Jump to content
MAINOS

nimikyltti


Vieras: aqua

Recommended Posts

Olen myös samaa mieltä edellisten kanssa. Nimien peittely ei auta mitään. potilas saa kyllä nimet selville ja hänen kuuluukin saada. Ongelma kotiin soittamisista ja osoitetietojen selville saamisesta on helposti ratkaistu. Salaa puhelinnumeron, osoitetiedot ja auton rekisteritiedot.

Osoitteen ja puhelinnumeron salaaminen ei yksin riitä. Potilas saa osoitetiedot auton rekisterinumeron perusteella, eli jos haluaa suojautua häiriköiltä, niin ilmoitus tietojen salaamisesta ajoneuvorekisterikeskukselle.

Monta vuotta on mun tiedot olleet salaisia, mutta nyt kun perustin oman yrityksen, niin nyt itse julkaisen niitä tietoja jotka ovat edelleen salaisia.

Ongelmia ei ole ollut ja jos ilmene pitää vain olla yhteydessä poliisiin.

Elämällä on oudot kasvot, se saa mut hymyilemään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä saa onneksi itse päättää kumman puolen kyltistä esillä pitää ja olen tosiaan sen etunimi puolen pitäny. Itsellä kun on eriitäin huono kokemus siitä koko nimen näyttmisesti, tosin se oli kotopaikkakunnalla opiskeluaikaan ja osittain varmaan johtui siitä että isä on tunnettu poliisi siellä (oli jollain hiukan antipatioita)

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo sukunimen peitteleminen nimikyltistä pitkäaikaisosastoilla on silkkaa jeesustelua; mikäli potilas haluaa saada hoitajan sukunimen selville hän kyllä onnistuu sen varmasti kuulemaan sieltä tai täältä hoidon aikana.

Ainoa missä näin ei ehkä ehdi käydä on joku vastaanotto-osasto josta porukka siirtyy vrk:n kuluessa eteenpäin.

Meillä suurin osa potilaista on osastolla vain vuorokauden tai kaksi. Ja toki he koko nimeni saavat selville jos haluavat, mutta en minä sitä heille tarjoa.

Minua on aina ihmetyttänyt tämä nimikyltti asia. Helsingissä mm. kahviloissa on kielletty henkilökuntaa kertomasta sukunimeään asiakkaille turvallisuus syistä. Ja meillä taas sukunimen esillä pito on pakollista ;D

Kahvila ja kunnallinen terveydenhuollon yksikkö on hieman eri asia. ;D

Ajatus perustuu siihen, että potilaalla olisi oikeus tietää kuka häntä hoitaa. Helpoiten asia hoituu sillä, että hoitajilla on jonkinlainen nimikyltti josta näkyy titteli ja nimi. Mä en näe mitään syytä sille, että miksi potilaalta tulisi salata hoitajan koko nimi. Kyllähän sen hoitavan hoitajan nimen saa selville jos potilas haluaa esim. tutustua omaan sairauskertomukseensa.

Näitä tarinoita aina kuulee missä joku narkkari/mt-potilas/joku muu on ottanut selvää hoitajan nimen ja soitellut tappouhkauksia ja/tai tullut oven taakse uhkailemaan hoitajaa ja/tai hänen perhettä. Jos pelkää, että joku tulee oven taakse, niin ei siihen sukunimen peitto nimikyltissä auta. Maistraatista saa ilmaiseksi haettua turvakiellon, joka takaa riittävän tietojen salauksen.

Itse en ole koskaan peittänyt sukunimeä missään tilanteessa. Kaikenlaisia uhkauksia on tullut vastaan, mutta pelkästään puhellinumeron salaaminen on estänyt kaikenlaisen häiriköinnin.

Muuten, onko kukaan nähnyt lääkäriä joka olisi peittänyt sukunimensä? Luulisi, että helle tulee enemmän uhkauksia yms. tyytymättömiltä potilaita kun sitä Diapam-reseptiä ei kirjoiteta vaikka miten vongutaan.

Olin tainnut kursivoida hieman väärän asian. Ehkä olisi ollut oleellisempaa korostaa sanaa "turvallisuus syistä". Osastoilla joilla olen työskennellyt on valitetttavasti jo useampaan kertaan tullut tällaisia häiriköintejä. Onneksi en itse vielä ole niiden kohteeksi joutunut.

Ja niistä lääkäreistä. Heillä harvemmin näkee enää nykyään nimikylttiä rinnassa ainakaan täällä osastolla. Tietenkin he pitävät vastaanottoja omilla nimillään, joten eipä sillä varmasti turvallisuuden suhteen ole paljoa merkitystä.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse sain nyt kesäduunia NKL LOSlle ja kyselin henkilökuvakorttia oshoitajalta. hän varmisti turvakeskuksesta saako 2,5kk sijaisuuteen kortin ja kuulemma saa. se on ihan kiva ettei tarvi samalla tavalla selittää niinkuin harjoittelussa: "olen sairaanhoidonopiskelija blää blää". nyt vaa esittelen itseäni kuten henkilökunta: "hoitaja blää".

Siihen nimikylttiin tulee kait ihan toimiala ensin, sit nimike: Sairaanhoitaja, sit oma nimi ja kielitaidot alimpana.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse sain nyt kesäduunia NKL LOSlle ja kyselin henkilökuvakorttia oshoitajalta. hän varmisti turvakeskuksesta saako 2,5kk sijaisuuteen kortin ja kuulemma saa. se on ihan kiva ettei tarvi samalla tavalla selittää niinkuin harjoittelussa: "olen sairaanhoidonopiskelija blää blää". nyt vaa esittelen itseäni kuten henkilökunta: "hoitaja blää".

Siihen nimikylttiin tulee kait ihan toimiala ensin, sit nimike: Sairaanhoitaja, sit oma nimi ja kielitaidot alimpana.

Kyllähän turvakeskus niitä kirjoittelee ja tekee mielellään, sillä osaston rahoistahan se 12 euroo siihen menee.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...