Pernasoppa Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Ihan mielenkiinnosta vielä, paljonko se punariisi maksaa? Mulla menee simvastatiini annoksella 20mg x 1, ja hinnaksi tulee alle 30 euroa vuodessa (100 tabletin paketti maksaa noin 7,5 euroa). Olettaisin että mitään luontaistuotteita ei sillä hinnalla myydä. Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest inkeri 59 Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 fOccelle : RED RIZ tulee kalliimmaksi. Sulla on varmaan se erityiskorvaus koska saat sen niin halvalla. Mä olen valmis maksamaan 30 e kuussa riiseistämme/ henkilö, koska siitä ei ole mitään havaittavia sivuoireita ja kolestroli pysyy todella siinä kakkosessa jos sitä syö sen maksimiannoksen. Se hinta ei merkitse tässä tapauksessa mitään koska sivuoireet olivat sitä luokkaa miehelläni, että toimintakyky meni nollaan. Hän ei jaksanut edes kuntoilla ja vatsa oli aina ihan sekaisin. JARNO: Lääkelaitoksen tekemässä tutkimuksessa punariisillä ei havaittu mitään merkittäviä sivuoireita. Vatsanärsytystä oli joillain..se on ihan luettavissa jos vaan viitsit katsoa. Mulle riittää lisäksi se, että itsellämme ei ole ollut edes tota vatsan ärsytystä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarno Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 JARNO: Lääkelaitoksen tekemässä tutkimuksessa punariisillä ei havaittu mitään merkittäviä sivuoireita. Vatsanärsytystä oli joillain..se on ihan luettavissa jos vaan viitsit katsoa. Mulle riittää lisäksi se, että itsellämme ei ole ollut edes tota vatsan ärsytystä. Äh kyse on nyt statiinista, lovastatiinista, jolla on sitten samanlaiset sivuvaikutukset oli se sitten pillerissä tai riisissä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernasoppa Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Vatsanärsytystä esiintyy kaikissa lääkkeissä ainakin sen 1/1000 tapauksissa. Kolesterolilääkityksen aloituksessa syy on useimmiten siinä että kun alkaa syömään terveellisesti, massu säikähtää. Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest inkeri 59 Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Meillä oli muuten Simvastatiinin lisäksi ensin Lipitoria, ja viimeiseksi erästä uutta missä oli rasvasieppari samassa. Nimi ei tule nyt mieleen kun siitä on niin kauan aikaa. Muokkaus jälkikäteen: Lääkkeen nimi oli Inegyn Tämä " lääkekielteisyys " tuli siitä kun ne sivuoireet olivat ihan sietämättömiä. Se oli ainoa syy siihen, kyllä hän olisi niitä muuten syönyt. [br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 26.01.08 - klo:23:17 JARNO: Lääkelaitoksen tekemässä tutkimuksessa punariisillä ei havaittu mitään merkittäviä sivuoireita. Vatsanärsytystä oli joillain..se on ihan luettavissa jos vaan viitsit katsoa. Mulle riittää lisäksi se, että itsellämme ei ole ollut edes tota vatsan ärsytystä. Äh kyse on nyt statiinista, lovastatiinista, jolla on sitten samanlaiset sivuvaikutukset oli se sitten pillerissä tai riisissä. Vaan kun ei ole, minkäs teet! Sivuoireita ei ole ollut, eikä sen tutkimuksen mukaan muita oireita havaittukaan. Onko tavalliset kolestrolilääkkeet synteettisiä valmisteita? Voisiko ero olla siinä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kops Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 JARNO: Lääkelaitoksen tekemässä tutkimuksessa punariisillä ei havaittu mitään merkittäviä sivuoireita. Vatsanärsytystä oli joillain..se on ihan luettavissa jos vaan viitsit katsoa. Mulle riittää lisäksi se, että itsellämme ei ole ollut edes tota vatsan ärsytystä. Äh kyse on nyt statiinista, lovastatiinista, jolla on sitten samanlaiset sivuvaikutukset oli se sitten pillerissä tai riisissä. Vaan kun ei ole, minkäs teet! Sivuoireita ei ole ollut, eikä sen tutkimuksen mukaan muita oireita havaittukaan. Onko tavalliset kolestrolilääkkeet synteettisiä valmisteita? Voisiko ero olla siinä? Kummastakohan voisi kuvitella saavansa luultavasti enemmän muita kuin tarkoituksen mukaisia vaikutuksia, synteettisestä farmakologisesti varmasti tarkasti tehdystä valmisteesta jossa tunnetaan kaikki valmisteen osat ja apuaineet, vai luonnontuotteesta jota on rutistettu kapseliin? Hmm.. Lisäksi, lääkelaitos harvemmin tekee itse tutkimuksia, vaan tutkituttaa asioita muilla. Onko sinulla näyttää tähän tutkimukseen viitettä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest inkeri 59 Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 JARNO: Lääkelaitoksen tekemässä tutkimuksessa punariisillä ei havaittu mitään merkittäviä sivuoireita. Vatsanärsytystä oli joillain..se on ihan luettavissa jos vaan viitsit katsoa. Mulle riittää lisäksi se, että itsellämme ei ole ollut edes tota vatsan ärsytystä. Äh kyse on nyt statiinista, lovastatiinista, jolla on sitten samanlaiset sivuvaikutukset oli se sitten pillerissä tai riisissä. Vaan kun ei ole, minkäs teet! Sivuoireita ei ole ollut, eikä sen tutkimuksen mukaan muita oireita havaittukaan. Onko tavalliset kolestrolilääkkeet synteettisiä valmisteita? Voisiko ero olla siinä? Kummastakohan voisi kuvitella saavansa luultavasti enemmän muita kuin tarkoituksen mukaisia vaikutuksia, synteettisestä farmakologisesti varmasti tarkasti tehdystä valmisteesta jossa tunnetaan kaikki valmisteen osat ja apuaineet, vai luonnontuotteesta jota on rutistettu kapseliin? Hmm.. Lisäksi, lääkelaitos harvemmin tekee itse tutkimuksia, vaan tutkituttaa asioita muilla. Onko sinulla näyttää tähän tutkimukseen viitettä? Juupa juu, siinäpä se ero varmaan on synteettisestä statiinista tulee enemmän sivuoireita kuin luontaisesta statiinista. Kummallista kun tutkimuksen statiiniprosentit olivat tosi pieniä, niin miten kolestroli voi silti pudota yhtä paljon kuin vahvalla synteettisellä valmisteella ::)Muusta en jaksa enää jauhaa mutta katso Googlen kautta punainen riisi niin alkaa löytyä! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmanautti Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Jospa astuisin taistelukentälle ja viheltäisin pilliin. Riita poikki ja voita väliin. (Tarkoitan siis Beceliä :D) Ensinnäkin olen luontaistuotevastainen ihminen, johtuen koulutustaustastani. Sen ihmiset varmasti ymmärtävät. Kummastakohan voisi kuvitella saavansa luultavasti enemmän muita kuin tarkoituksen mukaisia vaikutuksia, synteettisestä farmakologisesti varmasti tarkasti tehdystä valmisteesta jossa tunnetaan kaikki valmisteen osat ja apuaineet, vai luonnontuotteesta jota on rutistettu kapseliin? Hmm.. Lisäksi, lääkelaitos harvemmin tekee itse tutkimuksia, vaan tutkituttaa asioita muilla. Onko sinulla näyttää tähän tutkimukseen viitettä? Allekirjoitan Kopsin pointit täysin. Luontaistuotteista ei tiedetä yhtään mitään. Valmisteista ei tutkita yleensä niiden sisältämiä muita yhdisteitä, niitä saattaa olla satoja, joskus tuhansiakin. ja huom, mikään instassi ei niitä järjestelmällisesti tutki. Haavin jää pahimmat esim. maksatoksiset. Siinä vaiheessa kun alkaa potilaita ja ruumiita tulla, kielletään käyttö. Ja nimenomaan Lääkelaitoksen ansiosta. Lääkelaitos on lääketeollisuutta ja apteekkialaa valvova viranomainen, jonka tehtävänä on suojella potilasta kaikenmaailman humpuukimaakareilta,jotka lupaa amputoidun jalankin takaisin kasvamisesta. Lääkelaitoksen sivuilta löysin TABU lehdestä (6/2003)artikkelin, mihin Inkeri ilmeisesti viittaa. Kiinnostuneet löytävät sen täältä: http://www.nam.fi/uploads/tabu/tabu62003.pdf Ja toden totta punariisi sisältää lovastatiinia eli myöskin aiheuttaa lovastatiinin sivuvaikutukset, jos on aiheuttaakseen. En ota kantaa, miksi se toimii Inkerin tapauksessa paremmin kun puhdasaine-lovastatiini. Hyvä tietty niin. Hoitaja, oli se sitten lähi-, perus-, sairaan-, terveyden- tai mikä vaan hoitaja, ei tulisi lietsoa Inkerin tapaan omia mielipiteitään. Tämä on minun mielipiteeni ja sitä olen valmis myös lietsomaan. Potilaan lääketieteellisestä hoidosta vastaa lääkäri, joka yhteisymmärryksessä (mutta viime kädessä itse) määrää lääkkeet ja hoidon. Jos hoidoksi on määrätyy jokin statiini, sille on lääketieteellinen peruste, ja lääkäri on katsonut potilaan hyötyvän hoidosta. Aamen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarno Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Ja toden totta punariisi sisältää lovastatiinia eli myöskin aiheuttaa lovastatiinin sivuvaikutukset, jos on aiheuttaakseen. En ota kantaa, miksi se toimii Inkerin tapauksessa paremmin kun puhdasaine-lovastatiini. Hyvä tietty niin. Multa saatto mennä ohi, mutta käsittääkseni Inkerin tapauksessa ei ole edes syöty lääkemuotoista lovastatiinia, vaan simvastatiinia tai atorvastatiinia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kerde Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Onkohan tässä ketjussa enää muuta kuin yhden ihmisen tekemää tutkimusta kahdella potilaalla ja väite, että lääkelaitoksen juttuihin ei kannata luottaa? Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmanautti Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Multa saatto mennä ohi, mutta käsittääkseni Inkerin tapauksessa ei ole edes syöty lääkemuotoista lovastatiinia, vaan simvastatiinia tai atorvastatiinia. No joo...multa taisi mennä kanssa ohi, mitä lääkkeitä on syöty tai jätetty syömättä. Pointti on se, että punariisi-valmisteissa on lovastatiinia pieniä vaihtelevia määriä ja sitä kautta kyllä saattaa alentaa kolesterolia. En ihan vetelisi suoria johtopäätöksiä siitä, että kyseiset valmisteet yksinään pudottaisivat kolesterolin seitsemästä kahteen. Eiköhän tiukoilla terveellisillä elämäntavoilla on suurempi merkitys. Lovastastiinimäärät on niin pieniä kyseisissä valmisteissa. No anyway..pääasia kai että toimii heillä. Muokkaus:Hoitaja, oli se sitten lähi-, perus-, sairaan-, terveyden- tai mikä vaan hoitaja, ei tulisi lietsoa Inkerin tapaan omia mielipiteitään. Tämä on minun mielipiteeni ja sitä olen valmis myös lietsomaan. Potilaan lääketieteellisestä hoidosta vastaa lääkäri, joka yhteisymmärryksessä (mutta viime kädessä itse) määrää lääkkeet ja hoidon. Jos hoidoksi on määrätyy jokin statiini, sille on lääketieteellinen peruste, ja lääkäri on katsonut potilaan hyötyvän hoidosta. Tässä olen Foccen kanssa samaa mieltä. Lisään listaan oman ammattikuntani+proviisorit. Yksityisesti saa vedellä naamariin ihan mitä itse lystää ja käyttää itseänsä koekaniinina. Mutta silloin kun puhutaan ammattihenkilöinä pitäisi jokainen tajuta roolinsa. Perustaa asiansa vain tutkittuun luotettavaan tietoon tai syyllistyy puoskarointiin. Mulla on varmaan aamukahvissa vääriä poroja, kun on näin kipakka olo.... :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
tukkeli Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Kun esittämänsä faktat pohjaa lähteeseen www.google.fi niin heikot on lähteet....Jokainen varmasti ymmärtää että pitäisi olla esittää edes yksi TIETEELLINEN ARTIKKELI väitteidensä tueksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladytakkutukka Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Luontaistuotteista ei tiedetä yhtään mitään. Valmisteista ei tutkita yleensä niiden sisältämiä muita yhdisteitä, niitä saattaa olla satoja, joskus tuhansiakin. ja huom, mikään instassi ei niitä järjestelmällisesti tutki. Haavin jää pahimmat esim. maksatoksiset. Siinä vaiheessa kun alkaa potilaita ja ruumiita tulla, kielletään käyttö. Ja nimenomaan Lääkelaitoksen ansiosta. Lääkelaitos on lääketeollisuutta ja apteekkialaa valvova viranomainen, jonka tehtävänä on suojella potilasta kaikenmaailman humpuukimaakareilta,jotka lupaa amputoidun jalankin takaisin kasvamisesta. Tästä maksatoksisuudesta loistavana esimerkkinä ovat Herbalifen tuotteet. Kyseisen firman iso herra potkaisi tyhjää joskus 2000-luvun alussa ja kuolemansyy oli epäselvä. Olin ihan satavarma, että kyseessä on näiden laadukkaiden tuotteiden "sivuvaikutukset" (suomeksi siis elimistön myrkyttäminen). Eihän tästä nyt kauan ole, kun isoin otsikoin uutisoitiin kyseisten tuotteiden aiheuttavan maksavaurion. Hienoa. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Ihan jokaisella. Lääkkeen hyödyllisyys punnitaan sillä, että mitkä ovat hyödyt suhteessa haittoihin. Totuus ei pala tulessakaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest inkeri 59 Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Eikös nämä tuotteet mitä apteekissa myydään, ole todettu turvallisiksi ja vaikuttavia aineita sisältäviksi? Tähän sarjaan kuuluu Punainen Riisi, Mäkikuisma ja omega-3-tuotteet mm. Joten Lääkelaitos on antanut orgaaniselle Lovastatiinia sisältävälle Punaiselle Riisille..siis tälle myrkylle myyntiluvan apteekeissa! Kai Farmanautti olet havainnut kyseiset tuotteet apteekin hyllyllä? Niin vaikka lähde on saatu Googlettamalla niin ei se tee tekstistä automaattisesti huuhaata.Lääkelaitoksen lehden artikkeli punariisistä oli yhteenveto erilaisista punariiseistä ja niitten kolestrolia laskevasta vaikutuksesta. Kyseisessä tutkimuksessa ei ollut todettu maksatoksisuutta kyseisillä valmisteilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gannet Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 -???Hei!Käytetäänkö muualla Suomen maassa Simvastatinia vanhusten hoidossa muuhun tarkoitukseen kuin kolesterolin laskemiseksi?Meillä sitä aloitetaan kaikille vanhuksille jotka jäävät pitkäaikaispaikalle. Lääkärimme mukaan se auttaa levottomuuteen, masentuneisuuteen, verenkierron parenemiseen, haavojen paranemiseen jne? Ja vielä aika suurina annoksina, jollain saattaa mennä jopa 2tablx2/pv! Kokemuksia vastaavasta, onko missään ? Meillä on todettu Ebixan olevan oiva lääke vanhuksien käytöshäiriöihin. Sillä olemme saaneet hyviä tuloksia jopa harhaluuloisuuteen. Risperdalia käytetään vain pieninä annoksina, kun se helposti aiheuttaa huimausta ym.. Se estää joidenkin harhat ja sitä käytetään myös rauhoittamiseen. Seroquelia menee harvemmin rauhoittamiseen/aggressiivisuuteen. Masennukseen useimmiten menee Citalopram tai Cipralex. Remeron on harvoille sopinut masennuslääkkeeksi sen väsyttävän vaikutuksen vuoksi. Nyt suuntaus on se, että Remeronia käytetäänkin joillekin unilääkkeenä. Riittävä kipulääkitys auttaa levottomuuteen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest inkeri 59 Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Multa saatto mennä ohi, mutta käsittääkseni Inkerin tapauksessa ei ole edes syöty lääkemuotoista lovastatiinia, vaan simvastatiinia tai atorvastatiinia. No joo...multa taisi mennä kanssa ohi, mitä lääkkeitä on syöty tai jätetty syömättä. Pointti on se, että punariisi-valmisteissa on lovastatiinia pieniä vaihtelevia määriä ja sitä kautta kyllä saattaa alentaa kolesterolia. En ihan vetelisi suoria johtopäätöksiä siitä, että kyseiset valmisteet yksinään pudottaisivat kolesterolin seitsemästä kahteen. Eiköhän tiukoilla terveellisillä elämäntavoilla on suurempi merkitys. Lovastastiinimäärät on niin pieniä kyseisissä valmisteissa. No anyway..pääasia kai että toimii heillä. Muokkaus:Hoitaja, oli se sitten lähi-, perus-, sairaan-, terveyden- tai mikä vaan hoitaja, ei tulisi lietsoa Inkerin tapaan omia mielipiteitään. Tämä on minun mielipiteeni ja sitä olen valmis myös lietsomaan. Potilaan lääketieteellisestä hoidosta vastaa lääkäri, joka yhteisymmärryksessä (mutta viime kädessä itse) määrää lääkkeet ja hoidon. Jos hoidoksi on määrätyy jokin statiini, sille on lääketieteellinen peruste, ja lääkäri on katsonut potilaan hyötyvän hoidosta. Tässä olen Foccen kanssa samaa mieltä. Lisään listaan oman ammattikuntani+proviisorit. Yksityisesti saa vedellä naamariin ihan mitä itse lystää ja käyttää itseänsä koekaniinina. Mutta silloin kun puhutaan ammattihenkilöinä pitäisi jokainen tajuta roolinsa. Perustaa asiansa vain tutkittuun luotettavaan tietoon tai syyllistyy puoskarointiin. Mulla on varmaan aamukahvissa vääriä poroja, kun on näin kipakka olo.... ;D Farmanautille ym:lle ! Kolestrolini oli noussut 7.1:een kun jätin riisini ottamatta neljän kuukauden ajalta. Lääkäri soitti eilen, ja kehoitti aloittamaan Red Riz valmisteen syönnin uudestaan tai vaihtoehtoisesti Simvastatiinia jos haluan päästä halvemmalla. Onneksi lääkäreissä löytyy näitä jotka voivat hyväksyä erilaisuuttakin. Minua ei ole syytetty vastuuttomaksi lähihoitajaksi tai puoskariksi kuten tässä keskustelussa. Minä en ota enää tämän jälkeen kantaa k.o. asiaan, kirjoititte sitten minusta kolmannessa prsnssa tai minulle suoraan. ersoona Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest meho Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 -???Hei!Käytetäänkö muualla Suomen maassa Simvastatinia vanhusten hoidossa muuhun tarkoitukseen kuin kolesterolin laskemiseksi?Meillä sitä aloitetaan kaikille vanhuksille jotka jäävät pitkäaikaispaikalle. Lääkärimme mukaan se auttaa levottomuuteen, masentuneisuuteen, verenkierron parenemiseen, haavojen paranemiseen jne? Ja vielä aika suurina annoksina, jollain saattaa mennä jopa 2tablx2/pv! Kokemuksia vastaavasta, onko missään ? Meillä on todettu Ebixan olevan oiva lääke vanhuksien käytöshäiriöihin. Sillä olemme saaneet hyviä tuloksia jopa harhaluuloisuuteen. Risperdalia käytetään vain pieninä annoksina, kun se helposti aiheuttaa huimausta ym.. Se estää joidenkin harhat ja sitä käytetään myös rauhoittamiseen. Seroquelia menee harvemmin rauhoittamiseen/aggressiivisuuteen. Masennukseen useimmiten menee Citalopram tai Cipralex. Remeron on harvoille sopinut masennuslääkkeeksi sen väsyttävän vaikutuksen vuoksi. Nyt suuntaus on se, että Remeronia käytetäänkin joillekin unilääkkeenä. Riittävä kipulääkitys auttaa levottomuuteen. Meillä käytetään Ebixaa muistisairauksien hoidossa. Joitakin se rauhoittaa, joitakin ei. Ebixa itsessään saattaa myös aiheuttaa käytöshäiriöitä (harhoja tms.) joillekin. Risperdal on meillä hyvin yleisesti käytetty käytöshäiriöiden hoidossa psykogeriatrisilla potilailla. Nuoremmilla enemmänkin Seroquel tai Zyprexa. Kokeilemalla löytyy oikea lääke. Remeron on meidän kokemusten mukaan hyvä yhdistetty mieliala- ja nukahtamislääke pienillä annostuksilla, mutta suuremmilla annostuksilla se taas vaikuttaa valvottavasti (psykiatrin viimeisin huomio). Remeron on oiva ruokahalun kasvattaja myös. Simvastatinia en ole koskaan kuullut käytettävän ketjun aloittajan ilmoittamassa tarkoituksessa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiu Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Eikös nämä tuotteet mitä apteekissa myydään, ole todettu turvallisiksi ja vaikuttavia aineita sisältäviksi? Tähän sarjaan kuuluu Punainen Riisi, Mäkikuisma ja omega-3-tuotteet mm. Joten Lääkelaitos on antanut orgaaniselle Lovastatiinia sisältävälle Punaiselle Riisille..siis tälle myrkylle myyntiluvan apteekeissa! Kai Farmanautti olet havainnut kyseiset tuotteet apteekin hyllyllä? Niin vaikka lähde on saatu Googlettamalla niin ei se tee tekstistä automaattisesti huuhaata.Lääkelaitoksen lehden artikkeli punariisistä oli yhteenveto erilaisista punariiseistä ja niitten kolestrolia laskevasta vaikutuksesta. Kyseisessä tutkimuksessa ei ollut todettu maksatoksisuutta kyseisillä valmisteilla. Hyvää tietoa punariisistä: http://www.tyoterveyskirjasto.fi/tyoterveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=slt00080 (Duodecim, Työterveyskirjasto). Ihan mielenkiinnosta hain lisätietoa, kun en aikaisemmin ole tästä aineesta juuri mitään tiennyt. Kannattaa kyllä kaikkien tutustua. Tuolta löytyy mm. tietoa siitä, että FDA on kieltänyt Cholestin nimisen punariisivalmisteen myynnin elintarvikkeena sen sisältämän korkean lovastatiinipitoisuuden takia. Mielenkiintoinen tieto oli myös se, että puolet luontaistuotteena myytävistä punariisivalmisteista saattaa sisältää jopa puolet lääkkeen (lovastatiini) hoitoannoksesta. Minun mielestäni nuo luontaistuotteet on ihan varteenotettava vaihtoehto lääkkeiden kanssa, jos niistä oikeasti on jollekkin apua. Se pitää ihmisen itse saada päättää, haluaako hän käyttää lääkkeitä vai luontaistuotteita. Ja palatakseni takaisin alkuperäiseen aiheeseen... Omassa työpaikassani (tk:n vuodeosasto) statiineita käytetään yllättävän vähän. Osastolla on yli 30 potilasta ja statiinia menee muistaakseni kolmelle potilaalle. Ja annoksetkin on pieniä, Lipcut 20mg ½tbl x 1 / Lipcut 20mg 1 x 1 / Lipcut 40mg 1 x 1... Muistaakseni annokset oli kutakuinkin tuollaisia. - Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla! - Ei ne oo pussit, ne on tissit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest inkeri 59 Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Nyt tuli todistetuksi, että Red Riz voi laskea kolestrolia yhtä hyvin kuin lääke! Olemme syöneet vähän mitä sattuu muutettuamme Helsinkiin, noin neljän kuukauden ajan. Mieheni kävi labratutkimuksissa ja kokonaiskolestroli oli 2 kaikesta syömisestä huolimatta. Ilman riisiä se on 7. Ei kuulemma ole tarvetta aloittaa lääkitystä :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarno Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Nyt tuli todistetuksi, että Red Riz voi laskea kolestrolia yhtä hyvin kuin lääke! Olemme syöneet vähän mitä sattuu muutettuamme Helsinkiin, noin neljän kuukauden ajan. Mieheni kävi labratutkimuksissa ja kokonaiskolestroli oli 2 kaikesta syömisestä huolimatta. Ilman riisiä se on 7. 1. Johan se tuli todettua, että mainostamassasi riisissä on epämääräinen määrä samaa tavaraa, jota on myös kaupallisessa kolesterolilääkkeessä. 2. "Syöneet vähän mitä sattuu" kertoo paljon suhtautumisestanne sairastamaanne sydän-verisuonisairauteen. 3. Onnittelut joka tapauksessa tuloksista. Olihan muutkin kunnossa, kuten Hdl, jonka pitäisi olla yli 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest inkeri 59 Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 No jos syö neljä kuukautta mitä sattuu ja nyt ollaan palattu ruotuun, niin se ei kerro kuin tietyn aikavälin ruokavaliosta. Yleensä syömme terveellisesti. Kai muutto, valmistuminen ja uusi työ aiheuttaa sen verran stressiä, että ote ruokavaliosta voi livetä. Tuskin sitä kukaan aina syö niinkuin oppikirjoissa sanotaan, vai mitä? Suhtautumisessamme ei ole mitään vikaa. Veikkaan, että suhtaudumme keskimääräistä vakavammin taudin hoitoon. Hdl oli 1...eipä se paljoa korkeempi voi ollakaan noissa kokonaislukemissa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoppop Posted April 19, 2008 Share Posted April 19, 2008 yx löytyy, joka on ennenki kuulluut et statiineja käytetään masennukseen. netissäki oli jonku lääkärin teksti aiheesta...täytyypi ettiä ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiuku Posted April 19, 2008 Share Posted April 19, 2008 Terveysportista kattelin statiinien haittavaikutuksia ja siellä oli että statiinit saattas aiheuttaa masennusta. Aika mielenkiintoselta kuulostaa. Tuossa linkkiä: http://www.terveysportti.fi/terveysportti/ekirjat.Naytaartikkeli?p_artikkeli=tab00177 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hippocampus Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Pitää muistuttaa mihin suhteuttaa näitä haittavaikutuksia. Tabun artikkelin mukaan ilmoituksia lääkehaitoista statiinien kohdalla oli tehty 513 kappaletta. Lääkelaitoksen tilastojen mukaan vuonna 2007 suomalaisista 12,8 % käytti statiineita. 5 miljoonan asukkaan mukaan laskettuna siis 640 000 ! Joten tässä valossa tämän hetkisten tietojen perusteella statiinit voidaan kyllä luokitella turvallisiksi lääkkeiksi käyttää. Too much emergency medicine interferes with natural selection. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiuku Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Pitää muistuttaa mihin suhteuttaa näitä haittavaikutuksia. Tabun artikkelin mukaan ilmoituksia lääkehaitoista statiinien kohdalla oli tehty 513 kappaletta. Lääkelaitoksen tilastojen mukaan vuonna 2007 suomalaisista 12,8 % käytti statiineita. 5 miljoonan asukkaan mukaan laskettuna siis 640 000 ! Joten tässä valossa tämän hetkisten tietojen perusteella statiinit voidaan kyllä luokitella turvallisiksi lääkkeiksi käyttää. Toki. Tuota en ottanut huomioon :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.