Jump to content
MAINOS

"pissi vaan vaippaan..."


dino

Recommended Posts

Jos mulla on aikaa jutella potilaan kanssa, on lähtökohtaisesti aikaa mennä myös sinne vessaan tai portatiiville. Ainakin itse koen huomattavasti selkäystävällisemmäksikin köpötyttää mummon/papan sinne vessaan, jättää hetkeksi istuskelemaa sinne ja taluttaa takaisin nukkumaan. Muutenkin tuntuu, että kiire on usein keksitty asia. Toki jos joku on elvytettävässä kunnossa, on sitä hoidettava. Mutta kun polilla huone on täynnä vanhuksia, joista kellään ei ole mitään hengenhätää on vaikea kuvitella kiireellisempää asiaa kuin toisen vessahätä. Saa mun puolesta sen aikaa paperityöt odottaa. Miettikääpä jokainen itsekin, kuinka kivaa on hirveässä k*sihädässä maata sängyssä kello neljä yöllä?  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Saa mun puolesta sen aikaa paperityöt odottaa. Miettikääpä jokainen itsekin, kuinka kivaa on hirveässä k*sihädässä maata sängyssä kello neljä yöllä?  ::)

Meillä saattaa polilla useinkin olla huone ja käytävä täynnä näitä vanhuksia, joilla ei ole mitään hengenhätää. Silti niitä ei todellakaan välttämättä kerkeä viedä wc:hen.

On lukuisia asioita, jotka menee sen wc:ssä kättämisen edelle, kuten uusien potilaiden vastaanottaminen, puhelimeen vastailu (omaiset soittelee koko ajan, osastot saattaa soittaa), lääkkeet pitää ehtiä antaa, potilaita pitää saada eteenpäin, että tulee tilaa uusille, ja potilaspaperit pitää saada kuntoon ennen siirtoa. Kyllä nämä asiat menee prioriteeteissa kirkkaasti wc-reissujen edelle.

Kyllä mä ainakin vien potilaita wc:hen aina silloin kun vain ehdin. Aika usein on kuitenkin niitä tilanteita, ettei tosissaan pysty viemään.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin tuohon mun aiempaan kommentiin asiasta sellainen korostus, että kyseessä on täysin vuoteeseen hoidettavat ihmiset. Yksin selviän alusastialla käyttämisellä, mutta sitä jos asukas ei hyväksy, on 'annettava lupa laskea vaippoihin'.  Silloin kun heitin keikkaa köpöttelykuntoisten kanssa, autoin pytylle oli sitten kiire tai ei.

- Jännittää, sanoi mummo, kun kahvimerkkiä vaihtoi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Valitettavasti näin on tullut sanottua tilanteissa, joissa kaikki pissalle menijät on jo kerran vessatettu ja uusintakierrospyyntöjä alkaa satelee, ennenkuin edes kaikki muut allekastelijat (siis potilaat joita ei viedä vessaan) on kerran kuivitettu vuoteessa vuoron aikana. Mielestäni kaikkien pitää saada samanarvoista kohtelua ja hoitoa, myös ne hiljaisimmat vuoteessa makaavat tulee huomioida.

Jos vessassa käytäisiin (usein muistamattomien vanhusten kanssa) niin usein kuin he ehtivät kelloa painaa, jäisi muut potilaat hoitamatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh.. juuri tuoreelta muistilta muistan.. itse teen keikkaa ja en potilaita pahemmin tunne kuin sen verran mitä rapsassa kerrotaan. Eli syöpäpotilas jolla pyelostooma molemmin puolin... hänellä on vielä vaippa sen lisäksi.

nii ja tää oli pappa... hän sit kerran soitti hädissään et on kauhea kusihätä ja että NYT on toimittava tosi nopeasti muuten tulee housuun.. ja oli siis aika hysteerinen. Sanoin sit et oota nyt hetki laitan hanskat käteen, hanskojen jälkeen otin kusipullon ja pistin sen papalle.. sit pappa oli helpottunut ja mumis itekseen "oijoijoijoi".

Odotin siinä sit 5min mitään ei tapahtunut, kysyin et tuleeko vai ei... vastaus että joo kohta tulee..jätin papan pullon kanssa ja lähdin pois tekee muita hommia (yövuorossa olin siis). 30min päästä tulin takaisin ja huomasin että pappa kuorsaa kuin viimeistä päivää ja pullo on aivan tyhjä. Hiukan sit hermostuin siihen *pyhimys*

seuraavan kerran kun valvoin ja sama pappa sit varhain aamuyöllä soitti taas hädissään et on kauhee kusihätä et auta mua! Sanoin suoraan et sulla on vaipat että "anna tulla vaa".. pappa vaan jankutti että kohta tulee auta.. mä jankutin että sulla on vaipat että anna tulla vaa.. tätä sana harkkaa jatkui varmaan 5 min ja sit pappa rauhottui ja vaipassa ei ollut mitään >:D

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...