Jump to content
MAINOS

Putkiteippi - hoito


Vieras: Unicornu

Recommended Posts

Vieras: Unicornu

Haluaisin tietää, että onko jollakin kokemuksia syylän hoidosta putkiteipin avulla. Meidän työpaikalla eräs hoitaja laittoi putkiteippiä oman asukkaansa jalkaterään. Se syylä on asukkaalla jalkapohjassa ja se on kasvanut sisäänpäin. Sen putkiteipin on tarkoitus olla siinä 3 kk, jotta se tyrehdyttäisi syylän. Hoitaja kertoi, että syylä lähtisi siten juurineen irti. Kysyin jo eräältä kaveriltani, että käytetäänkö heidän työpaikallaan putkiteippiä syylien hoidossa. Hän vastasi, että ei käytetä. Mutta hänen työkaverinsa oli lukenut jostain, että sellaista hoitoa käytetään syylien hoidossa.

Itse ihmettelen kyllä kyseistä hoitoa. Tepsiikö se? Tuleeko allergisia reagtioita? Hautuuko se?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mutta kyse on ilmastointiteipistä, eikä putkiteipistä kuten työpaikallani.

Ilmastointiteippiä olen ainakin itse käyttänyt muksujen syyliin. En tiedä onko nimenomaan teipistä ollut apua, mutta kyllä syylät ovat lähteneet tai ainakin vaihtaneet paikkaa...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Unicornu

No joo, putkiteippi on myös ilmastointiteippiä. Mutta käytettäiskö syylien hoitoon silti jotain "hauraampaa" kuin sitä joka on hopean väristä ja leveää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, putkiteippi on myös ilmastointiteippiä.

Ei ole. Putkiteippi eli PTFE-teippi on teflon-pohjaista kierretiivistysteippiä joka ei kyllä pysy ihossa kiinni.

Mutta käytettäiskö syylien hoitoon silti jotain "hauraampaa" kuin sitä joka on hopean väristä ja leveää?

Ei, vaan juuri sitä roudarinteippiä iholle ja raspaukset viikon päästä. Tutkitusti paras menetelmä!

Ja ei sitten sitä halvinta teippiä että pysyy ihossa kiinni..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta käytettäiskö syylien hoitoon silti jotain "hauraampaa" kuin sitä joka on hopean väristä ja leveää?

Ei, vaan juuri sitä roudarinteippiä iholle ja raspaukset viikon päästä. Tutkitusti paras menetelmä!

Ja ei sitten sitä halvinta teippiä että pysyy ihossa kiinni..

Meillä ainakin potilaita kehoitetaan kokeilemaan mm tuotakin ennen kuin ryntäävät syyliään jäädyttämään. Kyllä se melkoisen tehokas pitäs olla.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, johan nyt selvisi miksi sitä teippiä kutsutaan Jeesus-teipiksi  :) Apua kaikkeen tietysti, mutta nyt tuo parantava vaikutuskin.

- Jännittää, sanoi mummo, kun kahvimerkkiä vaihtoi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toimii hyvin. Olen kokeillut lapsilla ja syylät lähti muutamassa viikossa. Eräs lääkäri kertoi minulle, että teho perustuu siihen, että syylä "tukehtuu". Muutama päivä sen jälkeen kun olin laittanut teipin lapseni jalkapohjaan, syylä näytti juuri siltä eli huonohappiselta  :P Mutta sen teipin tarvii tosiaan olla tiiviisti syylän päällä eli hoito ei oikein sovi "kaartuviin" paikkoihin kuten vaikka lapsen varpaisiin. Ja mä kyllä vaihdoin teipin muutaman päivän välein ja samalla "hapetin" jalkaa pari tuntia ilmakylvyin ja ennen uuden teipin laittamista rasvasin ihon ja annoin rasvan imeytyä, jotta uusi teippi kiinnittyy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

vaihdoin teipin muutaman päivän välein ja samalla "hapetin" jalkaa pari tuntia ilmakylvyin

Jos idea on tukehduttaa syylä, niin ei sille kuulu happea antaa  :P

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No jos sen antaa vähän aikaa läähättää ja sitten taas uusi tukehdutusjakso, niin ehkä se ehtii kertoa kavereille että täällä on tiedossa hidas ja tuskallinen kuolema, ei kande tulla tänne... :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...