Jump to content
MAINOS

kuntouttava työote


Vieras: cat

Recommended Posts

Miten teidän mielestä näkyy kuntouttava työote opiskelijoiden toiminassa ja mitä haasteita kuntouttavaan työotteeseen liittyy?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

kylähän se nii on, jotta nää teet kaiken potilaan puolesta nii ei siinä voi sillon mistään kuntouttavasta työotteesta ainakaan puhua. ja niistä haasteista sen verran, että eikö jo se ole tarpeeksi haastetta jos on valtava kiire ja potilas tahtoo itse tehdä tai hänen pitäisi itse tehdä ja aika loppuu niin siinä on haastetta olla auttamatta... testaappa töissä seuaavan kerran  :)

Luulin kerran olleeni väärässä, mutta erehdyin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelijoiden...hmm...eiköhän tuo näy ihan samalla tavalla kun ihan valmiidenkin...Lähinnähän kyse on asian tiedostamisesta ja oman toiminnan kehittämishalusta/-kyvystä.

Haasteita on varmasti tiedon lisääminen ja se että koko tiimi sitoutuu kuntouttavaan hoitotyöhön  >:D

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuntouttava työote näkyy tai on näkymättä ihan samalla tavalla valmiiden hoitajien kuin opiskelijoiden toiminnassa.

Kuntouttava työote on yksi hoidon peruspilareista.Hoitotyö tulee suunnitella potilaslähtöisesti ja aktivoiden potilaan omaa toimintakykyä.Potilaan puolesta siis ei tehdä asioita joihin hän itse pystyy.Yhdessä potilaan kanssa tehdään niitä asioita joihin ei potilas yksin pysty.Potilas harjaantuu näissä asioissa ja tämä edistää potilaan itsenäistä selviytymistä.Kuntouttavalla työotteella tarkoitetaan yleisesti potilaan omaa toimintakykyä aktivoivaa toimintaa mutta se voidaan nähdä myös tavoitteellisena hoidon sisältönä ja tarkoituksena,etenkin jatkohoidossa akuuttivaiheen jälkeen.

Haasteita tähän tuo se ettei useissakaan paikoissa resurssit riitä toteuttamaan kuntouttavaa työotetta.Kovassa kiireessa on paljon helpompaa, esimerkiksi valmiiksi pukea hemipotilas, kuin antaa potilaan osallistua niin paljon kuin kykenee.Muutenkin kiireessä tulee helposti tehtyä sellaisia asioita potilaan puolesta, joihin potilas itse kykenisi.Joissakin paikoissa myös apuvälineiden rajallisuus tai se ettei niitä osata käyttää,rajoittavat kuntouttavaa työotetta.Suurimpana ongelmana kuitenkin itse näen henkilökunnan kiireen ja työmäärän lisääntymisen.

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...