Jump to content
MAINOS

Yöllä yksin vai kaksin?


trikki

Recommended Posts

Valvon yleensä yksin ja saan apua naapuriosastolta. Minusta on kiva työskennellä yksin yöllä. Kierrän omaan tahtiin huoneissa ja huomaan hereillä olevat ja apua tarvitsevat ennen kuin liikaa joutuvat odotamaan palveluja.

Joskus kuitenkin joudun valvomaan parin kansa ja vielä tuntemattoman kanssa. Se on rasittavaa. Yöllä en ole kovin sosiaalinen ja vento vieraan kanssa 10 tuntia on minusta aika rasittavaa.

Varsinkin jos pari on puheliasta sorttia, joka ei lue eikä keksi mitään muutakaan ajanvietettä. Ärsyttää kun kaveri mm. kerta toisensa jälkeen keskeyttää minun antoisan lukuhetken ja pakottaa minut kuuntelemaan ja vastaamaan täysin yhdentekeviin juttuihin.

Pulinan alle jää helposti osastolta kuuluvat äänet, joihin regoin kun olen yksin valvomassa.

Ja sitten näitä öitä voi olla useita peräkkäin...

Olenko ihan yksin näine ajatuksien, vai löytyykö samanmoisia yökyöpeleitä täältä?

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 61
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kaksin valvotaan (ja vielä kaksi valvoo lisäksi samassa tilassa), ihanaa kun on porukkaa juttelemassa ja pitämässä mieltä ja kehoa virkeänä. Kaksin on parempi kääntää ja kuten viime yönä huomasin, myös toimia nopeutta vaativassa hätätilanteessa.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Keskimäärin joka toinen yö kaksin ja joka toinen yksin... Kolme kerroksessaan jossa on osastoa...

Mieluummin kaksin kuin yksin...On juttuseuraa ja toinen toistaan auttaen hommat sujuu paremmin  :D

Yksin vastuussa 40 potilaasta ei oo mukavaa  angry.png

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mukavampihan se kahdestaan on valvoa, oikeita töitä meillä on niin vähän että yksinkin pärjäisi mutta viihtyvyys ja turvallisuus on paremmissa kantimissa kun on kaksi. Onpahan joku joka tönäisee kylkeen jos alkaa tuhina kuulumaan kesken leffan katsomisen...  :D

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksin ja kaksin oon öitä valvonnut. Molemmissa on puolensa. Joskus on sellanen kaveri yövuorossa, että ennemmin ois vaikka yksin. Yleensä kuitenkin on mukavaa, että on toinen jakamassa työtaakkaa.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaksin meillä valvotaan. Ja hyvä niin, kun ottaa huomioon työ- ja potilasturvallisuuden. Viime yönä meillä meinas osastolla syttyä tulipalo -> jos olisin ollut yksin ja olis kunnolla roihahtanut, niin olis siin aika orpo olo tullut. Nyt onneksi pahimmalta vältyttiin.  :-

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuusi meilläkin yössä, vähempään ei tyydytä. Yleensä 6 tai 8, pahimmillaan 12.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moon joskuus sanoonnu, jotta eihä täällä muita tarviita ku minut. Kyl mää yhre osasto aina nurin saa.

Jos on kyse neuvoa-antavasta hoitotyöstä, niin mitä siinä sitten sillä toisella tekee höpöttämässä joutavia. Sensijaan paikoissa, joissa sen toisen olemassaolo on erityisen merkityksellinen oman turvallisuuden sekä käytännön työn suorittamisen vuoksi. Ja lisää väkeä mikäli tilanne niin vaatii.

Vikoja korjataan - ominaisuuksien kanssa opetellaan tulemaan toimeen.

Jokainen kyynel on muistutus onnen hetkestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksin valvon, apua saan alakerran osastoilta tarvittaessa. Mieluusti kyllä ottaisin tähän kaverin, melko pitkiä nämä yöt täällä on, jos on rauhallista, ja toisaalta, kun on oikein levotonta, niin olis ne toiset käsiparit silloinkin ihan varteenotettava juttu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksin meilläkin valvotaan ja n. 40 asukasta meillä. Apua saa vuodesosaston yököiltä, joka on parin kilometrin päässä meistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

yssikseen täälläkin valvotaan, apua saa terkkarista tarvittaessa. rauhallisina öinä viihtyy hyvin yksinkin mut sitten kun on vilskettä ni tekemistä riittäs vaikka kolmelle... :)

I believe in one thing forevermore

to live is to love the pain

- Poisonblack

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksin täälläkin valvotaan. Paikkana on 20-paikkainen tehostettu palveluasumisyksikkö, tarkemmin vielä dementiayksikkö. Apua ei saa mistään muualta kun soittamalla hätäkeskukseen  :) Ei kiva.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksin valvoskelen. Työni on päivystysluonteista. Aamuyöstä käyn vanhainkodin osastolla auttamassa myös yksin päivystävää virkasiskoa kääntöhommissa. :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kahdestaan valvotaan uros-naaras parein. Mukavaa on kyllä kahdestaan. Yöt menee leffan, jutustelun ja ruoan laiton (jos jaksaa) parissa, sen minkä nyt tarvittavien lääkkeiden jakamiselta kerkiää.. Lopun aikaa istuskelen kansliassa ja kuuntelen rokkia!

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus kuitenkin joudun valvomaan parin kansa ja vielä tuntemattoman kanssa. Se on rasittavaa. Yöllä en ole kovin sosiaalinen ja vento vieraan kanssa 10 tuntia on minusta aika rasittavaa.

Varsinkin jos pari on puheliasta sorttia, joka ei lue eikä keksi mitään muutakaan ajanvietettä. Ärsyttää kun kaveri mm. kerta toisensa jälkeen pakottaa minut kuuntelemaan ja vastaamaan täysin yhdentekeviin juttuihin.

Hehheh, mahtoi muuten olla OHJAAJALLANI todella "helmi" yö, kun hoidon ja huolenpidon TO:ssa mulla oli yksi pakollinen yö tehtävänä ja sen yön vietin sitten toisen ohjaajani kanssa. En koskaan oo ajatellut, että asian vois ottaa tuolta ^ kannalta. Mietipä sitä, jos kaverinasi oliskin joku innokas (tai ainakin sellaista teeskentelevä) opiskelija, joka esittää sulle taukoamatta kaikenlaisia kysymyksiä kun kerran "aikaa on" ja kaiken lisäksi vielä seuraa sua kuin hai laivaa melkeinpä vessassakäyntiä myöten...  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä valvotaan yksin jos asukkaita on vaan yhdessä kerroksessa mutta nyt kun on kahdessa asuu vakituiseen niin kaksin sitten... Asukkaita on vaihtelevasti 9-14 sen mukaan miten noita intervallipotilaita on... Norjassa siis hommissa ja dementiavanhainkoti kyseessä... Tokihan ne jatkuvasti yrittää saada pois noi "ylimääräiset" hoitajat vuoroista mutta siinäpä kuvittelevat että joku alkaa tuolla yksin jotain tehdä, en minä ainakaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Yksin ja kaksin oon öitä valvonnut. Molemmissa on puolensa. Joskus on sellanen kaveri yövuorossa, että ennemmin ois vaikka yksin. Yleensä kuitenkin on mukavaa, että on toinen jakamassa työtaakkaa.

Meillä valvotaan kaksin. ( asukkaita kaikkiaan 80 kahden yökön vasttuulla).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksin täälläkin valvotaan. Paikkana on 20-paikkainen tehostettu palveluasumisyksikkö, tarkemmin vielä dementiayksikkö. Apua ei saa mistään muualta kun soittamalla hätäkeskukseen  :) Ei kiva.

Meilläkin näin.

Mä en oo vielä kokenut että oisin välttämättä tarvinu kaveria, riippuu vähän öistä. Tällä hetkellä porukka aika hyvänkuntoista ja ne pari käänneltävää ja kuiviteltavaa saa yksinkin pyöriteltyä.

Tosin mulla ei oo kokemusta kahdestaan valvomisesta, eli en silleen osaa vastata.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...