Jump to content
MAINOS

ambulanssiin töihin


rollaattori-sussu

Recommended Posts

joku sanoi tuossa aiemmin että kuskin hommat on yleensä halutumpia vuorossa ku hoitajan. miksi? voisko joku vähän valaista? itekin tässä mietin näitä tulevaisuuden töitä ja kiinnostais vaan..  ::)

Pääsee jossain määrin helpommalla helpommalla, ei tarttee potilaan kanssa turhia jutella pitkällämatkalla, saa ajaa kovaa välillä, saa kuitenkin puuhastella ja vitaalit alussa katella jne

nää ei oo sit henkilökohtasia mielipiteitä, tykkään enemmän konttihommista

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 59
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

joku sanoi tuossa aiemmin että kuskin hommat on yleensä halutumpia vuorossa ku hoitajan. miksi? voisko joku vähän valaista? itekin tässä mietin näitä tulevaisuuden töitä ja kiinnostais vaan..  >:D

Pääsee jossain määrin helpommalla helpommalla, ei tarttee potilaan kanssa turhia jutella pitkällämatkalla, saa ajaa kovaa välillä, saa kuitenkin puuhastella ja vitaalit alussa katella jne

nää ei oo sit henkilökohtasia mielipiteitä, tykkään enemmän konttihommista

ei tarvi jutella potilaan kanssa, ei tarvi kirjata, ei tarvi istua kontissa pokan kanssa, ei tarvi tehdä päätöksiä hoidoista/äksäämisistä ja ei tarvi päättää kuljetusosoittetta...

ite tykkään vaihdella 50/50.

jos palomiehen kanssa oon lanssissa, oon hoitaja lähes aina. kerran olin kuskina palomiehen kanssa ja kas kummaa: tein molempien hommat (kontissa ei toki tarvinnut istua. ois käynyt ajaminen vaikeaksi sieltä käsin)...

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos haluaa pelkkiä ajo hommia kannattaa hakeutua taxiin tai ryhtyä rekkapenaksi

siinä ei saa ajaa pillikyytiä ym. siistii, niiq  *nolona*

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos haluaa pelkkiä ajo hommia kannattaa hakeutua taxiin tai ryhtyä rekkapenaksi

siinä ei saa ajaa pillikyytiä ym. siistii, niiq  ;D

Kaikki on kiinni mielikuvituksesta :-X

Jos et tiedä, mumise. Jos olet kusessa, Delegoi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perustasolta ja siirtoautosta on hyvä aloittaa. Välillä ne siirtoautotkin joutuu kohdekeikoille. Siirrolla oppii valvontalaitteiden hallinnan ja potilaan haastatteluakin voi harjoitella. Monesti potilaat kertovat hyvin mielellään mitä heille on tapahtunut ja miten. Kirjaamista on hyvä harjoitella kiireettömillä siirroilla. Monet kirjaavat siirtokaavakkeeseen vain, että kts.lähete. Tämä EI RIITÄ! Esim. psshp on määritellyt perustason sairaankuljetuksen vaatimuksiin hyvän ensihoidon kirjaamisen ja Kurolan Jounin mukaan se tarkoitaa siirtokyydilläkin potilaan vaivan avaamista ja perusparametrien huomioimista. Ekg on monesti siirtopotilaalla mukana ja sen tulkinta. Näin on hyvä sitäkin harjoitella. Katsot filmiä ja teet omat päätelmät ja sitten luet mitä lääkäri on päättänyt nauhassa olleen. Kanyloinnit valitettavasti siirroilla ovat epätodennäköisiä, mutta eiköhän senkin opi sitten, kun on tarvis. Itse kanyloin ekan kerran tositilanteessa ja nykyään teen sen lähes sokkona. Eli erämaa opettaa.

Kas, mähän olen tietämättäni ollut ihan pro kun olen omaksi huvikseni tehnyt juuri tota. Ja väitän ihan tekstejä lukemalla peräti oppineeni jotain hoitoketjuista ja -protokollistakin (lähinnä siis kuljettanut erikoissairaanhoidosta eteenpäin jatkohoitoon). Ja itselleni olen pitänyt kriteerinä että vähintään rad+ ja pulssi sekä GCS. Ja tietty mikä tippa tippuu jne. Kyllä davesiirroista on oikein hyvä aloittaa, jos ei varsinkaan ikuna ole ollut lanssissa töissä. Tulee auto ja välineet, viestiliikenne, hoitolaitokset jne. tutuiksi kaikessa rauhassa.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ei tarvi jutella potilaan kanssa, ei tarvi kirjata, ei tarvi istua kontissa pokan kanssa, ei tarvi tehdä päätöksiä hoidoista/äksäämisistä ja ei tarvi päättää kuljetusosoittetta...

Sulta vissiin puuttui hymiö tai kaksi tästä, koska muuten kysyisin missä sä oikein olet töissä :D

Sellaisille, jotka ei ambulanssityötä sen kummemmin tunne, lisättäköön että lanssissa tehdään tiivistä parityöskentelyä. Eli vaikka se toinen nyt sitten onkin se 'hoitaja 1' niin yhdessähän niitä päätöksiä (ja työtä yleensäkin) tehdään. Käytännössä tuosta Pärssisen listasta voi ottaa pois vain kontissa istumisen matkan aikana, koska sieltä käsin on vaikea ajaa autoa.

Mä en ainakaan halua lanssissa sellaista paria, joka ei mm. osallistu päätöksiin, ei puhu potilaan kanssa ja joka on sitä mieltä, että ei tarvitse tehdä muuta kuin ajaa ja ehkä mitata jotain vitaaleja jne.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en ainakaan halua lanssissa sellaista paria, joka ei mm. osallistu päätöksiin, ei puhu potilaan kanssa ja joka on sitä mieltä, että ei tarvitse tehdä muuta kuin ajaa ja ehkä mitata jotain vitaaleja jne.

sit ei ehkä kannata mennä pelastuslaitoksen hommiin. siellä saattaa joutua ed. mainitunlaisen henkilön pariksi.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...