Söppe Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Jokainen kerta on liikaa. Osanottoni. Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!
Waltte Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Ei tunnu hyvältä mennä aamulla töihin... liian läheltä kuolema korjasi tällä kertaa satoa. Entisen hyvän työkaverin ja työnantajan muistoa kunnioittaen. Voimia kaikille läheisille ja työkavereille ja ennen kaikkea työparille... Kaverin kyydit on nyt ajettu, mutta elämän täytyy jatkua. -Waltte- Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä. Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.
X-2 Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Näistä kaikista ikävistä tapauksista tulisi jokaisen ottaa opiksi. Tilannenopeus tulee sovittaa vallitsevien ajo-olosuhteiden, muun liikenteen, oman ajokokemuksen jne. mukaan. Toivottavasti nämä olisivat olleet viimeiset uutiset hälytysajoneuvojen onnettomuuksista, mutta epäilen.
Maaria Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Toivottavasti nämä olisivat olleet viimeiset uutiset hälytysajoneuvojen onnettomuuksista, mutta epäilen. Ikävä tapaus kaikenkaikkiaan ja kyllähän se laittaa miettimään kun läheltä viedään. Mutta pitää myös muistaa että liikenteessä kuolee hirvittävä määrä ihmisiä vuosittain, oli lamput katolla tai ei. Eli ei ollut ensimmäinen eikä varmasti viimeinen. :(
Maailman vahvin tyttö Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Näistä kaikista ikävistä tapauksista tulisi jokaisen ottaa opiksi. Tilannenopeus tulee sovittaa vallitsevien ajo-olosuhteiden, muun liikenteen, oman ajokokemuksen jne. mukaan. Toivottavasti nämä olisivat olleet viimeiset uutiset hälytysajoneuvojen onnettomuuksista, mutta epäilen. Aina se vaan ei riitä vaikka kuinka olisi varovainen. Liikenteessä ei henkiriepu koskaan ole pelkästään omissa käsissä. "Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä." "Jaa KUHANSILMIÄ?!"
Krabb Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Ikävä homma... Muistakaa pitää turvavyöt kiinni.
-VF- Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Ikävä homma... Muistakaa pitää turvavyöt kiinni. Niinpä, jos turvavyö olisi ollut kiinni, niin lopputulos olisi voinut olla toinen. Failure is always an option
dino Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Ikävä homma... Muistakaa pitää turvavyöt kiinni. Niinpä, jos turvavyö olisi ollut kiinni, niin lopputulos olisi voinut olla toinen. Näinkö asian laita oli..? Surullista jos kuskin oma toiminta vaikutti lopputulokseen..
-VF- Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Ikävä homma... Muistakaa pitää turvavyöt kiinni. Niinpä, jos turvavyö olisi ollut kiinni, niin lopputulos olisi voinut olla toinen. Näinkö asian laita oli..? Surullista jos kuskin oma toiminta vaikutti lopputulokseen.. Iltalehden mukaan ainakin: Onnettomuudessa menehtyi ambulanssin kuljettaja, vuonna 1950 syntynyt viialalainen mies. Poliisin tiedotteen mukaan hän ei käyttänyt turvavyötä. Failure is always an option
dino Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Onnettomuudessa menehtyi ambulanssin kuljettaja, vuonna 1950 syntynyt viialalainen mies. Poliisin tiedotteen mukaan hän ei käyttänyt turvavyötä. Ei varmaankaan kokemuksen puutteesta voi tässä tapauksessa etsiä "syyllistä.."
-VF- Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Ei varmaankaan kokemuksen puutteesta voi tässä tapauksessa etsiä "syyllistä.." Niinpä. Empiirisen kokemuksen mukaan 50-60 vuotiaat miehet eivät ole kaikkein innokkaimpia turvavyön käyttäjiä. Tiedä häntä, mutta luulisi sairaankuljettajien tietävän mitä voi käydä kun ajetaan ilman turvavyötä kolari. Ja voisi luulla, että sairaankuljettajat käyttäisivät turvavyötä aina. Failure is always an option
dino Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Ja voisi luulla, että sairaankuljettajat käyttäisivät turvavyötä aina. Onkohan tässä asiassa työpaikkakohtaisia kulttuurieroja? Oman firman lanssissa turvavöiden käyttöaste on varmasti 90 %- pitkillä matkoilla 100%
X-2 Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Aina se vaan ei riitä vaikka kuinka olisi varovainen. Liikenteessä ei henkiriepu koskaan ole pelkästään omissa käsissä. Näissä hälytysajoneuvojen onnettomuuksissa joista täälläkin on keskusteltu, olisi tuo varovaisuus ( oikea tilannenopeus ) estänyt näiden ikävien tapahtumien syntymisen.
-VF- Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Ja voisi luulla, että sairaankuljettajat käyttäisivät turvavyötä aina. Onkohan tässä asiassa työpaikkakohtaisia kulttuurieroja? Oman firman lanssissa turvavöiden käyttöaste on varmasti 90 %- pitkillä matkoilla 100% Mitään tutkimustulosta mulla ei ole muutakuin se, minkä Meilahden pihalla on tullut tarkkailtua sinne tulevia ambulansseja. Eihän siitä mitään kivenkovaa faktaa saa tehtyä, mutta kyllä niitä turvavyöttömiä kuskeja näkee jatkuvasti. Kyllä varmasti suurin osa käyttää turvavöitä esimerkillisesti, mutta turvavöitä käyttämättömiäkin on. Ja he pääsevät helpommin kuolleiden listaan. No, turvavyön käyttäminen tai sen käyttämättä jättäminen on loppujen lopuksi jokaisen oma valinta. Ja samalla sillä voi itse vaikuttaa siihen lopputulokseen joka onnettomuustilanteessa tulee. Failure is always an option
eh-neito Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Mitään tutkimustulosta mulla ei ole muutakuin se, minkä Meilahden pihalla on tullut tarkkailtua sinne tulevia ambulansseja. Eihän siitä mitään kivenkovaa faktaa saa tehtyä, mutta kyllä niitä turvavyöttömiä kuskeja näkee jatkuvasti. Tuossa kannattaa myös muistaa se, että ne turvavyöt monesti otetaan pois jo sairaala-alueelle käännyttäessä, eli siinä polin ovien ulkopuolella näyttää siltä kuin vyötä ei olisi lainkaan käytetty - vaikka totuus on toinen. Itse ainakin monesti olen toiminut näin. Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
dino Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Mitään tutkimustulosta mulla ei ole muutakuin se, minkä Meilahden pihalla on tullut tarkkailtua sinne tulevia ambulansseja. Eihän siitä mitään kivenkovaa faktaa saa tehtyä, mutta kyllä niitä turvavyöttömiä kuskeja näkee jatkuvasti. Tuossa kannattaa myös muistaa se, että ne turvavyöt monesti otetaan pois jo sairaala-alueelle käännyttäessä, eli siinä polin ovien ulkopuolella näyttää siltä kuin vyötä ei olisi lainkaan käytetty - vaikka totuus on toinen. Itse ainakin monesti olen toiminut näin. Tuohon tulee kyllä syyllistyttyä vaikka siihen ei kyllä mitään järkevää syytä ole. Tai pääseehän sitä puolta sekuntia aikaisemmin kahville... ::)
eh-neito Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Tuossa kannattaa myös muistaa se, että ne turvavyöt monesti otetaan pois jo sairaala-alueelle käännyttäessä, eli siinä polin ovien ulkopuolella näyttää siltä kuin vyötä ei olisi lainkaan käytetty - vaikka totuus on toinen. Itse ainakin monesti olen toiminut näin. Tuohon tulee kyllä syyllistyttyä vaikka siihen ei kyllä mitään järkevää syytä ole. Tai pääseehän sitä puolta sekuntia aikaisemmin kahville... ;D Hyvä jos edes puoli sekuntia... :D En tosiaan tiedä mistä tuo tapa on peräisin. Itselläni ei koskaan ole mitään logiikkaa ollut tuon toiminnan takana, mutta jotenkin automaattisesti se turvavyö napsahtaa auki kun auto kääntyy sairaala-alueelle - riippumatta siitä istuuko kopissa vai edessä. Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Lauri Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Olin aika lähellä ku tämä tapahtui, niin teki mieli ilimottaa tästäkin. Sattuu niitä palomiehillekin, joilla hälyajoa taitaapi olla vielä enemmän ku lanssipuolella... http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=668905 Sic transit gloria mundi
X-2 Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Olin aika lähellä ku tämä tapahtui, niin teki mieli ilimottaa tästäkin. Sattuu niitä palomiehillekin, joilla hälyajoa taitaapi olla vielä enemmän ku lanssipuolella... http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=668905 Kyseessä sopimuspalokunnan säiliöauto. Lanssipuolella reilusti enemmän hälytysajoa kuin heillä. Vahinko voi sattua kenelle tahansa, mutta vähäisemmän ajokokemuksen omaavilla riski on suurempi.
dino Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Olin aika lähellä ku tämä tapahtui, niin teki mieli ilimottaa tästäkin. Sattuu niitä palomiehillekin, joilla hälyajoa taitaapi olla vielä enemmän ku lanssipuolella... http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=668905 Kyseessä sopimuspalokunnan säiliöauto. Lanssipuolella reilusti enemmän hälytysajoa kuin heillä. Vahinko voi sattua kenelle tahansa, mutta vähäisemmän ajokokemuksen omaavilla riski on suurempi. Plus että säiliöautoilla (varsinkaan vanhoilla) täydessä lastissa ajaminen ei oikeasti ole helppoa fysiikan lakien takia.
Maailman vahvin tyttö Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Ai, eiks se olekaan niin, että kun sinivilkut loistaa, tulee kuolemattomaksi ja vapautuu fysiikan laeista? "Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä." "Jaa KUHANSILMIÄ?!"
Janne Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Olin aika lähellä ku tämä tapahtui, niin teki mieli ilimottaa tästäkin. Sattuu niitä palomiehillekin, joilla hälyajoa taitaapi olla vielä enemmän ku lanssipuolella... Suurin osa palopuolen lähtöistä taitaa olla hälytyksiä, mutta lähtöjä on niin vähän että ajamista tulee letkupuolella melko harvakseltaan.
Waltte Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Olin aika lähellä ku tämä tapahtui, niin teki mieli ilimottaa tästäkin. Sattuu niitä palomiehillekin, joilla hälyajoa taitaapi olla vielä enemmän ku lanssipuolella... Suurin osa palopuolen lähtöistä taitaa olla hälytyksiä, mutta lähtöjä on niin vähän että ajamista tulee letkupuolella melko harvakseltaan. Sit jos ajatellaan että vuorossa toimenkuvia on useampia ja ajovuoro ei edes välttämättä satu joka toisessakaan vuorossa. Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä. Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.
Lauri Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Olin aika lähellä ku tämä tapahtui, niin teki mieli ilimottaa tästäkin. Sattuu niitä palomiehillekin, joilla hälyajoa taitaapi olla vielä enemmän ku lanssipuolella... Suurin osa palopuolen lähtöistä taitaa olla hälytyksiä, mutta lähtöjä on niin vähän että ajamista tulee letkupuolella melko harvakseltaan. Sit jos ajatellaan että vuorossa toimenkuvia on useampia ja ajovuoro ei edes välttämättä satu joka toisessakaan vuorossa. Ach daa..sain. Sillä mietin, että palopuolella olis enemmän hälyajoa, ku melkeen useammin oon nähny paloauton pillit päällä ku ilman. Sic transit gloria mundi
bifaasinen Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 http://www.fireimages.net/displayimage.php?pos=-22777 *pyhimys* Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.