Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Camu.Nro3

Sairaankuljetuksen riskit

Recommended Posts

Camu.Nro3

En tiedä onko ollut jo esillä, ei ainakaan hypännyt silmään. Arvelin että alalla työskenteleviä kiinnostaisi tälläinen julkaisu.

"Tämän julkaisun tavoitteena on valaista niitä haasteita, jotka liittyvät sairaankuljetuksen riskeihin ja turvallisuuden kehittämiseen sekä turvallisuusasioiden parempaan huomioimiseen osana sairaankuljetuksen johtamista. Julkaisussa raportoidaan Sairaankuljetuksen turvallisuus ja riskienhallinta -hankkeen tulokset."

http://www.laakelaitos.fi/uploads/julkaisut/laitteet_ja_tarvikkeet/SaTuRH_julkaisu.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiu

Eipäs ole minulle tullut tuota vastaan, kuullut olen kylläkin. Nyt näin pikaisella tutustumisella vaikuttaa oikein hyvältä ja laittoi jopa ajattelemaan omaa työturvallisuutta.

Suosittelen kaikille tuon perusteellista lukemista (ajattelin niin tehdä itsekkin).

Share this post


Link to post
Share on other sites
SHV

paljon oli asiaa tuossa asiakirjassa. Ajattelinkin juuri hieman tiedustella, minkä verran on yleensä tullut varatilanteita/riskitilanteita sairaankuljetuksessa ja millaisia ne ovat olleet?? Itse tuossa lumipyryn aikana asiakasta eteenpäin laittaessani jouduin apuna työntelemään kahta eri ambulanssia irti lumihangesta, onneksi ei ollut niin akuuttitilanne potilaalla. Joskus aina saa lukea lehdistä, että on tullut kolareita tai ojaanajoja jne. Keliolosuhteet varmaan yksi iso riskitekijä, jota ei paljoa pysty muuttamaan, lähdettävä on,oli keli mikä tahansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2ndfds11

Keleihin kun ei voi vaikuttaa niin täytyy vaan muistaa että parempi perillä, :D kuin helvetin lujaa ojassa

Share this post


Link to post
Share on other sites
bifaasinen

Kuten myös kuljettajan vastuu ajoneuvosta ja sen kunnosta. Usein olen sairaaloiden pihoissa katsellut, kun parhaissa kieseissä kudokset loistaa renkaissa, tai nastat on jäänyt ajat sitten tien varteen. Yleensä varsinkin talvirenkaissa tulee kilometrit täyteen ennen pinnan loppumista.

Työntekijöiden kuuluu vaatia ne auton huollot ym. renkaat ja kaikki muu. ajallaan ja pitää kalusto kunnossa, vaikka ei se oma kuitti sattuisi olemaankaan kyseessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2ndfds11

Ja ihan vihoviimestä on kun autoa korjataan rautalanka patenteilla ja ilmastointiteipillä

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...