Jump to content

Sairaankuljetuksen riskit


Recommended Posts

Posted

En tiedä onko ollut jo esillä, ei ainakaan hypännyt silmään. Arvelin että alalla työskenteleviä kiinnostaisi tälläinen julkaisu.

"Tämän julkaisun tavoitteena on valaista niitä haasteita, jotka liittyvät sairaankuljetuksen riskeihin ja turvallisuuden kehittämiseen sekä turvallisuusasioiden parempaan huomioimiseen osana sairaankuljetuksen johtamista. Julkaisussa raportoidaan Sairaankuljetuksen turvallisuus ja riskienhallinta -hankkeen tulokset."

http://www.laakelaitos.fi/uploads/julkaisut/laitteet_ja_tarvikkeet/SaTuRH_julkaisu.pdf

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Posted

Eipäs ole minulle tullut tuota vastaan, kuullut olen kylläkin. Nyt näin pikaisella tutustumisella vaikuttaa oikein hyvältä ja laittoi jopa ajattelemaan omaa työturvallisuutta.

Suosittelen kaikille tuon perusteellista lukemista (ajattelin niin tehdä itsekkin).

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

  • 2 months later...
Posted

paljon oli asiaa tuossa asiakirjassa. Ajattelinkin juuri hieman tiedustella, minkä verran on yleensä tullut varatilanteita/riskitilanteita sairaankuljetuksessa ja millaisia ne ovat olleet?? Itse tuossa lumipyryn aikana asiakasta eteenpäin laittaessani jouduin apuna työntelemään kahta eri ambulanssia irti lumihangesta, onneksi ei ollut niin akuuttitilanne potilaalla. Joskus aina saa lukea lehdistä, että on tullut kolareita tai ojaanajoja jne. Keliolosuhteet varmaan yksi iso riskitekijä, jota ei paljoa pysty muuttamaan, lähdettävä on,oli keli mikä tahansa.

Posted

Keleihin kun ei voi vaikuttaa niin täytyy vaan muistaa että parempi perillä, :D kuin helvetin lujaa ojassa

Jos et tiedä, mumise. Jos olet kusessa, Delegoi!

Posted

Kuten myös kuljettajan vastuu ajoneuvosta ja sen kunnosta. Usein olen sairaaloiden pihoissa katsellut, kun parhaissa kieseissä kudokset loistaa renkaissa, tai nastat on jäänyt ajat sitten tien varteen. Yleensä varsinkin talvirenkaissa tulee kilometrit täyteen ennen pinnan loppumista.

Työntekijöiden kuuluu vaatia ne auton huollot ym. renkaat ja kaikki muu. ajallaan ja pitää kalusto kunnossa, vaikka ei se oma kuitti sattuisi olemaankaan kyseessä.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Posted

Ja ihan vihoviimestä on kun autoa korjataan rautalanka patenteilla ja ilmastointiteipillä

Jos et tiedä, mumise. Jos olet kusessa, Delegoi!

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...