Jump to content
MAINOS

Hoitotieteillä palkat nousuun?


Janne

Edistääkö hoitotieteiden osaaminen hoitajien palkkojen nousua?  

51 ääntä

  1. 1. Edistääkö hoitotieteiden osaaminen hoitajien palkkojen nousua?

    • Kyllä
      8
    • Ei
      29
    • EOS
      16


Recommended Posts

Koulussamme pidettiin koulutusalajohtajan kyselytunti, jossa opiskelun aloittaneet oppilaat saivat esittää kysymyksiä, sekä antaa positiivista ja negatiivista palautetta opintojen alkutaipaleista. Monien esille nousseiden asioiden joukossa oli kysymys siitä, että mihin tarvitsemme hoitotieteitä, varsinkin opintojen tässä vaiheessa, ja miksi niihin panostetaan labratuntien kustannuksella? Koulutusalajohtajan mielestä hoitotieteiden opiskelu lisää hoitajien arvostusta, ja tätä kautta se on tie parempiin palkkoihin. Mitä mieltä olette, onko hoitotieteissä avain 3000€/kk:ssa, vai onko kyseessä vain teoreetikon päiväuni?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Koulutusalajohtajan mielestä hoitotieteiden opiskelu lisää hoitajien arvostusta, ja tätä kautta se on tie parempiin palkkoihin.

-Jos konkreettinen, näkyvä työ sairaiden hyväksi ei ole arvostusta tätä kummemmaksi nostanut niin ei sitä nosta hoitotiedekkään.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkkaeroa miesvaltaisiin aloihin nähden ei saada minun nähdäkseni koskaan kurottua kiinni neuvotteluiden ja tulopoliittisi ratkaisuin, johtuen siitä että poliitikot ja muut päättäjät ovat huomanneet että naisvaltaisista aloista ei ole pienintäkään vastusta ja heille (meille) riittää TUPO-neuvotteluissa saadut prosentin kymmenysosat. Tässä tilanteessa on sitten aivan sama tehdäänkö tätä raadollista perusduunia pää hoitotieteitä täynnä vai ihan vaan perusopinnoilla, neuvottelutiet on jo käyty loppuun ja palkka ei titteleillä parane.

Eli jos haluamme joskus erottautua palkallisesti kaupan kassoista ja teollisuusiivoojista niin koko alan kattava järkevästi suunniteltu työtaistelu on nähdäkseni ainoa mahdollisuus. Tai sitten tehdä niin kuin lääkärit eli vähennetään koutuspaikkoja radikaalisti ja saadaan näin neuvotteluasemat kuntoon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni tuo koulutusalanjohtaja ei ollut aivan väärässä. Ilman hoitotiedettä olisimme edelleen lääkäreiden "pikkuapulaisia." Kyllähän tuo hoitotiede tuo mukanaan meidän hoitajien omaa professionaalisuutta. Ymmärrän kyllä tilanteen jossa hoitotieteeseen panostetaan labratuntien kustannuksella, itseäkin asia otti aikoinaan päähän. Eikä se hoitotiede arjen karuudessakaan paljon innosta. Ei se hoitotiede mitään palkkahissiä luo, on vain rikkana rokassa.

työtaistelu on nähdäkseni ainoa mahdollisuus.

Olen Dinon kanssa samaa mieltä tuosta lakosta. Valitettavasti en usko että Nykyinen TEHY:n johto lakkoon pystyy. Se mahdollinen lakko pitäisi suunnata paikkoihin jossa se kirpasee parhaiten, esim. leikkurit. Itse työskentelen mielisairaalassa. En usko että meikäläisten lakkoilu kiinnostaa ketään. Osa porukasta lakkoon ja osa töihin, jotta saataisiin lakossa oleville kunnon korvaus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hmm... Voi olla, että sillä voisikin olla vaikutusta. Ainakin se vaikuttaa siihen, että sairaanhoitajia arvostetaan enemmän, vaikka onhan sairaanhoitajan toiminta ennenkin perustunut tutkittuun tietoon. Mun vastaus on EOS.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen Dinon kanssa samaa mieltä tuosta lakosta. Valitettavasti en usko että Nykyinen TEHY:n johto lakkoon pystyy.

Eipäs nyt lietsota tappiomielialaa jo tässä vaiheessa. Jospa ollaan otettu opiksi viime kerrasta. Pessimismillä ei palkkoja ainakaan korotella :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä on mielenkiintoinen kysymys, johon oli aika vaikea vastata. Sanoisin, että lyhyellä tähtäimellä hoitotieteen korostuminen ei tule vaikuttamaan palkkoihin suuntaan eikä toiseen. Mutta mikäli hoitotieteellistä osaamista korostettaisiin, niin se voisi periaatteessa jonain päivänä johtaa siihen, että hoitajan työhön ei enää liitettäisi käsitteitä kutsumus, alistuminen ja epäprofessionaalisuus. Tällä voisi olla pitkällä tähtäimellä suotuisia vaikutuksia ammattikuntiemme arvostukseen ja palkkaukseen. Saattaa tosin olla, että tämä on täysin utopistinen kuvitelma.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En usko että palkat suoranaisesti nousevat hoitotieteen vuoksi mutta pitemmässä juoksussa hoitotiede vahvistaa kuitenkin sh:n professioita. Tämäkään ei tietty palkkoja yksinään nosta mutta... Luulen kuitenkin että jos me hoitajat saatas rivimme tiiviiksi niin palkat saatas nousemaan myös tehokkaammin keinoin  :)

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitotieteen tärkeyden perustelu sillä, että se tuo lisää arvostusta ammatille ja sitä kautta lisää palkkaa on täysin huuhaata. Hoitotiede-asiassa on menty täysin perse edellä puuhun. Meillä on ollut hyvä ja arvostettu ammatti jota on pystytty harjoittamaan vuosia ilman, että sen pohjana on ollut täysin keksitty tieteenhaara.

Jostain kumman syystä muutama vuosikymmen sitten haluttiin nostaa hoitajien ammatti-identiteettiä ja keksittiin hoitamiselle oma tiede, hoitotiede. Pääasiallisesti alettiin tieteellisesti tutkimaan niitä asioita, mitkä oli maalaisjärjellä ja muita tieteitä (esim. lääketiede, kasvatustiede ym.) hyväksikäyttäen jo aikaisemmin hyväksi todettu ja joiden pohjalta oli toimittu menestyksekkäästi.

Hoitotiede ei tule koskaan saavuttamaan samaa arvostusta mikä muilla tieteenhaaroilla on. Hoitotiede on väkisin keksitty tieteenhaara jolla ei ole oikeaa tarvetta. Puhtaasti sellaisia tutkimuksia ei ole, joita ei olisi voitu suorittaa jo olemassa olevia tieteenhaaroja hyväksikäyttäen.

Nyt ollaan siinä pisteessä, että sairaanhoitajakoulutus on korkeakoulutasoista ja tällä perustellaan hoitotieteen tarpeellisuutta. Todellisuudessahan ammattikoreakouluissa opetetaan ehkä opistotason koulutusta enemmän kriittisyyttä ja tiedon oma-alotteista hakua, mutta siihen ei hoitotiedettä tarvita.

Jos hoitotiede olisi hoitamisen kannalta täysin välttämätön tiede, mitä esim. lääketiede on lääkäreille, fysiikka fyysikoilla, kemia kemisteille ja matematiikka matematiikoille, niin hoitotieteen tarpeellisuus olisi itsestään selvyys. Nyt se ei sitä ole. Eikä tule koskaan olemaan. Se ei tule muuttumaan sillä, että hoitotieteen teoreetikot sitä haluaisivat tai toivoisivat.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen Dinon kanssa samaa mieltä tuosta lakosta. Valitettavasti en usko että Nykyinen TEHY:n johto lakkoon pystyy.

Eipäs nyt lietsota tappiomielialaa jo tässä vaiheessa. Jospa ollaan otettu opiksi viime kerrasta.

Ei lietsota ei, mutta siinä vaiheessa kun tasa-arvoerät alkavat olla prosentteja eikä prosentin kymmenyksiä ja ne käytetään oikeasti naisvaltaisten alojen palkankorotuksiin, (http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Palkkojen+tasa-arvoer%C3%A4+valumassa+yleiskorotuksiin/1135219387615) niin alan uskomaan siihen että jonkinlaista kohentumista naisvaltaisten alojen palkka- asioissa voi seuraavan vuosikymmenen aikana tapahtua. Siihen saakka yritän vaikuttaa paikallistasolla hyvin itsekkäin ja kapeakatseisin periaattein.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se mitä itsellä tulee nykyään mieleen hoitotieteistä, on lähinnä negatiivista. Tulee mieleen ne penteleen puuduttavat tunnit koulussa, tai mielestäni "höpöhöpö"-tutkimukset joita julkaistaan Sairaanhoitaja-lehdessä.

Ennemmin pitäisi nykyään toitottaa sitä, että alkaa olemaan jo tutkittua tietoa hoitamisesta ja sen tuloksista. Pitäisi kertoa, että "Evidence based nursing", EBN on ihan oikeasti hyvä juttu. Siinä missä Evidence Based Medicine, EBM.

Tutkimalla hoitomenetelmiä, ihan konkreettisesti, voitaisiin alan arvostusta pidemmässä juoksussa nostaa. Miten ne hoidot konkreettisesti purevat jne, moni paranee ja moni ei? Nykyiset tutkimukset ovat kovin kapea-alaisia, tai otannaltaan sellaisia että menevät ennemmin laadullisen kuin määrällisen tutkimuksen puolelle. Lääketieteelliset tutkimukset ovat pääasiassa kvantitaviisia tutkimuksia kun tutkitaan esim. jotain sairautta tai ilmiötä, tai sen lääkehoitoa.

Itselläni on jopa vaikeuksia pitää nykyisiä hoitotieteellisiä tutkimuksia edes tutkimuksina, sen verta ihme tuubaa sieltä tulee.

Disclaimer: saattaa olla vähän ennakkoasennetta luettavissa edellisestä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En usko että palkat suoranaisesti nousevat hoitotieteen vuoksi mutta pitemmässä juoksussa hoitotiede vahvistaa kuitenkin sh:n professioita. Tämäkään ei tietty palkkoja yksinään nosta mutta... Luulen kuitenkin että jos me hoitajat saatas rivimme tiiviiksi niin palkat saatas nousemaan myös tehokkaammin keinoin

Tässä kiteytyy mielestäni alamme ongelma, sekä ratkaisu siihen. Tähän ei tietenkään riitä, että kaikki liitymme Tehyyn, vaan se vaatii myös sitä, että Tehy kunnioittaa jäsenistön ääntä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei nosta, ei mikään tiede itsessään voi nostaa palkkauksen tasoa. Hoitotiede on hyvä asia, mutta ei liiallisuuksissa sairaanhoitajakoulutuksessa. Hoitotiedettä voi sitten opiskella halutessaan yliopistossa peruskoulutuksen jälkeen ja sitten tehdään tutkimusta, jolla voidaan tuoda hoitamista näkyvämmäksi ja tieteellisesti todistetuksi. Sairaanhoitajakoulutukseen pitäisi riittää ihan ne perusteet hoitotieteestä, tai oikeastaan vain perustieteen perusteet, eli välineet tehdä tutkimusta.

Niin vielä siitä palkkauksen noususta hoitotieteen myötä. Laudatur-arvosana kyseisestä aineesta -> sama sairaankuljettajan palkkaus, kun ennen sitäkin.  ;D  ;D ;D

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En usko että palkat suoranaisesti nousevat hoitotieteen vuoksi mutta pitemmässä juoksussa hoitotiede vahvistaa kuitenkin sh:n professioita. Tämäkään ei tietty palkkoja yksinään nosta mutta... Luulen kuitenkin että jos me hoitajat saatas rivimme tiiviiksi niin palkat saatas nousemaan myös tehokkaammin keinoin

Tässä kiteytyy mielestäni alamme ongelma, sekä ratkaisu siihen. Tähän ei tietenkään riitä, että kaikki liitymme Tehyyn, vaan se vaatii myös sitä, että Tehy kunnioittaa jäsenistön ääntä.

työtaistelu on nähdäkseni ainoa mahdollisuus.

Olen Dinon kanssa samaa mieltä tuosta lakosta. Valitettavasti en usko että Nykyinen TEHY:n johto lakkoon pystyy.

Nyt pitää olla jotain mieltä.

Viimeksi TEHY:n hallitus ehdotti lakkoa, valtuusto vastusti, tehtiin JÄSENISTÖLTÄ!!!! kysely, kuinka toimitaan ja huimat 11%(muistaakseni) vastasi tähän ja valtuusto päätyi siihen ettei lakkoa tullut. Toki valtuustosta vaihtui puolet sen jälkeen.

Täällä seudulla, siis olen vielä stadissa, järjestäytymisen prosentti jotain 75%-luokkaa ja tuolla kotiseudulla se on vissiin 95%luokkaa. Nyt vain kaikkien kahvipöytä/tupakkapaikkojen keskustelijat pitää saada aktiiviseksi, siis oikeasti, kun tarvitaan sitä yhteisvoimaa, niin sitä on silloin tarjolla!!!! Kyllä TEHY kunnioittaa jäseniä, mutta suurin osa jäsenistä ei, joten valtuustovaalit taas on kohta käsillä-> lähtekää mukaan toimintaan ja opiskelijat kanssa!!!

Se miten hoitotieteellä nostetaan palkkoja, en tiedä!

Sairaanhoitajakoulutukseen pitäisi riittää ihan ne perusteet hoitotieteestä, tai oikeastaan vain perustieteen perusteet, eli välineet tehdä tutkimusta.

Silloin kun MINÄ olin vielä koulussa  ;D näiden tieteiden llisääminen koulutuksessa kasvaa vain, itselläni oli tutkimusmenetelmiä ja hoitotiedettä 7.5op, nykyjään visiin aika paljon?

Annoin juuri koululle opinnäytetyöstä palautetta tai siis sen tekoprosessista, kyselyssä mainittiin muutaman kerran TUTKIMUS, mä olen sitä mieltä ettei AMK:ssa tehdä tutkimusta, kuten he haluavat mainostaa, vaan perusduunareiden OPINNÄYTEtöitä, jotta siitä lafkasta pääsee eroon. Mulla ei tullut opparista hyviä numeroita, eikä oikeestaan muutenkaan, mutta pääsinpähän sieltä POIS!!! Eikös se ole niin jos haet yliopistoon, niin pääsykokeella on merkitystä, ei numeroilla?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Silloin kun MINÄ olin vielä koulussa  ;D näiden tieteiden llisääminen koulutuksessa kasvaa vain, itselläni oli tutkimusmenetelmiä ja hoitotiedettä 7.5op, nykyjään visiin aika paljon?

Muistaakseni pelkästään tutkimusmenetelmäosaaminen on nykyään 10op. En mee kyllä ihan takuuseen tuosta kun sain sen tosiaan skipattua. Hoitotyön lähtökohdat sisältää alkutentin johon luetaan kirja "hoitotieteen perusteet". Se riittäis mulle tätä aihetta.  ;) (Luin sitä kirjaa juu vaihteeks...). Ja loppuvaiheessakin meille ilmeisesti on vielä tulossa jotain hoitotieteellistä opintoa...

Tuossa esimerkki ekan puolen vuoden tenttikirjoista. Poisluettuna näköjään IFA (osa on voinu poistua, kun tuo lista on tehty syksyllä, eikä mulla oo päivitystä, kun pääsin pälkähästä 8 kirjasta...):

-Kohti asiantuntijuutta

-Ammattikorkeakoulupedagogiikka

-Tiede, tutkimus ja tutkielma

-Tutkimuksen perusteet

-Johdatus tieteelliseen ajatteluun

-Kehittävä työntutkimus, perusteita, tuloksia ja haasteita

-Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi

-Ihmistieteet ja filosofia

-Etiikan teorioita

-Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä

-Tutkiva oppiminen, järki, tunteet ja kulttuuri oppimisen sytyttäjänä

-Oppiminen ja asiantuntijuus

-Hoitotieteen perusteet

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistaakseni pelkästään tutkimusmenetelmäosaaminen on nykyään 10op.

Paljon se on vanhoissa ovareissa?

1ov=1,5op. Vähän reilu 6ov?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No voi jösses sentään. Onneksi koulut on käyty siltä osin

Maailma muuttuu Osku, Laurea -AMK "kehittyy" huimaa vauhtia, labrat pois ja hoitotiedettä tilalle.

Vastuu sairaanhoitajan kädentaitojen oppimisesta siirretään enenemissä määrin kentälle, koska "heille maksetaan teidän ohjaamisesta", ja tämän ansiosta kentän on turha valittaa sairaanhoitajien kädettömyydestä. Ideanahan tämä kuulostaa aivan mahtavalta: kaikki käytännön toimenpiteet opetetaan kenttäjaksoilla, joissa kaikilla on pätevä ja motivoitunut ohjaaja, jolla aikaa ja hermoja opettaa noviiseille kädentaidot. Näin siis täydellisessä maailmassa. Todellisuudessahan mikään ei takaa ohjaajien tasavertaisuutta, jolloin opiskelijat ajetaan täysin sattumanvaraisesti eriarvoiseen asemaan toisiinsa nähden. Eikö koululla voisi panostaa siihen, että kaikille annetaan hyvä pohja kädentaitoja vaativiin toimenpiteisiin, ja näitä sitten vahvistettaisiin kentällä?

Vaikka en halua vertailla sairaanhoitaja- ja lähihoitajakoulutusta, niin ihmetyttää kun Hesotessa pidettiin kiinni siitä, että kentälle ei lähetetä opiskelijoita, jotka eivät osaa esim. RR -mittausta yms. toimenpiteitä, koska tämä ei ole hyvää mainosta oppilaitokselle. Ilmeisesti nykyisen sairaanhoitajatutkinnon maine on niin vakaa, että oppilaitoksen ei tarvitse tällaisesta imago asiasta välittää.

Oma opiskeluni olisi huomattavasti helpompaa, jos ei miettisi asioita, vaan menisi sinne minne karavaani kulkee. Keskittyisi vaan siihen että löytää motivaation tehdä nekin tehtävät, jotka ei nappaa palaakaan. Mutta kun ei huvita  ;D

   

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sh-koulutuksen sisältö on käsittääkseni määritelty eu-pykälissä, joten joku minimi siellä on onneksi pakko säilyä. Tosin se että kädentaidot opetetaan harjoitelussa ei ole välttämättä huono asia. Ensinnäkin sen takia sinne harjoitteluun mennään että siellä opetellaan asioita. Samasta syystä mun mielestä kentän on turha kitistä että opiskelijat ei osaa mitään. SH koulusta on kuitenkin harjoittelua tosi iso osa (muistaakseni yli 50ov, en tiedä paljon se on pisteissä), joten sillä on selkeä tarkoituksensa.

Lisäksi ainakin minä haluaisin sen käden taitojen opetuksen alan töitä tekevältä konkarilta siellä kentällä mielummin kuin opettajalta joka on ollut käytännön hommissa viimeksi 70 luvulla. Ei laboraatiotunneilla voida opetella asioita kuitenkaan niin hyvin kuin aidossa potilastilanteessa, varsinkin kun sitä opeteltavaa on niin paljon. Ja se rr-mittaus, sen opettelemiseen menee oikeasti joku varttitunti jos siihen paneutuu. Ei se ole niin iso asia. Meillä on opeteltavana paljon olennaisempiakin asioita. Kaikessa on puolensa. ;) 

muoks: ja ei, en tarkoita että laboraatiot pitäs lopettaa kokonaan  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vastuu sairaanhoitajan kädentaitojen oppimisesta siirretään enenemissä määrin kentälle, koska "heille maksetaan teidän ohjaamisesta", ja tämän ansiosta kentän on turha valittaa sairaanhoitajien kädettömyydestä.

-Ööh, tota, eikö opettajat saa palkkaa kuin hoitotieteelisestä opetuksesta vai ovatko he niitä pyyteettömästi, kutsumuksesta työtään tekeviä?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sh-koulutuksen sisältö on käsittääkseni määritelty eu-pykälissä, joten joku minimi siellä on onneksi pakko säilyä. Tosin se että kädentaidot opetetaan harjoitelussa ei ole välttämättä huono asia. Ensinnäkin sen takia sinne harjoitteluun mennään että siellä opetellaan asioita. Samasta syystä mun mielestä kentän on turha kitistä että opiskelijat ei osaa mitään. SH koulusta on kuitenkin harjoittelua tosi iso osa (muistaakseni yli 50ov, en tiedä paljon se on pisteissä), joten sillä on selkeä tarkoituksensa.

Lisäksi ainakin minä haluaisin sen käden taitojen opetuksen alan töitä tekevältä konkarilta siellä kentällä mielummin kuin opettajalta joka on ollut käytännön hommissa viimeksi 70 luvulla. Ei laboraatiotunneilla voida opetella asioita kuitenkaan niin hyvin kuin aidossa potilastilanteessa, varsinkin kun sitä opeteltavaa on niin paljon. Ja se rr-mittaus, sen opettelemiseen menee oikeasti joku varttitunti jos siihen paneutuu. Ei se ole niin iso asia. Meillä on opeteltavana paljon olennaisempiakin asioita. Kaikessa on puolensa. ;D 

Olen täysin samaa mieltä siitä, että kentän aidoissa tilanteissa oppii parhaiten, mutta kyllä mielestäni jonkinlainen pohja sille suoritukselle pitää saada jo koulussa. RR-mittaus oli vain esimerkki, ei todellakaan mikään iso asia.

Vastuu sairaanhoitajan kädentaitojen oppimisesta siirretään enenemissä määrin kentälle, koska "heille maksetaan teidän ohjaamisesta", ja tämän ansiosta kentän on turha valittaa sairaanhoitajien kädettömyydestä.

-Ööh, tota, eikö opettajat saa palkkaa kuin hoitotieteelisestä opetuksesta vai ovatko he niitä pyyteettömästi, kutsumuksesta työtään tekeviä?

Opettajat taitavat opettaa sitä mitä opetussuunnitelmassa käsketään, ei muuta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen täysin samaa mieltä siitä, että kentän aidoissa tilanteissa oppii parhaiten, mutta kyllä mielestäni jonkinlainen pohja sille suoritukselle pitää saada jo koulussa. RR-mittaus oli vain esimerkki, ei todellakaan mikään iso asia.

Kyllä munkin mielestä koulun pitäis kaikkien kanssa käydä läpi edes kerran tietyt asiat. Harjoitteluun mennään sitten harjaantumaan niissä lisää... Sitä paitsi hoitajapula on niin paha, että on järjetöntä siirtää täyttä vastuuta opiskelijan kouluttamisesta kentälle. (Etenkin kun harjoitteluita voi suorittaa nykyään myös kesälomakautena!)

Sitä paitsi kun kaikkia ihmisiä (ohjaajia harjoitteluissa siis) ei ole tehty OPETTAMAAN. Työnsä osaavat ja huolella tekevät, mutta se taidon siirto toiselle voi olla hakusessa pahastikin...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä paitsi kun kaikkia ihmisiä (ohjaajia harjoitteluissa siis) ei ole tehty OPETTAMAAN. Työnsä osaavat ja huolella tekevät, mutta se taidon siirto toiselle voi olla hakusessa pahastikin...

Opettaminen ja ohjaaminen on yksi hoitajan keskeisimpiä työtehtäviä. Sitähän me teemme jatkuvasti potilaiden kanssa.  ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä paitsi kun kaikkia ihmisiä (ohjaajia harjoitteluissa siis) ei ole tehty OPETTAMAAN. Työnsä osaavat ja huolella tekevät, mutta se taidon siirto toiselle voi olla hakusessa pahastikin...

Opettaminen ja ohjaaminen on yksi hoitajan keskeisimpiä työtehtäviä. Sitähän me teemme jatkuvasti potilaiden kanssa.  ;)

Niin, mut eri asia kuka osaa ja kuka ei...  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...