Jump to content
MAINOS

Liittyäkö Tehyyn?


Vieras: cherry

Recommended Posts

Kysyin myös mikä rooli sh-opiskelijalla on m a h d o l l i s e n  lakon alkaessa

Minä voin vastata. Jos et ole töissä, roolisi on käytännössä sivustakatsojan rooli. Opiskelijat jatkaa opiskelujaan lakon aikana.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 102
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Soitin aamulla tehyn paikallisosastoon. Olisin halunnut vaihtaa liittoa superista  tehyyn mutta jäi fiilis ettei tehy tarvitse uusia jäseniä. Liiton vaihto kuulema onnistuu mutta työttömyyskassan vaihto ei. Siksi ei, koska minulla ei ole pysyvää työsuhdetta. Keikkailen siis kesäaikana ja pääasiallisesti olen sh-opiskelija. Myös se liiton vaihto tuntui kovin monimutkaiselta ja puhelimeen vastannut henkilö oli kovin nihkeä antamaan mitään tietoa. Joten olkoon  :o

Noh, oiskohan siellä toimihenkilöllä ollut vaan huono aamu *nolona*.

Liittyminen ei todellakaan ole vaikeaa. Täytät liittymislomakkeen tuosta:

http://tehy-fi-bin.directo.fi/@Bin/dfbf97176b166b5b21962ac71ec62947/1181643328/application/pdf/12100821/Tehy%20jasenhakemus%202006.pdf ja tulostat sen ja laitat postiin (lue toki ohjeet huolella). Tässä vaiheessa sinun ei vielä tarvitse vaihtaa työttömyyskassaa. Sen kerkiät tekemään sitten kun olet vakituisessa työsuhteessa. Silloinkin sinun kannattaa valtuuttaa tehyn työttömyyskassa hoitamaan asia puolestasi, niin kaikki etuudet pysyvät varmasti voimassa.

Eiköhän meidät kaikki oteta tehyyn ilolla vastaan ;).

Kysyin myös mikä rooli sh-opiskelijalla on m a h d o l l i s e n  lakon alkaessa, siihen tuumasi ettei mitään lakkoa tule. Tai ainakaan se ei ylety tänne susirajalle. Sellaista.

Heh, johan olet soittanut huonoon aikaan...

Eihän me vielä olla lakkoon menossa, siihen on varmastikin varauduttu. Eiköhän sitä ensin katsota mitä neuvottelupöydässä lyödään eteen ja vasta sen jälkeen mietitä jatkoa. Se on varma, ettei nyt anneta periksi (KLISEE). Parhaiten tietoa saa olemalla liiton jäsen...

-tsemiä-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osku, ymmärsin kyllä että opiskelut jatkuu. Lähinnä pohdiskelen sitä että miten olen lojaali kolleegoita kohtaan, keikkailenko vai not  *nolona* Etukäteen on ainakin meidän varauduttava siihenkin vaihtoehtoonkin että lakko tulee, säästökassaa jo hyvän aikaa kartutettu ettei sitten itse tilanteessa käy huonosti.

Muuten hän oli niin kuin

Yksi meistä vain,

Hän rokkia rakastaa

Ja öisiä katuja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osku, ymmärsin kyllä että opiskelut jatkuu.
Ok, sori väärinkäsitys :o

Lähinnä pohdiskelen sitä että miten olen lojaali kolleegoita kohtaan, keikkailenko vai not 

No mielummin not  *nolona* Se on varmaan kuitenkin jokaisen henk. koht päätös miten haluaa (mahdollista) lakkoa tukea. Jos olet TEHYn jäsen, noista luulis tulevan ihan virallisiakin ohjeita jos tilanne eteen tulee ;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse kuulun tehyyn, nyt tosin olen alkanut katselemaan rivimiehille/naisille tehyn tarjoamia koulutuksia niin täytyy myöntää että JHL:n koulutus tarjonta parempi.. saas nähdä tuleeko vaihto ajankohtaiseksi syksyllä.

Huomisen menestys tehdään tänään !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Kaiken säädön jälkeen mä olen nyt virallisesti Tehyn jäsen. Työttömyyskassa edelleen auki mutta sen ehtinee. Otin suoraan yhteyttä oman jaoston työntekijään ja jopa alkoi hommat rullaamaan. Se aluepäällikkö saa mun puolesta istua rauhassa kun ei kiinnostanut infota  ;D Pääasia että homma eteni.

Muuten hän oli niin kuin

Yksi meistä vain,

Hän rokkia rakastaa

Ja öisiä katuja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Toivotaan niin. Toivon myös, että jos jäsenistöä lähestytään Tehyn puolelta neuvottelujen aikana jonkin kyselyn muodossa, niin siihen myös jäsenet vastaisivat. "

Tänä keväänä keskustoimisto lähetti ammattiosastoille tavoitekyselyn koskien tulevia liittotason neuvotteluja. Meidän ammattiosastomme päätti osoittaa kyselyn koko ammattiosastolle ja koko noin 600-henkinen porukka olisi saanut vastata mitä oli mistäkin edunvalvonta-asiasta mieltä; kysely laitettiin jokaisen sähköpostiin. Vastauksia tuli noin 70, mitä voi pitää jo hyvänä tuloksena. Surullinen tosiasia kun on, että vaikka kuinka rivijäseniltä kyseltäisiin, ei suurinta osaa voisi muu vähempää kiinnostaa. Sinänsä surullista.

Joka tapauksessa ainakin meidän ammattiosaston tavoitteet on vedetty jäsenistön vastausten perusteella yhteen ja lähetetty keskustoimistolle. Näin ollen ammattiosastomme on päässyt kertomaan oman mielipiteensä.

[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 12.07.07 - klo:10:56


itse kuulun tehyyn, nyt tosin olen alkanut katselemaan rivimiehille/naisille tehyn tarjoamia koulutuksia niin täytyy myöntää että JHL:n koulutus tarjonta parempi.. saas nähdä tuleeko vaihto ajankohtaiseksi syksyllä.

Ahaa, pitäisikö tästä päätellä, että järjestön järjestämät koulutustilaisuudet ovat sinulle tärkeämpiä liiton jäsenyydessä kuin sen harrastama edunvalvonta?Paikallisena neuvottelijana en voi muuta sanoa kuin että jos JHL:n käsiin jätät palkkasi neuvottelut paikallisesti niin voit uskoa ettei tule euroakaan lisää  ;). Päinvastoin, vasta hiljattain JHL:n neuvottelijat kritisoivat järjestelyvaraeräneuvotteluja, että hoitajat ovat jo nyt saaneet liikaa (as if!). Se kun nyt on tosiasia, että esim. meidän työnantajalla 80 % KVTES:n piiriin kuuluvista on hoitoalan väkeä.

Toisekseen, oletko ottanut selvää paljonko JHL:n jäsenyys maksaa?Vuonna 2007 JHL:n jäsenmaksu on 1,40 prosenttia, ja se maksetaan kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta ansiotulosta.

Että halvemmaksi tulee työnantajalle, sillä jos JHL:n neuvottelijat saisivat päättää, jaettaisiin järjestelyvaraerätkin aivan muille kuin hoitajille, ja kalliimmaksi sinulle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysyin myös mikä rooli sh-opiskelijalla on m a h d o l l i s e n  lakon alkaessa

Minä voin vastata. Jos et ole töissä, roolisi on käytännössä sivustakatsojan rooli. Opiskelijat jatkaa opiskelujaan lakon aikana.

Harjoittelujaksot voivat vaikeutua?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos paperimiestä tai bussikuskia työnantaja vedättää/sorsii/tekee jotain muuta ikävää, niin hän todennäköisemmin saa koko vuoron/porukan/työyhteisön vastaansa.

Tarkoitit vissiin puolellensa - ei vastaansa... Totta puhut, yleensä sellainen on liitto minkälainen jäsenistö. Tosin joskus on on jäsenillä ollut enemmän munaa kuin liiton päättäjillä, tällä kierroksessa tosin haluan uskoa että asiat on muuttuneet..

Ihanaa, että joku on viimein kiteyttänyt olennaisen!Minkälainen jäsenistö, sellainen liitto.

Kaikissa liitoissa on paljon ihan tavallisia tallaajia tekemässä edunvalvontatyötä käytännössä ilmaiseksi oman työnsä ohella ja mitä tästä on kiitoksena? Yleensä haukut, että Tehy ei tee mitään.

Narisijoille voisi kyllä tehdä hyvää kun ihan oikeasti ei Tehy tekisi mitään, vaan lyötäisiin kerralla hanskat naulaan ja annettaisiin työnantajan sortaa ihan miten huvittaa. Ilman luottamusmiesjärjestelmää ja neuvottelu ja YT-osallistumisoikeuksia olisikin todellista riemujuhlaa kun ei olisi kukaan enää puuttumassa työnantajan touhuihin. Luovutetaan samantien neuvotteluoikeuden valtakunnallisestikin ja lakataan vinkumasta palkan perään.

Luuletteko, että ilman neuvotteluoikeuksia joku meille antaisi jotain hyvästä tahdosta? I don't think so!

Niin kauan kuin meillä on Tehy, on meillä myös oikeus vaatia itsellemme oikeudenmukaisuutta: parempaa palkka ja työsopimusehtoja niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Jos liittomme lakkaa olemasta ja muut liitot ei niin voitte arvata mitä siitä seuraa.

Näkisin NIIIIN mielelläni sen päivän kun kaikki kitisijät käärisivät hihansa ja ryhtyisivät hommiin: hakeutuisivat ammattiosastojen hallituksiin, puheenjohtajiksi, luottamusmiehiksi, liittovaltuustoon jne. Jäsenistö on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki - mitä vähemmän me kaikki jotain teemme, sitä vähemmän me saamme. Alea iacta est.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Narisijoille voisi kyllä tehdä hyvää kun ihan oikeasti ei Tehy tekisi mitään, vaan lyötäisiin kerralla hanskat naulaan ja annettaisiin työnantajan sortaa ihan miten huvittaa. Ilman luottamusmiesjärjestelmää ja neuvottelu ja YT-osallistumisoikeuksia olisikin todellista riemujuhlaa kun ei olisi kukaan enää puuttumassa työnantajan touhuihin. Luovutetaan samantien neuvotteluoikeuden valtakunnallisestikin ja lakataan vinkumasta palkan perään.

-Erittäin hyvä näkökanta. Minusta  Tehy on viimeiset vuodet ollut tekevinään jotain kuten työnantajakin on maksavinaan meille jotain.

Tehy on mielestäni ollut erittäin tyytyväinen tähän ratkaisuun; uhotaan muttei uhotakkaan. Ainakaan ei tehdä mitään.

Näkisin NIIIIN mielelläni sen päivän kun kaikki kitisijät käärisivät hihansa ja ryhtyisivät hommiin: hakeutuisivat ammattiosastojen hallituksiin, puheenjohtajiksi, luottamusmiehiksi, liittovaltuustoon jne. Jäsenistö on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki - mitä vähemmän me kaikki jotain teemme, sitä vähemmän me saamme. Alea iacta est.

-Tämä on myös klassinen syytös, heti kun kritisoidaan pitäisi kaikkien Tehyn mokailuista suuttuneiden tai kommetoivien olla Tehyn paikkallisosastossa aktiivina.

Käsittääkseni väkeä on kuitenkin riittänyt vielä Tehyn hallitusta myöden ja aina löytyy myös joku ammattijärjestön toiminnasta kiinnostunut henkilö, joka haluaa hypätä kelkkaan mukaan.

Itsekkin olisin saattanut innostua aiheesta vielä 80-luvulla mutta mitä vanhemmaksi olen tullut sitä vähempi moinen pään seinään takominen kiinnostaa.

Enkä ole antanut Tehylle vieläkään anteeksi edellisten palkka- ja lakkoneuvottelujen hommien totaalista kuseksimista.

Ainoa missä Tehyn viimeisimpiä palkkaneuvotteluja on pidetty tiesminä "voittoina" on Tehy-lehti.

Odotan mielenkiinnolla syksyä ja miten nöyryys palkitaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäsenistö on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki

Ja sä tuut tolla asenteella foorumille mesomaan liiton vahvuudesta. Todellakin toivon kaikkien TEHYyn kuuluvien puolesta että sinä et ole se vahvin. Latelet tilastoja ja totuuksia mustamaalaten muita liittoja, samalla todistaen oman ammattietiikkasi olevan vi***ta. Ilmoita nimesi, jos et uskalla yleisesti niin privana, voin sitten ilmoittaa vaihteen tytölle syyni erolleni, TEHYstä. Got that!?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enkä ole antanut Tehylle vieläkään anteeksi edellisten palkka- ja lakkoneuvottelujen hommien totaalista kuseksimista.

Ainoa missä Tehyn viimeisimpiä palkkaneuvotteluja on pidetty tiesminä "voittoina" on Tehy-lehti.

Kyllähän totuus on se että koko hoitoala, niin työntekijät kuin kaikki liitotkin ovat valovuoden päässä edunajamisessa ja yhteishengessä verrattuna esimerkiksi lääkäriliittoon tai lähes mihin tahansa miesvaltaiseen alaan. Eikä tämä ole pelkästään meidän skeptisten hoitajien mielipide, vaan jatkuvasti tätä kuulee julkisuudessa viisaidenkin muiden alojen ihmisten suusta, kuten esimerkiksi dosentti Markku Myllykangas A-Zoomissa YLE 1:ssä 6.7.2007.

Itse en ole ihan varma siitä että hirvittävän suurta muutosta olisi kentällä tai liitossa tapahtunut, mutta jaksan silti sinisilmäisesti uskoa että markkinavoimat (kysynnän ja tarjonnan laki) sekä kansalaisten ja median mielipide auttaa meitä saamaan hyväksyttävissä olevan sopimuksen tällä kierroksella.

Muokkaus:lisätty linkki A-Zoom ohjelmaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilmoita nimesi, jos et uskalla yleisesti niin privana, voin sitten ilmoittaa vaihteen tytölle syyni erolleni, TEHYstä.

Älä vielä eroa. Odota ensin syksyn neuvottelutulokset. Erotaan sitten kimpassa, sovitaan vaikka yhdessä joku protestipäivä tai viikko, jonka aikana lähetetään eroanomukset ja perustelut kielellä, jota huivitäditkin ymmärtää, jos joku suostuis sitä meille tulkkaamaan. Mutta odotetaan vielä muutama kuukausi ja tsempataan Tehyä, jos vaikka tällä kertaa ne ihan oikeasti tajuais vaatia rahaa indeksikorotuksen ja matalapalkkaerän sijaan, ja pitää niistä vaatimuksista kiinni.

Tekis mieli kyllä odotella, mutta jos tuo coruscant todellakin TEHYn listoilla, on hänen kirjoituksensa todella ala-arvoista...ei mene edes rehellisen rekrytoinnin piikkiin, vaan lähinnä samaan kategoriaan niiden nimimerkkien kanssa jotka ilmestyvät paikalle muutaman viestin verran kertomaan "totuuksia" kiistellystä työpaikasta. Pistää niin vihaksi jos tuollaiset idiootit hoitaa hommia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sellasta tässä olen mietiskellyt, että mitenkäs ne mahtavat käytännössä toimia ne ns. lakkoavustukset? Kuulin kautta rantain, että lakon aikana suojelutyötä tekevät "joutuvat" maksamaan lakkoavustuksia lakossa oleville, pitääkö paikkansa ja millaisista summista on kyse (sekä maksajien että saajien suhteen)? 

Kauanko on TEHYyn kuuluttava ennen lakon alkua, että jotain korvauksia saa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Toivotaan niin. Toivon myös, että jos jäsenistöä lähestytään Tehyn puolelta neuvottelujen aikana jonkin kyselyn muodossa, niin siihen myös jäsenet vastaisivat. "

Tänä keväänä keskustoimisto lähetti ammattiosastoille tavoitekyselyn koskien tulevia liittotason neuvotteluja. Meidän ammattiosastomme päätti osoittaa kyselyn koko ammattiosastolle ja koko noin 600-henkinen porukka olisi saanut vastata mitä oli mistäkin edunvalvonta-asiasta mieltä; kysely laitettiin jokaisen sähköpostiin. Vastauksia tuli noin 70, mitä voi pitää jo hyvänä tuloksena. Surullinen tosiasia kun on, että vaikka kuinka rivijäseniltä kyseltäisiin, ei suurinta osaa voisi muu vähempää kiinnostaa. Sinänsä surullista.

Joka tapauksessa ainakin meidän ammattiosaston tavoitteet on vedetty jäsenistön vastausten perusteella yhteen ja lähetetty keskustoimistolle. Näin ollen ammattiosastomme on päässyt kertomaan oman mielipiteensä.

[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 12.07.07 - klo:10:56


itse kuulun tehyyn, nyt tosin olen alkanut katselemaan rivimiehille/naisille tehyn tarjoamia koulutuksia niin täytyy myöntää että JHL:n koulutus tarjonta parempi.. saas nähdä tuleeko vaihto ajankohtaiseksi syksyllä.

Ahaa, pitäisikö tästä päätellä, että järjestön järjestämät koulutustilaisuudet ovat sinulle tärkeämpiä liiton jäsenyydessä kuin sen harrastama edunvalvonta?Paikallisena neuvottelijana en voi muuta sanoa kuin että jos JHL:n käsiin jätät palkkasi neuvottelut paikallisesti niin voit uskoa ettei tule euroakaan lisää  *nolona*. Päinvastoin, vasta hiljattain JHL:n neuvottelijat kritisoivat järjestelyvaraeräneuvotteluja, että hoitajat ovat jo nyt saaneet liikaa (as if!). Se kun nyt on tosiasia, että esim. meidän työnantajalla 80 % KVTES:n piiriin kuuluvista on hoitoalan väkeä.

Toisekseen, oletko ottanut selvää paljonko JHL:n jäsenyys maksaa?Vuonna 2007 JHL:n jäsenmaksu on 1,40 prosenttia, ja se maksetaan kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta ansiotulosta.

Että halvemmaksi tulee työnantajalle, sillä jos JHL:n neuvottelijat saisivat päättää, jaettaisiin järjestelyvaraerätkin aivan muille kuin hoitajille, ja kalliimmaksi sinulle.

Kiitos tiedosta! Pitää tarkastella asiaa tältä kannalta!

Huomisen menestys tehdään tänään !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sellasta tässä olen mietiskellyt, että mitenkäs ne mahtavat käytännössä toimia ne ns. lakkoavustukset? Kuulin kautta rantain, että lakon aikana suojelutyötä tekevät "joutuvat" maksamaan lakkoavustuksia lakossa oleville, pitääkö paikkansa ja millaisista summista on kyse (sekä maksajien että saajien suhteen)? 

Kauanko on TEHYyn kuuluttava ennen lakon alkua, että jotain korvauksia saa?

Tarkoittanet tukilakkoa? Appiukko joutui lääkärien lakon aikaan maksamaan sievoisen summan lakossa olevien hyväksi. Joku prosenttimäärä se on, mut en muista paljonko... Tuhansia markkoja kuitenkin. (iso sen palkkakin tietty on, mut ei mua silti houkuta maksaa palkastani yhtään mitään kotona maleksiville. *empaattisuus ei kuulu hyveisiin*)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mut ei mua silti houkuta maksaa palkastani yhtään mitään kotona maleksiville. *empaattisuus ei kuulu hyveisiin*)

Maleksiville  huh.gif

Eikö se ole työtaistelu joka toivottavasti vaikuttaa myös sinun tulevaisuuteesi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäsenistö on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki

Ja sä tuut tolla asenteella foorumille mesomaan liiton vahvuudesta. Todellakin toivon kaikkien TEHYyn kuuluvien puolesta että sinä et ole se vahvin. Latelet tilastoja ja totuuksia mustamaalaten muita liittoja, samalla todistaen oman ammattietiikkasi olevan vi***ta. Ilmoita nimesi, jos et uskalla yleisesti niin privana, voin sitten ilmoittaa vaihteen tytölle syyni erolleni, TEHYstä. Got that!?

"Ja aivan samaa ajoin takaa myös tolla hoitajien vaikuttamisella. "Tarttis tehrä jotai." Ja nimenomaan itse mukaan päätöksentekoon muutenkin kuin kuulumalla liittoon.

Mun pointti vaan tais hävitä jo ajat sitten muilta ihmisiltä, sanoisinko jo siinä vaiheessa kun kirjauduin tälle foorumille" 

- Jep, maailma muuttuu kun sitä muutetaan. Aina hyvä kun reagoidaan edes jollakin lailla  :- , niin kauan on toivoa.

Mistäs muuten olet saanut päähäsi muiden liittojen mustamaalaamisen? Tarkoititko JHL:n viittaamista hoitoalan edunvalvojana? Aika roisia. Ei hoitotyöntekijän sen enempää kannata kuulua JHL:N kuin esim. lääkäriliittoon - kumpikaan ei harrasta hoitotyöntekijöiden edunvalvontaa riittävässä määrin. Eikä tämä ole mustamaalaamista. Siksi on olemassa eri liittoja kun on eri ammattejakin. Vai josko kannattaisi kaikkien terveydenhuoltoalalla jollakin tapaa työskentelevien perustaa yksi yhteinen liitto?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistäs muuten olet saanut päähäsi muiden liittojen mustamaalaamisen? Tarkoititko JHL:n viittaamista hoitoalan edunvalvojana? Aika roisia. Ei hoitotyöntekijän sen enempää kannata kuulua JHL:N kuin esim. lääkäriliittoon - kumpikaan ei harrasta hoitotyöntekijöiden edunvalvontaa riittävässä määrin. Eikä tämä ole mustamaalaamista. Siksi on olemassa eri liittoja kun on eri ammattejakin. Vai josko kannattaisi kaikkien terveydenhuoltoalalla jollakin tapaa työskentelevien perustaa yksi yhteinen liitto?

-Taidat olla aika tuore tapaus ja/tai nuori hommissasi jos et osaa itse vastata kysymyksiisi.

Sinun asenteellasi uusi yhteinen liitto vaan mennään ja perustetaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäsenistö on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki

Ja sä tuut tolla asenteella foorumille mesomaan liiton vahvuudesta. Todellakin toivon kaikkien TEHYyn kuuluvien puolesta että sinä et ole se vahvin. Latelet tilastoja ja totuuksia mustamaalaten muita liittoja, samalla todistaen oman ammattietiikkasi olevan vi***ta. Ilmoita nimesi, jos et uskalla yleisesti niin privana, voin sitten ilmoittaa vaihteen tytölle syyni erolleni, TEHYstä. Got that!?

Rauhotutaans nyt. Kaikki. Jos toi riittää syyksi liitosta eroamiseen, olisit eronnut siitä joka tapauksessa. coruscantin jutuissa on asiaakin. Kuten hän sanoi, moni on valmis vaan valittamaan mutta harvat on ne jotka oikeasti itse tartuu asiaan ja tekee asialle jotain. Itse.

Ja nyt rauhotutaan sitten. Alkaa jengi käymään taas niin kuumana että sylki roiskuu. Henkilökohtaisuuksiin meneminen on edelleen sääntöjen vastaista. Koitetaan keskustella asiasta, ei henkilöistä. Koskee meitä kaikkia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäsenistö on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki

Ja sä tuut tolla asenteella foorumille mesomaan liiton vahvuudesta. Todellakin toivon kaikkien TEHYyn kuuluvien puolesta että sinä et ole se vahvin. Latelet tilastoja ja totuuksia mustamaalaten muita liittoja, samalla todistaen oman ammattietiikkasi olevan vi***ta. Ilmoita nimesi, jos et uskalla yleisesti niin privana, voin sitten ilmoittaa vaihteen tytölle syyni erolleni, TEHYstä. Got that!?

Rauhotutaans nyt. Kaikki. Jos toi riittää syyksi liitosta eroamiseen, olisit eronnut siitä joka tapauksessa.

Olet kyllä lähellä totuutta. En ole vielä eronnut, mutta lohdutuksena kaikille että vaikka eroaisin ette häviä mitään. Olen opiskelija joten TEHY ei tällä hetkellä muutenkaan minusta mitään tuloja saa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäsenistö on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki

Ja sä tuut tolla asenteella foorumille mesomaan liiton vahvuudesta. Todellakin toivon kaikkien TEHYyn kuuluvien puolesta että sinä et ole se vahvin. Latelet tilastoja ja totuuksia mustamaalaten muita liittoja, samalla todistaen oman ammattietiikkasi olevan vi***ta. Ilmoita nimesi, jos et uskalla yleisesti niin privana, voin sitten ilmoittaa vaihteen tytölle syyni erolleni, TEHYstä. Got that!?

Rauhotutaans nyt. Kaikki. Jos toi riittää syyksi liitosta eroamiseen, olisit eronnut siitä joka tapauksessa.

Olet kyllä lähellä totuutta. En ole vielä eronnut, mutta lohdutuksena kaikille että vaikka eroaisin ette häviä mitään. Olen opiskelija joten TEHY ei tällä hetkellä muutenkaan minusta mitään tuloja saa

Ei ole muuten totta, että jos eroaisit niin ei hävittäisi mitään. Niin kauan kuin me hoitotyöntekijät halutaan lisää liksaa ja paremmat työsopimusehdot ja enemmän populaa töihin, niin niin kauan meidän pitää tehdä jotain asialle. Jos ei olis omaa liittoa olemassa niin ei myöskään olis minkäänmaailman chanssejä tehdä asialle jotain=virallista asemaa työnantajaa vastaan, muuten kuin lobbaamaalla poliitikoita/mediaa yksityishenkilöinä. Ei kyse ole myöskään niistä jäsenmaksutuloista vaan joukkovoimasta ihan massana. Kun meitä on monta olemme uskottavampia. Håller du med?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja nyt rauhotutaan sitten. Alkaa jengi käymään taas niin kuumana että sylki roiskuu. Henkilökohtaisuuksiin meneminen on edelleen sääntöjen vastaista. Koitetaan keskustella asiasta, ei henkilöistä. Koskee meitä kaikkia.

-Osku hyvä, jos kirjoittaja on etujenajamishommiin lähtenyt, niin on hänen kyllä siedettävä ja kestettävä liittoon kuulumattomien JA siihen kuuluvien, muttei aktiivisten, jäsenten valittamista ja väninää. Sellaisilla/tällaisilla hetkillä voi myös pysähtyä miettimään miksi, jotkut eivät halua mennä liittoon ns. aktiiveiksi tai muihin alkaa edunajohommiin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Osku hyvä, jos kirjoittaja on etujenajamishommiin lähtenyt, niin on hänen kyllä siedettävä ja kestettävä liittoon kuulumattomien JA siihen kuuluvien, muttei aktiivisten, jäsenten valittamista ja väninää.

Valittakaa ja väniskää vapaasti, mutta henkilökohtaisuuksiin ei täällä mennä. Sun jos jonkun pitäs se tietää.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja nyt rauhotutaan sitten. Alkaa jengi käymään taas niin kuumana että sylki roiskuu. Henkilökohtaisuuksiin meneminen on edelleen sääntöjen vastaista. Koitetaan keskustella asiasta, ei henkilöistä. Koskee meitä kaikkia.

-Osku hyvä, jos kirjoittaja on etujenajamishommiin lähtenyt, niin on hänen kyllä siedettävä ja kestettävä liittoon kuulumattomien JA siihen kuuluvien, muttei aktiivisten, jäsenten valittamista ja väninää. Sellaisilla/tällaisilla hetkillä voi myös pysähtyä miettimään miksi, jotkut eivät halua mennä liittoon ns. aktiiveiksi tai muihin alkaa edunajohommiin.

Jep, jos en kritiikkiä kestäisi niin varmaan en nytkään tälle palstalle kirjoittaisi, vaan villtelisin ranteitani auki itku silmässä?  :nauraa:

Ei kai kyse ole siitä, etteikö Tehyyn kuuluvat kestäisi kritiikkiä mutta miksei sitä voi sitten esittää myös toisinpäin?  Sehän kun tuntuu olevan se tavanomaisin, että Tehyä kritisoidaan - niin ei-jäsenet kuin jäsenetkin - mielin määrin, mutta sitten ei saisi ihmetellä sitä miksi nämä monituiset henkilöt eivät keskittäisi kritiikkienergiaansa korjatakseen tilanteen itse??? :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...