Jump to content
MAINOS

vapaiden menetys palkattomailla ?


Vieras: Nipa

Recommended Posts

Onko kukaan kuullut tämmöisestä että sain sair.lomaa ja en muistanut viedä tod.ajoissa niin työnantaja pisti ne neljä päivää palkattomaksi sanoen ettei tod.kelpaa enää ja kaiken huippu oli et kaksi niistä neljästä päivästä oli mun ansaittuja vapaapäiviä jotka oli siinä loman keskellä voiko tällästä tehdä, mun ällillä jos tod. ei kelpaa niin eihän ne voi myöskään vedota todistukseen ja laittaa kaikkia palkattomiksi vai voiko? kyllä sylettää ja rutkasti    >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

KVTES sanoo, että sairauslomatodistus on esitettävä työnantajalle ilman aiheetonta viivytystä. Vaikka sairauslomatodistuksen työnantajalle viivästyy, niin ei sillä perusteellä voi mitätöidä sairauslomaa. Ei ainakaan ihan heppoisin perustein.

Annas kun arvaat, olet töissä yksityisessä pienessä vanhain-/dementia/tms. -kodissa?  >:D

Ota yhteys liittoon. Meidän alalla ei ole mitään rajaa sillä, miten urpoja temppuja työnantajat voivat tehdä joko tietämättömyyttään tai rahanahneuksissaan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä arvasit oikein yksityisellähän minä, mun sisintä kiehuu kun en pysty tekemään mitään meillä ei oo luottamusmiestä jonka puoleen voisi kääntyä miten ne edelleen voi laitta mun vp:eet palkattomiks lukeeks jossain et jos vapaat jää palkattoimien väliin niin niistä ei makseta palkkaa ja mun mielestä miten ne korvaa mulle ne menetyt vapaat  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä arvasit oikein yksityisellähän minä, mun sisintä kiehuu kun en pysty tekemään mitään meillä ei oo luottamusmiestä jonka puoleen voisi kääntyä miten ne edelleen voi laitta mun vp:eet palkattomiks lukeeks jossain et jos vapaat jää palkattoimien väliin niin niistä ei makseta palkkaa ja mun mielestä miten ne korvaa mulle ne menetyt vapaat  huh.gif

Jos sä kuulut liittoon, niin sä voit suoraan soittaa sinne ja kertoa tilanteesi. Valitettavan monessa yksityisessä työpaikassa työntekijöitä vedätetään joka käänteessä missä voidaan. KVTES koskee kuntapuolen työntekijöitä, mutta ei sairausloma-asiat mitenkään kauhean merkittävästi poikkea yksityispuolellakaan.

Mun käsittääkseni työnantajasi yrittää vedättää sua aivan täysillä ja sun kannattaisi ottaa liittoosi yhteyttä mahdollisimman pian. Jos olen asiasta aivan hakoteillä, niin viisaammat varmasti korjaavat minua.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos sinulle soitin liittoon samantien ja siellä he kovasti hämmestelivät tapahtunutta lupasivat ottaa asiasta selvää ja soitella minulle päin ei kuulemma meidänkään työehtosopimiksessa ollut merkintää viivästyneestä lääkärintodistuksesta

outoa toimintaa  cry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...