Jump to content
MAINOS

Hoitaja teippasi vauvojen suut kiinni teipillä


OldOne

Recommended Posts

Venäjällä tutkitaan tapausta jossa sairaalahenkilökunta olisi teipannut itkevien vauvojen suut. Asia tuli julkisuuteen sen jälkeen kun eräs sairaalassa hoidossa ollut potilas oli kuullut vauvojen tukahtunutta itkua. Nainen löysi kehdoissaan makaavat vauvat, joiden kaikkien suut oli teipattu.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200702015686187_uu.shtml

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Järkyttävää - että taas kaikista heikoimpia kiusataan. Aivan kuin siinä ei olisi tarpeeksi että syntyy orpona venäjälle. Onneksi kyseinen hoitaja sai potkut. Tosin minusta se ei kyllä ole riittävä rangasitus. Oikeuden pitäisi määrätä sen pitään teippiä suunsaedessä loppu elämänsä.

Jos firma on maksavinaan niin minä olen tekevinään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luulis että venäjällä tosta sais jonku tehokkuuspalkinnon, mutta niin ne ajat muuttu. Ah, Neuvostoliittoaikoja...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luin juuri äsken seiskasta  ;), että savonlinnassa mies oli juottanut omalle 1-vuotiaalle tyttärelleen kaljaa ja nokkamukista limsaa+kossua. TÖRKEETÄ! Ja isä oli vielä kuvannut ko. tapahtumat.  Muistaakseni isä vielä kehtaa kiistä törkeän pahoinpitely syytteen. Järkyttävää!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luin juuri äsken seiskasta  ;), että savonlinnassa mies oli juottanut omalle 1-vuotiaalle tyttärelleen kaljaa ja nokkamukista limsaa+kossua. TÖRKEETÄ! Ja isä oli vielä kuvannut ko. tapahtumat.  Muistaakseni isä vielä kehtaa kiistä törkeän pahoinpitely syytteen. Järkyttävää!

Tuolla on keskustelua tämän savonlinnalaisen, sekä muiden k*sipäiden tuotoksista http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=8542.0

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luin itsekin just ton järkyttävän uutisen Venäjältä!!! Miten tollaista voi MISSÄÄN tapahtua..? Voi miks,miks,miks...? Taas on ihan sanaton tämänkin asian äärellä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enpä tullut iloiseksi tuota uutista lukiessani. Pahasti on kyseisessä hoitolaitoksessa eettisyys kadoksissa. Tulee mieleen, ettei siellä liene kovin hyvät työskentelyolosuhteetkaan, kun noin äärimmäisen suuria vääryyksiä pääsee tapahtumaan. surullista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mullaki useempi ärräpää lensi ko aamulla tuosta luin. Ja selityksenä se, että ei ole tarpeeksi henkilökuntaa... Voi ********!!!!

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Järkyttävää. Miten tälläistä voi tapahtua 2000-luvulla? Ei oikeen sovi yhteen raskaanaolo (=järkyttävät hormoonimyrskyt) ja tälläiset uutiset  cry.png

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No just joo, ihan pimeetä touhua. Eikös tällä viikolla ollut just uutisissa venäläisiä kehoittiin tekemään lisää vauvoja, ihan rahapalkkiotakin luvattiin angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

AIvan uskomatonta, että moista voi tapahtua. Ei ne vauvat/lapset mitään pahaa ole varmaan tällekään hoitajalle tehnyt. Ihan pimeetä

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Järkyttävää. Miten tälläistä voi tapahtua 2000-luvulla?

Puutteellinen koulutus? Sitä paitsi onko kyseinen "hoitaja" ollut edes koskaan minkään asteisessa hoitajakoulutuksessa? (Ei mun mielestä mainittu ainakaan...) Mun kriittiseen ajatteluun kun ei vielä mahdu, että termit "hoitaja" ja "sairaalahenkilökunta" viittaisivat mihinkään oikeaan koulutukseen. Etenkään Venäjällä...

Mullakin noita raskaushormoneja piisaa, mut ei mua jotenkin hätkähdytä että jotain tollaista tapahtuu jossain päin maailmaa. (Tai siis hätkähdyttää, mut ei ylitä uutiskynnystä...)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Puutteellinen koulutus?

Tällä ei o mun mielestä mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Silkkaa julmuutta, pahuutta ja typeryyttä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Venäjä on suuri maa ja sekaan mahtuu kaikenlaista. Siellä vallinnut yhteiskuntajärjestelmä ei paljon yksilölle arvoa antanut. Ei kyllä anna nykyinenkään Putin diktatuuri.

Sortavalan liepeillä on vanha Niemelänhovi joka toimi kehitysvammaisten "hoitolaitoksena. Pari kertaa olen ko. paikassa vieraillut.

Kerran kahdestaan yhden kaverin kanssa. paikka sijaitsee pienessä kylässä.

Yhtään selvinpäin olevaa ihmistä ei havaittu. Päärakennus oli suljettu sortumisvaaran takia. Kehitysvammaisia ja "tylsäilmeisiä" muuten normaalin näköisiä lapsia vaelteli aidatulla alueella. Katselin siinä että tuleehan tuolta joku valkotakkikin vastaan, vaan se olikin suomalaiseen hoitajamekkoon pukeutunut kehitysvammainen. Tunnelma humalaisten kyläläisten puolelta alkoi käydä niin uhkaavaksi että paikalta oli poistuttava.

Suomalainen avustusjärjestö oli tarjoutunut auttamaan ko. laitosta mm. päärakennuksen remontoinnissa. Paikan johtajan ehdot remontiin olivat selkeät. Laittakaa rahat hänen tilille niin hän kyllä hoitaa asiat sitten "kuntoon". Jäi sitten remontit tekemättä.

Paria vuotta aikaisemmin suomalainen porukka kävi Niemelän hovissa. Yhdessä piharakennuksessa makasi läjässä alastomia kehitysvammaisia.

Yritimme myöhemmin vierailla paikassa, mutta silloin suomalaisilla oli sinne porttikielto. Suomessa oli tehty paikasta paljastuksia joista "hoitajat" eivät pitäneet. Kehitysvammaisia oli mm. käytetty prostituutiossa.

Sitten aivan toisenlainen tapaus. Ruskealan terveydenhoitaja tekee elääkseen kolmea työtä. Lähtenyt aamulla viideltä töihin ja illalla kymmeneltä on vielä lähdössä sairaskäynnille. Kävellen -20 pakkaseen viiden kilometrin päähän. Palkat saamatta kolmelta kuukaudelta. (moniko enää venyisi)Pakkasen lisääntyessä Suomessa lapset ovat terveitä, mutta Karjalassa sairastuvat savuttavista ja  häkää puskevista lisälämmittimistä.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen myös käynyt tuolla Oton mainitsemassa Niemelänhovissa. Ja näky oli järkyttävä. Myös mulla jäi mieleen tuo aidattu alue, joka toi mieleen lähinnä suomalaisen koira-aitauksen. Muistelen että paikan silloinen johtaja selitti että kyseinen alue on aidattu siksi että asukkaat voivat ulkoilla turvallisesti itseään vahingoittamatta ;). Muutoinkin paikka oli mun mielestä kaikkea muuta kuin hoidollinen. Pieniä, likaisia huoneita joihin yhteen oli aina ängetty useita asukkaita. Jotenkin jäi koko käynnistä kakan maku suuhun; pistikin miettimään minne ja mihin käyttöön mahtoivat joutua ne meidänkin viemät "avustustarvikkeet"  :-.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin yksi avustusjako oli mennyt täydeksi mellakaksi. Isoimmat oli vedellyt pienempiä armotta turpaan ja vienyt vaatteet.

Kävin kerran myös Pälksaaren mielisairaalassa. Yksi paikallinen poika oli mukana, kun se on nykyisin rajavyöhykettä ja saattaa tullaongelmia miliisin kanssa. No poika ei uskaltanut tulla sisälle(kieltämättä itselläkin oli killin ajatukset) kun kutsumatta oltiin menty. Henkilökunnasta ei havaintoja. Joku ikivanha suomea puhuva potilas tuli kauppaamaan rukkasiaan. Talvi oli alkamassa ja olivat juuri saaneet rukkaset. Tupakkaan ja vodkaan olisi pappa rahat tarvinnut. Liekkö ollut vielä niitä työläisen paratiisiin lähteneitä.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Puutteellinen koulutus?

Tällä ei o mun mielestä mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Silkkaa julmuutta, pahuutta ja typeryyttä.

Nimenomaan typeryyttä, joka johtuu puutteellisesta koulutuksesta. En jaksa uskoa, että tuollaista tehdään täydessä ymmärryksessä. Ja se ymmärrys syntyy koulutuksella, jos ei luontaisesti ole olemassa...

Jos kyseinen ihminen älyäisi, että myös vauva on ymmärtävä olemassa oleva olento, niin tuskinpa olisi keksinyt teipata suut niiltä kun huutavat. Voisin kuvitella, että kolmevuotias keksisi tuollaisen keinon jos vauva vaan huutaa eikä tutti tms muu yritys minkä on jo kokeillu tehoa. (=sen ikäinen ei ymmärrä että se voisi vahingoittaa vauvaa, keinohan vaikuttaa sen päässä vain toimivalta ratkaisulta, koska vauva hiljenee.)

Jos kyse olisi silkasta julmuudesta ja halusta vahingoittaa lapsia, niin teippaaminen tuskin olisi jäänyt ainoaksi teoksi? Julma tekohan se silti on, sitä ei voi kiistää.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Puutteellinen koulutus?

Tällä ei o mun mielestä mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Silkkaa julmuutta, pahuutta ja typeryyttä.

Nimenomaan typeryyttä, joka johtuu puutteellisesta koulutuksesta. En jaksa uskoa, että tuollaista tehdään täydessä ymmärryksessä. Ja se ymmärrys syntyy koulutuksella, jos ei luontaisesti ole olemassa...

Kyllä sulla on vahva usko koulutuksen voimaan. Itse olen sitä mieltä, että jos ihminen tollaseen tekoon kykenee, sitä ei mikään hoitajakoulutus poista.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Puutteellinen koulutus?

Tällä ei o mun mielestä mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Silkkaa julmuutta, pahuutta ja typeryyttä.

Nimenomaan typeryyttä, joka johtuu puutteellisesta koulutuksesta. En jaksa uskoa, että tuollaista tehdään täydessä ymmärryksessä. Ja se ymmärrys syntyy koulutuksella, jos ei luontaisesti ole olemassa...

Kyllä sulla on vahva usko koulutuksen voimaan. Itse olen sitä mieltä, että jos ihminen tollaseen tekoon kykenee, sitä ei mikään hoitajakoulutus poista.

Mä en tarkoita pelkästään hoitajakoulutusta, koska en jaksa usko, että varsinaisesti kyseinen tyyppi välttämättä edes oli mikään hoitaja. Mut iso aukko yleissivistyksessäkin tekee jo paljn pahaa jälkeä. Kyllä, mulla on vahva luottamus koulutuksen voimaan.  ;)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en tarkoita pelkästään hoitajakoulutusta, koska en jaksa usko, että varsinaisesti kyseinen tyyppi välttämättä edes oli mikään hoitaja. Mut iso aukko yleissivistyksessäkin tekee jo paljn pahaa jälkeä. Kyllä, mulla on vahva luottamus koulutuksen voimaan.  ;)

-Ihmettelen kuinka sinä edes pystyt/keksit puhua koulutuksesta tästä yhteydessä, vrt. "puutteellinen koulutus?"-kommenttisi.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Järkyttävää!!!! Noi lapsiin kohdistuneet kauhutarinat kyllä nostaa aina raivon pintaan. Eikä todellakaan koulutus pelasta niitä ääliöitä jotka sellaista tekevät. Pahoja ovat ja itsekkäitä pas...., olivatpa sitten missä mailmankolkassa tahansa. Ei toinna tulla sanomaan"etten tiennyt ettei vauvojen suuta saa teipata kiinni kun en ole kouluja käynyt" EI TOSIAAN EI!!!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noi Venäjän jutut on aina hirveitä luettavia. Kulttuurierohan on mahtava, jos ajattelee vanhan Neuvostoliiton politiikkaa, missä kaikki pelasi suhteilla (koulutus ja muu). Sitten kun kaikki romahti, jäi yksi sukupolvi selviytymiskeinoineen aika tyhjälle pohjalle. Ja nyt kaikilla taitaa olla kova kiire kahmia mahdollisimman paljon mulle ja heti.

Suomessakin terveydenhoidon arvostus on lapsipuolen asemassa, vaikka työtämme arvostaakin. Näkyy kuitenkin palkoissa. Tuskin rajan takanakaan hoitajat mitään huippu liksaa. Ja asenteissa on varmasti ollut aina parantamisen varaa varsinkin orpoja ja kehitysvammaisia kohtaan. Ei ollut tarkoitus puolustella vauvoihin kohdistunutta tekoa, vaan miksi tuommoinen on mahdollista. Juttu ei kertonut oliko hoitokäytäntö jatkuvaa, usean henkilön käyttämää, joten yhtä hyvin voitaisiin miettiä kuinka moni vanhus on jäänyt pyörätuoliin unohdettuna. 

- Jännittää, sanoi mummo, kun kahvimerkkiä vaihtoi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...