Jump to content
MAINOS

Hoitovapaalla keikkailu?


salis

Recommended Posts

Onko tietoa voiko työnantajani hoitovapaalla ollessani kieltää minulta keikkailun toisella työnantajalla? Olen vakituisessa toimessa.

Tehyn kanta joitain vuosia sitten oli, että asiasta pitää sopia vakituisen työnantajan kanssa, koska hoitovapaa on tarkoitettu lapsen hoitoon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Pitääkö sitä kertoa työnantajalle? Itse ainakin oon tehny keikkaa. Olen kuullut myös, että joykut työnantajat eivät anna tehdä keikkaa omassa työpaikassa hoitovapaalla ollessa. Saahan sitä kelan puolestakin tienata niin paljon kun jaksaa, jos lapsi vaan hoidetaan kotona.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Eiks tähän asiaan oo selvempää vastausta? Mustaa valkoisella jossain?

Ei nimittäin kiinnosta pätkän vertaa nykyinen työ, mut vakitoimesta en luovu...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilen puhuin työnantajani kanssa asiasta viimeksi. Hän ihmettelee, miksi kaikki ovat alkaneet kysyä saako keikkaa tehdä muulla työnantajalla kun on hoitovapaalla. Hänen mielestään asia oli selvä, -tietysti saa. Hän vertasi asiaa siihen, ettei työnantaja omista työntekijäänsä eikä maksa palkkaa hoitovapaalla. Ei voi siis määrätä mitä työntekijä tekee. Hoitovapaa on myönnetty työntekijälle lapsen hoidon järjestämiseksi, -monihan voi tehdä keikkaa (itse mukaan lukien), kun mies on kotona. Työnantajani jopa vinkkasi, että vaikka tekisi säännöllisempääkin työtä muualle, niin voi sanoa, että lastenhoito helpommin järjestettävissä, koska toisessa työpaikassa työaika lastenhoitoa ajatellen sopivampi. Olkoonkin se vaikka vaan 15minuuttia.

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en viitti ees kysyä jos se on työnantajan päätettävissä... Meillä on nimittäin tällä hetkellä niin ankee tilanne, et varmasti jos se sen voi kieltää niin se sen kieltäis, koska sit mä en jäis hoitovapaalle. (Ainakaan niin helposti.) Kun mun tilalle ei välttämättä saa palkata ketään.

22 työpäivää lomaan ja loman jälkeen kuukausi töitä ja sitten tsädäm...  :(

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Onko tästä aiheesta edelleenkään mitään faktatietoa vai onko se sitte miten työnantajan kanssa sovitaan? Itellä niin neuvottelukyvytön pomo että tuskin sopimalla onnistuu. Toisaalta kertomattajättäminenkään ei taida näin pienellä paikkakunnalla olla vaihtoehto. Olis siis kiva olla jotai faktaa taustalla jolla vois tekojaan puolustella.. Paaaljon paremmalla palkalla kun luvattu kesätöitä ja työajat mahdollistais lapsen kotona hoitamisen.

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Itse itselleni vastatakseni tällaisen sähköpostikeskustelun kävin tehyn lakimiehen kanssa

Tehy vastaa

>

>

>

>Kysymys: Saako hoitovapaalla ollessa keikkailla muilla kuin

omalla työnantajalla?

>

>

>Hoitovapaa on tarkoitettu lapsen hoitoa

varten. Periaatteessa työnantaja voi puuttua tilanteeseen, jos ilmenee, että

työntekijä on töissä kokoaikaisesti muualla hoitovapaan aikana peruuttamalla

hoitovapaan.

>

>Hoitovapaalla oleva työntekijä on tietysti kuitenkin oikeutettu

tekemään elämässään muutakin kuin lapsensa hoitamista, kuten tekemään

keikkatyötä.

>

Kuinkahan tollanen hoitovapaan peruuttaminen sit käytännös tapahtuu? Onko siinä joku aika määritelty et perutaanko se sit heti vai kk vai 2kk kuluessa vai miten? Ja voihan aina jäädä uudestaan hoitovapaalle, ku kaks kertaa kerran saa jäädä.

Onkohan keikkatyönanatajalla oikeus tai lupa tai pakko kertoo "oikeelle" työnanatajalle millasen työsopimuksen on työntekijän kans tehny vai onko siinä uskottava työntekijän kertomukseen asiasta?

En tiä. Toivottavasti ei tuu skismaa asian tiimoilta.Mun tilalle ny on kummiski loppuvuodeks sijainen palkattu. Et toivotaan et työntekijätarve ei muutu

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...