Jump to content
MAINOS

Painostetaanko muualla tulemaan sairaana töihin?


Heddy

Recommended Posts

juu,eipäs meilläkään paljon tykätä kun sairaslomalappuja toimistoon viedään. Ihan hirveä haloo nousi kun viimeksi vein (kesällä) oman 2vko:n lapun. Oikein isoon ääneen oh kailotti johtajalle että täällä nyt olisi tämmönen patellan luxaatio ja voi voi.. mistä me sijainen saadaan näin pitkäksi aikaa ja miten tämä on tullu sulle?ai että ihan töissä..ja miten se on mahdollista? Olipa mukava sit lähteä kipeän polven kanssa sairaslomaa viettämään kun huonon omantunnon vielä mulle saivat. että näin meillä ;D

No voi hellanduudelis nyt taas sentään, kun pomona oleminen on niiiin vaikeaa ja hän joutuu uhrautumaan, kun joku on mukamas-pipi, eihän nyt patellan luksaatio voi olla poissaolon syy, sitä voi punnertaa toisella jalallaan... ;)

Aivan oikeasti, nämä on järkyttäviä nämä realiteeteista vieraantuneet marttyyrijohtajat, jotka itse vääntäytyvät 40 asteen kuumeessa muka-tekemään töitä, sanovat suureen ääneen, ettei hän saisi olla täällä tartuttamassa muita, ja jotka sitten vaativat muita tulemaan pää kainalossa töihin, koska muuten heillä itsellään on organisoimisongelmia. Yleensä samat henkilöt ovat itse kovasti hankkiutuneet siihen pomon virkaan. Kannattaisi ihan oikeasti miettiä, onko lainkaan kykenevä kantamaan mitään vastuuta, jos aivan työelämän perusrealiteetit ovat näin pahasti hukassa. Tänään itselläni verenpaine kävi korkealla, kun joku "työn sankari" raahautui bussiin, pärski, aivasteli ja yski aivan tolkuttomasti altistaen suljetussa tilassa vaatimattoman ruuhkabussillisen ihmisiä flunssalleen/influenssalleen. Mutta järkihän on katoava luonnonvara. Jos hän oli menossa työterveyslääkäriin eikä mitenkään muuten pääse, niin silloin voipi vielä ymmärtää, mutta...

Tuohon pomoiluun ja itsensä-muka-johtajaksi-nostamiseen voisi lainata muuten Sauli Niinistöä. Hän puhui seksuaalisesta häirinnästä eduskunnassa, mutta yksi lause oli mainio, ja HS siteerasi sitä tänään 5.2.2008: "Asemallaan alistava on itse alin kaikista." Voisi muutaman henkilön työpöydälle laittaa pysyväksi päivän mietelauseeksi...

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 83
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Tämä on muuten vakava asia. Helsingin kaupungin terveyskeskuksen uuden tulospalkkajärjestelmän yhtenä tavoitteena vuodelle 2008 on vähentää henkilökuntansa 1-3 päivän poissaoloja oleellisesti. Jokainen voi itsekseen pohtia mihin kyseinen tavoite johtaa. Näin sitä vaan taas revitään henkilökunnan selkänahasta älyttömät saavutukset muka hienoine visioineen. Joo, että tervetuloa vaan töihin orjalaitokseen, myös sairaana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Inhi Millinen, luulen että sairauslomien lyhentämistavoitteilla lomat vain pitenevät, kun työntekijät eivät ehdi toipua kunnolla. Huonompi homma...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Inhi Millinen, luulen että sairauslomien lyhentämistavoitteilla lomat vain pitenevät, kun työntekijät eivät ehdi toipua kunnolla. Huonompi homma...

Niinhän siinä tietysti käy, se on selvä. Työterveyshuollon tehtäväksi kuulemma annetaan työhyvinvoinnin lisääminen niin että poissaolot vähenevät. Hitto sanon minä, työterveyshuolto on jo nyt täysin ylikuormitettu eikä se ole aikoihin voinut vastaanottaa "akuutteja" potilaita. Heidän hoitonsa kaupunki ostaa kalliista yksityisestä paikasta Helsingin keskustasta. Täysin järjenvastainen systeemi. Kenelläkään päättäjällä ei sitten tullut pieneen mieleenkään että ainoa tapa vähentää työntekijöiden poissaoloja ja lisätä työhyvinvointia on palkata lisäkäsiä, että epäinhimillinen työtahti kohtuullistuisi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä päivänä muutamana työpaikalleen kömpi henkilö, jolla on infektiosairaus, joka voi olla tarttuva, ja joka voi olla merkittävä riski huonokuntoisille, vanhuksille ja tunnetusti eräälle nuorelle riskiryhmälle. Ja jälleen puheet, ettei ehkä saisi olla töissä blaa blaa.

Kun kyseessä voipi olla hieman erikoisempi pöpö, niin kieltämättä tuli hiljaa mielessään rinnastettua vaikkapa HIV:iä tietoisesti sairastaviin, jotka harrastavat suojaamattomia sukupuoliakteja eivätkä kerro aiheesta muutenkaan partnerilleen. Oikeuslaitoshan on ottanut vuosien varrella tällaisiin tilanteisiin aika tiukan linjan, eli ehdottomia vankilatuomioita on tullut mm. tapon yrityksestä ja sittemmin törkeästä pahoinpitelystä. Yleisvaarallisissa tartuntasairauksissahan sitten laki antaa oikeuksia pakkotoimiin, ja jos ihminen tietoisesti levittää tai altistaa törkeällä huolimattomuudellaan muita näille sairauksille, niin...

Oikeastaan odotankin ensimmäistä juttua, jossa työntekijällä on tarttuva infektiosairaus, joka johtaa potilaan, asiakkaan tai vaikka riskiryhmään kuuluvan työtoverin vaikeaan sairastumiseen ja ehkä menehtymiseen. Työntekijä on terveydenhuollon ammattilainen, joka tietää sairastavansa infektiota, voivansa tartuttaa ihmisiä vaikkapa pisaratartuntana, ja hupsis keikkaa, potilas menehtyy samaan sairauteen, joku omainen on huomannut sairaanoloisen hoitavan, ehkä kuullut jonkun ohimennen puhuvan jostain mikrobikannasta, joka löytyy menehtyneeltä, ja laskee asioita yhteen. Tutkimuksissa paljastuu, että hoitajasta ja menehtyneestä löytyvyt mikrobikanta on kaikkia yksityiskohtia myöten sama. Tuomioistuin toteaa, ettei löydä täydellistä syy-yhteyttä ja mainitsee, että menehtynyt potilas on voinut saada tartunnan muualtakin. Tätä ennen on käyty pitkä paperisota, oltu iltapäivälehtien otsikoissa moneen otteeseen ja menehtyneen omaisella on asiasta ikuisesti yksi, vahva käsitys...

Kaukaa haettu ajatus, mutta tuli moinen mieleen, kun tämä eräs henkilö mainosti sairauttaan ja sen aiheuttanutta mikrobia.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Tämä on muuten vakava asia. Helsingin kaupungin terveyskeskuksen uuden tulospalkkajärjestelmän yhtenä tavoitteena vuodelle 2008 on vähentää henkilökuntansa 1-3 päivän poissaoloja oleellisesti. Jokainen voi itsekseen pohtia mihin kyseinen tavoite johtaa. Näin sitä vaan taas revitään henkilökunnan selkänahasta älyttömät saavutukset muka hienoine visioineen. Joo, että tervetuloa vaan töihin orjalaitokseen, myös sairaana.

Mä kyselin tästä asiasta pomoltani tänään kun olin perehdytyksessä. Hän kertoi, että Työterveyden kanssa katsotaan yksilökohtaisesti mitä voitaisiin tehdä jos joku on toistuvasti kipeänä.

Olisi kiva tietää mikä se raja on kun Lpr:ssa en saanut olla yhtään päivää poissa kun minulla oli vaan 1.5,n kuukauden sijaisuus. Olin yhden päivän migreenissä ja siitä väännettiin kättä pitkään, saanko palkkaa kyseiseltä päivältä. Minulla oli vielä keskussairaalan todistus käynnistä. Tuli jotenkin sellainen fiilis, kun olisi ollut lintsaamassa. Minulla on ehdä muutama noita yhden päivän poissaoloja/ vuosi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen ollut viisi kuukautta sairauslomalla. Syynä selkävaivat, joiden taustalla huomattavan instabiili selkä ja mahdollisesti Ehlers-Danlosin syndrooman kakkos- tai kolmostyyppi. Työnantaja ei ole painostamassa mihinkään... Toisaalta olen määräaikaisessa virassa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Mä täyttelin eilen työhöntulokaavaketta ja siinä kyseltiin kaikenlaista parin sivun edestä. Yksi kysymys oli se, että miten monta päivää olet ollut poissa sairauden tähden viimeisen vuoden aikana. Mietin vaan, että jos osoittautuu kovin sairaaksi niin työsuhteen voi vielä purkaa koeaikana.(k.a. päättyy.3.3. No en löytänyt sairaushistoriastani mitään pahempaa kuin tuon migreenin ja ajoittaisen verenpaineen nousun.

Kyllä hoitajat sairastavat aika paljon ja siihen vaikuttaa varmasti rankka työ.

Nykyinen työnantaja ei kyllä painosta tulemaan kipeänä työhän vaan luottaa työntekijän omaan harkintakykyyn ja sanaan. Se on tietynlaista älykkyyttä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän pomo on onneksi itsekin aina tasaisin väliajoin saikulla, joten itsekin kehtaa suht. puhtaalla omalla tunnolla pois. Olen ottanut tavaksi hakea ns. "solidaarisuus- saikkua" aina silloin tällöin. Eli saikutan siis muutaman päivän tasaisin väliajoin ihan vaan sen takia, ettei niiden saikkutilastot, jotka joutuvat olemaan paljon pois, näyttäisi liian skitsoilta.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän pomo on onneksi itsekin aina tasaisin väliajoin saikulla, joten itsekin kehtaa suht. puhtaalla omalla tunnolla pois. Olen ottanut tavaksi hakea ns. "solidaarisuus- saikkua" aina silloin tällöin. Eli saikutan siis muutaman päivän tasaisin väliajoin ihan vaan sen takia, ettei niiden saikkutilastot, jotka joutuvat olemaan paljon pois, näyttäisi liian skitsoilta.

Sähän olet ajatellut aika pitkälle työkavereitasi! Meidän osastolla olis vakkaripaikkoja auki, eiks kiinnostais ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän pomo on onneksi itsekin aina tasaisin väliajoin saikulla, joten itsekin kehtaa suht. puhtaalla omalla tunnolla pois. Olen ottanut tavaksi hakea ns. "solidaarisuus- saikkua" aina silloin tällöin. Eli saikutan siis muutaman päivän tasaisin väliajoin ihan vaan sen takia, ettei niiden saikkutilastot, jotka joutuvat olemaan paljon pois, näyttäisi liian skitsoilta.

Sähän olet ajatellut aika pitkälle työkavereitasi! Meidän osastolla olis vakkaripaikkoja auki, eiks kiinnostais ;D

En uskalla, mä luulen että teidän pomo ei suhtaudu poissaoloihin niin hyvin kun meidän. Vieläköhän teillä on AOH:n paikka on vapaana? Mun veikkaus on, ettei sellasta tule löytymään (ainakaan kovin pitkäksi aikaa) :D

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän pomo on onneksi itsekin aina tasaisin väliajoin saikulla, joten itsekin kehtaa suht. puhtaalla omalla tunnolla pois. Olen ottanut tavaksi hakea ns. "solidaarisuus- saikkua" aina silloin tällöin. Eli saikutan siis muutaman päivän tasaisin väliajoin ihan vaan sen takia, ettei niiden saikkutilastot, jotka joutuvat olemaan paljon pois, näyttäisi liian skitsoilta.

Sähän olet ajatellut aika pitkälle työkavereitasi! Meidän osastolla olis vakkaripaikkoja auki, eiks kiinnostais ;D

En uskalla, mä luulen että teidän pomo ei suhtaudu poissaoloihin niin hyvin kun meidän. Vieläköhän teillä on AOH:n paikka on vapaana? Mun veikkaus on, ettei sellasta tule löytymään (ainakaan kovin pitkäksi aikaa) :D

Kyllä. Meillä on AOH:n paikka vapaana vieläkin! Elättelemme toiveitä, että se täytettäisiin ennen kesälomia, jotta oh pääsee myös lepäämään välillä, heh hee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä painostetaan lähtemään kotiin töistä, jos on vähänkin kipiä :D

"Maailmassa ei ole koskaan saatu aikaan mitään ilman suoraa toimintaa."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä esimiehen tehtävänä on tukea työntekijöiden työssäjaksamista ja työkykyä. Itse en henk.koht. hyväksy sellaista politiikka, jossa työntekijä joutuu ikäänkuin silmätikuksi sairastelun takia. Jos työntekijä jää sairaslomalle (vaikka vain omalla ilmoituksella), niin ei todellakaan ole työntekijän murhe se, että mistä saadaan sijainen, tms.

Ainoastaan silloin, jos työntekijä on toistuvasti sairas pelkästään omalla ilmoituksella ja on painava syy olettaa ettei sairastuminen ole todellinen (esim. työntekijä soittaa ettei pääse iltaan kun on kipeenä ja sitten kuitenkin joku toinen työntekijä näkee sairaslomalla olevan kollegansa baarissa kosteaa iltaa viettämässä), on mielestäni työnantajan velvollisuus puuttua asiaan. Silloinkin vain rakentavasti / työntekijää tukien, eikä osoittamalla syyttävällä sormella.

Niissä työpaikoissa, joissa itse olen ollut hommissa, on aina ollut hyvä suhtautuminen sairastapauksiin.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Fiu: Hyvä asenne sulla. Ilmota sit heti kun niitä lh:n paikkoja on sun uudessa hoitokodissa auki. Meinaan hakea jos sä oot pomona.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko työnantajalla oikeutta määrätä työntekijä tekemään sairaspäivät takaisin?

Eräs ystäväni oli ollut viimeviikolla kolmepäivää lääkärin paperilla sairaslomalla flunssan vuoksi. Hänellä oli kuukauden sijaisuus laitoksessa. Hän aloittaa saman työnantajan eli kunnan palveluksessa kotihoidossa maanantaina vakituista työsuhdetta.

Työnantaja oli saikun jälkeen sanonut, että on tekemättömiä tunteja saikun tähden, joten ystäväni vaihtoi loppuja työvuorojaan yötyöksi, että tunnit tulisivat ainakin osittain tehdyksi.

Onko tälläinen menettely työnantajan puolelta mahdollista ja sallittua?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko työnantajalla oikeutta määrätä työntekijä tekemään sairaspäivät takaisin?

Eräs ystäväni oli ollut viimeviikolla kolmepäivää lääkärin paperilla sairaslomalla flunssan vuoksi. Hänellä oli kuukauden sijaisuus laitoksessa. Hän aloittaa saman työnantajan eli kunnan palveluksessa kotihoidossa maanantaina vakituista työsuhdetta.

Työnantaja oli saikun jälkeen sanonut, että on tekemättömiä tunteja saikun tähden, joten ystäväni vaihtoi loppuja työvuorojaan yötyöksi, että tunnit tulisivat ainakin osittain tehdyksi.

Onko tälläinen menettely työnantajan puolelta mahdollista ja sallittua?

Olen yksityisellä töissä, vielä hetken. Meille on työnantajamme sanonut, että lääkärintodistus on suositus sairauslomasta, työnantajan ei kuulemma ole pakko sitä hyväksyä. Kuinka laillista se on, sitä en tiedä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä kyllä saa kuulla, jos on ollut sairaana tai lapsi on sairas. Alkaa mahdoton tuskailu, mistä sijainen ja voiko joku sukulainen hoitaa ja missä vuorossa mies on. Meillähän pitää jopa yhteen lappuun laittaa puolison työaika kyseisenä päivänä, itse olen vetänyt viivan siihen, jos lapsi on sairas niin se olen kyllä minä joka jää hoitamaan, oli miehen työvuoro mikä hyvänsä. Sitten jos lapsi sattuu sairastumaan vaikka toisen kerran syksyn aikana, niin alkaa ihmettely, että onko teillä perheessä jotain vikaa kun koko ajan on lapsi sairaana..

sitten jos esimies ei ole paikalla ja sairastuu kesken päivän niin on itselleen hoidettava sijainen seuraavaan työvuoroon, koska sitä ei kukaan hoida, jos satut olemaan ns. tiiminvetäjä..

eli kyllä painostetaan.

päivitystä... työpaikkaa vaihtamalla loppui tuokin. Nykyisessä työssäni suhtaudutaan varsin ymmärtäväisesti sairaslomiin ja lapsen sairasteluihin. Nyt, kun olen ns. lähivanhempi eron jälkeen niin se on entistä selvempää, että jään lapsen kanssa kotiin tämän sairastuessa. Positiivista on myös se, että omalla ilmoituksella voi olla nyt 3 päivää s-lomalla ja esimiehen kanssa neuvottelemalla vielä 2 päivää lisää, niin ei tarvi esim. ripuloivana a oksentelevana lähtee hakeen sitä s-lomalappua, kuten edellisessä työssäni tarvitsi...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

omalla kohdallani voisin sanoa, että edellisessä työpaikassa, yksityisellä, sattui nyt olemaan vähän idiootti pomo, joka aina ensinnäkin uteli miksi on poissa, onko nyt varmasti niin kipeä ettei voi tulla töihin...ja piti kyllä huolen että jokaikinen ihminen työpaikalla tiesi miksi joku on pois...kerrankin mä olin työterveyshoitajalla työhöntulotarkastushaastattelussa, ja piti saada hepatiittirokote, mutta sitten yllättäen lämpö oli muistaakseni 37,6, joten sitä ei laitettukaan, ja hoitaja kirjotti mulle seuraavan päivän sairaslomaa ja sanoi että lepää kotona seuraava päivä...no, oli se olokin aika huono. kun vein saikkulapun pomolle, niin se oli eka että aha, mutta sanoi sitten että kyllähän sä nyt töihin voit tulla jos sun olo on hyvä....niin vissiin joo.

ja vielä törkeempi tilanne tämän saman esimiehen kohdalta on, että mä jouduin kerran lähtemään töistä kesken päivän gynen polille pahojen vatsakipujen takia, siis melkein ambulanssilla, mutta selvisin kuitenkin taksiin...noh, tiesin mistä kipu johtui, ja olin jo aiemmin sanonut pomolle mikä on kyseessä ja pyytänyt ettei puhu siitä muille...eiköhän se sitten kun soitti yhdelle työntekijälle, että tulisi mun tilalle, niin sano että tuu töihin kun se toinen joutui lähtemään kättärille sen ja sen syyn takia...siis mä olin niin vihanen, että ei mitään rajaa...kauhee syyllistäminen muutenkin, kerran sain siltä hirveet raivarihuudot, kun olin saikulla, ja sit loppujen lopuks sanoin sille, että luuletko sä että mä nautin tästä, luuletko sä että mä haluan että mä kärsin jokapäiväsistä kivuista....kun sillä raivarilla ja näillä muilla tapahtumilla ois todistaja, niin olisin jo ollu yhteydessä ammattiliittoon...

no, onneks en oo enää sen pomon alaisuudessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

noh, tiesin mistä kipu johtui, ja olin jo aiemmin sanonut pomolle mikä on kyseessä ja pyytänyt ettei puhu siitä muille...eiköhän se sitten kun soitti yhdelle työntekijälle, että tulisi mun tilalle, niin sano että tuu töihin kun se toinen joutui lähtemään kättärille sen ja sen syyn takia...

Toi on vaitiolovelvollisuuden rikkomista ja rikosasia.

Mulla oli tuossa jokin aika sitten sellainen tilanne, että olin sopinut seitsemän vuoron putken yhdelle työpaikalle ja jouduin sitten toisen työvuoron jälkeen ennen seuraavaa vuoroa (pääsin aamusta ja menin seuraavana päivänä iltaan) ilmoittamaan sairaslomasta, kun jouduin päivystystutkimuksiin parin laajentuneen imusolmukkeen takia(poistettiin 3kpl kaulalta). Kun kerroin ekana puhelimessa syyn s-lomalle jääntiin ja siitä että toimitan postissa s-lomatodistuksen työpaikkaan, niin osastonhoitaja siihen vaan että "mistä sä kuvittelet mun löytävän nyt sijaisen. Vähän täytyisi miettiä muitakin töissä". Myöhemmin kuin näin yhtä osastolla työssä olevaa hoitajaa, aattelin (vainoharhaisena) että onkohan oh kertonut muille syyn mun sairaslomaan. Tuntui vaan että se hoitaja kyseli sellaisia asioita, joita kyselis vain silloin jos tietäisi toisen sairasloman syyn. En oo nyt vähään aikaan nähnyt ketään sieltä työpaikasta, mutta pian olis tarkoitus. Täytyykin silloin kysellä asiasta.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Fiu: Hyvä asenne sulla. Ilmota sit heti kun niitä lh:n paikkoja on sun uudessa hoitokodissa auki. Meinaan hakea jos sä oot pomona.

Pidetään mielessä  ::)

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen yksityisellä töissä, vielä hetken. Meille on työnantajamme sanonut, että lääkärintodistus on suositus sairauslomasta, työnantajan ei kuulemma ole pakko sitä hyväksyä. Kuinka laillista se on, sitä en tiedä.

Näin se on. Mutta jos lääkäri on antanut arvion työkyvyttömyydestä, lienee firmankin etu ettei moista ihmistä laiteta töihin. Vakuutuksyhtiötkään ei varmaan tykkäis, jos sitten jotain tapahtuis?

Meidän puljussa on ohjeet ns. lisäkoodeilla eli Z-alkuisilla ei saa sairausloman palkkaa (eli siis niillä Pienet tulot, Äärimmäinen köyhyys jne) eikä F10.x (eri aineiden väärinkäytöt, eli siis krapulalla).

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: eeva-kaisa

;D paikassa, josta irtisanouduin, oli pomollamme asenne sairasteluun, että " kyllä täälläkin voi käydä vessassa oksentamassa jne. jos esim. oksennustauti pukkaa päälle.."

Ja siellä todellakin porukka yritti käydä sairaana töissä, jopa vatsataudissa kärvisteltiin mahdollisimman kauan, jotta tarttusi nyt mahdollisimman moneen muuhunkin;).

Omien sairaiden lasten takia ei uskaltaneet töistä pois olla ja jo eka päivästä alkaen vaadittiin lääkärin todistus, niin oman sairauden kuin lasten sairastumisien takia, mutta se lienee aika yleistä nykyisin.

Mutta hemmetin raskasta raahata oksennustautista lasta lääkäriin, jotta saa todistuksen. Onneksi yleensä soitto sairaanhoitajallekin riitti lapun saamiseen. Eli olin kyllä tarpeen vaatiessa poissa, mutta en ennen kuin pää oli kainalossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen yksityisellä töissä, vielä hetken. Meille on työnantajamme sanonut, että lääkärintodistus on suositus sairauslomasta, työnantajan ei kuulemma ole pakko sitä hyväksyä. Kuinka laillista se on, sitä en tiedä.

Näin se on. Mutta jos lääkäri on antanut arvion työkyvyttömyydestä, lienee firmankin etu ettei moista ihmistä laiteta töihin. Vakuutuksyhtiötkään ei varmaan tykkäis, jos sitten jotain tapahtuis?

Meidän puljussa on ohjeet ns. lisäkoodeilla eli Z-alkuisilla ei saa sairausloman palkkaa (eli siis niillä Pienet tulot, Äärimmäinen köyhyys jne) eikä F10.x (eri aineiden väärinkäytöt, eli siis krapulalla).

Koskeeko tämä myös esim. Z73.0, eli työuupumusta??  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...