Jump to content
MAINOS

nimikyltti


Vieras: aqua

Recommended Posts

Moi

Mistäs noita nimikylttejä voi tilata?

Jos on suorittanut erikoisopinnot voiko siihen kylttiin lisätä sen eteen? Esim sydänpotilaan hoitotyön erikoistumisopinnot?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Nimikyltin tarkoitus on kertoa potilaalle/omaiselle hoitajan nimi ja ammatti sekä mahdollisesti kielitaito. Ei siinä ole tarkoitus lukea henkilön koulutushistoria.

Työnantajalta voi kysellä miten saa nimikyltin.

Isoissa sairaaloissa kyltti on myös osana kulunvalvontaa, silloin se on kuvallinen.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suutareilta taitaisi kyltin saada, muutamia euroja maksaa sellainen perusmalli. Mulla on sellanen (ostettiin luokan kanssa, kun valmistuttiin), jossa on vaan etunimi ja "sairaanhoitaja", mutta työnantaja on antanut sellaisen kuvallisen nimikyltin, jossa tietenkin on todella nolo kuva+nimi ja titteli...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi

Mistäs noita nimikylttejä voi tilata?

Jos on suorittanut erikoisopinnot voiko siihen kylttiin lisätä sen eteen? Esim sydänpotilaan hoitotyön erikoistumisopinnot?

http://www.rarikilpi.com/neulat.htm

Firmoja on netti pullollaan, sieltä vaan kyselemään. Eiköhän se ammattinimike riitä siihen, turha liirumlaarum vain lisää epäselvyyttä. Kuten trikki kirjoitti, ei töissä käytettävää nimineulaa kannata lähteä itse hankkimaan, se on työnantajan tehtävä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän se ammattinimike riitä siihen, turha liirumlaarum vain lisää epäselvyyttä.

Kokemusta menneeltä viikolta;

SAIRAANHOITAJA AMK

"Simo Sitruuna"

Ensi- ja tehohoitotyö

ja tää kommentti sit pitäis vissiin siirtää titteli topic:iin huh.gif

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harjoittelupaikoissa olen käyttäny sh-opiskelija kylttiä, mutta jos olen töissä käytän mielummin lähihoitaja nimineulaa, sekin kun olen  ;D Paljon on ollut keskustelua että käytetäänkö sukunimeä.. Miten on vieläkö on sukunimet näkyvissä??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harjoittelupaikoissa olen käyttäny sh-opiskelija kylttiä, mutta jos olen töissä käytän mielummin lähihoitaja nimineulaa, sekin kun olen  ;D Paljon on ollut keskustelua että käytetäänkö sukunimeä.. Miten on vieläkö on sukunimet näkyvissä??

Mä en ainakaan laittais sukuniemäni. Etu ja sukunimellä kun saa kaivettua jo puhelinnumeron ja osoitteen ym ym...

Jos et tiedä, mumise. Jos olet kusessa, Delegoi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harjoittelupaikoissa olen käyttäny sh-opiskelija kylttiä, mutta jos olen töissä käytän mielummin lähihoitaja nimineulaa, sekin kun olen  ;D Paljon on ollut keskustelua että käytetäänkö sukunimeä.. Miten on vieläkö on sukunimet näkyvissä??

Meillä on kaksipuoleinen henkilökortti, toisella puolella sekä etu- että sukunimi ja titteli, toisella vaan etunimi ja titteli. Itsellä näkyvissä vaan etunimi. Tietty joku stalkeri sais aika helposti sukunimen selville kun vastaan esim. puhelimeen sukunimellä. Mutta vapaaehtoisesti en sitä kerro, en kertonut edes sille potilaalle joka kukkia lähettääkseen sitä kysyi. Lupasi sitten osastonhoitajan kautta laittaa tulemaan. Ei ole vielä näkynyt...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten on vieläkö on sukunimet näkyvissä??

Kuva, titteli, etunimi ja sukunimi näkyvissä nimikyltissä. Vielä en ole nähnyt tarpeelliseksi pelätä niin paljoa, että olisin sukunimen peittänyt. Kaikille olen sen kertonutkin jos on kysytty.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harjoittelupaikoissa olen käyttäny sh-opiskelija kylttiä, mutta jos olen töissä käytän mielummin lähihoitaja nimineulaa, sekin kun olen  ;D Paljon on ollut keskustelua että käytetäänkö sukunimeä.. Miten on vieläkö on sukunimet näkyvissä??

Jonkun aikaa käytin pelkkää titteliä (silloin vielä sh-opiskelija), koska kertaalleen on potilaat soitellu kotio työpäivän jälkeen. Nykyisin on taas kaikki näkyvissä samoin ku VF:llä; kuva, titteli, etu- ja sukunimi. Nykyisin on salainen puhelinnumero, joka on auttanut toistaiseksi.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellä on työpaidassa sukunimi, kelakaavakkeeseen laitan allekirjoituksen ja nimenselvennyksen "hoitoa antanut" kohtaan. Nimen kerron potilaalle esittäytyessä, sekä kun sitä erikseen kysytään. Yhteystiedot laitoin salaisiksi vuosia sitten erään huostaanottoa varten tehdyn selvityksen jälkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla näkyvissä etu- ja sukunimi, mutta esitellessä en koskaan sano omaa sukunimeäni. Ko ei ne kuitenkaan muista sitä. Yhteystiedot meni täysin salaisiksi ko tämän nykysen hellun kanssa aloin liikuskelemaan, siihen asti omistin salaisen puhelinnumeron. Tarkotus peittää myös sukunimi kyltistä, ko on kuulemma töissä ollu ongelmia noiden omaisten kanssa.... Sitte ko muistan sen peittää...  ;D

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mulla on koko nimi ja titteli (yliop.sairaalassa töissä). Ja salaiset gsm- ja lankanumerot, eetä eipähän nimellä paljoa tietoa irtoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyltissä on etunimi ja titteli, siis sairaanhoitaja (ilman AMK:ta ja erikoistumishömppää) Toimi jota hoidan, on sh, ei AMK, akuuttihoitotyö yms Ja se kyltti tosiaan on kaksipuoleinen, toisella puolella kaikki nimet. Mulla on kans huonoja kokemuksia sukunimen käytöstä ja toimin pelkällä etunimellä ja puhelinnro on ollut jo vuosia salainen.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä HUS tarjoaa nykyisin nimikyltit.

Omaani päivitin justiiin dymolla.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin onhan se meilläkin talon tarjoama kyltti, jota olen päivittänyt joskus tarralla joskun dymolla ;D

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harjoittelupaikoissa olen käyttäny sh-opiskelija kylttiä, mutta jos olen töissä käytän mielummin lähihoitaja nimineulaa, sekin kun olen  ;D Paljon on ollut keskustelua että käytetäänkö sukunimeä.. Miten on vieläkö on sukunimet näkyvissä??

Mä en ainakaan laittais sukuniemäni. Etu ja sukunimellä kun saa kaivettua jo puhelinnumeron ja osoitteen ym ym...

Meiltä tuli ylihoitajalta määräys, että sukunimi on oltava. Ja onhan se hyvä kaikissa monitiimeissä tietää kenen kanssa keskustelee, ettei tarvitse jälkikäteen arvuutella mikä sen Maijan ja Jaakon sukunimi mahtaa olla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä lupa pitää vain etunimeä on kans ylhäältä ja kaiken lisäksi siinä lapussa sais "juridisesti" olla mikä tahansa nimi, kuulemma.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on nimikyltti jossa on kuva, ammattinimike ja sukunimikin pitää näkyä.

Sukunimen näkymisen perustelevat sillä, että potilaalla on lain mukaan oikeus saada tietää hoitajan kokonimi, esim valituksen laatimista varten.

Elämällä on oudot kasvot, se saa mut hymyilemään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on nimikyltti jossa on kuva, ammattinimike ja sukunimikin pitää näkyä.

Sukunimen näkymisen perustelevat sillä, että potilaalla on lain mukaan oikeus saada tietää hoitajan kokonimi, esim valituksen laatimista varten.

No miten se nimikyltti siihen vaikuttaa?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on nimikyltti jossa on kuva, ammattinimike ja sukunimikin pitää näkyä.

Sukunimen näkymisen perustelevat sillä, että potilaalla on lain mukaan oikeus saada tietää hoitajan kokonimi, esim valituksen laatimista varten.

No miten se nimikyltti siihen vaikuttaa?

En mä vaan tiedä.

Elämällä on oudot kasvot, se saa mut hymyilemään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläkin on kuvallinen henkilökortti, jossa on sekä etu- että sukunimi. Olen aina vastustanut sukunimen pitämistä esillä, joten kun menin naimisiin en uutta korttia ole hakenut, peitin vain vanhan sukunimen. Uusi sukunimi on sen verran harvinainen, että sen perusteella minut olisi jonkun hullun turhan helppo löytää. Jos joku haluaa minusta valituksen tehdä, niin hän voi ottaa yhteyttä esimieheeni. Hän kyllä tietää pelkän etunimen perusteella kuka on kyseessä.

Minua on aina ihmetyttänyt tämä nimikyltti asia. Helsingissä mm. kahviloissa on kielletty henkilökuntaa kertomasta sukunimeään asiakkaille turvallisuus syistä. Ja meillä taas sukunimen esillä pito on pakollista ;D

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo sukunimen peitteleminen nimikyltistä pitkäaikaisosastoilla on silkkaa jeesustelua; mikäli potilas haluaa saada hoitajan sukunimen selville hän kyllä onnistuu sen varmasti kuulemaan sieltä tai täältä hoidon aikana.

Ainoa missä näin ei ehkä ehdi käydä on joku vastaanotto-osasto josta porukka siirtyy vrk:n kuluessa eteenpäin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minua on aina ihmetyttänyt tämä nimikyltti asia. Helsingissä mm. kahviloissa on kielletty henkilökuntaa kertomasta sukunimeään asiakkaille turvallisuus syistä. Ja meillä taas sukunimen esillä pito on pakollista :o

Kahvila ja kunnallinen terveydenhuollon yksikkö on hieman eri asia. :)

Ajatus perustuu siihen, että potilaalla olisi oikeus tietää kuka häntä hoitaa. Helpoiten asia hoituu sillä, että hoitajilla on jonkinlainen nimikyltti josta näkyy titteli ja nimi. Mä en näe mitään syytä sille, että miksi potilaalta tulisi salata hoitajan koko nimi. Kyllähän sen hoitavan hoitajan nimen saa selville jos potilas haluaa esim. tutustua omaan sairauskertomukseensa.

Näitä tarinoita aina kuulee missä joku narkkari/mt-potilas/joku muu on ottanut selvää hoitajan nimen ja soitellut tappouhkauksia ja/tai tullut oven taakse uhkailemaan hoitajaa ja/tai hänen perhettä. Jos pelkää, että joku tulee oven taakse, niin ei siihen sukunimen peitto nimikyltissä auta. Maistraatista saa ilmaiseksi haettua turvakiellon, joka takaa riittävän tietojen salauksen.

Itse en ole koskaan peittänyt sukunimeä missään tilanteessa. Kaikenlaisia uhkauksia on tullut vastaan, mutta pelkästään puhellinumeron salaaminen on estänyt kaikenlaisen häiriköinnin.

Muuten, onko kukaan nähnyt lääkäriä joka olisi peittänyt sukunimensä? Luulisi, että helle tulee enemmän uhkauksia yms. tyytymättömiltä potilaita kun sitä Diapam-reseptiä ei kirjoiteta vaikka miten vongutaan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajatus perustuu siihen, että potilaalla olisi oikeus tietää kuka häntä hoitaa. Helpoiten asia hoituu sillä, että hoitajilla on jonkinlainen nimikyltti josta näkyy titteli ja nimi. Mä en näe mitään syytä sille, että miksi potilaalta tulisi salata hoitajan koko nimi. Kyllähän sen hoitavan hoitajan nimen saa selville jos potilas haluaa esim. tutustua omaan sairauskertomukseensa.

Näitä tarinoita aina kuulee missä joku narkkari/mt-potilas/joku muu on ottanut selvää hoitajan nimen ja soitellut tappouhkauksia ja/tai tullut oven taakse uhkailemaan hoitajaa ja/tai hänen perhettä. Jos pelkää, että joku tulee oven taakse, niin ei siihen sukunimen peitto nimikyltissä auta. Maistraatista saa ilmaiseksi haettua turvakiellon, joka takaa riittävän tietojen salauksen.

Itse en ole koskaan peittänyt sukunimeä missään tilanteessa. Kaikenlaisia uhkauksia on tullut vastaan, mutta pelkästään puhellinumeron salaaminen on estänyt kaikenlaisen häiriköinnin.

Muuten, onko kukaan nähnyt lääkäriä joka olisi peittänyt sukunimensä? Luulisi, että helle tulee enemmän uhkauksia yms. tyytymättömiltä potilaita kun sitä Diapam-reseptiä ei kirjoiteta vaikka miten vongutaan.

-Mä olen toveri VF:n kanssa juuri samoilla linjoilla. Tämä sukunimenpeittely yms. tuntuu saavan hysteerisiä piirteitä jonkilaisen joukkoparanoijan vuoksi.

Kyllä noi potilaat saavat meidän oikeat nimet kaivettua esiin tavalla tai toisella jos niikseen haluavat. Halusimme me sitä tai emme.

Ei tuo sukunimen peittäminen meitä suojaa tappo- ja kolhimisuhkailuilta.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...