Jump to content
MAINOS

Liittyäkö Tehyyn?


Vieras: cherry

Recommended Posts

-Osku hyvä, jos kirjoittaja on etujenajamishommiin lähtenyt, niin on hänen kyllä siedettävä ja kestettävä liittoon kuulumattomien JA siihen kuuluvien, muttei aktiivisten, jäsenten valittamista ja väninää.

Valittakaa ja väniskää vapaasti, mutta henkilökohtaisuuksiin ei täällä mennä. Sun jos jonkun pitäs se tietää.

-No joo. Olisihan tuota voinut kysyä privallakin. Ajattelin kuitenkin tuoda esiin tämän minkälaisia negatiivistakin asioita kuuluu edunvalvontahommiin, ihan omalla kirjoituksellani.

Minusta on kuitenkin erittäin hienoa että löytyy innokkaita ja ammattiliittoon kuuluvia ihmisiä, mutta liiallinen innokkuus saattaa kääntyä myös itseä ja liittoa vastaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 102
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Jep, jos en kritiikkiä kestäisi niin varmaan en nytkään tälle palstalle kirjoittaisi, vaan villtelisin ranteitani auki itku silmässä? 

-Sehän on oikein hyvä.

Ei kai kyse ole siitä, etteikö Tehyyn kuuluvat kestäisi kritiikkiä mutta miksei sitä voi sitten esittää myös toisinpäin?  Sehän kun tuntuu olevan se tavanomaisin, että Tehyä kritisoidaan - niin ei-jäsenet kuin jäsenetkin - mielin määrin, mutta sitten ei saisi ihmetellä sitä miksi nämä monituiset henkilöt eivät keskittäisi kritiikkienergiaansa korjatakseen tilanteen itse??? :)

-Jos vastaus on aina "ala itse edunvalvontahommiin" niin se ei ole minusta kovinkaan rakentavaa "kritiikkiä". Paremminkin tulisi kartoittaa mitä ja viedä eteenpäin niitä viestejä mitkä närää aiheuttavat.

Omien kokemuksieni mukaan, liittoon aktiiviseksi liittymisen lisäksi, toinen on yhtä rakentava ehdotus mikä on tullut oman työmaani ammattiliiton edustajalta onkin juuri tuo ehdottamasi "neuvottele/hoida itse". Todellista tukea ammattijärjestöltä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Jos vastaus on aina "ala itse edunvalvontahommiin" niin se ei ole minusta kovinkaan rakentavaa "kritiikkiä". Paremminkin tulisi kartoittaa mitä ja viedä eteenpäin niitä viestejä mitkä närää aiheuttavat.

Omien kokemuksieni mukaan, liittoon aktiiviseksi liittymisen lisäksi, toinen on yhtä rakentava ehdotus mikä on tullut oman työmaani ammattiliiton edustajalta onkin juuri tuo ehdottamasi "neuvottele/hoida itse". Todellista tukea ammattijärjestöltä.

No höh, ei kai nyt idea ollutkaan se että joka kerta kun joku suunsa avaa, sanotaan, että hoida itse, mutta toisaalta itse niitä asioita hoitamassa olevana huomaisi varmasti miten vaikeaa todella on saada asioita edes paikallisella tasolla työnantajan kanssa sovituksi tai lisää liksaa tms. Siinä oli se pointti - eli että itse asian kokeneena TIETÄÄ mistä puhuu.

Ja kyllä, otan varmasti onkeeni kaikki tällä palstalla tulleet hyvät vinkit  :)

Ei se silti estä ketään kritisoijaa joskus mahdollisesti tulemasta mukaan lyömään päätä seinään (kuten muistelen jonkun tällä palstalla asiaa osuvasti kuvanneen)  :nauraa:

Muokkaus: Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No höh, ei kai nyt idea ollutkaan se että joka kerta kun joku suunsa avaa, sanotaan, että hoida itse, mutta toisaalta itse niitä asioita hoitamassa olevana huomaisi varmasti miten vaikeaa todella on saada asioita edes paikallisella tasolla työnantajan kanssa sovituksi tai lisää liksaa tms. Siinä oli se pointti - eli että itse asian kokeneena TIETÄÄ mistä puhuu.

-En minäkään mitään arvailujen pohjalta ole täällä asioista kirjoittanut vaan omiin kokemuksiini perustuen.

Kaikkia varmasti kannustaa kovasti yrittämään "neuvottele itse, mekään emme siihen pystyneet" kommentointi ja siitä saatava tuki.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No höh, ei kai nyt idea ollutkaan se että joka kerta kun joku suunsa avaa, sanotaan, että hoida itse, mutta toisaalta itse niitä asioita hoitamassa olevana huomaisi varmasti miten vaikeaa todella on saada asioita edes paikallisella tasolla työnantajan kanssa sovituksi tai lisää liksaa tms. Siinä oli se pointti - eli että itse asian kokeneena TIETÄÄ mistä puhuu.

-En minäkään mitään arvailujen pohjalta ole täällä asioista kirjoittanut vaan omiin kokemuksiini perustuen.

Kaikkia varmasti kannustaa kovasti yrittämään "neuvottele itse, mekään emme siihen pystyneet" kommentointi ja siitä saatava tuki.

Tukea kai tässä olisi itse kukin vailla, mutta joillekin sitä vissiin liikenee enemmän kuin toisille  :)

Vai millä tavalla sinun mielestäsi Tehyyn kohdistettu kritiikki tukee Tehyläisiä toimijoita yrittämään yhä uudelleen vääntää työnantajan kanssa kättä??  huh.gif

Eipä silti, jatkan "pääni lyömistä seinään" ja toivon, että yhä useampi tekee samoin - niin myös sinä! Lopulta olemme yhtä kaikki jokainen paremman palkan ja työolojen perässä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tukea kai tässä olisi itse kukin vailla, mutta joillekin sitä vissiin liikenee enemmän kuin toisille

-Jup, tätä minäkin toivon.

Vai millä tavalla sinun mielestäsi Tehyyn kohdistettu kritiikki tukee Tehyläisiä toimijoita yrittämään yhä uudelleen vääntää työnantajan kanssa kättä??  huh.gif

-Minunkaan huomioni mukaan ei tosiaan mitenkään.

Eipä silti, jatkan "pääni lyömistä seinään" ja toivon, että yhä useampi tekee samoin - niin myös sinä! Lopulta olemme yhtä kaikki jokainen paremman palkan ja työolojen perässä.

-En ole löytänyt minkäänlaista syytä liittyä takaisin Tehyyn eroamiseni jälkeen. Mikään ei ole näköjään muuttunut, ainakaan edunvalvonnan osalta, eroni jälkeen.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mut ei mua silti houkuta maksaa palkastani yhtään mitään kotona maleksiville. *empaattisuus ei kuulu hyveisiin*)

Maleksiville  huh.gif

Eikö se ole työtaistelu joka toivottavasti vaikuttaa myös sinun tulevaisuuteesi

Työtaistelu... Sitäkö se edellinenkin lakko oli? :o (Mun mielipide on, ettei lakkoa missään nimessä, koska jos se ryssitään yhtä hyvin kuin edellinen, niin KAIKKI korotukset ikinä saadaan unohtaa. Voidaan samantien vapaaehtoisesti pudottaa puolet nykyisestäkin palkasta. ) Ei kai toi Jion asenne oo tarttumassa muhun... :nauraa:

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mut ei mua silti houkuta maksaa palkastani yhtään mitään kotona maleksiville. *empaattisuus ei kuulu hyveisiin*)

Maleksiville  huh.gif

Eikö se ole työtaistelu joka toivottavasti vaikuttaa myös sinun tulevaisuuteesi

Työtaistelu... Sitäkö se edellinenkin lakko oli? :) (Mun mielipide on, ettei lakkoa missään nimessä, koska jos se ryssitään yhtä hyvin kuin edellinen, niin KAIKKI korotukset ikinä saadaan unohtaa. Voidaan samantien vapaaehtoisesti pudottaa puolet nykyisestäkin palkasta. ) Ei kai toi Jion asenne oo tarttumassa muhun... :)

Edellisestä lakosta en tiedä sen enempää kuin avaruudestakaan joten en voi ottaa kantaa.

Tiedät kuitenkin mitä tarkoitan.. voihan sen toisinkin tietenkin ilmaista, vaikkapa sitten maleksimiseksi ja jopa lomaksi jos se lakko kerran sinun mielestä sitä on..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työtaistelu... Sitäkö se edellinenkin lakko oli? :) (Mun mielipide on, ettei lakkoa missään nimessä, koska jos se ryssitään yhtä hyvin kuin edellinen, niin KAIKKI korotukset ikinä saadaan unohtaa. Voidaan samantien vapaaehtoisesti pudottaa puolet nykyisestäkin palkasta. ) Ei kai toi Jion asenne oo tarttumassa muhun... :)

Koskaan aikaisemmin ei kansantaloudella mennyt niin hyvin kuin nyt. Eikä hoitajilla ole ollut tällaista kansan ja poliitikkojen tukea palkankorotusvaatimuksille. Tilanne on siis täysin eri mitä se aikaisempien työtaistelujen aikana on ollut.

Täytyy myös muistaa, että hoitoalalla täytyy suojelutyö hoitaa joten lakko on täysin erilainen mitä esim. rakennusmiesten lakkoilu on.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erosin Tehystä edellisten palkka"neuvottelujen" jälkeen. Mielestäni Tehy ei aja tarpeeksi pontevasti hoitajien asiaa, tyydytään vähäisiin korotuksiin ilman taistelua. Nyt on odotukset korkealla, mutta realismi nostaa päätään. Jos palkat ei nouse tuntuvasti tänä syksynä, niin ei sitten koskaan. Nyt on kaiken kansan kannatus hoitajien puolella ja lupauksia vaalien alla tehty, eli jo on kumma jos Tehy taas alkaa jänistämään! Olen niin vihainen (lähinnä itselleni tämän alan valittuani) alamme arvostuksen puutteesta, pään silittely ei paljoa lohduta kun maksaa asuntolainaa ja kasvattaa tulevaa sukupolvea. Nyt jos palkat ei nouse vaihdan alaa, paikkoja olen jo katsastanut mm. ABB:ltä! Teollisuuden parissa saisin ilman alan koulutusta puolet parempaa palkkaa ja huomattavasti laajemmat työpaikkaedut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään viimeksi konkretisoitui mieleeni kuinka oppositio on ainut joka tuntuu ajavan hoitajien palkankorotuksia.

E-J Tennilä oli puheessaan väläytellyt välikysymysmahdollisuuttakin jotta hallitus saataisiin esittämään hoitajien palkankorotuksiin varatut rahat.

Tehy se vaan istuu turpa kiinni ja ilm. miettii miten tämäkin mahdollisuus saadaan ryssityä riittävän alhaisilla palkkavaateilla.

Perkele. Joka lati joka korotuksia (ehkä) saadaan on, tästä kohdin katsottuna, opposition aikaansaannoksia.

Oletteko muuten tsekanneet paljonko tämä kokoomuksen prinsessa ansaitsi tienasi viime vuonna puheenjohtajan tehtävistään?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään viimeksi konkretisoitui mieleeni kuinka oppositio on ainut joka tuntuu ajavan hoitajien palkankorotuksia.

E-J Tennilä oli puheessaan väläytellyt välikysymysmahdollisuuttakin jotta hallitus saataisiin esittämään hoitajien palkankorotuksiin varatut rahat.

No, tämä on sitä samaa räksytystä mitä kokoomuskin piti ennen vaaleja oppositiossa ollessaan - hallitusvastuussa puheet aina muuttuvat, oli puolue mikä tahansa.

Tehy se vaan istuu turpa kiinni ja ilm. miettii miten tämäkin mahdollisuus saadaan ryssityä riittävän alhaisilla palkkavaateilla.

Parin viikon päästä alkavat palkkaneuvottelut ja elokuussa on Tehykin luvannut palkkatavoitteensa asettaa. En vaan ymmärrä mitä haittaa olisi jos Tehy laittaisi jo nyt pöytään esim.  28 prosentin palkankorotusvaatimuksen; siinä sitä saataisiin ilmaista palstatilaa ja puheenaihetta medialle..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, tämä on sitä samaa räksytystä mitä kokoomuskin piti ennen vaaleja oppositiossa ollessaan - hallitusvastuussa puheet aina muuttuvat, oli puolue mikä tahansa.

-Mjoo, nyt toi räksytys kiinnostaa muakin. Osuu ehkä siitä syystä paremmin silmiin.

Parin viikon päästä alkavat palkkaneuvottelut ja elokuussa on Tehykin luvannut palkkatavoitteensa asettaa. En vaan ymmärrä mitä haittaa olisi jos Tehy laittaisi jo nyt pöytään esim.  28 prosentin palkankorotusvaatimuksen; siinä sitä saataisiin ilmaista palstatilaa ja puheenaihetta medialle..

-28 %? Hö-hö!! Jos sää tuohon uskot niin uskot mihin vaan!

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Parin viikon päästä alkavat palkkaneuvottelut ja elokuussa on Tehykin luvannut palkkatavoitteensa asettaa. En vaan ymmärrä mitä haittaa olisi jos Tehy laittaisi jo nyt pöytään esim.  28 prosentin palkankorotusvaatimuksen; siinä sitä saataisiin ilmaista palstatilaa ja puheenaihetta medialle..

-28 %? Hö-hö!! Jos sää tuohon uskot niin uskot mihin vaan!

Tuohan tarkoittais 1800 euron peruspalkkaan 500 euron korotusta eli just sitä mitä ennen vaaleja luvattiin. Ei kai tavoitteista ja vaatimuksista aleta ennen neuvotteluita tinkimään...?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Parin viikon päästä alkavat palkkaneuvottelut ja elokuussa on Tehykin luvannut palkkatavoitteensa asettaa. En vaan ymmärrä mitä haittaa olisi jos Tehy laittaisi jo nyt pöytään esim.  28 prosentin palkankorotusvaatimuksen; siinä sitä saataisiin ilmaista palstatilaa ja puheenaihetta medialle..

-28 %? Hö-hö!! Jos sää tuohon uskot niin uskot mihin vaan!

Tuohan tarkoittais 1800 euron peruspalkkaan 500 euron korotusta eli just sitä mitä ennen vaaleja luvattiin. Ei kai tavoitteista ja vaatimuksista aleta ennen neuvotteluita tinkimään...?

Ainoa järkevä teko TEHYltä vaatia heti alkuun 35%.....vaatimusten tinkimistä on jo tuo 28% vaatimus koska ikinä sitä ei saada mitä vaaditaan....Jos haluaa 500e pyydetään 800e

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuohan tarkoittais 1800 euron peruspalkkaan 500 euron korotusta eli just sitä mitä ennen vaaleja luvattiin. Ei kai tavoitteista ja vaatimuksista aleta ennen neuvotteluita tinkimään...?

-Juu, kuten sanoin, jos tuohon 28 % uskot niin..

Kollegan sanoja lainaten: hö-hö-hö!!

-Ainakaan ne eivät tule olemaan Tehyn ansioita. Laitinen-Pesola menettää pj-kautensa jälkeisen suojatyöpaikan julkisella sektorilla (Sosiaali- ja terveysministeriössä tms.) mikäli toimii kokoomuksen linjoja vastaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuohan tarkoittais 1800 euron peruspalkkaan 500 euron korotusta eli just sitä mitä ennen vaaleja luvattiin. Ei kai tavoitteista ja vaatimuksista aleta ennen neuvotteluita tinkimään...?

-Juu, kuten sanoin, jos tuohon 28 % uskot niin..

Olen jossain toisessa ketjussa veikkaillut että jos Tehy pelaa korttinsa oikein, jäsenistö on 100 prosenttisesti tavoitteiden takana, mielipideilmasto (media + suuri yleisö) säilyy suotuisana ja tuo valtion 150 miljoonan euron korvamerkitty rahamäärä pitää paikkaansa + kohdentuu hoitajille niin noin 12 prosentin korotuksiin meillä olis realistiset mahdollisuudet.

Mutta jos nyt lähdetään pyytämään 200 euroa niin luovuttamisen meininkiähän se olisi, eli psykologista sodankäyntiähän nämä neuvottelukierrokset ovat jos mitkään..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joka lati joka korotuksia (ehkä) saadaan on, tästä kohdin katsottuna, opposition aikaansaannoksia.

-Ainakaan ne eivät tule olemaan Tehyn ansioita.

Jaa että opposiotioko se on syksyllä neuvottelupöytään on menossa? Mä olen ollut siinä uskossa että nuo  sopimukset tekee työnantaja ja ammattiliitot keskenään. Vai meinaakko että opposiotio sanelee mitä siellä sovitaan?

Kyllä se soppari tulee olemaan niiden osapuolien ansiota (hyvässä ja pahassa) ketä siellä neuvottelupöydässä istuu. Jos muualta tulee tukea selustaan niin hyvä niin, mutta ei se todellakaan tule pelkästään opposition ansiota olemaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa että opposiotioko se on syksyllä neuvottelupöytään on menossa? Mä olen ollut siinä uskossa että nuo  sopimukset tekee työnantaja ja ammattiliitot keskenään. Vai meinaakko että opposiotio sanelee mitä siellä sovitaan?

Kyllä se soppari tulee olemaan niiden osapuolien ansiota (hyvässä ja pahassa) ketä siellä neuvottelupöydässä istuu. Jos muualta tulee tukea selustaan niin hyvä niin, mutta ei se todellakaan tule pelkästään opposition ansiota olemaan.

-Jos et ole huomannut niin oppositio on ainoa joka on ääntä pitänyt näistä luvatuista rahoista ja kysellyt kuinka suuren summan hallitus on varautunut maksamaan. Tällä äänen pitämisellään voimme jopa vaatia tuota 28 %/500 euron korotusta palkkoihimme.

Kokoomushan on jo sanoutunut irti omista "lupauksistaan".

Se mitä me oikeasti saadaan on, valitettavasti, meidän neuvottelijoittemme/edustajiemme käsissä. En usko Tehyn taholta löytyvän neuvottelijaa joka aloittaisi tuosta 500 eurosta (tai sitä isommista summista) neuvottelut.

Porvarit pettävät aina.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Jos et ole huomannut niin oppositio on ainoa joka on ääntä pitänyt näistä luvatuista rahoista

Opposito ei suinkaan ole ainoa taho joka asiasta keskustelee.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se porukka joka nyt on oppositiossa suurimpana ryhmänä oli ties kuinka kauan hallituksessa yhtäjaksoisesti ja montako latia ( tai ruplaa) sieltä tuli ylimääräistä rahaa hoitsujen palkkoihin. En ole nähnyt ainakaan omassa palkkapussissa yhtään. Tennilän räksytys nyt on tyypillistä hänelle sillä se ne äänensä lapista saa. Sitä mä en jaksa tässä ymmärtää että mikä on niin vaikeata ymmärtää siinä asiassa kun hallitus on sanonut että se ylimääräinen raha mitä se antaa sen määrä ilmoitetaan sitten kun sopimukset on tehty ja niitä ei ole vielä tehty.

Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltää että se 500 euron juttu on mennyt liikaa kokoomuksen piikkiin (se on silti minimikorotus jos multa kysytään). Se kysely mistä toi lähti oli Iltalehdessä ja siinä kysyttiin ansaitsevatko sairaanhoitajat 500 euron korotuksen. Kaikki paitsi vasemmistoliiton ja vihreiden edustaja vastasi siihen myöntävästi.

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se porukka joka nyt on oppositiossa suurimpana ryhmänä oli ties kuinka kauan hallituksessa yhtäjaksoisesti ja montako latia ( tai ruplaa) sieltä tuli ylimääräistä rahaa hoitsujen palkkoihin. En ole nähnyt ainakaan omassa palkkapussissa yhtään.

-Missä kohden nykyiset oppositiopuolueet lupasivat hoitajille lisää rahaa omalla hallituskaudellaan? Miksi he olisivat edes tarjonneet tuolloin mitään yleistä palkankorotusta kenellään, jos eivät moista olleet edes luvanneet?

Kerro minulle yksikin hallitus joka jakelee rahaa palkankorotuksiin  "hyvän tahdon eleenä"?

Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltää että se 500 euron juttu on mennyt liikaa kokoomuksen piikkiin (se on silti minimikorotus jos multa kysytään). Se kysely mistä toi lähti oli Iltalehdessä ja siinä kysyttiin ansaitsevatko sairaanhoitajat 500 euron korotuksen. Kaikki paitsi vasemmistoliiton ja vihreiden edustaja vastasi siihen myöntävästi.

-Juu, kokoomushan on moneen otteeseen vetänyt sanansa takaisin. Äänestäjäthän (ja poliittiset toimittajat) ovat ymmärtäneet väärin heidän lupailunsa mitkä eivät olleetkaan mitään lupailuja.

Totta kai on huonoa vaalityötä korjata -ennen vaaleja- väärinä vellovia käsityksiä, minulle ainakaan tuo ei tullut minään yllätyksenä. Ihmettelenkin enemmän sitä suurta joukkoa jotka uskoivat kaikki nuo jutut ja nostivat kokkareet nykyiseen asemaansa. Lotta Svärdin henki elää, totisesti.

Eikä noilhin 500 euron korotuksiin usko meidän työmaan tehyläisetkään, korotuksesta ei puhuta kuin vitseissä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Missä kohden nykyiset oppositiopuolueet lupasivat hoitajille lisää rahaa omalla hallituskaudellaan?

Ei Kokoomus ollut hallituksessa kun tuo IltaLehden kysely tehtiin. Demarit oli. Siis juuri se kysely jossa kysyttiin sitä 500 euron korotusta johon lähes kaikki puolueet sanoivat Kyllä. Myös nykyiset oppositiopuolueet. Muistaakseni vain Keskusta sanoi EI. Vasemmistoliitto 'lupasi' lisää henkilökuntaakin.

http://www.iltalehti.fi/vaalit/200702125735238_vl.shtml

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä suora lainaus nykyisen hallituksen hallitusohjelmasta:

"Hallitus on valmis tukemaan korotetulla valtionosuudella sellaista kuntasektorille

syntyvää palkkaratkaisua, joka edistää naisvaltaisten alojen palkkojen kilpailukykyä.

Korotetun valtionosuuden suuruus riippuu siitä, kuinka selkeästi kuntasektorilla

tehtävää palkkaratkaisua onnistutaan kohdentamaan koulutetuille, naisvaltaisille

aloille, joiden palkkaus ei vastaa työn vaativuutta."

Tämä on ensimmäinen kerta suomen historiassa kun tällaista tekstiä on saatu hallitusohjelmaan. Ja mitä olen ymmärtänyt rivien välistä tämänkin teksti kirjaamisessa olisi ollut aika vääntö, koska kokoomus olisi halunnut selkeämmän tekstin jossa tämä raha olisi suoraan korvamerkitty hoitohenkilökunnalle mutta muut eivät siihen suostuneet. Mutta tämähän on tietenkin väärin laitettu hallitusohjelmaan kun se kokkareiden sinne tunkema  ;)

Kerro minulle yksikin hallitus joka jakelee rahaa palkankorotuksiin  "hyvän tahdon eleenä"?

Toivottavasti se on tämä hallitus

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...