Jump to content
MAINOS

Työaikapankki


dino

Recommended Posts

Keskusjärjestöjen työryhmä on esittänytettä suomalaisissa työpaikoissa otettaisiin käyttöön laajemmaltikin ns. työaikapankki. Tässä vapaaehtoisessa systeemissä voisit halutessasi tehdä esimerkiksi talvella pidempää päivää ja kesällä vastaavasti pitää pidemmän kesäloman.

Jos tuo järjestelmä saadaan hoitoalalle ja siitä ei tehdä joustamatonta ja pelkästään työnantajan etua ajavaa systeemiä, niin olen taatusti ensimmäisten joukossa käyttämässä sitä.

Täällä lisätietoa: http://www.vm.fi/vm/liston/page.lsp?r=67793&l=fi&menu=2625

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Nyt jo kesätuuraajista pula. Mistä ne sitten saataisiin, jos talvella tehtäisiin pitkää päivää ja kesällä lomailtaisi? Itse epämääräisten määräyskirjojen varassa roikkuvana oon muutenkin tyytyväinen  siihen, että on töitä talvellakin. Ei varmaan olisi sijaistarvetta, jos kaikki vetäis talven pitkää päivää.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt jo kesätuuraajista pula. Mistä ne sitten saataisiin, jos talvella tehtäisiin pitkää päivää ja kesällä lomailtaisi?

Jostain kumman syystä työntekijät ja työmarkkinat "eivät kohtaa". Olen tehnyt pienimuotoista galluppia talossa olleiden opiskelijoiden keskuudessa ja tulos on että aniharva on saanut vielä kesäksi töitä. Tosin suurin osa ei kyllä ilmeisesti ollut muistanut kysyäkään kun "ei sitä kesätyöpaikkaa kumminkaan saa"..

Siis opiskelijoissa ratkaisu tuohon ongelmaan; osa opiskelijoiden pakollisesta harjoitteluista siirretään kesäaajaksi ja palkalliseksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt jo kesätuuraajista pula. Mistä ne sitten saataisiin, jos talvella tehtäisiin pitkää päivää ja kesällä lomailtaisi?

Siis opiskelijoissa ratkaisu tuohon ongelmaan; osa opiskelijoiden pakollisesta harjoitteluista siirretään kesäaajaksi ja palkalliseksi.

Mutta kun opiskelijat ovat harjoittelussa pitää heille olla ohjaaja ja ohjaajalla aikaa ohjaamiseen. En uskoisi, että vähiin vedetyillä resursseilla enää ohjaaminen onnistuisi. Toinen juttu sitten on loppuvaiheen opiskelijat tekemässä sijaisuutta.Meillä niitäkään vain ei ole riittävästi. Puolet vakkarihenkilöstöstä saadaan kesäaikana korvattua sijaisilla ja toisen puolen edestä me raadamme kaikki jäljelle jäävät.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...