Jump to content
MAINOS

MRSA-kantaja..


Vieras: nirppis

Recommended Posts

Olen itse varsinaisesta hoitotyöstä ollut sivussa jo hetken ja tämä MRSA on jäänyt minulle oudoksi ilmiöksi, googlettamallakaan en saanut ymmärrystä tarpeeksi . Tuttavani lapset saivat MRSA:n VSO:lta ja minulle jäi epäselväksi lasten äidin selitys tarttumisesta ja parantumisesta/ kantajuudesta  huh.gif ... siis ovatko lapset koko ikänsä kantajia ja tartuttavat bakteeria? Tarttuuko se siis millä tavalla silloin kun se on ns.hoidettu? auttakaa nyt tyhmää ..ihan perus asioita kaipaan..  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • 3 kuukautta myöhemmin...

Pakko laittaa nyt tämä linkki tälle foorumille. Valitettavasti ruåttiksi mutta kaikkihan täällä ruåttia  osaavat 8). valitsin nyt vaan summamutikassa tämän linkin....

Socialstyrelsenin tekemä tapaustutkimus siitä miten käy jos hoitohenkilökunta ei osaa perushygienia rutiineja.

Vanhainkotiin muutti vanhus joka oli aikaisemmin ollut MRSA -kantaja. Labrakokeet olivat kuitenkin olleet negatiivisia viimeisimmässä testissa. Henkilökunta oli tulkannut vastaukset niin että koska labra olivat olleet negatiivisia ei mitään tartuntavaaraa olisi. Se mitä he eivät tienneet oli nyrkkisääntö; kerran MRSA-positiivinen, aina MRSA -positiivinen. Yksitoista ihmistä oli saanut MRSA:n vanhainkodin huonosta hygieniarutiineista johtuen. Yksi vanhus oli kuollut saatuaan UVI:n MRSA:sta, yksi hoitaja jouduttiin sulkemaan työstä MRSA -kantajuuden takia, yhdeksä todettiin kantajiksi, mutta he eivät saaneet oireita.

http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres/D4D5854F-64CF-4E4E-ABD8-FF84FEA3CF1D/0/20071094.pdf

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...