Jump to content
MAINOS

UUDEKSI liitoksi


Vieras: hoitopoika

Recommended Posts

Vieras: suojelutyöläinen

joskus olen jopa kuulunut tehyynkin, yli kymmenkunta vuotta sitten noin parin vuoden ajan, jonka koin olevan enemmän kuitenkin työnantajien puolella eräissä riitatilanteissa, joten harkitsin parhaaksi liittyä selkeästi työntekijäliittoon eli olen kuulunut sen jälkeen vain ktv:hen. siihen kylläkin suhteellisen tyytyväinen, ainakin tuntuu, jotta olen saanut ääntäni kuuluviin ja nykyisellään, viime keväästä lähtien aika paljon sairaanhoitajia on siirtynyt tehystä ktv:hen ja kuulemma superiinkin.

ktv ja kvl muodostavat kunta-alan unionin ja yhdessä olemme palkka ym. neuvotteluissa mukana, tosin tehynkin kanssa yhteistyötä, hieman yksiköstä riippuen, teemme..

uuden työntekijäliiton perustaminen on niin valtava prosessi vieläpä melkoisen hajanaisella hoitajakentällä, että.. huh huh. yrittäähän sopii, mutta tietoa asioista tarvitsisi olla paljon.

itse kaipaisin mkl:ää, mielisairaanhoitajien ja kehitysvammahoitajien liittoa tai sen tapaista tehokasta toimijaa omalle alalleni, siis varsin suppean alan liittoa, kuten super tuntuu olevan omalla alallaan.

hienoa superi.

8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 90
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: riihipiru

Olisin heti ensimmäisenä liittymässä uuteen terveydenhoitoalan ammattijärjestöön, joka ajaisi aktiivisemmin jäsenistön etuja ja räväkämmin keinoin. Nyt ei nynnyily enää auta! Erosin Tehystä viime vuoden lopulla, koska havaitsin, että järjestö ei ajanut asioitani eikä "kuunnellut" minua, päinvastoin kohteli jäseniään eri arvoisesti, esim. suostumalla näihin harkinnanvaraisiin palkankorotuksii, joista hyötyvät vain ruskeakielisimmät.

Uuden liiton johtoon kannattaisi valita joku ammattilakimies (työlainsäädäntöä) hallitseva..... Nämä naisedustajat on jo nähty, eikä heillä ole sanavaltaa Tupo-neuvotteluissa.

Levittäkää sanaa!!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä kuulostaa oikein lupaavalta!! Yritin laittaa sähköpostia triolle, mutta kone höpöttää " sinisestä klikkauttamisen jälk." jotain omituista, enkä ole kovin hyvä käsittelemään tätä vekotinta. Mutta mukana olen kuitenkin jayritän myöhemmin uudelleen, kunhan oma mikrotukihenkilöni palailee kotio!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

viime keväästä lähtien aika paljon sairaanhoitajia on siirtynyt tehystä ktv:hen ja kuulemma superiinkin.

Aikas mielenkiintoinen ajatus et sairaanhoitajia siirtyis Superin jäseniksi  8)... Sehän on nimenomaan lähi- ja perushoitajien liitto... Ja Superhan mm. vastustaa virkamuutoksia, eli että perushoitajien virkoja muutetaan sairaanhoitajien viroiksi.

Olisin heti ensimmäisenä liittymässä uuteen terveydenhoitoalan ammattijärjestöön, joka ajaisi aktiivisemmin jäsenistön etuja ja räväkämmin keinoin.

Juu, minä myös! Tehyyn en viittis Superin jälkeen valmistuttuani liittyä, muta ajatus "liittoutumattomuudesta" tuntuu hassulta..

Erosin Tehystä viime vuoden lopulla, koska havaitsin, että järjestö ei ajanut asioitani eikä "kuunnellut" minua, päinvastoin kohteli jäseniään eri arvoisesti, esim. suostumalla näihin harkinnanvaraisiin palkankorotuksii, joista hyötyvät vain ruskeakielisimmät.

Meillä onneksi koko klinikan väki sai nuo harkinnanvaraiset korotukset; perus- ja lähihoitajilla huimat 15 €...  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärrän hyvin ihmisten turhautumisen TEHYyn. Itsekin äänestin "ei" siinä surullisenkuuluisassa puhelinäänestyksessä. Olen kuitenkin edelleen jäsen, enimmäkseen tavan vuoksi ja laiskuudesta.

Tulikin tässä vain mieleeni, että eikö kuitenkin olisi uuden -  vaikutusvaltaisen, siis kukaan tuskin kaipaa mitään pikkuyhdistystä - liiton perustamista helpompaa pyrkiä vaikuttamaan olemassa olevan liiton toimintaan sisältäpäin? Ts. jos Laitinen-Pesola tökkii, niin pyrkimään Jaanaksi (tai Janneksi) Jaanan paikalle...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärrän hyvin ihmisten turhautumisen TEHYyn. Itsekin äänestin "ei" siinä surullisenkuuluisassa puhelinäänestyksessä. Olen kuitenkin edelleen jäsen, enimmäkseen tavan vuoksi ja laiskuudesta.

Tulikin tässä vain mieleeni, että eikö kuitenkin olisi uuden -  vaikutusvaltaisen, siis kukaan tuskin kaipaa mitään pikkuyhdistystä - liiton perustamista helpompaa pyrkiä vaikuttamaan olemassa olevan liiton toimintaan sisältäpäin? Ts. jos Laitinen-Pesola tökkii, niin pyrkimään Jaanaksi (tai Janneksi) Jaanan paikalle...

Viime vaaleissa vaadittin n.75 ääntä jotta pääsi TEHYn valtuustoon jossa tähdään kumminkin suurimmat linjapäätökset eli kun seuraavat vaalit on noin vuoden päästä, eikun ehdolle vaan! :)

Itse en edellissä vaaleissa äänestänyt, mutta nyt tiedän ketä äänestän ens vaaleissa 8)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en edellissä vaaleissa äänestänyt, mutta nyt tiedän ketä äänestän ens vaaleissa 8)

Onko Mission 2005 vielä voimissaan?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en edellissä vaaleissa äänestänyt, mutta nyt tiedän ketä äänestän ens vaaleissa :)

Onko Mission 2005 vielä voimissaan?

Kyllä! Muistitko vai luitko vanhoista viesteistä 8)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: riihipiru

Miten teille on käynyt TVA:n suhteen. Itselleni joka olen osastolla johtoasemassa ei ole näinä kolmena kertana herunut yhtään ainoaa senttiä. Nyt ollaan palvelulisäjärjestelmää lisäksi romuttamassa ainoa joka oli enää puolueetonta! Vastaava hoitaja tienaa siis vähiten puhtaana käteen osastollaan.

Kyllä meissä seniileissä vanhoissa hoitajissakin on sellaisia, jotka ovat työssä muustakin kuin kutsumuksesta Olen sitä mieltä, että palkkaa pitäisi tulla lisää ainakin 150 euroa nettona.

Omalla osastollani noin 13 hoitajasta on kuusi eronnut TEHYSTÄ. Vaikka otanta on pieni taitaa olla niin, että eronneita on tuhansia jollei kymmenen.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikka otanta on pieni taitaa olla niin, että eronneita on tuhansia jollei kymmenen.....

Meidän AM.OS 152 on eronnut n.100 viime vuonna ja uusia jäseniä tullut noin puolet, en muista tarkkoja lukuja mutta näin se jotenkin meni... 152 on yksi suurimmista osastoista eli ei TEHYstä ole sillon eronnut ainakaan 10000 jäsentä, mutta kumminkin on eronnut paljon ja se täytyy vain myöntää kiltisti 8)

Meillä on kevätkokous 24.03.04 joten sinne saa tulla ottamaan kantaa asioihin! Tosin harvemmin siellä näkee nuorta väkeä, toki kaikki jotka tulee on todellakin tervetulleita!

ps.tämä on vain yhden henkilön yksittäinen mielipide ja tätä EI saa ottaa virallisena tekstinä ammattiosastolta :)

nimim:joskus väärin ymmärrettynä on saanut selvitellä...

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän AM.OS 152 on eronnut n.100 viime vuonna ja uusia jäseniä tullut noin puolet,

Paljonkos teillä on jäseniä ammattiosastossa?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[Paljonkos teillä on jäseniä ammattiosastossa?

Taitaa olla n.1800, tää on itseasiassa noloa mun pitäis tää tietää 8)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:)Tuliskos siihen uuteen liittoon yläikäraja?

Kun ei eläkkeellelähtijät ja sapattivapaan laskijat ole suosiossa...ei kai sentään syrjintää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon mukana toiminnassa jos liittoa pistetään pystyyn!

Tää hoitoalalla uhrautuminen ja hyväntekeväisyystyön teko alkaa korpeamaan jo niin kovasti, että alanvaihto siintää mielessä jollei muutoksia tule!

Paperien pyörittely jossain siistissä sisätyössä kutsuu tai sitten ulkomaat!   angry.png

"You can't be as an tourist in your own life"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...