Jump to content
MAINOS

Joulutyötä


Vieras: Johtaja

Recommended Posts

Hei! Yritimme taas kerran antaa hoitajien itse suunnitella työlistaa joulupyhien ajaksi. Meillä on aina mukana lista edellisten vuosien työvuoroista, jotta hoitajat näkisivät miten kaikki on ollut aikaisempina vuosina töissä.

angry.pngMutta TAAS sama juttu; kukaan ei halua olla jouluaaton iltavuorossa! Sanotaan esim. että on ollut aamuvuorossa kaksi vuotta sitten, eikö nyt sitten ymmärtäisi että olisi ehkä reilua tänä vuonna olla iltavuorossa, mutta EI!

:-Ensi vuonna ajattelin että ehkä minun pitää itse kuitenkin valmiiksi suunnitella joulupyhien työvuorot ja sen jälkeen laittaa listan kiertämään, niin että tulee ne "pahimmat" työajat kaikille vuorotellen...

Miten suunnitellaan joulutyöajat teillä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 130
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Meillä menee suunnilleen saman kiertävän listan mukaan, kuin muutenkin on käytössä, kuitenkin niin, että jokaiselle tulee ainakin yksi vapaa joulun pyhiksi.  Hyvin tuo on mielestäni pyöriny, ei ole kenellekään epäreilua sitten ainakaan. Itse saan olla nyt jouluaaton pitkään aikaan vapaalla, loput päivät onkin sitten duunia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä oli varmaan kymmenkunta hoitajaa jotka olivat laittaneet toivevihkoon jotta "paljon töitä jouluksi". Eli homma hoituu itsestään.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vapaaehtoisia jouluillan ja -pyhien työssä viettäjiä on enempikin kuin pystyy työllistämään.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä listat tehdään ihan normaalisti, toiveita saa esittää. Tänä jouluna yövuoronakki napsahti omalle kohdalle vapaatoiveesta huolimatta...  :D Taisi olla aiempaa enemmän tänä vuonna vapaiden toivojia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Listan mukaan mennään, vapaita saa toki esittää ja melko usein ne toteutuu, mutta jonkunhan täällä aina pitää olla. Itse vaihdoin aaton aamuvuoron iltaan koska kollegalla perhettä ja minä en joulusta oikein osaa nauttia muutenkaan, mikäs täällä potilasruuista nauttien.  :)

Vaimokin päivystää 52 tuntia, ja lapsia ei ole joten siltäkään suunnalta ei paineita että kotoa pitäisi olla.

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivoin aamuvuoroa, kaks vuotta aattoillat töissä. Mutta... Illassa taas...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mönkään meni meillä. Samat ihmiset aina töissä (vaikka vasten tahtoaan) kun toiset taas ovat vusi toisensa perään vapaalla koko joulun. Eikä tasapuolisuutta myöskään uutta vuotta ajatellen - jotkut ovat töissä sekä sen että joulun kun taas toisille laitetaan molemmat vapaiksi.

*kyrsii*

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pääsääntönä meillä toimii se, että joka toinen joulu, ja joka toinen uusivuosi on töitä. Tänä vuonna oli ilmeisesti vaan niin paljon vapaaehtosia molempiin juhliin joka työvuoroon, että oon molemmat vapaalla. Taitaa kostautua ens vuonna.  ;D

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla menee hermo näihin, jotka ratsastaa lapsillaan joka kääntessä: "Pakko saada olla joulu vapaalla kun on noita lapsia..." ja sitten mennään johonkin muualle tekemään keikkavuoroina keikkaliksalla joulun pyhät...prkle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla menee hermo näihin, jotka ratsastaa lapsillaan joka kääntessä: "Pakko saada olla joulu vapaalla kun on noita lapsia..." ja sitten mennään johonkin muualle tekemään keikkavuoroina keikkaliksalla joulun pyhät...prkle.

no ei kai kukaan noin härski oo...

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no ei kai kukaan noin härski oo...

niinhän sitä luulis... mut kyllä kuule on!

pari työkaveria tätä on harrastanut. Toinen möläytti keväällä olleensa joulun töissä toisaalla, samassa yhteydessä kun kehui kuinka on kova tekemään työtä... vaikka nimenomaan oli lapsiinsa vedoten saanut omasta työstään joulun vapaaksi. Toinen taas vastaa työvuorojen suunittelusta ja on muutenkin niin vanha työntekijä että hää tekee kuin tykkää... ja perustelee miten parhaaksi näkee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilmoittauduin vapaaehtoiseksi jouluksi ja uudeksivuodeksi, jotta sain vapaapäivät viikolle, kun lapset ovat joululomalla. Ei ole hoito-ongelmia ja aattona pääsen valmiiseen pöytään siskon luokse.

Toki sitten oletan, että ensivuonna on jompi kumpi vapaana.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oli ihan pakko ilmoittautuu joulunpyhiksi töihin ja itseasiassa piti työvuorolistan tekijää vähän lahjoa että saa olla töissä. Nasahti kaikki 3vrk putkeen. Ei oishan vapaata kiva pitää, mutta ku tulee anoppi ja muijan sisarukset meille ni ei stana. Nyt täytyy rukoilla et on paljon kyytii ko varalla ollessa sitä joutuu kotona kärsii. Tosin jos liikaa alkaa ahistaa niin täytyy pyytää paria järkkää jotain et pääsee sinne evakkoon.  ;D

Jos et tiedä, mumise. Jos olet kusessa, Delegoi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä joka vuosi joku haluaa tehdä jouluaatto-illan, mutta sitten yleensä perheelliset(lapselliset) saavat aatto-illan vapaaksi.

Tänä vuonna kaksi hoitajaa tekevät sekä jouluaatto-illan  että uudenvuoden aatto-illan, se on minusta listantekijältä järjen köyhyyttä.

Aina joululistasta muristaan...

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä viettää ensimmäistä joulua 8 vuoteen kotona, tähän asti ne on tupanneet mennä töissä. ;) Ei siinä mitään, mielelläni jouluja olen tehnyt. Nyt jännityksellä odotanki miten osaan olla kotosalla, kun ei tarvii lähtee minnekään eikä suunnitella aikatauluja meikäläisen työvuorojen mukaan *nolona*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten suunnitellaan joulutyöajat teillä?

Meillä on siten, et jotka jouluna on töissä, ovat uuden vuoden vapaana. Itse olen aattona yössä, joulupäivänä illassa ja sit viel aamu perään... uudenvuoden aattona vapaata ja loma päälle ;)

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on siten, et jotka jouluna on töissä, ovat uuden vuoden vapaana. Itse olen aattona yössä, joulupäivänä illassa ja sit viel aamu perään... uudenvuoden aattona vapaata ja loma päälle ;)

Niin on meilläkin. Näköjään se ei vain päde kaikkiin.... *prkl*  angry.png

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huomenna tenttiin ja sit 2,5vkon loma.  :) Tarkoitus oli kyllä tehä töitä kaikki paitsi aatto, mut se nyt ei vaan onnistu.

Musta on suorastaan naurettavaa miten kaupan alalla kitistään, kun joutuvat aattona olemaan töissä klo 13 asti... Vaikka toisaalta mun mielestä kaupat pitäis olla aaton kiinni, niin ärsyttää tollainen asenne. Monessa muussa ammatissa kuitenkin joutuu olemaan töissä osa joulunakin.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...