Jump to content
MAINOS

Kun lyhytaikaisen sijaisen lapsi sairastuu

Smirgeline

Recommended Posts

Mikä on käytäntö yleensä, kun muutaman päivän työsopimuksella olevan sijaisen lapsi sairastuu, maksetaanko palkka vai ei?

Tein kolmen päivän sijaisuuden naapurikunnnan vanhainkotiin ja viimeisen päivän jouduin olemaan kotona kun en saanut kuumeisen tyttären hoitoa muuten järjestymään. Toimitin th:n todistuksen poissaolosta ja sain kuulla että maksavat palkan siltäkin päivältä kun on voimassa oleva työsopimus.

Itselläni oli sellainen hämärä käsitys, että yleensä tässä tapauksessa ei välttämättä maksettaisi palkkaa, mutta kun en ennen ole keikkaillut, niin en viitsinyt kovin paljon vastaankaan väittää.

Mutta kun nyt opiskelen ja jatkossakin luultavasti keikkailtua tulee, niin siksi olisi mukava tietää, kuinka yleistä tälläinen on.

Minkä nuorena oppii se vanhana haittaa.

• 2 weeks later...
MAINOS

MInulle on kyllä aina maksettu palkka, mikäli työsopimus/määräyskirja on ollut voimassa. Pariin otteeseen kävi siten keikkaillessa, että olin 1-3 päivän sijaisuudessa ja lapsi sairastui ja jäin pois, niin kyllä palkka maksettiin. JOskus sai sitten kyllä kuulla kuittailuja, kun sijaiselle pitää etsiä sijaista, mutta jätin omaan arvoonsa ne kommentit..

Mikä on käytäntö yleensä, kun muutaman päivän työsopimuksella olevan sijaisen lapsi sairastuu, maksetaanko palkka vai ei?

Meillä ei edes viikon pituisesta sijaisuudesta saa yhtenäistä määräyskirjaa. Eli joka päivä uus määräyskirja. Jos oot pois, niin ei tuu palkkaa. Mä kyllä harvoin olen ollut pois. (Ehkä just tuon takia...)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...