Jump to content
MAINOS

Matkakorvaukset työpaikkakokouksesta


dino

Recommended Posts

KVTES sanoo: "Jos viranhaltija/työntekijä on velvollinen saapumaan kunnallisen toimielimen kokoukseen, joka alkaa vähintään kaksi tuntia varsinaisen työajan päättymisen jälkeen ja hänelle aiheutuu kokouspaikalle saapumisesta kustannuksia, maksetaan hänelle näistä ja paluumatkasta asuntoon aiheutuneista suoranaisista vähimmäiskustannuksista korvaus"

Itse olen ollut hyvin laiska tässä asiassa eli en ole jaksanut matkakorvaushakemuksia täytellä kun vapailta olen työmaalle tullut, nyt ajattelin tehdä parannuksen ja ottaa jokaisen euron pois minkä KVTESsi vaan minulle suo. Omalla kohdalla tuo parin tunnin ja parinkymmenen kilometrin palaverimatka tarkoittaa tästä eteenpäin työnantajalle vajaan viidenkympin laskua.. (matkat 16 euroa + tunnit kokouksesta)

Mites muut, oletteke jaksaneet/muistaneet hakea korvauksia vai kuuluuko tämä asia niihin työntekijöiden oikeuksiin joita ei työnantaja ei ole muistanut mainostaa...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kokoukset merkitsen työajaksi, että palkka juoksee kokousten ajan. Kilometrikorvauksia en ole hakenut, ja tän matkan tähden en viitsi niitä lappuja täytellä =)

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mites muut, oletteke jaksaneet/muistaneet hakea korvauksia vai kuuluuko tämä asia niihin työntekijöiden oikeuksiin joita ei työnantaja ei ole muistanut mainostaa...?

Kuuluu asioihin joista ääneen ei olla koskaan puhuttu!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis mainitkaas joku esimerkki tällaisesta kokouksesta johon pitää vapaalta raahautua?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis mainitkaas joku esimerkki tällaisesta kokouksesta johon pitää vapaalta raahautua?

Niihin jotka työnantaja on merkinnyt työvuorolistaan etukäteen. Ei kai näihinkään ihan pakko olis tulla, mutta monesti on hyvä olla mukana kun neuvotellaan omaa työtä koskevista jutuista.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on olemassa "päätös oman auton käytöstä"  ja laskutan kilometrit kokouksista ja työnohjauksista ym. Ajamista tulee jonkin verran, joten pidän kyllä huolen, että saan omani pois

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...