Jump to content
MAINOS

Panssarivaunuonnettomuus Jyväskylässä 6.12.06


-teme-

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 67
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

olis kuitenkin kannattanut valita joku muu vaunu ku venäläinen..

Eikö Marksman ole puolalais-englantilas-mikälie?

I take my coffee, like I take my women: from behind.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se mikä lie osuus on T55:n alusta.

Tämän päivän Hesarissa oli asiasta aika hyvä Vesa Sirénin artikkeli.

" Helsingin sanomien tietojen mukaan eläkkeellä ollut sähköasentaja kävi aamukahvilla Kirkkopuistossa sotilaskotiautolla, osti kahvin ja munkin ja sanoi sotilaskotisiarelle juovansa elämänsä viimeisiä kahveja. Sotialskotisisar ihmnetteli, kuinka noin hyväkuntoinen mies tuollaisia puhui, ja arveli kahveja olevan edessä vielä tuhansia. Silminnäkijän mukaan vanhus toisti hyväntuulisen oloisena, että nämä ovat hänen viimeiset kahvinsa."

" Mies puhui kummallisia ja outoja. Veteraanit osasivat yhdistää puheet itsemurhaan vasta jälkikäteen."

" Poliisi ei tutki tapausta onnettomutena eikä rikoksena. Panssarivaunun kuljettajaa ei epäillä mistään.

'Tutkimme kuolinsyytä ja ilmoitamme siitä vain lähimmälle omaiselle' rikosylikomisario Eila Koivuniemi Jyväskylän poliisista kertoo."

"Hänen kanssaan keskustelleiden veteraanien käsitys on, että tekoon johtivat täysin henkilökohtaiset syyt.* Keski-Suomen sotaveteraanipiirin toiminnan johtaja Timo Hakala sanoo."

" Viime vuonna Suomessa tehtiin 994 itsemurhaa. Niistä 176 oli yli 64-vuotiaiden tekemiä."

" Professori Lönnqvist pitää asian käsittelyä internetissä ongelmallisena.

' Kaikkein harmillisinta on, että kuolemantapaus on katsottavissa videolta ja valokuvina. Se traumatisoi ihmistä ja voi aiheuttaa myös traumanjälkeistä ahdistuneisuutta, mikä on aivan eri asia kuin surutyö. Kun 300 000 ihmistä katsoo tällaista videota ja ahdistuu, niin väestötasolla tästä traumatisoitumisesta voi tulla kova hinta."

" Toisaalta interntissä keskusteleminen on myös keino purkaa ja työstää näitä asioita ja kenties oppia jotain. Vielä emme tiedä, mikä on tällaisen nettovaikutus."

Aika hyvä ja perusteellinen artikkeli. Eiköhän tämän jälkeen voida lopettaa löpinät sairauskohtauksesta tai dementiasta. Mies teki henkilökohtaisen ratkaisun ja piste.

Jotenkin tuntuu että joitakin kirjoittajia tässä viesti ketjussa tämä on järkyttänyt suuresti ja osa on hyväksynyt sen osana elämää.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä jotenkin yhdistän tuon tapahtuman siihen, että miten sotainvalideja ja veteraaneja kohdellaan nykyisin. Suurin osa heistä voi hyvin. Mutta osa on ulkopuolella niistä tukitoimista, joita he tarvitsisivat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua ei ainankaa hetkauttanu suuntaan tai toiseen... jokainen tekee ratkaisunsa itse. Elämä on!

Murphyn laki ruokailusta ensihoitajille: Kaikki hälytykset odottavat kunnes saat ruokalautasen eteesi!

Johtopäätös: onnettomuuksia sattuisi vähemmän jos ensihoitajat eivät koskaan söisi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua ei ainankaa hetkauttanu suuntaan tai toiseen... jokainen tekee ratkaisunsa itse. Elämä on!

Noinhan se ikävä kyllä nimenomaan on.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua ei ainankaa hetkauttanu suuntaan tai toiseen... jokainen tekee ratkaisunsa itse. Elämä on!

Noinhan se ikävä kyllä nimenomaan on.

On joo, mutta myös tuo äskeinen kommentti kuvasti hoitajan roolia, sori vain.

Mutta todella tuon veteraanin oli tehtävä jokin ratkaisu, jos kaikki asiat eivät olleet kunnossa. Tai sitten hän halusi kovasti liittyä viimeiseen iltahuutoon, kun ei ollut sinne vielä päässyt ystävien ja perheen kaikoten ympäriltä.

Syitä ja seurauksia on monia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua ei ainankaa hetkauttanu suuntaan tai toiseen... jokainen tekee ratkaisunsa itse. Elämä on!

Noinhan se ikävä kyllä nimenomaan on.

On joo, mutta myös tuo äskeinen kommentti kuvasti hoitajan roolia, sori vain.

Täh, mä en tajunnu mitä sä tarkotat? Siis millä tavalla noi kuvasti hoitajan roolia?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua ei ainankaa hetkauttanu suuntaan tai toiseen... jokainen tekee ratkaisunsa itse. Elämä on!

Noinhan se ikävä kyllä nimenomaan on.

On joo, mutta myös tuo äskeinen kommentti kuvasti hoitajan roolia, sori vain.

Täh, mä en tajunnu mitä sä tarkotat? Siis millä tavalla noi kuvasti hoitajan roolia?

Ei sitä tarvitse inhimillisesti ajatella itsemurhan tehnyttä, mutta kuitenkin voi ehkä miettiä mitä siellä voi olla takana, kun sanoa "et ei mua kiinnosta pätkääkään".

Muokkaus: Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua ei ainankaa hetkauttanu suuntaan tai toiseen... jokainen tekee ratkaisunsa itse. Elämä on!

Noinhan se ikävä kyllä nimenomaan on.

On joo, mutta myös tuo äskeinen kommentti kuvasti hoitajan roolia, sori vain.

Täh, mä en tajunnu mitä sä tarkotat? Siis millä tavalla noi kuvasti hoitajan roolia?

Ei sitä tarvitse inhimillisesti ajatella itsemurhan tehnyttä, mutta kuitenkin voi ehkä miettiä mitä siellä voi olla takana, kun sanoa "et ei mua kiinnosta pätkääkään".

Ei kenenkään tarvi olla kiinnostunu kaikkien ihmisten asioista. Riittää jos näkee lähelle. Ja siihen, että pitäis miettiä mikä tuonkin takana voi olla on turha lähteä spekuloimaan kun ei edes tunne ihmistä.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä jotenkin yhdistän tuon tapahtuman siihen, että miten sotainvalideja ja veteraaneja kohdellaan nykyisin. Suurin osa heistä voi hyvin. Mutta osa on ulkopuolella niistä tukitoimista, joita he tarvitsisivat.

Jaa mitenkähän suuri osa voi hyvin, ne jotka elää on jotain 90:mppisiä. No vaikee on mennä arvaamaan miksi kukin päättää lopettaa elämänsä mutta ehkä itse voisin ajatella et vois olla osansa myös sodan kauhuilla, itse en katsonut kuin is:n julkaisemat kuvat sodasta ja silti karvat nous pystyyn. En voi edes kuvitella mitä he ovat sodassa kokeneet ja todistaneet. Siihen aikaan ei ollut debriefing- eikä muitakaan palveluja kriisien uhreille, ja sitä jos mitä nuo veteraanit ovat. Sitten viel siihen päälle se miten vahva ihmisen psyyke on ja mitä se voi kestää, ja mitä ehkä muita koettelemuksia elämään on mahtunut. Varmaa kuitenkin on se että tapaturmaisesti se mies ei kuollut. En käy tuomitsemaan hänen valintaansa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmisiä syntyy ja ihmisiä koulee, jos niillä pieni hoitaja rupeaa päätään rassaamaan, niin järkihän siinä lähtee. Itse en uhraa ajatuksiani jonkin tuntemattoman ihmisen ratkaisuille, ei kuulu mulle, ei kiinnosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole menettänyt tapahtuneen johdosta yöuniani enkä mieti asiaa sen kummemmin, mutta surullistahan se on. Aika toivoton tilanne mahtaa olla, kun ei näe muuta ratkaisua. Toivon, että miehen omaiset saavat apua selviämiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

What a fuck, where is the truth???

niin.... ihan sama kuka oli hoitamassa, olisi kuollut varmaan muutenkin... mutta youtuben videossa näkyi että ainakin kaveri osasi autosta hälytysääniä päästellä...  ei saakeli...  ;D HC kaveri...

Taisitte muksut puksut, vähän yllättyä pyllättyä!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...