Jump to content
MAINOS

työterveyshoitajan palkka


Sari_81

Recommended Posts

MAINOS

Entäs kunnallisella puolella? Mitä tällainen vasta työterveyshoitajan pätevyyden saava voi valmistuttuaan palkkaa pyytää? Ettei naureta pihalle.. ihan vaan mielenkiinnosta..  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Soitin tänään Tehyyn ja kysyin et mikä on työterveyshoitajan palkkasuositus kunnallisella sektorilla. Ne ei tienny. Pitää huomenna soittaa edunvalvontaan. Kai siellä nyt tiedetään sitte. Pitäis vaan palkkatoive esittää ylihuomenna. Tietäis vähä missä mennään

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain tiedot ku soitin Tehyn edunvalvontaan. Aika kummaa et työterveyshoitajien minimi on sama ku terkkareidenkin.. toki käytäntö kuulemma eri

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain tiedot ku soitin Tehyn edunvalvontaan. Aika kummaa et työterveyshoitajien minimi on sama ku terkkareidenkin.. toki käytäntö kuulemma eri

No kuinkas pitkä se työterveyshuollon lisäkoulutus on? Jos se on se 11 op mitä se joskus on ollut, niin ei tuollaisilla lisäkoulutuksilla meidän alalla ole mitään palkanlisää irronnut. ::)

Nimimerkillä: "35 op lisäkoulutusta omalla ajalla ja palkkaa lisää 0 €"

Muokkaus:Enemmän niitä oppareita olikin...

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: oppositio

Ei sillä koulutuksen pituudella mitään merkitystä siihen palkkaan ole...

Työterveyshoitajan toimenkuva on todella paljon laajempi kuin perus-sh:n tai th:n. On työpaikkakäyntejä, sairasvastaanottoa, kokouksia, puun ja kuoren välissä oloa, aikataulujen suunnitteluja yms... kyllä saavat ihan asiastakin lisää palkkaa. Se palkka oli noilla työterveyshoitajilla (kellä on alalta n. 10v kokemus) jotain 2500€/kk. (lähde:viimesin työterveyshoitaja-lehti.) Itsekin aattelin tätä suuntautumisvaihtoehtoa. En tosin palkan takia, mutta aika paljon itsenäisenpää ja monipuolisempaa työtä kun perus shoitajan hommat. Ja ei tartte vaihdella niin paljon vaippoja :) Ja ne ketkä tästä vaippajutusta provosoituu niin voin kertoa, että olen toiselta ammatiltani agrologi AMK, eli en ole paskalle allerginen tai inhoa sitä. Olen lapannut sitä enemmän kuin teistä moni tulee ikinä hoitotyössä sitä näkemään :) En halua vain tehdä sitä niin paljoa tässä tulevassa työssä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omassa tk:ssa äitiys/lastenneuvolassa ja työterveydessä terkkareilla sama palkka, eli peruspalkka reilun satasen parempi kuin opposition mainostamalla "perus sairaanhoitajalla". Vuorolisät kyllä kääntävät sitten palkkaerot keskimääräisesti toisinpäin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysyin asiaa, 4 vuotta sitten, olessani harjoittelussa työterveyshuollossa. Keski-Uuudellamaalla olivat kunnallisella puolella neuvotelleet 50€ paremman peruspalkan, kuin muilla terveydenhoitajilla. (Tämän päivän tilanteesta en ole selvillä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää alkaa vaikuttaa jo tittelitopicin matskulta. Eri paikoissa on erilaiset työnkuvat ja erilaiset vahvuudet ja vastuualueet. Mutta toisaalta, kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näitä tth:n erikoistumisopintoja on monenlaisia, omien erikoistumisopintojen kesto on 30 op. Puolisen vuotta siis on tullut opiskeltua perusopintojen päälle. Palkoista kuulemma niiiiiiin monenlaista käytäntöä nykyään. Työterveyshoitajan työ on todellakin monipuolista ja vaihtelevaa, ihan niin kuin muukin hoitoalan työ. Kuitenkin jos vertaan sitä terveydenhoitajan työhön, työterveyshoitajan tulee hallita terveydenhoitotyön lisäksi kymmeniä muita asiakokonaisuuksia lakipykälistä kelakorvauksiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: oppositio

toi 2500 oli siis faktaa, ei mitään "mun työkaveri tienaa sitä tai tätä"  ;)yms... eli siis 10v töissä olleiden jotakin kesiarvoja. En muista sen "otannan" kokoo, mut ton suuntasii ne vaan olis siin lehes.

Oon itte ollut työterveydes aikoinaan harjottelemas ja voin vaan ihmetellä mihin kaikkeen ne ihmiset sil mun harjottelupaikal repes... Esim. Siis aamupäiväst oli parit potilaat vastaanotol, sit muutamat ulkomaillelähtijät rokotettin (ihmeteltiin kartasta et mitäköhän piikkejä jossain honolulun pikkukyläs tarvitaan...), mitattiin ekg:tä ja otettiin verinäytteitä. Sit pakattiin laukku ja lähdettiin johonkin työsuojeluihmisten kokoukseen edustaan terveysalan tuntemusta( mun olis pitänny olla siel kokoukses vaan hiljaa, mut mun oli pakko osallistuu keskusteluun :) Ohjaaja oli punanen!!

, tämän jälkeen kateltiin jotakin meluja joistakin koneista yms... Tän lisäks kaikki työpaikoil käytössä olevat kemikaalit ja muut vaaratekijöt täyty kartottaa yms... Siis ihan hirveesti kaikkee... Olis se ihme, jos tätä ei palkas ois mitenkään huomioitu :) Tosi vaihtelevaa ja mielenkiintosta hommaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

toi 2500 oli siis faktaa, ei mitään "mun työkaveri tienaa sitä tai tätä"  ;)yms... eli siis 10v töissä olleiden jotakin kesiarvoja. En muista sen "otannan" kokoo, mut ton suuntasii ne vaan olis siin lehes.

Tätä "faktaa" en usko ikinä. Äärettömän vaikea uskoa, että ainakaan kuntapuolella 10 vuoden työkokemuksella työterveyshoitaja tienaa tuon verran. Sehän on sellainen 500 euroa kuussa enemmän mitä tavallinen terveydenhoitaja tienaa.

Oon itte ollut työterveydes aikoinaan harjottelemas ja voin vaan ihmetellä mihin kaikkeen ne ihmiset sil mun harjottelupaikal repes... Esim. Siis aamupäiväst oli parit potilaat vastaanotol, sit muutamat ulkomaillelähtijät rokotettin (ihmeteltiin kartasta et mitäköhän piikkejä jossain honolulun pikkukyläs tarvitaan...), mitattiin ekg:tä ja otettiin verinäytteitä. Sit pakattiin laukku ja lähdettiin johonkin työsuojeluihmisten kokoukseen edustaan terveysalan tuntemusta( mun olis pitänny olla siel kokoukses vaan hiljaa, mut mun oli pakko osallistuu keskusteluun :o Ohjaaja oli punanen!!

, tämän jälkeen kateltiin jotakin meluja joistakin koneista yms... Tän lisäks kaikki työpaikoil käytössä olevat kemikaalit ja muut vaaratekijöt täyty kartottaa yms... Siis ihan hirveesti kaikkee... Olis se ihme, jos tätä ei palkas ois mitenkään huomioitu :) Tosi vaihtelevaa ja mielenkiintosta hommaa!

Rankalta kuulostaa!  ;)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Oon kans kuullut että kokenut th yksityisellä työterveyshuollossa olis tienannut 2300-2500 egee. Nyt täytyy ottaa huomioon että kun pitkään hoitaa jonkun firman terveysasioita niin siihen alkaa liittyä aika paljon muutakin kuin vastaanottoa jne. Veikkaan että vastuu kasvaa ajan mittaan ja esim. kehitys- ja laatuasiat tulevat kuvaan? Näin ainakin luulis.

Jos jossain vaiheessa olen itse tthuollossa niin mä en edes harkitse sitä vaihtoehtoa että hoidan vaan mun perushomman ja sillä sipuli. Eteenpäin pitää mennä vaikka olis pitkään samassa paikassa, näin ainakin mä ajattelen. Ja sitten kun lisäkouluttautuu mahdollisesti niin pakkohan sen liksan on nousta. En meinaa ite olla 10 vuotta terkkarin koulutuksella töissä, vaan kuten sanottu, etiäpäin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...