Jump to content
MAINOS

45 min tänään: Hoitajat palkkakuopassa


-teme-

Recommended Posts

"Miltä kuulostaisi noin 400 euron korotus tilipussiin? Suurimpien kaupunkien ja kuntien valtuustojohtajat olisivat valmiita korottamaan sairaanhoitajien palkkoja jopa tämän verran. Se tietäisi vajaan 1900 euron peruspalkkoihin noin viidenneksen korotusta.

Etenkin pääkaupunkiseudulla podetaan jo nyt hoitajapulaa. Varsinkin sijaisia on nykypalkalla vaikea houkutella.

Moni hoitaja onkin siirtynyt paremman palkan perässä ulkomaille tai kokonaan muihin töihin. Hoitajia edustavat ammattiliitot ovat huolissaan jo koko alan vetovoimaisuudesta."

http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?501313

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 62
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

On taas se aika kun hoitajalla on kavereita.  Toisivat edes pullaa eikä pelkkiä puheita ja paperilappuja.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On taas se aika kun hoitajalla on kavereita.  Toisivat edes pullaa eikä pelkkiä puheita ja paperilappuja.

No vaalit on ovella niin tottakai hoitajilla on kavereita jotka lupaavat vaikka kuun taivaalta. Veikkaan, että maaliskuun jälkeen nekin kaverit vähenevät ja palataan normaaliin.  :(

Ainahan sitä kannattaa toivoa, että palkkapolitiikkaan saataisiin muutos.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin tossa polin odotusaulassa illalla että jotain tollasta telkkarista tuli, mutta en ehtinyt jäädä kuuntelemaan, kun oli töitä tehtävänä... 400€? Juu, tänne vaan. Taitaa olla vaalit ovella?

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki opiskelijat muistakaa ens vaaleissa, et edellisessä kyselyssä KEPU ja DEMARIT sano, et opintotukea ei oo syytä korottaa, nyt viimesimmässä A-talkissa molempien puoluesihteerit oli korotuksien kannalla. Jokainen uskoo tietysti mitä haluaa, mutta kannattaa perehtyä taustoihin, ennenkun tekee sen lopullisen äänestyspäätöksen. Ja kaikkein typerintä on mun mielestä jättää kokonaan äänestämättä.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haastan täten kaikki mukaan eroamaan TEHY:stä ja Super:ista, jos korotus jää alle 200;-/kk.

Ja se auttaa asiaa.... miten?  Onko sulla käsitystä mitä tapahtuisi jos kaikki oikeasti eroais liitoista?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haastan täten kaikki mukaan eroamaan TEHY:stä ja Super:ista, jos korotus jää alle 200;-/kk.

Ja se auttaa asiaa.... miten?  Onko sulla käsitystä mitä tapahtuisi jos kaikki oikeasti eroais liitoista?

Se kuulostais lupaavalta... itse en kyllä ees kuulu mihinkään, mutta aattelin sellaista yksityistä, johon kuuluu työttömyys tuki. ::)

Siis jos vaikka haluis pitää vähän omaa lomaa 8)

Jos et tiedä, mumise. Jos olet kusessa, Delegoi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olikos se syksyllä, kun työehtosopimus menee vanhaksi? Katsotaan mitä tapahtuu. Haastan täten kaikki mukaan eroamaan TEHY:stä ja Super:ista, jos korotus jää alle 200;-/kk.

No sitten ei ainakaan tarvi ootella korotuksia... Parempi toikin kuin ei mitään. Mä uskon, että ne korotukset tulee hitaamminkin korotettuina joskus nousemaan oikealle tasolle. Saadaan vaan tosi ämmämäinen maine jos ikinä ei mistään osata iloita. (Enkä nyt tarkoita, että tuon tarvis riittää, vaan sitä, ettei kannata marista jos saa edes osan. Voihan sitä työtä sen korotuksen eteen jatkaa toisellakin tavalla.)

Mutisee Kerttuliini jonka peruspalkka nousi puolen vuoden aikana 61eur.   ::) (Turhan hitaasti kieltämättä, mutta verrattuna naapurikaupunkien lähihoitajien palkankorotuksiin... Se oli sentäs noususuunnassa!)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ammattiliitto on hoitanut asiansa huonosti ja nyt maksumiehinä alkavat olla hoitajien lisäksi myös potilaat. Hoitajapulahan on suoraan seurausta siitä, että palkka ja työn vaativuus eivät kohtaa. Seurauksena on ammatin vetovoiman hiipuminen.

Vertailussa opintojen pituuden ja palkan suuruuden määrässä sairaanhoitaja-tutkinto on yksi turhimmista. Syksy näyttää miten asia korjaantuu; hoitajien palkankorotukset väistyvät Perlokselta irtisanottujen työttömyysturvaan ja kansanedustajien 2000€ palkantarkistukseen. ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaalien jälkeen tuskin puhutaan enää mistään hoitajien palkankorotuksista.

Tämän hetken puheet ovat pelkkää vaalipropagandaa.

Ja TUPO kusee tänäkin vuonna ties mistä syystä (niitä kun on maailma täynnä).

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oskua olisivat menneet haastattelemaan ni olis tullut kunnolla faktaa ja suoraan kaunistelematta.  ;) Mutta eniwey aina kun vaalit lähestyy niin on kumma että hoitajien palkkakuoppa nousee esiin ja kauhistelleen miksi vastuulisesta työstä vähän palkkaa.

Poliitiikot laskee äänessä näköjään hoitajien varaan kun hakevat paikkaa kovalle palkalle eduskuntaan lukemaan päiväksi iltalehtiä.... angry.png

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo olipa taas juttua seitsämän uutisissa,et maksais 800miljoonaa ja joutis nostaa kunnallisveroprosenttia 1% jos tää palkankorotus tapahtuis. Sillä rahalla sais 20000 uutta hoitajaa duuniin,mut kysymys kuuluu: Mistä ne meinaa repiä niitä hoitajia kun ala ei vedä porukkaa ja loputkin hoitajat pakenee jossain vaiheessa parempien palkkojen perässä muualle. Tämä nyt on kärjistettyä ajattelua,mutta niin. Mitään ei vissiin ole sitten tulossa. angry.png Jos mulle sattuu joku entinen kunnanisä hoidettavaks sit 20vuoden päästä ni varmaa muistutan et "et sillo satsannu hoitoon,nyt joudut paskoissas makaa ku ei oo hoitajia jotka sua hoitais"

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo olipa taas juttua seitsämän uutisissa,et maksais 800miljoonaa ja joutis nostaa kunnallisveroprosenttia 1% jos tää palkankorotus tapahtuis. Sillä rahalla sais 20000 uutta hoitajaa duuniin,mut kysymys kuuluu: Mistä ne meinaa repiä niitä hoitajia kun ala ei vedä porukkaa ja loputkin hoitajat pakenee jossain vaiheessa parempien palkkojen perässä muualle. Tämä nyt on kärjistettyä ajattelua,mutta niin. Mitään ei vissiin ole sitten tulossa. angry.png Jos mulle sattuu joku entinen kunnanisä hoidettavaks sit 20vuoden päästä ni varmaa muistutan et "et sillo satsannu hoitoon,nyt joudut paskoissas makaa ku ei oo hoitajia jotka sua hoitais"

Oli kyllä niin karmeeta tuubaa että ei *****! Selkeesti yritetään alistaa hoitajat hiljaiseksi, yritetään saada ajattelemaan että eihän me voida vaatia mitään kun ei suomella ole siihen varaa!

Kyllä sitä varaa on jos nostetaan terveydenhuollon osuus bruttokansantuotteesta edes OECD- maiden keskitasolle..

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id52541.html

Ja mistähän v*tusta KT on tällasta skeidaa keksinyt?

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo olipa taas juttua seitsämän uutisissa,et maksais 800miljoonaa ja joutis nostaa kunnallisveroprosenttia 1% jos tää palkankorotus tapahtuis. Sillä rahalla sais 20000 uutta hoitajaa duuniin,mut kysymys kuuluu: Mistä ne meinaa repiä niitä hoitajia kun ala ei vedä porukkaa ja loputkin hoitajat pakenee jossain vaiheessa parempien palkkojen perässä muualle. Tämä nyt on kärjistettyä ajattelua,mutta niin. Mitään ei vissiin ole sitten tulossa. angry.png Jos mulle sattuu joku entinen kunnanisä hoidettavaks sit 20vuoden päästä ni varmaa muistutan et "et sillo satsannu hoitoon,nyt joudut paskoissas makaa ku ei oo hoitajia jotka sua hoitais"

Oli kyllä niin karmeeta tuubaa että ei *****! Selkeesti yritetään alistaa hoitajat hiljaiseksi, yritetään saada ajattelemaan että eihän me voida vaatia mitään kun ei suomella ole siihen varaa!

Kyllä sitä varaa on jos nostetaan terveydenhuollon osuus bruttokansantuotteesta edes OECD- maiden keskitasolle..

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id52541.html

Ja mistähän v*tusta KT on tällasta skeidaa keksinyt?

Mä odotan tehyltä nyt toimia,nyt pitäis lopettaa p*skan jauhaminen ja ryhdyttävä taisteluun kun kerran kansakin ois noin ajatustasolla mukana tässä hommassa. Tehyn pitäis antaa oma haastattelu julkisuuteen,samoin superin ja sairaanhoitajaliiton pitäisi nyt vääntää samasta kahvasta.Hui,tuleepa paljon kirosanoja.Pyydän anteeksi.  ;)

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo olipa taas juttua seitsämän uutisissa,et maksais 800miljoonaa ja joutis nostaa kunnallisveroprosenttia 1% jos tää palkankorotus tapahtuis. Sillä rahalla sais 20000 uutta hoitajaa duuniin,mut kysymys kuuluu: Mistä ne meinaa repiä niitä hoitajia kun ala ei vedä porukkaa ja loputkin hoitajat pakenee jossain vaiheessa parempien palkkojen perässä muualle. Tämä nyt on kärjistettyä ajattelua,mutta niin. Mitään ei vissiin ole sitten tulossa. angry.png Jos mulle sattuu joku entinen kunnanisä hoidettavaks sit 20vuoden päästä ni varmaa muistutan et "et sillo satsannu hoitoon,nyt joudut paskoissas makaa ku ei oo hoitajia jotka sua hoitais"

Oli kyllä niin karmeeta tuubaa että ei *****! Selkeesti yritetään alistaa hoitajat hiljaiseksi, yritetään saada ajattelemaan että eihän me voida vaatia mitään kun ei suomella ole siihen varaa!

Kyllä sitä varaa on jos nostetaan terveydenhuollon osuus bruttokansantuotteesta edes OECD- maiden keskitasolle..

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id52541.html

Ja mistähän v*tusta KT on tällasta skeidaa keksinyt?

Melkoista p*skaa! Kuten Elämäntähti sanoi, tällä yritetään alistaa hoitajat hiljaiseksi. Tässähän rupeaa työtaistelu halut nousemaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä haluan oikeesti nähä sen tahon joka saa nousemaan tuon 400€ kerralla hoitajien palkan... Ei vaan tapahu meikäläisen elinaikana ainakaan... Ko sen muutaman kympinki tähen pitää hirvee haloo nostaa ja sitten media mellastaa, että "hoitajien palkat nousevan näin paljon" Ja pyh sanon minä. Se on tämä vaalikosiskelu, joka lupaa paljon, mutta ei anna mitään.....

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä haluan oikeesti nähä sen tahon joka saa nousemaan tuon 400€ kerralla hoitajien palkan...

Kysynnän ja tarjonnan -laki sanon minä. Ei, se ei nouse jos istuu kahvihuoneessa surkutelemassa kohtaloaan. Ainoa tapa nostaa palkkaansa on vaihtaa useasti työpaikkaa ja samalla kilpailuttaa työnantajia toisiaan vastaan.

Mä odotan tehyltä nyt toimia,nyt pitäis lopettaa p*skan jauhaminen ja ryhdyttävä taisteluun kun kerran kansakin ois noin ajatustasolla mukana tässä hommassa.

Ei se ammattiliiton toimilla montaa satasta nouse, ehkä yhden, korkeintaan kahden, itse veikkaan että lakkoa ei tule koska markkinavoimat nostavat palkkoja luonnostaan ja töitä riittää, ainakin hetkeksi. Sairaaloiden budjetista palkkoihin menevää osaa tullaan ehkä nostamaan, mutta se ei tule nostamaan jo sisällä olevien palkkaa, muuta kuin uhkailulla, hoitajan omasta aloitteesta. Loput menee uusien hoitajien palkkaukseen meneviin kuluihin, niiden jotka kehtaavat vaatia työstä asiallista korvausta. Tässä sodassa nopeat syövät hitaat. Ihan varmasti koulutuspaikkoja tullaan rajusti lisäämään, jossain ketjussa tällä foorumilla oli jo spekulaatiota siitä että ehkä ei odotettavissa oleva eläkepommi sittenkään toteudu, jos vertaa nyt olemassa olevien koulutuspaikkojen määrää ja eläkkeelle siirtyvien määrää. Olen jo vanha kehärakki tässä sodassa, nähnyt sen jo täällä Tukholmassa, näin se tulee menemään, sanokaa mun sanoneen. Jos uskaltaisin voisin luvata vetäväni asiasta vetoa ja lupaavani laittaa 50ekee 2010 Joulupataan, mutta koska saatan olla silloin opiskelijabudjetilla elävä, tai jalkapallojoukkueen yksinhuoltajaäiti en tee sitä  :(.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö ollu mielenkiintoista miten uutisissa laskivat paljonko palkankorotukset tulisi kunnille maksamaan ja miten monta uutta hoitajaa sillä rahalla saisi palkattua. Ihmettelen, että mitä järkeä tuollaisia asioita edes vertailla. Mistähän ne saisi ne hoitajat töihin  huh.gif

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mie kanssa naureskelin eilen uutisten jälkeen sitä ko. herran sanaa! "Sillä rahalla sais palkattua 20 000 uutta hoitajaa." No miks ne ei tee sitä, koska on yleisesti tiedostettu tää hoitajien työvoimapula! Ei niitä taida löytyä ihan niin paljoa tekijöitä. Eli jos hommattais sillä rahalla niin paljon hoitajia kuin vaan niitä löytyy ja laitetaan loput siitä 800 miljoonasta (?) hoitajien palkkoihin!  ;D ...tai laitetaan mielummin suoraan ne niihin palkkoihin!

Kyllä tuli uutisten jälkeen sellainen fiilis että se siitä. Mie vielä sinisilmäisenä ja märkäkorvaisena hoitajana uskoin melkein vilpittömästi että ne nyt saavat jotain aikaan! Perhana, olen valmis nousemaan työtaistelu barrikaadeille!! ..kun vain tietäis miten..  :D

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä ensin lisää vakituisia toimia, ja vasta sitten aletaan puuhaamaan palkankorotuksia. Olenko minä nyt ajatukseni kanssa erilainen nuori?  huh.gif

"Work less, consume less, live more."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä ensin lisää vakituisia toimia, ja vasta sitten aletaan puuhaamaan palkankorotuksia. Olenko minä nyt ajatukseni kanssa erilainen nuori?  huh.gif

Kysymys on siinä että tuleeko vakinaisiin toimiin hoitajia jos palkka matala eikä korotuksia tiedossa.  :- Musta palkkat pitää saada kuntoon ja sitä kautta alalle saadaan uutta verta.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä ensin lisää vakituisia toimia, ja vasta sitten aletaan puuhaamaan palkankorotuksia. Olenko minä nyt ajatukseni kanssa erilainen nuori?  huh.gif

Kysymys on siinä että tuleeko vakinaisiin toimiin hoitajia jos palkka matala eikä korotuksia tiedossa.  :- Musta palkkat pitää saada kuntoon ja sitä kautta alalle saadaan uutta verta.

Nimenomaan juuri näin. Ympärillä jatkuvasti alan ihmiset vaihtavat toisiin hommiin. Tuntuu että missä tahansa tienaa paremmin kuin tällä alalla.

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä haluan oikeesti nähä sen tahon joka saa nousemaan tuon 400€ kerralla hoitajien palkan...

Kysynnän ja tarjonnan -laki sanon minä. Ei, se ei nouse jos istuu kahvihuoneessa surkutelemassa kohtaloaan. Ainoa tapa nostaa palkkaansa on vaihtaa useasti työpaikkaa ja samalla kilpailuttaa työnantajia toisiaan vastaan.

Kyllä mä tän tiesin, vaihon vasta lafkaa ja palkka nousi, mutta siltikin....

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...