Jump to content
MAINOS

Vuorotyön ihanuus


Vieras: pimpulapampula

Recommended Posts

Mä pidin itseäni ennen vain ja ainoastaan 3 vuorotyön tekijänä. En voinut kuvitella että 8-16 ollaan töissä jne. Joissakin harjoitteluissa, jotka kestivät pitkään (reilu3kk) ja tehtiin vain aamuja, olin aivan tööt koko sen ajan. Heräsin sitten kun se loppui ja takas 3 vuorotyöhön pääsi  :o  Vaihdoin kuitenkin hiljattain uuteen työhön, jossa päivät on pääosin 8-16 tai sinne päin, silloin tällöin on myös iltoja (riippuu missä kohtaa kierrossa on). Oon ollut kuin uus ihminen. Saan nukuttua paremmin, jaksan yleensäkin harrastaa jotain, parisuhde voi paremmin... Ja ne puuttuvat eurot, jotka nyt jää saamatta, en oo niitä kamalasti kaivannut. Aloin meinaan katsoa mitä sieltä kaupasta ostan. Kuukaudessa säästyi heti n.150e!! Elämän rytmiu on totisesti muuttunut ja mieskin on tyytyväisempi.  Ehkä noissa harjoitteluissa sit oi se, et työ ei niin kiinnostanut mua ja siitä ei maksettu mitään... Yksin piti tehdä kaikki duunit täysillä ja mitään et saanut, no, ehkä hyvää mainetta, mut sille puolelle en ollut koskaan suuntautumassakaan...  Kai se mainekin sit leviää/on levinnyt :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Pakko avautua kun aihe on niin ajankohtainen itsellekkin. Kuukauteen en ole mennyt nukkumaan samaan aikaan vaimon kanssa kun itse tehnyt öitä rytmillä 7yötä/6vapaata, ja puoliso päivätöissä. Vapaaviikot ovat vielä rankempia kun t/yöviikot jolloin on sentäs joku säännöllinen unirytmi. Vapaaviikolla turha mennä ennen aamuyötä sänkyyn ellei nyt välttämättä halua herätä aamuneljältä täysin pirteänä ja nukahtaa puolenpäivän aikaan melkein pystyyn.

Onneksi tätä ei ole enää kun noin 3 viikkoa jäljellä ja sitten päivävuoroihin. Kyllähän valvominen aina palkassa näkyy mutta enpä osaa sanoa onko se tämän kaiken arvoista.

Aikaisemmin pidin yötyön tekemisestä, eipä tullut silloin urheiltua tai opiskeltua, vaan vapaa oli vain vapaata. Mutta yritäppä yötyön ohella opiskella kunnolla, käydä luennoilla tai treenata nousujohteisesti. Kyllähän siihen varmasti joku pystyy mutta itselläni ei ainakaan tule mitään muuta kun turhautumista ja ainaista väsymystä.

Sitten vielä noista ilta/aamu vuoroista, en ole ikinä ymmärtänyt minkä takia koko illan työryhmän pitää tulla sitten aamullakin, eikö se riitä hoidon jatkumisen kannalta että vain raporttivuorossa oleva hoitaja tekisi sen ilta/aamun, ja siinä sitten vuoroteltaisiin? Mutta eihän kukaan nyt tälläistä halua tehdä kun asiat on jo tehty samalla tavalla vuodesta kivi ja miekka niin mitä niitä nyt muuttamaan!!! Eniten ärsyttää kun sitä muutosta ei tunnu haluavan edes ne ihmiset jotka valittavat siitä ilta/aamun rankkuudesta.

Ärsytyskynnyksestä huomaa että ensimmäinen yö vasta alussa ja kuusi tämän jälkeen jäljellä...

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitten vielä noista ilta/aamu vuoroista, en ole ikinä ymmärtänyt minkä takia koko illan työryhmän pitää tulla sitten aamullakin, eikö se riitä hoidon jatkumisen kannalta että vain raporttivuorossa oleva hoitaja tekisi sen ilta/aamun, ja siinä sitten vuoroteltaisiin? Mutta eihän kukaan nyt tälläistä halua tehdä kun asiat on jo tehty samalla tavalla vuodesta kivi ja miekka niin mitä niitä nyt muuttamaan!!! Eniten ärsyttää kun sitä muutosta ei tunnu haluavan edes ne ihmiset jotka valittavat siitä ilta/aamun rankkuudesta.

Heh..kuulostaa tutulta. Lähinnä tuon ed.mainitun syyn perusteella jätin aamut ja illat toistaiseksi pois. Yöt toimii... Ilmeisesti joku Breznevin aikainen jäänne tuo, että iltalaisen on pakko tulla seiskaan, muuten terveydenhuoltojärjestelmä romahtaa! :D Itselläni kokemukset yötöistä hyvät, mutta eipä niihin työpäivien aikaisiin vapaatunteihin kovin ihmeellisiä suorituksia saa mahtumaan. Kirjastossa käynti tuntuu jo mittavalta suoritukselta. Vapaapäiviin voi sitten satsata fyysisemmät harrastukset, jo pelkän loukkaantumisriskin välttämiseksi, kuin jos väsyneenä luita ja lihojansa repisi.

Mutta on sentään mukavaa nähdä tällä foorumilla suunnilleen samoja nimiä yöstä toiseen :), lohduttaa kun tietää monien muidenkin näyttöä töllöttävän, liiallisen kahvin närästäessä sisuskaluja...

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Menishän tää jos tosiaan ois duunissa, vaan täällä sitä kukutaan unettomana himassa ja paistellaan amerikkalaisia pannukakkuja. Pitäsköhän munkin alkaa tehdä vakiyötä? Siinä menee vaan sosiaalinen elämä ihan keturalleen (nii mikä sosiaalinen elämä?)

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla kyllä sosiaalinen elämä oli paljon paremmassa jamassa tehdessäni pelkkää yövuoroa, kuin nyt tämän rasittavan kolmivuorotyön aikaan. Tekisin mielelläni edelleen pelkkää yötyötä, mutta valitettavasti se ei nykyisessä työpaikassa ole mahdollista. Meillä on kolme yötä listassa jokaikisellä hoitajalla; niillä, jotka haluaisivat tehdä enemmän öitä sekä niillä, joille yötyö ei sovi ollenkaan. Syy? Se on kuulemma "tasapuolista". No joo, kyllähän kaikki ovat aivan yhtä v*ttuuntuneita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vapaapäiviin voi sitten satsata fyysisemmät harrastukset, jo pelkän loukkaantumisriskin välttämiseksi, kuin jos väsyneenä luita ja lihojansa repisi.

Mä yritän treenata potkunyrkkeilyä, ja sehän tiedetään mitä valvominen saa aikaan reaktiokyvyssä...  :- Eli pahimmillaan yövuorot näkyvät päällepäin...

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh.. Tukkupaketti Hirudoid fortea ja tarvittaessa kommandopipo! :D

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en oo kahteen ja puoleen vuoteen tehny yövuoroja. Enkä niitä kauheesti kaipaa, ei kroppa kestä. Noi ilta/aamut on kyllä aika ärsyttäviä. Unta ei meinaa tulla sitäkään vähää mitä normaalisti kun tietää, että ois pakko nukkua. Heräämisen kans ei ongelmaa ole. Mulle sopis jos vaik 80% listasta ois iltoja  :D

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...