei kannata heti luovuttaa, et ole yksin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Täytyy sanoa että kyllä meillä on sitten ihana oh ja yh... Sijainen olen ollut talossa nyt jonkun aikaa ja kun määräyskirjaani jatkettiin, muistin vasta tuon jälkeen ilmoittaa oh:lle, että olis loma tulossa... ja asiat järjestettiin niin, että pääsin matkalle ilman että soppari katkes.  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...