Jump to content
MAINOS

Viikonloppuvapaat?

Gilly

Recommended Posts

Nyt on alkanut kovasti mietityttämään nämä viikonloppuvapaat... Onko olemassa mitään sääntöä sille, kuinka usein voi peräjälkeen olla töissä viikonloppuisin ja kuinka usein vapailla? Meillä on kiertävät listat ja kolmen viikon listalla ei välttämättä yhtään vkloppu vapaata. Hyvässä lykyssä oot kokonaisen kuukauden viikonoput töissä, ennen kuin on yksi viikonloppu vapaata.

Monesti puhutaan, että PYRITÄÄN siihen, että olisi kolmen viikon jaksolla edes yksi viikonloppuvapaa. Kuitenkaan se ei tule toimimaan niin pelkällä pyrkimällä..

Miten teillä?

MAINOS

Ei ole sääntöä, tehystä tarkistin koska meillä sama ongelma. On kuulemma työnantajan inhimillisyydestä kiinni. Meillä on henkilökuntaresurssit todella vähäiset ja viikonloppuvapaan antaminen kaikille listassa ei onnistu ilman sijaisten käyttämistä.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Juu ei siinä ole kuin työnantajan mielikuvitus rajana kuin paljon viikonlopputöitä voi teettää. Mulla on koko viime vuoden menny niin et olen saanut yhden viikonlopun kuudesta vapaaksi...

Minusta se on äärettömän väärin, että se, joka listan tekee, saa olla kaksi viikonloppua vapaalla kolmesta viikosta ja me muut painetaan melkein joka viikonloppu töissä.

Saiskin noin... Meillä yleensä yks viikonloppu kuudesta töissä ja viikonlopuista tapellaan kynsin hampain.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Meillä tehdään joka 3. vkl hommia ja kaikki yrittää välttää vkl töitä. Nyt puhutaan että siirryttäisiin joka 4. vkl rytmiin jotta saataisiin lisää hakijoita virkoihin. Näin sen pitääkin olla pkle.

No comments

Meillä aina pyritään siihen, että kolmen viikon listalla on yks viikonloppu vapaa. Eikä ole siitä kertaakaan tarvinnut tinkiä... Eli meillä asiat hyvin tässä suhteessa...

Kyl meillä on toimut toi yksi kolmesta vkl:sta-systeemi ihan hyvin tähän mennessä, vaikka pahimmillaanhan se voi olla ensimmäisen listan eka vkl ja seuraavan listan viimeinen.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

Carbona not glue

Meillä vaihtelee; osalla kaikki viikonloput vapaat, osalla taas 1vkl 3viikossa vapaa. Toiveilla on osittain tekemistä asian kanssa. Mulla on 1vkl 3viikon listalla vapaa, ollu aina näin, vaikka miten olis toivonu...

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Guest lilian3

Mulla on nyt ollu kivasti 6 viikon listassa jokatoinen vkl vapaa ja jokatoinen töitä. Sopii mulle.

Mulla on ollu joka toinen viikonloppu töitä ja mikäpä siinä, viikonloputhan on oikeestaan ihan kivoja ;D säpinää piisaa enemmän kuin omiksi tarpeiksi.

Meillä menee ihan mielivaltaisesti viikonloput. Ennen joulua laskin, että olin 7 viikonloppua putkeen töissä. Asiasta huomautettuani vastaus oli että listoja kuulema saa tehdä itse  jos ei miellytä ;)

Koitan sitten laittaa toivomuksiin aina silloin tällöin viikonlopun vapaaksi.

Meillä voi esittää toivomuksen viikonloppujen lukumäärästä, itselläni on muistaakseni 3/6 töitä, useimmiten se niin sitten meneekin. Paitsi viime syksynä joulun alla, kun olin itse toivonut tiettyjä viikonloppuja vapaiksi, niin sain sitten olla 4 viikonloppua putkeen töissä.

Mutta sanotaan, että enimmäkseen meillä toteutuvat toiveet, vaikka henkilökunnasta onkin krooninen pula.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Meillä saa toivoa vähän miten haluaa, mutta pyrkimys on siihen, että olisi ainakin yks viikonloppu vapaa kolmen viikon listassa. Ja kyllä se näyttää ihan toimivankin. ;D

Olin tuossa 3kk töissä yksityisessä pienkodissa. Tämän 3 kk:n aikana olin viikonloppuvapaalla vain 2 kokonaista viikonloppua. Muut työntekijät olivat viikonloppuvapailla noin joka toinen viikonloppu, kun minä taas aina töissä. Kysyin työnantajalta syytä tähän, niin hän vain tokaisi, että "eihän sulla edes ole lapsia, niin voit aivan hyvin olla vkl töissä". Niimpä niin... eli työnantajallani oli käsitys, että kun ei lapsia ole niin ei ole elämää töiden ulkopuolella. Loppujen lopuksi sukset meni pahemman kerran ristiin työnantajan kanssa ja otin sitten loparit.  Aikaa tästä on noin vuosi, eikä entinen työnantajani vieläkään tervehdi vastaantullessaan.

Nykyisessä työpaikassani kotihoidossa viikonloppuvuoro tulee noin kerran 3 viikossa, joka on ihan ok.

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...