Guest annikaamanda Posted January 1, 2019 Share Posted January 1, 2019 Minua kiinnostaisi työskennellä sairaanhoitajana Ruotsissa. Tällä hetkellä olen vasta toisen vuoden opiskelija. Ruotsi sujuu ihan hyvin, tentistä sain 5, suullisestä 4. Riittääkö tämä, vai tarviiko olla se 5 kaikista? Entä onko jotain muuta kielitaitovaatimuksia? Haluaisin kuulla kaiken mahdollisen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Haine Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Niillä numeroilla ei ole väliä. Kielitaidon todistukseen riittää lukion todistus missä näkyy kaikki pakolliset ruotsin kurssit käytyinä. Valmistaudu opettelemalla hoitoalan sanastoa ja käy mielellään joku kurssi millä opitaan käyttämään sitä kieltä ja puhumaan. Pääset näin helpommalla Tai sitten voit vaihtoehtoisesti tehdä kuin minä ja lähteä tosi huonolla kielitaidolla. Töitä saa aina mutta hirveä stressi alussa oppia! Opiskelin sanoja ja lauseita joka päivä töiden jälkeen. Aloitin vielä vaativalla akuutti osastolla. Nyt 1,5v jälkeen olen töissä ambulanssissa ja puhun varmaan C1 tason ruotsia? Ihan kiva kehitys ottaen huomioon kuinka heikosti puhuin alussa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Ketään ei kiinnosta AMK:n ruotsin kurssiesi arvosanat. Socialstyrelsenille pitää pystyä jotenkin osoittamaan kielitaito, esim. lukion päättötodistuksella, sekä tietysti töissä pitää pystyä kommunikoimaan suullisesti ja kirjallisesti. Sen osaamisen osaat lienee arvioida itse. Link to comment Share on other sites More sharing options...