Jump to content
MAINOS

Mitä vuokratyövoiman välitysfirmat maksavat palkkaa?


Vieras: Tarja K

Recommended Posts

Olen tulossa pääkaupunki seudulle heittämään keikkaa sairaanhoitajana. Mikä keikkafirmoista maksaa parhaan palkan ja kohtelee parhaiten? ;D

Ja onko keikkaasuntoja tarjolla?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 59
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Paras olisi kilpailuttaa. Oma käsitykseni on kolmesta kokeillusta (Seure-kaupungin omistama, Medone-lääkäriomistus ja Mediverkko-omistuspohja?); Mediverkon puoleen kääntyisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mediverkko taitaa maksaa parasta liksaa niistä, jotka tiedän. Ei Seurekaan kyllä sille kai paljon häviä. Itse tein muutaman keikan Varamiespalvelun kautta, siellä liksa on SURKEA.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varamiespalvelun kautta, siellä liksa on SURKEA.

minne varamiehellä sopimuksia huh.gif?

Ainakin siihen yhteen yksityiseen palvelukotiin, jossa ne 3 keikkaani tein. En tiedä onko muihin, tuo on ainoa paikka johon itse tein keikkaa Varamiespalvelun kautta. Ja siis Helsingissä tämä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietääkseni Seure tarjoaa jonkin sentin enemmän tällä hetkellä kuin Mediverkko, mutta ero on niin pieni, että sen perusteella ei valintaa kannata tehdä. Asuntojakin tarjoavat, ainakin jotain soluja, kannattaa lueskella firmojen kotisivuja, niistä selviää jo aika paljon.

Töitähän riittää ja ainahan voi mennä vaikka kahteen välitysfirmaan yhtäaikaa, niin saa monipuolisemman keikkatarjonnan itselleen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Töitähän riittää ja ainahan voi mennä vaikka kahteen välitysfirmaan yhtäaikaa, niin saa monipuolisemman keikkatarjonnan itselleen.

Ja se, että on useammassa keikkafirmassa kannattaa. Voi unohtaa vapaa-ajan ongelmat. :)

Muille aloitteleville keikkalaisille vinkiksi, kannattaa hommata freelancer-verokortti (http://www.vero.fi/default.asp?article=2283&domain=VERO_MAIN&path=5,40&language=FIN):

1.6. Ns. freelancer-verokortti

Tulonsaajat, joilla oman ilmoituksensa mukaan on useita palkan- tai palkkionmaksajia samanaikaisesti, saavat verohallinnosta ns. freelancer-verokortin. Kerran vuodessa lähetettävällä freelancer-verokortilla pidätysprosentti on vähintään 15. Muutosverokortin voi kuitenkin saada tätä pienemmällä pidätysprosentilla osoittamalla verotoimistolle tulojen ja kulujen määrän.

Freelancer-verokortissa on yksi ainoa kaikkiin henkilön saamiin palkkatuloihin sovellettava pidätysprosentti mutta ei tulorajoja. Kortti on laskettu tulonsaajan ilmoittamien kokonaistulojen perusteella. Kokonaistulot näkyvät verokortin mukana lähetetyssä selvitysosassa. Tulonsaajan on itse seurattava tulorajaansa ja tarvittaessa pyydettävä uusi verokortti korotetulle tulolle. Verokorttia ei tarvitse antaa suorituksen maksajalle, vaan sen tai valokopion esittäminen riittää.

--

Tämän kanssa työskentely on erittäin helppoa ja näppärää. Senkun vie kopion tuosta verokortista ja alkaa tekemään töitä. Ainoa asia on vaan tosiaan se, että itse pitää tarkkailla sitä ettei mene tulorajat yli.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mediverkolla himpun parempi tuntipalkka ( 30 senttiä) mutta vuorolisät ovat huonommat kuin muilla esim. yötyöstä + 35% tuntipalkkaan. Muistaakseni lauantailisäkin on huonompi kuin muilla. Palkanmaksu on 1x/ kk eli voit joutua odottamana rahojasi jopa 6 viikkoa. Itse olen nyt lopettelemassa ko. firmassa ja katselen uutta palkanmaksajaa helmikuusta lähtien. Olen myös mm. Aktiivi-haun ja Metsätähden listoilla. Palkka on samaa luokkaa kuin Mediverkollakin eli n. 15,- e/ h

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin ja riippuu myös pirusti siitä mikä hoitaja olet. Seure käsittääkseni tarjoaa vain ns. rivisairaanhoitajan paikkoja, mutta MedOne makselee enempi valvonnan hoitajille ja eritoten anestesia/leikkaushoitajille.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MedOne ei lähtenyt edes neuvottelemaan kanssani töistä, kun sanoin etten alle 15,-e tunti lähde. Kyse oli gastrokirurgisesta osastosta.

Olen sis ja kir. sh. Työkokemusta 10v. josta suurin osa kertynyt kirurgiselta alueelta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hienoa, että ihmiset alkavat vaatia korkeampia liksoja, eivätkä vain ota mitä tarjotaan... :)

kertokaas paljon ootte saaneet keikkafirmoilta/tunti. ja oletteko saaneet hilattua palkkaa ylös myös HUS:lla jne.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei!

Olen vasta opiskelija ja olen tehnyt töitä mediverkon ja metsätähden kautta, tosin vasta perushoitajan hommaa. Mediverkon palkka mulla 11,14e/h (+35% yö) kun taas metsätähti maksaa 12,50e/h (+40% yö), muuten ei lisissä ole eroa. Minusta toi on aika iso ero näin opiskelijan näkökulmasta. Metsätähti tosin toimii lähinnä kotisairaanhoitoon.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kuinka tuo varamiespalvelu toimii yleensä Suomessa? Ite aikoinaan olin niiden listalla ja palkka aika surkeaa, ei saanu korvauksia työmatkoista ja lisäksi paikat oli sitten aika yksitoikkoisia. Tai no mä ainakin tuolloin olisin toivonut edes sairaalaan pääsyä. Kovasti tarkkaan kyseltiin toivomuksia, mutta ne vaikuttaneet yhtään ainakaan töihin. No taidan kyllä valittaa valittamisen ilosta nyt, mutta miten muilla välitysfirmoilla on? Saako yleensä matkakorvaukset? Palkkatasosta yleensä onkin jo täällä ollut puhetta. Onko paikat yleensä tai onko niitä monipuolisesti esim. MedOnella tai Mediverkolla? Olisi taas vähän kaipuuta alkaa nimittäin tekemään keikkahommia uusiin paikkoihin oman työn lisäksi.

Hoitoala: paljon se ottaa, vähän se antaa. Sen vähän puolesta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hienoa, että palkkoja kilpailutetaan!

On typerää tyytyä huonompaan palkkaan jos on mahdollista parempaan!

Tällä tavalla ne palkat nousee!

*pyhimys*

Asiasta hieman sivuun!

Jos kukaan ei ota lyhyviä keikkoja vastaan, niin vaki toimet tulee lisääntymään!

Meinaan potilaat on hoidettava ja me päätetään millä hinnalla ja millä ehdoilla!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omalla tavallaan kanta toikin mielenterveyshoitajalta, mutta jotkut kyllä oikeasti tykkää myös keikkahommia tehdä oman työn lisäksi (niin kuin itse) ja muutama kaverini tekee pelkästään keikkahommia pelkästään, koska heillä lapset, haluuvat lasten kanssa olla ja tehdä töitä lähes silloin kun itselle sopii. Omalla tavalla siis ymmärrän myös heitä. Toki varmaan suurin osa on niitä jotka haluavat. Itsekin sitä monta vuotta odotin ja kyllä tyytyväisempi tällä hetkellä olen.

Hoitoala: paljon se ottaa, vähän se antaa. Sen vähän puolesta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo totta toikin!

Onneksi on valinnan vapaus ja kyllä mielestäni niitä keikkoja riittää jokaiselle halukkaalle jos niitä haluu tehdä, mut sitä mä en ymmärrä kuinka kaveri voi olla määräaikaisessa työsuhteessa vuodesta toiseen samassa työpaikassa ja samalla menettää mahdollisesti vakituisten työntekijöiden edut, sä sijaisena oot lähes poikkeuksetta osastolla aina kun "vakituisilla" on työnohjaus, koulutus tai vaikka illanvietto. Onhan se tietty osaston ilmapiiristäkin kiinni mutta valitettavasti tätä on yllättävän monessa työpaikassa!

Ja kun sit joku paikka aukii niin paikka muuttuukin "yllätäen" sairaanhoitajan paikaksi ja sulle osastonhoitaja sanoo et kyllä mä sut palkkaisin vakituiseksi mut kun en pysty kuin palkkaamaan sut vuoden määräyskirjalla!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teen keikkaa (lähihoitaja) suoraan Helsingin kaupungille. Palkka ruhtinaalliset 9,22e/h. Keikkafirmat olen soitellut kaikki läpi mutta kukaan ei huoli ensimmäisen vuoden opiskelijaa. Se siitä kilpailuttamisesta...tässä vaiheessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teen keikkaa (lähihoitaja) suoraan Helsingin kaupungille. Palkka ruhtinaalliset 9,22e/h. Keikkafirmat olen soitellut kaikki läpi mutta kukaan ei huoli ensimmäisen vuoden opiskelijaa. Se siitä kilpailuttamisesta...tässä vaiheessa.

Itse pääsin paikalliseen Keskussairaalaan keikkalaiseksi, kun opintoja oli takana reilu puoli vuotta, joten älä anna periksi.

Paljonkos muuten perushoitaja voisi Helsingin sairaaloissa saada tuntipalkkaa? Ajattelin, jos kesätöihin sinne tulisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Espoon kaupunki maksaa ihan kelvollista summaa. (LH ja jotain 11eur tuntipalkka) Ymmärtääkseni Kirkkonummella on myös samanmoiset palkat. Vantaan ja Helsingin kaupunkien palkat on hivenen matalammat. HUSsista en tiiä tarkkoja lukemia, mutta syksyllä töissä puhuivat, että siellä sais jo vähemmän.

Espooseen ehdottomasti kannattaa tulla kesätöihin! Uimalippuja ja bussilipunkin kustantavat.  8)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt muuten ihan pakko korjata. Aloin vasta nyt lukemaan edellistä kirjoitustani tarkemmin. Olin kirjoittanut että

"Omalla tavalla siis ymmärrän myös heitä. Toki varmaan suurin osa on niitä jotka haluavat. Itsekin sitä monta vuotta odotin ja kyllä tyytyväisempi tällä hetkellä olen."

Piti siis kylläkin lisätä tuohon, että tarkoitin nimenomaan näitä ihmisiä jotka haluavat vakituisen työn, ymmärrän siis kyllä niitä ja itsekin tyytyväisempi olen siis vakituisessa työssä kuin iän ikuisena keikkatyöläisenä. Niin ja he jotka tästä eivät ymmärrä mitään (jos nyt enään itsekään  :)) niin selatkaan alkuun päin mun hölmöön kirjoitukseen.

Hoitoala: paljon se ottaa, vähän se antaa. Sen vähän puolesta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Kiinnostais tietää millä keikkafirmoilla noihin huimiin palkkoihin pääsee, mistä ihmiset välillä puhuu... Oon tässä tehnyt tiedusteluja ja esim Seurelta tuli vastaus et tuntipalkka 12,79 + lomaraha ja tunteja saa viikossa tehä sen 38,25... Mulla on tällä hetkellä ei- pääkaupunkiseudulla tuntupalkka 11,80 + lomaraha. Ei paljon kannata lähteä tolla palkalla, kun asuminen ja kulkeminen tuolla pääkaupungissakin on hiukka kalliimpaa kuin täällä... Ja on se hassua ettei saa vapaaehtosesti tehä niin paljon tunteja viikossa kuin haluaa. Mulle sopis oikeen hyvin vetää muutama viikko kunnolla töitä ja lomailla sitten viikko jne.

"Maailmassa ei ole koskaan saatu aikaan mitään ilman suoraa toimintaa."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Tein juu keikkaa heidän kautta.. ja en suosittele. Puhuvat pa**aa ja maksavat huonommin kuin esim metsätähti.

Mediverkko maksoi minulle lh palkkaa 10,67e/h (sh opiskelija olen) kun taas metsätähti maksoi heti 12e/h. Itse voin nyt tehdä sh sijaisuutta ja sanoin mediverkon rekrytoijalle että vähintään 14e/h tai mun suhde loppuu siihen. Hän sit soitti ja selitteli että ei voi nii paljon antaa ja ett heil sopimus espoon kaupungin kautta ja lässytilää, metsätähti nosti palkan heti 15e/h.

Itse kierrän kaukaa mediverkkoa ja seurea, taitaa olla huonoiten maksavat firmat.

Edias hoivapalvelut lupas maksaa perus/lähihoitajille 16,++e/h, kannattaa soittaa ja kysyy millaisiin paikkoihin he hakevat.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tehnyt Mediverkon kautta sairaanhoitajan keikkoja. Palkka ollut näistä yksityisitä rekryfirmoista paras. Palkka tullut ajallaan ja muutenkin kohtelu ollut ystävällistä. Kannattaa kuitenkin mennä useamman firman listoille, niin saa niitä vuoroja kuin haluaa ja silloin kuin haluaa. Kyllä tuo 15 euroa kuulostaa aika kovalta tuntiliksalta, joskin varmasti joku sitä maksaa. Usein käy niin, että luvataan kova liksa, mutta keikat sitten vähissä.

Nyt keikkoja kyllä piisaa. MedOnen kautta paljon keikkoja esim. Meilahteen. Moneen esim. Espoon kaupungin paikkohin voi tehdä useamman firman kautta. Esim. Metsätähti, Depora, MedOne, Mediverkko ja Seure. Sama puutos ilmoitetaan useammalle firmalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...