Jump to content
MAINOS

Tällä foorumilla kirjoittelusta ja sen kieltämisestä


OldOne

Onko esimiehesi yrittänyt rajoittaa kirjoitteluasi tälle foorumille?  

95 ääntä

  1. 1. Onko esimiehesi yrittänyt rajoittaa kirjoitteluasi tälle foorumille?

    • Ei ole
      102
    • On
      4


Recommended Posts

Aloitan tämän aiheen nyt tavallaan 'väärälle' alueelle, koska haluan että tämä aihe näkyy julkisella puolella jolloin myös 'asianosaiset' sen näkevät.

Osastonhoitaja kokouksessa kertoi, että tälläinen sivusto on olemassa eikä sinne saisi mennä nimimerkillä kirjotteleman mitä tahansa(löytyi meninaan tekstiä hänestäkin, ei kuitenkaan nimellä mainittuna).

Voe hyvänen aika. Kerro osastonhoitajalle terveisiä, että se asia ei ole hänen vallassaan. Niin kauan kuin vaitiolovelvollisuutta tms ei rikota, tänne saa kirjoittaa ihan mitä haluaa. Se ei ole osastonhoitajien tai muiden esimiesten päätettävissä. Esim työpaikan työolot, esimiehet yms ei kuulu vaitiolovelvollisuuden piiriin. Älkää nyt hyvät ihmiset uskoko näitä uhkailuja tai 'määräyksiä'.

Minuakin on uhattu pariin otteeseen oikeusjutuilla ja käsketty poistamaan kirjoituksia kun täällä on kirjoitettu epäedulliseen sävyyn tietyistä hoitolaitoksista. Se ei ole vaikuttanut kirjoituksiin mitenkään ja edelleenkään en ole raastuvassa ollut. Olen vain asiallisesti vastannut että lakeja tai asetusia ei ole rikottu ja että jatkamme kirjoittelua entiseen tapaan.

Tämmösistä esimiesten sanomisista herää lähinnä ajatus että k.o työyksikössä ei ole asiat kunnossa jos niistä kerran pitää hyssytellä.

Kuinka yleistä tällänen on? Onko teitä 'uhkailtu' tms esimiesten suunnalta? Laittakaa tarvittaessa vaikka privana kokemuksia niin lisään ne sitten nimettömänä tähän.

muoks: lisäänpä vielä gallupin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse ennen "melko" aktiivisena kävijänä ja keskustelijana jouduin työnantajan edustajan keskutelemaan tarkoitusperistäni, kun julkesin tänne kirjoitella ja vieläpä rohkaisemaan hoitajia pitämään puolia sekä järjestäytymään. Lähinnä he ihmettelivät, mitä minä silloisena luottamusmiehenä ajoin takaa. Noh, enää en ole ko. työnantajan palkkalistoilla ja en edes luottamustehtävissä tällä hetkellä joten nyt voin kirjoitella täydeltä laidalta. ;) Ei sillä, että se olisi ennenkään vaikuttanut, päinvastoin.  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eivät ole puuttuneet. Lähinnä on herättänyt positiivista uteliaisuutta kun olen luppoajalla käynyt juttuja lukemassa. Tosin enpä tietysti ole tänne hirveästi kirjoitellutkaan ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eivät ole puuttuneet. Lähinnä on herättänyt positiivista uteliaisuutta kun olen luppoajalla käynyt juttuja lukemassa. Tosin enpä tietysti ole tänne hirveästi kirjoitellutkaan ::)

Ehkä kohta voidaan puutua..... ;) Ja sensuuri iskee.  8)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo osastonhoitaja oli ihan tosissaan sanoessaan tuon, mutta kukaan läsnäolevista ei sitä ottanut kovinkaan vakavasti. Minut se toi tälle sivustolle.

Monet oh:t pitävät osaston henkilökuntaa omana lapsenaan, jota voi johdatella kuin karjaa ja jota pitää kasvattaa kuin lasta. Tarkoitan siis monet oh:t, ei kaikki. Minulla on epäilemättä tuollainen oh.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Olen maininnut tästä aikaisemminkin jossakin ketjussa, mutta entinen pomo ei tykännyt kun kirjoitin hieman kriittisemmin firman ajoneuvokaluston kunnosta (firman nimeä mainitsematta). Uhkaili sanktioilla ja kaikkea. Ei auttanut kuin todeta sille, että jos siltä tuntuu niin anna palaa - kyllä me sitten voidaan asiasta oikeudessa neuvotella vähän lisää.  ::)

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja onpa tuolla Turun suunnalla juuri tapahtuneen kuohunnan johdosta ilmoitettu hoitohenkilökunnalle, etteivät saa antaa mitään kommentteja mediaan.. ..taisi toimia enemminkin motivaattorina mokoma kiellontynkä..

Käsitykseni mukaan mielipide on vapaa, jos ei rikota vaitiolosäädöksiä, eli puhuta potilasasioista. Tulee myös muistaa, ettei julkisella kirjoittelulla tai kommentoinnilla saa tavoitella omaa etua. Tämä tulee kysymykseen lähinnä silloin jos työntekijä on itse perustamassa kilpailevaa toimintaa - "Ajattelin perustaa oman korvapolin".  :nauraa:

Mikäli tiedottamista halutaan rajoittaa, tulee siitä olla selkeä kirjallinen ohje, joka on henkilöstön hyväksymä. Ohjeesta tulee myös selvitä, ketkä vastaavat talon tiedottamisesta. Joillain ammattialoilla voidaan toki asiaan puuttua ja sitä rajoittaa. Ihan sellainen pikkukuriositeetti, että säädökset ovatkin sitten yksityisillä palveluntuottajilla hieman erilaiset. Yrittäjällä on oikeus päättää, mitä talosta puhutaan....

-P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Moi!

Itse työskentelin aikoinaan  Porvoon sairaalassa ja olin aloittelemassa ns. rekrytointia erään yrityksen nimiin.

Ennenkuin ehdin tekemääm yhtään mitään, niin itse Ylihoitaja saapui kertomaan, että loukkaan HUS:n arvoja ja minut voidaan irtisanoa tämän perusteella. Ilmeisesti joku ystävällinen "kollega" oli ilmoittanut ko. sivustosta...jonka sivustolla ilmoitus oli.

Eli Tervetuloa Porvoon "sairaalaan" siellä on vain pelkkää älyä hallinnossa ja jonoa malmille asti työntekijöistä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tämä on erittäin mielenkiintoinen aihe, nimittäin mulla on koulussa alkanut johtamiskurssi, millainen on hyvä johtaja yms.. voisin hyödyntää negatiiviset johtaja ainekset täältä esseessäni, eli kuinka ei pidä johtaa alaisiaan >:D

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eräällä toisella foorumilla on mahdollisuus kirjoittaa ns. anonyyminä; eli profiilia kuka tekstin on kirjoittanut ei näy. Olisiko aiheellista täälläkin?

Kyllähän täälläkin ollaan anonyymeinä. On jokaisen oma asia kuinka aktiivisesti tuo oman hahmonsa esille, ja kuinka se on tunnistettavissa. Täyttä nimettömyyttä ei voida hyväksyä, koska silloin tästä tulisi Suomi24.fi tyyppinen ei-ammatillinen pölinäpaikka. Kyllä se pitää joku roti sentäs olla.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eräällä toisella foorumilla on mahdollisuus kirjoittaa ns. anonyyminä; eli profiilia kuka tekstin on kirjoittanut ei näy. Olisiko aiheellista täälläkin?

Ei. Nykyinen anonymiteetti on riittävä. Viittaan Pilen vastaukseen.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi!

Itse työskentelin aikoinaan  Porvoon sairaalassa ja olin aloittelemassa ns. rekrytointia erään yrityksen nimiin.

Ennenkuin ehdin tekemääm yhtään mitään, niin itse Ylihoitaja saapui kertomaan, että loukkaan HUS:n arvoja ja minut voidaan irtisanoa tämän perusteella. Ilmeisesti joku ystävällinen "kollega" oli ilmoittanut ko. sivustosta...jonka sivustolla ilmoitus oli.

Eli Tervetuloa Porvoon "sairaalaan" siellä on vain pelkkää älyä hallinnossa ja jonoa malmille asti työntekijöistä..

On Porvoon sairaalassa asiat hienosti, kun tuollaisesta ilmoituksesta saadaan noin suuri ongelma! Voisin väittää, että tuossa talossa on suurempiakin ongelmia...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...