Jump to content
MAINOS

Ylihoitaja + osastonhoitaja moraalinvartijana


PYRYHARAKKA

Recommended Posts

Nyt ei todellakaan tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa..

Meidän osastolla on tullut uusi sääntö, ettei henkilökunta saa pitää vapaa-ajalla mitään yhteyttä keskenään. Kieltoa perusteltiin sillä, että se pilaa osaston yhteishengen :o. Asiaankuuluvasti myös yhteiset saunaillat ovat pannassa, ja niistä on keskusteltu jopa osastonhoitajien kokouksessakin. MIelestäni on uskomatonta miten suuruudenhulluksi voi porukka mennä saatuaan pikkuisen valtaa.

Ymmärrän kyllä, että pomoja on työaikana toteltava, mutta millä perusteella ne voi tulla määräämään myös työntekijöiden vapaa-aikaakin... Suututtaa kun kuitenkin minun parhaat ystäväni sattuvat olemaan myös työkavereita.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia pomottamisesta vai onko tämä vaan meidän talon erityispiirre??

En ole kovin älykäs mutta jaksan kantaa painavia tavaroita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tuolla kiellollahan ei ole mitään merkitystä. Välillisesti sillä olisi merkitystä ainakin minun elämääni, mikäli ko. paikassa olisin työssä. Lähtisin nimittäin lätkimään tuollaisesta rotankolosta, ei paljon kiinnostaisi jäisinkö tyhjän päälle vai en. Onko näillä tyypeillä ollut aikaisemmin vastaavia väläyksiä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HEHHEHHE, voi jeesus. Millä eväillä ne kuvittelee että niillä on hartioita kieltää yhtään mitään? Oisit pannu julkiselle puolelle tän. Toi on oikeasti naurettavaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Missä päin tuollaista oikein tapahtuu?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minkäslaisia sanktioita on säännön rikkojille tiedossa, ja entä kuinka tätä sääntöä valvotaan?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän olisi viisaampaa kieltää ne osastonhoitajien kokoukset, jos asialista on tuollaista tasoa...

Omalla osastollani olemme käyneet teatterissa ja issikkavaelluksella vapaa-ajallamme, jos on siltä tuntunut että haluamme yhdessä olla joskus muutoinkin kuin työn merkeissä. Siihen on saanut palkata myös sijaisen, jos koko osaston väki (5) on halunnut lähteä.

Viime syksynä näin tehtiin kaksi kertaa. Alkusyksystä naiset pitivät mulle läksiäisiä, kun läksin opiskelemaan ja loppuvuodesta teatterireissu samalla sapluunalla. Työnantaja käsittää tämän omaehtoiseksi tyky-toiminnaksi ja työviihtyvyyttä lisääväksi asiaksi.

Minkä nuorena oppii se vanhana haittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

.

Meidän osastolla on tullut uusi sääntö, ettei henkilökunta saa pitää vapaa-ajalla mitään yhteyttä keskenään. Kieltoa perusteltiin sillä, että se pilaa osaston yhteishengen :o. Asiaankuuluvasti myös yhteiset saunaillat ovat pannassa, ja niistä on keskusteltu jopa osastonhoitajien kokouksessakin.

Vaikuttaa siltä että osastonhoitajilla on jostain syystä pelko persiissä. Mahdattekohan kenties olla liian vahva ja yhteenkuuluva työyhteisö jota sietääkin pomojen pelätä...? Ei muuta kuin isot ilmoitukset yhteisistä bileistä ilmoitustaululle... :P
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No meillä tätä mielivaltaa näköjään on käytetty jo niin monta vuotta, että työntekijät on tavallaan sokaistuneet sille ja kukaan ei oikein uskalla protestoida.

Luulen, että tuon kiellon perimmäisenä syynä on pomojen suunnaton itsetunnon puute... Pelätään, että me puhutaan paskaa niistä selän takana vaikka ainakin minun kontaktit ovat yleensä käsitelleet vapaa-aikaa jne. Työasioita ja siellä tapahtuvaa tappelua puidaan ihan tarpeeksi työaikana...

Joo laita vaan Osku näkyviin tämä aihe.

En ole kovin älykäs mutta jaksan kantaa painavia tavaroita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No jo on touhua! Mä oikein odotan, että meidän pomot pääsisivät tuollaista laukomaan meikäläiselle.  :o

Pyryharakka, jos pomot alkavat ukailemaan sanktioilla siitä, että tapaat työkavereitasi vapaa-aikanasi, niin kyllä se ainakin laittoman uhkauksen kriteerit täyttää. Ei työnantajalla ole mitään oikeutta kontrolloida keitä ihmisiä vapaa-aikansi saat tavata.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää juttu oikeastaan on huvittava. Tosin mua ei paljon huvittanut kun olin taas pidemmällä saikulla masennuksen vuoksi ja työpaikalla oli ollut ehdoton kielto ottaa minuun mitään yhteyttä, mut siis eristettiin mielenterveysongelman takia neljän seinän sisälle kuin joku spitaalinen huh.gif.

Olipa mukava tunne lähteä sitten töihin sairasloman jälkeen, kun ei tiennyt yhtään millä mielellä siellä ollaan.

MInun ei kannata alkaa siellä paljon suutani soittelemaan kun lähettävät mut saikulle oitis...

En ole kovin älykäs mutta jaksan kantaa painavia tavaroita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää on aivan uskomatonta. :o Ootko töissä julkisen puolen sairaalassa vai jollain yksityisen sektorin toimipaikassa?

Kuntayhtymän leivissä ollaan. Nykyään näköjään meitä vakituisiakin nokitaan. Lomittajathan siellä yleensä saa lähteä jos päätään alkavat aukoa soppareiden pätkimisistä jne...

En ole kovin älykäs mutta jaksan kantaa painavia tavaroita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan uskomaton juttu. Pomot pelkäävät  alaisiaan ja tekevät mahdottomia sääntöjä.

Luulisi olevan kaikkien etu, että henkilökunta tulee hyvin juttuun keskenään. Silloin konflikteja ei synny niin helposti ja ne hoituvat nopeasti pois päiväjärjestyksestä.

Kuppikuntia voi syntyä, mutta osaston koko henkilökunnan tapamiset loiventaa mahd. kismoja. Ja kyllä kuppikuntia syntyy ihan työpaikallakin eikä vaan vapaa-aikana.

Onko tästä ihan mustaa valkoisella? Vaiko vaan suullinen määräys? Ainahan voi ottaa yhteyttä liiton lakimeheen ja kysellä mitä tuolla paperilla on merkitystä ja kuinka on sen laillisuuden laita.

Helpompaa on varmasti vain nauraa moiselle touhulle... ja katsella muualta töitä. Tilanteessasi tuntuu olevan ihan kiusaamisen tunnusmerkit, mutta toivottavasti olen ihan männikössä.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No Jösses sentään... Ootte tainnut unohtaa kutsua ylihoitajat yms. saunailtoihin ku tälläsiä uhkauksia tulee  :o... Ettehän vaan meinaa noudattaa tätä??

Kysyittekö edes miten tätä määräystä meinataan noudattaa ja mitä saa rangaistukseks??

Jos työnantaja alkaa tähän malliin kohdella alaisia niin aina voi/kannattaa äänestää jaloillaan...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luulisi huonoksi vitsiksi tuollasta. Ei nyt missään nimessä voida vapaa-aikana tekemisä työnantajan toimesta rajoittaa, vaikka sijaisena pyöriessä välillä tulikin olo, että muuta elämää ei saa olla.

Tuli vain mieleen, että omassa työporukassa on äiti+tytär, sekä anoppi+miniä, vaikea edes vältellä tekemistä vapaa-ajalla...

MInun ei kannata alkaa siellä paljon suutani soittelemaan kun lähettävät mut saikulle oitis...

EI kaikkea tarvitse työssäkää sietää, mitäs luottamusmies sanoisi asiasta??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toistan kyllä jo edellisiä kommentteja, mutta tuohan nyt on aivan uskomatonta!  :o Nostakaa nyt ihmeessä haloo tosta. Joku vaik kirjottaa vähän paikallisen lehden mielipideosastolle :P

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosi keskiaikaista menoa teillä siellä. Tulee mieleen vaan, että seuraavaksi mittaillaan missäs se hameenhelma hulmuaa tai "kenenkäs mieshenkilön kanssa hoitajatar X meni soittoruokalaan silloin lauantai-iltana?"

Mutta asiallisesti puhuttuna musta tossa kyllä on ihan jo työsuojelulle kuuluvia asioita, eli kiusaamistahan toi eristäminen on. Rohkeasti vaan kyseisille henkilöille eli työsuojeluvaltuutetulle ja työterveyshuoltoon postia, niin saatte homman pyöriin...jotainhan teidän tarvii tehdä. Ainakin ensialkuun pyrkiä keskustelemaan tilanteesta... ääritilassa poliisin puheille.

Kenen joukoissa seisot, kenen lippua kannat? Ei synny rakkautta ilman oikeutta. Ei synny oikeutta ilman taistelua, ei taistelua ilman yhteistä rintamaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No seksisuhteethan on ehdottomasti kiellettyjä ja seksisuhteeksi automaattisesti luetaan miehen ja naisen välinen läheinen ystävyys = liikaa yhdessä työpaikalla vanhempien hoitajien mielestä. Ikävä kyllä nämä tälläiset jutut on luokiteltu suuremmaksi synniksi kuin esim. huorittelu, homottelu, tapaturmaisesta kuolemasta YHDEN työvuorossa olleen hoitajan syyttely, työpaikkakiusaaminen/rasismi jne. jne.

En ole kovin älykäs mutta jaksan kantaa painavia tavaroita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No seksisuhteethan on ehdottomasti kiellettyjä ja seksisuhteeksi automaattisesti luetaan miehen ja naisen välinen läheinen ystävyys = liikaa yhdessä työpaikalla vanhempien hoitajien mielestä.

Tuosta saa vaikutelman että osastonhoitajan hengenheimolaisia ja päätösten tukijoita löytyisi hoitajistakin...?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äkkiseltään ajateltuna tällaiset kiellot rikkovat jopa Perustuslakia. Mitä mieltä olette alla olevien lainauksien soveltuvuutta kyseiseen asiaan?

Suomen perustuslaki 11.6.1999/731

10 §

Yksityiselämän suoja

Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.

13 §

Kokoontumis- ja yhdistymisvapaus

Jokaisella on oikeus lupaa hankkimatta järjestää kokouksia ja mielenosoituksia sekä osallistua niihin.

Jokaisella on yhdistymisvapaus. Yhdistymisvapauteen sisältyy oikeus ilman lupaa perustaa yhdistys, kuulua tai olla kuulumatta yhdistykseen ja osallistua yhdistyksen toimintaan. Samoin on turvattu ammatillinen yhdistymisvapaus ja vapaus järjestäytyä muiden etujen valvomiseksi.

Too much emergency medicine interferes with natural selection.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äkkiseltään ajateltuna tällaiset kiellot rikkovat jopa Perustuslakia. Mitä mieltä olette alla olevien lainauksien soveltuvuutta kyseiseen asiaan?

Suomen perustuslaki 11.6.1999/731

10 §

Yksityiselämän suoja

Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.

13 §

Kokoontumis- ja yhdistymisvapaus

Jokaisella on oikeus lupaa hankkimatta järjestää kokouksia ja mielenosoituksia sekä osallistua niihin.

Jokaisella on yhdistymisvapaus. Yhdistymisvapauteen sisältyy oikeus ilman lupaa perustaa yhdistys, kuulua tai olla kuulumatta yhdistykseen ja osallistua yhdistyksen toimintaan. Samoin on turvattu ammatillinen yhdistymisvapaus ja vapaus järjestäytyä muiden etujen valvomiseksi.

Nyt kun tarkemmin ajattelee asiaa, niin kyllä me rivihoitajatkin ollaan tosi tampioita kun katsotaan tuota menoa vuodesta toiseen, osasyyllisiä siis.

Toisaalta kun mietti, mitä on käynyt niille, jotka ovat hälyä näistä asioista pitäneet niin sitä miettii tosi tosi tarkasti mitä suustaan päästää.

Minun asemani varsinkin on vähän sitä sun tätä kun dg. on kaksisuuntainen... Minun olemisiani on niin helppo tulkita kuin piru raamattua, eli kantaaottava = maaninen, kypsynyt = depressio, ja eikun sairaslomalle.

Pieni lisäys tähän... Ei ole tarkoitus tehdä tästä aiheesta PYRYHARAKAn yksityistä sairaskertomusta vaan yritän esittää syitä, miksi en isompaa hälyä uskalla asioista nostaa....

En ole kovin älykäs mutta jaksan kantaa painavia tavaroita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis ei voi olla totta. Eihän tollasta voi edes kontrolloida, et eihän oh tiedä jos soittelette tai jotain. Vai kuunteleeko se teidän puheluita, hih.  Ihan pimeetä ja pöyristyttävää käytöstä. En nyt muuta osaa kuin ihmetellä ;)

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hittojako näitä miettimään. Ottaa paperin mukaan ja vie poliisille. Kysyy heidän mielipidettäänn asiasta.

Tämän paikan nimi on kyllä saatava julki että tietää varoa!

Juttua myös kyseisen paikan johtajille ja kunnan päättäjille.

Eihän nyt vuonna 2007 Suomessa voi olla tällaista! Eihän?

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...