Jump to content
MAINOS

Vieläkö sair.hoitajaksi Ruotsinmaalle


ässä_hihassa

Recommended Posts

.. kannattaa mennä. Hur är läget? Onko palkka vielä sellainen,

että kannattaa mennä, vai saako saman palkan Suomessa "kilpailutuksella"?

Katselin viimeiset parikymmentä viestiä tältä osastolta, niin

ei ollut keskustelua sveduista..  ;)

:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Profiilistasi ei tule ilmi minkä alan hoitaja olet.

Lyhyesti:Lh; vaikeaa saada töitä, vastavalmistunut sh; saa töitä jos hakee intensiivisesti mutta palkka akuuttisairaaloissa huono->Suomen ilta ja viikonloppulisät tekee sen että tienaat Suomessa paremmin; erik.sh:sta on pula; palkka n.26000kr vastavalmistuneella (Tukholman alueella) ja siitä ylöspäin jos on työkokemusta. Ja jos on tarpeeksi työkokemusta voi hakea vuokrafirmaan ja silloin aletaan puhumaan +32000kr:sta. Siis tämä ei perustu mihinkään viralliseen tietoon, puskaradiosta kuullut...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta!!!

Tukholman alueella on parhaat palkat. Mitä pohjoisemmas mennään sen huonommat palkat ja työnäkymät huonommat. Täällä ylempänä tapaa jo työttömiä vastavalmistuneita sairaanhoitajia. Vakipaikat alkaa olla jo aika tiukassa.

Kunnat maksaa yleisesti paremmin kun maakäräjien sairaalat.

Pain is weakness leaving the body

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vakivirassa olin Ruotsissa hiukan Tukholmasta pohjoiseen, peruspalkka 3,5 vuoden jälkeen sama mitä Suomessa vastaavalla osastolla Helsingissä on nyt mutta verot on melkoista kovemmat... Tienaan mielestäni enempi Suomessa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ruotsissa alkaa taas olla pula hoitsuista. Landstinget veti palkat alas ja vuokrafirmoja on taas nousemassa pystyyn. Suurin ongelma on asuntotilanne esim Tukholmassa. Minä olen juuri saanut 6 vuoden jonotuksen jälkeen hienon vuokra-asunnon. Osoitteita on tähän mennessä ollut kymmenkunta, osa työnantajan vuokraamia.

Palkat ovat ei erikoistuneella alle 20 000 kruunua, varsinkin jos ei ole työkokemusta. Erikoistuneiden esim Teho täällä meidän sairaalassa KS/Huddingen on n 26 000 max. Ruotsin lisät ovat myös vain murto-osa suomen työvuorolisistä. Samoin on Norjassa.

Norjaan kannattaa lähteä jos on kirjoilla Ruotsissa, silloin siellä maksaa vain 15% 4 ensimmäistä vuotta palkasta. Ylitöitä saa tehdä niinkuin sielu sietää ja ylityökorvaus on 35 tunnin jälkeen heti 100%.

En tiedä ei erikoistuneiden tilanteesta, itse olen anestesia/leikk ja olen käynyt täällä Ruotissa myös tehokoulutuksen. Teholle ei yleensä oteta ellei ole erikoistunut joko anestesiaan tai tehoon.

Lycka till!

Mulla on muuten yksi huone vuokrattavana tilapäisesti jos asuntopula tulee. Olen ajatellut ottaa opiskelijoita ainakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.scb.se/templates/Lönedatabasen/Lonedatabasen_infobox.asp?id=50918&yid=323&Yrke=sjuksköterska

Lönedatabasen: Resultat

[323] Sjuksköterskor

Behandlar och vårdar patienter samt biträder vid operationer; ställer i ordning och använder medicinteknisk apparatur; ansvarar för medicinering; utför röntgenundersökningar; assisterar vid hälsoundersökningar och andra förebyggande insatser.

Utbildning  Kvinnor  Män  Totalt 

Förgymnasial  ..  ..  .. 

Gymnasial  ..  ..  22900 

Eftergymnasial  24600  25000  24600 

Total  24600  25000  24600 

Ã…lder  Kvinnor  Män  Totalt 

18-24  20400  20800  20500 

25-39  23200  23900  23300 

40-64  25400  25900  25400 

Totalt  24600  25000  24600 

Sektor  Kvinnor  Män  Totalt 

Kommun  25100  25700  25200 

Landsting  23700  24300  23800 

Stat  24500  24500  24500 

Privat  26900  27600  26900 

Totalt  24600  25000  24600 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Aktivoidakseni tämän ketjun pitkästä aikaa...

Huomasikos kukaan vikassa sh-lehdessä oli työpaikkailmoitus ruotsiin. Palkka 4800euroa/kk... että ihan hyvä palkka, sanoisin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aktivoidakseni tämän ketjun pitkästä aikaa...

Huomasikos kukaan vikassa sh-lehdessä oli työpaikkailmoitus ruotsiin. Palkka 4800euroa/kk... että ihan hyvä palkka, sanoisin...

Huomasin. Tietää ainakin mitä tekee kun saa paperit käteen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoin on Norjassa. Norjaan kannattaa lähteä jos on kirjoilla Ruotsissa, silloin siellä maksaa vain 15% 4 ensimmäistä vuotta palkasta. Ylitöitä saa tehdä niinkuin sielu sietää ja ylityökorvaus on 35 tunnin jälkeen heti 100%.

En tiedä mikä tilanne Norjassa on vuosi sitten ollut mutta meillä ei ainakaan noita ylitöitä kovin helposti saa tehdä.. ja jos joutuu tekemään niin toivottavampaa on se että niitä tunteja sitten tekee sisään ja pitää vapaana myöhemmin... Pohjois-Norjassa olen nyt.. Itse olen kirjoilla Suomessa ja käyn rajan yli töissä ja koska työnantajakunta on rajakunta Suomen kanssa, joudun maksamaan verot Suomeen eikä ole mitään verohelpotuksia... Mutta siitä huolimatta tienaan reilusti enemmän kuin mitä tienaisin Suomessa... Viime vuonna tein 63% listaa ja sain suunnilleen saman mitä Suomessa 100% listalla...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: kissanminttu

Itse olen Tukholmassa viettänyt reilu muutaman kuukauden Lh:na. Paikkana oli sjukhem, noin suurin piirtein vanhainkotia vastaava paikka.. Verotus oli aika kova ja lisät huonoja suomeen verrattuna, mutta tuntipalkka ehkä hivenen korkeampi. Kiva kokemus oli, mikä jottei uudestaankin joskus jos tästä sh:ksi eteneee.. :-*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aktivoidakseni tämän ketjun pitkästä aikaa...

Huomasikos kukaan vikassa sh-lehdessä oli työpaikkailmoitus ruotsiin. Palkka 4800euroa/kk... että ihan hyvä palkka, sanoisin...

Missä ihmeessä noin paljon maksetaan. Just tässä swedukolleegan kanssa ihmetellään?

muoks: swedu sanoi, että hän lopettaa keikkailut heti täällä jos saa Ruåtsissa noin hyvän palkan.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä tuli huomattua tuo ilmoitus. Sijaisuuksia eri puolilla kuningaskuntaa. Melkoinen liksa, missä ansa? Onkohan jo moni tarttunut tarjoukseen?

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Etsimme sairaanhoitajaa / erikoissairaanhoitajaa

Lyhyeisiin tai pidempiin sijaisuuksiin eri puolille Ruotsia. Avustamme laillistuksen hankkimisessa ja järjestämme maksutta asunnon työpaikan läheisyydessä. Palkkaus 4800 Eur/kk, 25% verotus. Työskentelemällä yli- ja pyhätyötä voi jopa kaksinkertaistaa tulosi!

Toivomme pikaista yhteydenottoa:

Attach Förvaltning Ab

Anne Ketonen, verksamhetscef

0046-73-7664717

anne.ketonen@attach.se

www.attach.se

Tollanen näky olevan.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tossa taitaa olla pieni virhe. Firma on erikoistunut lekurien välitykseen. Ovat ilmoitelleet kait omiaan.

Jos ovatkin laajentaneet toimintaansa?

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Ruotsissa on pula erikoissairaanhoitajista, Suomen perussh -tutkinto amk:n suuntautumisella ja työkokemuksella on kovaa valuttaa, vanhamuotoinen sh-koulutus työkokemuksella kustantaa työnantajalle saman verran, tosin tällöin erik.sh:n paikalle ei voi päästä. Kokeneista perus -sairaanhoitajista on myös kova pula. Uusia kyllä valmistuu, mutta heillä ei ole sitä ammattitaitoa jota työnantaja juuri nyt haluaa. Palkkauksen saa taistella itse, mutta käytännössä lähtöpalkka on 19000kr vastavalmistuneella ja 500kr/vuosi sitten siihen päälle+ muut  kokemuslisät. Eli 5v. alalla, palkka n.23000kr, mun puskaradiotiedoilla ja täällä Tukholman alueella. Palkat ruåttalaisten siskojen mielestä huonoja...

Faktaa:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=684678

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=688780

www.ams.se on Ruotsin työvoimatoimiston sivu, mutta HUOM! työnantaja ei jaksa enää huudella tyhjälle salille, pula on niin kova että työpaikkoja ei enään jakseta/viitsitä ilmoittaa. Helpoiten asia käy jos otat/te suoraan yhteyden työnantajaan jonka palvelukseen haluatte.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hitsit ku kiinnostais lähtee ruotsiin,mutta ruotsinkieli ei oikein taivu.. :-

Mä totesin juuri, että meikäläisen ruotsin kieli alkaa sujua just kun irtisanoutumiset realisoituu. Koiralle on jo passi ja vasta-ainekokeisiin aika tilattuna. Heja sverige, här kommer jag  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Eristyshoitaja

Itse aina silloin tälöin pohdiskelen ulkomaille lähtöä ja Ruotsi tai Norja ois varmaan ne vaihtoehdot. Siihen liittyen ois kysymys: olen amk sh ja mulla on 5½ vuoden työkokemus suljetulta psyk vastaanotto-osastolta. jos Ruotsissa hakeutuisin vastaavaan paikkaan niin osaako kukaan heittää noin suuntaa antavasti millainen palkka tulis olemaan? Ja sit toinen kysymys että otetaanko Ruotsissa huomioon Suomessa hankittu työkokemus palkkausta suunniteltaessa? Olen näet ikäväkseni täällä Suomen maalla huomannut että työnantajalle ei ole mitään väliä sillä onko sinulla työkokemusta erikoisalalta vai ei ja se on minusta surullista angry.png Ainoa mikä merkitsee on se onko joskus ollut sairaanhoitopiirin palveluksessa, eli käytännössä jos on työkokemusta tai oot vastavalmistunut kokemusta omaamaton ja tulet uuden shp:n palvelukseen saatte saman palkan. Olen tämän omakohtaisesti kokenut

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Heja sverige, här kommer jag  :nauraa:

Joo-o. irtisanoutumisista on kulunut aikaa kohta jo lähemmäs puolitoista vuotta. Aikaisemmin heittämäni "huuli" on poikinut sitten sen verran, että tänään kävin haastattelussa suomessa ja paperit lähti kohti Ruotsia.

Miten homma etenee ja kuinka tässä loppupelissä käy, vaikea sanoa, mutta kaikkea pitää kokeilla. Ja firman kautta olen menossa, joten palkkakin on aika mukavan muhkea  :D Kannattaa lähteä merta edemmäs kalaan  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...