Jump to content
MAINOS

Sairaankuljetuksen riskit


Camu.Nro3

Recommended Posts

En tiedä onko ollut jo esillä, ei ainakaan hypännyt silmään. Arvelin että alalla työskenteleviä kiinnostaisi tälläinen julkaisu.

"Tämän julkaisun tavoitteena on valaista niitä haasteita, jotka liittyvät sairaankuljetuksen riskeihin ja turvallisuuden kehittämiseen sekä turvallisuusasioiden parempaan huomioimiseen osana sairaankuljetuksen johtamista. Julkaisussa raportoidaan Sairaankuljetuksen turvallisuus ja riskienhallinta -hankkeen tulokset."

http://www.laakelaitos.fi/uploads/julkaisut/laitteet_ja_tarvikkeet/SaTuRH_julkaisu.pdf

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eipäs ole minulle tullut tuota vastaan, kuullut olen kylläkin. Nyt näin pikaisella tutustumisella vaikuttaa oikein hyvältä ja laittoi jopa ajattelemaan omaa työturvallisuutta.

Suosittelen kaikille tuon perusteellista lukemista (ajattelin niin tehdä itsekkin).

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

paljon oli asiaa tuossa asiakirjassa. Ajattelinkin juuri hieman tiedustella, minkä verran on yleensä tullut varatilanteita/riskitilanteita sairaankuljetuksessa ja millaisia ne ovat olleet?? Itse tuossa lumipyryn aikana asiakasta eteenpäin laittaessani jouduin apuna työntelemään kahta eri ambulanssia irti lumihangesta, onneksi ei ollut niin akuuttitilanne potilaalla. Joskus aina saa lukea lehdistä, että on tullut kolareita tai ojaanajoja jne. Keliolosuhteet varmaan yksi iso riskitekijä, jota ei paljoa pysty muuttamaan, lähdettävä on,oli keli mikä tahansa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Keleihin kun ei voi vaikuttaa niin täytyy vaan muistaa että parempi perillä, :D kuin helvetin lujaa ojassa

Jos et tiedä, mumise. Jos olet kusessa, Delegoi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten myös kuljettajan vastuu ajoneuvosta ja sen kunnosta. Usein olen sairaaloiden pihoissa katsellut, kun parhaissa kieseissä kudokset loistaa renkaissa, tai nastat on jäänyt ajat sitten tien varteen. Yleensä varsinkin talvirenkaissa tulee kilometrit täyteen ennen pinnan loppumista.

Työntekijöiden kuuluu vaatia ne auton huollot ym. renkaat ja kaikki muu. ajallaan ja pitää kalusto kunnossa, vaikka ei se oma kuitti sattuisi olemaankaan kyseessä.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...