Jump to content
MAINOS

virkavapaata anomassa


Vieras: Auriinkokuu

Recommended Posts

Vieras: Auriinkokuu

Olen ajatellut hakea sairaanhoitajan toimesta, 4 kk:n koeajan päätyttyä heti puoli vuotta virkavapaata ja siirtyä tekemään, kun sellaista tarjottiin, avoimeksi tulevaa virkaa toiseen paikkaan. Kuullostaa hurjalta ja epäilen suunnitelmia, että ne peruuntuu kielteiseen päätökseen nykyisestä paikastani. Olen kuitenkin ajatellut, että  työmarkkinat tällä hetkellä on hyvät ja välillä tuntuu jopa siltä, että on vara valita kuka tarjoaa parhaiten. Näillä LIKSOILLA on kohtuullista miettiä tulevia kehittämis mahd. , työtovereiden ikää ja "konserneja", missä jaksaa  työskennellä. En halua kuitenkaan olla röyhkeä "pelinainen", vaan hoitaa asiat kunnollisesti.  Kuvio tuntuu pelottavalta, mistä löytää rohkeutta edes kysyä moista ylihoitajalta, olenhan talossa ollut vasta hetken aikaa...  Voiko esimies siis olla myöntämättä virkavapaata, kun toimessa on ollut niin vähän aikaa? Eikö sitä voisi ajatella, että lähden haistelemaan niitä legendaarisia "uusia tuulia" palaten takaisin?

Mistä näistä asioista sais tietoa enemmän? Tehyn ja sh-liitonsivuilta en ainakaan löytänyt enkä viitsisi asian paljastumisriskin vuoksi ottaa asiaa käsittelyyn työpaikan kahvitunnilla?  :-

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Työnantajan ei ole pakko myöntää virkavapaata jos ei halua. Sitä ei tarvitse edes perustella mitenkään. Työpaikassasi on varmaan lomakkeita jolla virkavapaata anotaan, se ei ole iso prosessi, täytät paperin ja viet sen esimiehellesi ja odotat mikä on vastaus.

Näppituntuma on se, että virkavapaita ei myönnetä kovinkaan helposti. Ei ainakaan Meilahdessa jossa itse työskentelen. Mieluummin annetaan ihmisten irtisanoutua kuin annetaan muutaman kuukauden virkavapaata.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Auriinkokuu

kiitos vastauksesta - sitä ajattelinkin. Toisaalta, jos lähden tekemään avoimeksi tulevaa virkaa, on hyvin tod.näköistä, että sen saisin. Pohja on tietenkin himpun verran huterampi, kuin ei takaporttia auki. Maailma on avoin ja töitä tulee riittämään. Katsotaan mitä tapahtuu....ylihoitaja varmaan nauraa mut pihalle tai repii hakemuksen alta aika yksilön...kehtaamis kysymys lähinnä enää! ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kiitos vastauksesta - sitä ajattelinkin. Toisaalta, jos lähden tekemään avoimeksi tulevaa virkaa, on hyvin tod.näköistä, että sen saisin. Pohja on tietenkin himpun verran huterampi, kuin ei takaporttia auki. Maailma on avoin ja töitä tulee riittämään. Katsotaan mitä tapahtuu....ylihoitaja varmaan nauraa mut pihalle tai repii hakemuksen alta aika yksilön...kehtaamis kysymys lähinnä enää! ;)

No, onneksi hoitohenkilökunnan työtilanne on ainakin etelässä erinomainen ja varmasti sama suuntaus leviää koko maahan. Kyllä töitä on jos ei ole kovin ronkeli. Meillä on muutama ihminen vienyt ylihoitajalle sekä virkavapausanomuksen että irtisanomusilmoituksen ja pyytäneet ylihoitajaa valitsemaan kumman ottaa. Virkavapaata on pari kertaa irronnut tuolla tempulla.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä taitaa olla My way or Highway -meininki... Palkatonta saa erittäin hyvillä perusteluilla, mutta siihen ei taida kuulua 'uusien tuulien' kokeilu  :-

- Your Lordy Mistress, Painfully Yours  <3

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän työmaalla näkyy olevan sellainen käytäntö, että lähihoitajille myönnetään virkavapaata, mutta sairaanhoitajille ei. Sairaanhoitajista on talossa niin kova puute, että niistä pidetään kynsin ja hampain kiinni. Vaikka useimmiten se onkin johtanut siihen, että on sitten irtisanouduttu, koska ei virkavapaata ole herunut. Ei mielestäni ole talolle kovinkaan edullista..

Itse anoin ja sain puoli vuotta virkavapaata, jonka hain henkilökohtaisten syiden perusteella, mutta päädyin tekemään toista tointa kaupungin sisällä. Nyt puoli vuotta on kohta täynnä ja anoin juuri jatkoa virkavapaalle toisen vakanssin hoitamista varten ja sain sen. Omaan toimeeni en aio palata, ennen kuin se palautetaan takaisin entiselle osastolleni. Mutta onneksi on valinnanvaraa, mitä työtä tehdä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse ennen joulua yritin hakea virkavapaata samassa tarkoituksessa kuin aloittaja, mutta tuli takaisin hylättynä, joten laitoin seuraavana päivänä irtisanomisilmoituksen. Lähinnä kokeilin kepillä jäätä, kun olin joka tapauksessa päättänyt lähteä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu tosiaan paljon pomosta: pakko on antaa perhe- ja opintovapaisiin, meillä on annettu myös uuden toimen koeajan verran (eli voi palata takaisin, jos ei viihdy uudessa paikassa). Uudessa toimessa kulutetun koeajan jälkeen pitää kuitenkin irtisanoutua, jos ei aio takaisin. Paljon vaikuttaa se, onko jo sijaista tiedossa. Yleisesti ottaen muualla tehty esim. puolen vuoden keikka voi rikastuttaa yksikköä työntekijän lisääntyneen osaamisen muodossa.

Kun vierii virta, aavikolta tuuli puhaltaa, niin päivistäni tänään taas päivä katoaa.

Mut milloinkaan en murehtinut ole päivää kahta: en päivää, joka jäi jo taa, en päivää tulevaa.

- Omar Khaijam -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla oli sama tilanne, toimessa ollut reilu vuoden ja anoin 6kk virkavapaata uuden työn vuoksi. Oli alussa aika epätoivoisen oloista, ei sijaisia ja meidän talon tapa ei ole myöntää virkavapaata toisen työpaikan takia. No loppujen lopuksi sain 3kk (hurraa) kun mulle saatiin sijainen ja sain jopa kunnian perehdyttää häntä. :D

Nyt ollut viikon tässä uudessa duunissa, hyvältä tuntuu!

Aina kannattaa siis kokeilla!

Perse on aina takana!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...