Jump to content
MAINOS

Tehon varusteet(oli sängyt)


pile

Recommended Posts

Oi tätä onnen päivää! Vihdoin ja viimein saatiin kunnon tehohoito sängyt.Ei tarvitse enää itse käännellä potilaita. Sänky kääntää automaattisesti potilaan toivotusti. Siinä on myös vibraatiotoiminto, vaaka ja rtg-alusta. Ja kunnolla tilaa. Saatiin 11 semmoista hetekkaa, eli kaikille paikoille. Jippii!

http://hill-rom.com/usa/TotalCareSport.htm

TotalCareSport.jpg

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: NannaMaarit

*sanaton*  >:D

Mä olen vain päivittäin haaveillut tuollaisista... Noh, ehkä sitten vuonna 2030... (optimisti)  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikuttaapa oikein hyvältä! Mites toi potilaan kääntäminen käytännössä tuossa hoituu?? Entäs tuo puntarointi? Lastenpuolella oon nähnyt malleja joissa lapsi pitää nostaa ilmaan että vaaka saadaan kalibroitua, mites tässä aikuisten mallissa??

Niin ja tärkein, onko tietoo paljon tollanen kustantaa??

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikuttaapa oikein hyvältä! Mites toi potilaan kääntäminen käytännössä tuossa hoituu?? Entäs tuo puntarointi? Lastenpuolella oon nähnyt malleja joissa lapsi pitää nostaa ilmaan että vaaka saadaan kalibroitua, mites tässä aikuisten mallissa??

Niin ja tärkein, onko tietoo paljon tollanen kustantaa??

Sängyssä on motorisoitu patja, joka hoitaa kaiken homman. Sen verran pitää katsella perään, ettei letkut ja tuubi lähde irti.

Vaaka kalibroidaan ennen kuin potilas tulee teholle. Sen jälkeen luetaan vain lukemat displaysta. Kalibroinnissa sänkyyn laitetaan tyyny, peite ja lakana. Punninnan aikana tulee sitten nostella hieman respiraattori- ja muita letkuja, jotta eivät vaikuta tuloksiin.

Jaa, että maksaa? Hieman yli 33 000 €/hetekka.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sängyssä on motorisoitu patja, joka hoitaa kaiken homman. Sen verran pitää katsella perään, ettei letkut ja tuubi lähde irti.

Eli siis potilas kääntyy ihan kyljelleenkinkö?

Onhan tuolla ihan kiitettävästi hintaa mutta niinhän se on että kallis maksaa  >:D

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sängyssä on motorisoitu patja, joka hoitaa kaiken homman. Sen verran pitää katsella perään, ettei letkut ja tuubi lähde irti.

Eli siis potilas kääntyy ihan kyljelleenkinkö?

Juu, ihan kyljelleen. Loistava kombinaatio vibraatio-ja ns. perkusoivan(patja paukuttaa potilaan selkää) ohjelman kanssa. Räkä irtoaa.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sängyssä on motorisoitu patja, joka hoitaa kaiken homman. Sen verran pitää katsella perään, ettei letkut ja tuubi lähde irti.

Eli siis potilas kääntyy ihan kyljelleenkinkö?

Juu, ihan kyljelleen. Loistava kombinaatio vibraatio-ja ns. perkusoivan(patja paukuttaa potilaan selkää) ohjelman kanssa. Räkä irtoaa.

Kuulostaa ihan uskomattoman hyvältä! Millonhan noita näkys täällä suunnalla  ::)

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sängyssä on motorisoitu patja, joka hoitaa kaiken homman. Sen verran pitää katsella perään, ettei letkut ja tuubi lähde irti.

Eli siis potilas kääntyy ihan kyljelleenkinkö?

Juu, ihan kyljelleen. Loistava kombinaatio vibraatio-ja ns. perkusoivan(patja paukuttaa potilaan selkää) ohjelman kanssa. Räkä irtoaa.

Mihis teitä hoitajia siellä sitten enää tarttetaankaan?  ::)

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tollaset ois kyllä aivan loistavat meidänkin potilaille!! No, meidän klinikassa aivan turha toivo ihan äkkiä.. Meillä kun jutut on sillä tasolla että joko saadaan vihreät työvaatteet tai pidetään yksi perushoitaja, kuulemma...

Meillä on ihan tavalliset Merivaaran sähkösängyt, ja niissäkin osassa jarrut ihan onnettomat. Painavaa potilasta kun nostat, niin sänky liikkuu mukana... Työturvallisuus kunniaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terve Puh!

Meillekkin olisi tervetulleita muut kuin Merivaaran sähkösängyt. Ollaanko me Puh samassa työpaikassa?  :- Juttusi voisi olla mun kirjoittama! Missä päin suomenmaata vaikutat?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koekäytössä oli yksi tuollainen meilläkin tuossa taannoin ja olihan se aikamoinen sänkyjen Mersu... Kuljetuksessa se oli vaan aika hankala kun ei saanut respiraattoria kiiinni. Happipomminkin kiinnittäminen sängyn laitaan oli aika kenkkua. Mutta nuo on vaan järjestelykysymyksiä. ... Oma totuttelemisensa on kyllä ihan "peruskäytössäkin" kun on aiemmin vain Merivaaroja völjännyt: tuli tehtyä yksi "kuolematon" leikkurireissu jarru puoliksi päällä kun kumpikaan hoitaja ei hokannut miksi sänky on niin p***leen raskas työntää ;)

A Few Words from the Bride.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Keski-Suomen keskussairaalaan teho-osastolle ostettiin 1 kpl  ko.sänkyjä.  Fiksu peli. Ainut huono puoli on se, että thorax -kuvaa varten ei ole olemassa erillistä kasettitelinettä vaan kasetti pitää laittaa potilaan ja patjan väliin. Muissa sängyissä kasettiteline on  kuvat otetaan sitä hyödyntäen.

Nyt löytyy isompikokoisellekkin potilaalle riittävän kokoinen sänky.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Nyt kun sänkyjä on käytetty muutama kuukausi, niin tyytyväinen pitää olla. Ainuttakaan painehaavautumaa ei ole tullut.  Potilaiden kääntely on loppunut melkein kokonaan, sänky hoitaa homman.

Vibraatio ja perkusointi irroittavat liman kunnolla. Siihen kun yhdistetään Cough Assist niin johan irtoaa.

Tutkimusten mukaan 30 asteen kääntely on parasta keuhkojen toiminnan kannalta. Eli ihan kyljelleen ei edes kannata kääntää, koska sillä ei voiteta mitään. Tietysti pesujen aikana pitää käännellä.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: NannaMaarit

Kerrotko nopsaan ja pähkinänkuoressa suomeksi tuosta Cough assistista?  :(

Mun ajatustoiminta on nyt ihan nollissa, enkä millään kykene pinnistää että saisin tuon englannista suomeen päässäni käännettyä.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerrotko nopsaan ja pähkinänkuoressa suomeksi tuosta Cough assistista?  ;)

Mun ajatustoiminta on nyt ihan nollissa, enkä millään kykene pinnistää että saisin tuon englannista suomeen päässäni käännettyä.  :)

Koneen voi liittää potilaaseen maskilla, tuubilla, trakarilla jne. Kone luo korkean ylipaineen ja sitten nopean alipaineen keuhkoihin. Paineenvaihto luo erittäin nopean ekspiratorisen virtauksen. Tällä simuloidaan yskintää. Eli sopii potilaille, joilla on heikentynyt yskintärefleksi. Monet intubaatiot vältetty tällä masiinalla.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oletteko itse ( hoitajat) kokeilleet, miltä se tuntuu, kun patja lähtee itse "kippaamaan" potilasta? Meillä oli koekäytössä yksi tuollainen"Mersu" ja pääsin "koemakaamaan" sen. Aika hurjalta se tuntui, kun kolleegat laittoivat kaikki nappulat kaakkoon ja patja alkoi tärisyttämään yläselkää. Ja samaan aikaa patja alkoi täyttyä keskiosasta niin, että kallistuin automaattisesti toiselle kyljelle. Nopeasti tuli sellainen tunne, että nyt tiputaan sängystä! Miten kääntö toimii isokoisten potilaiden kohdalla? Odottelemme mielenkiinnolla,millaisia sänkyjä meille valitaan uudelle osastolle- tuskin kuitenkaan näitä kalliita malleja, mutta toivossa on hyvä elää.

Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten kääntö toimii isokoisten potilaiden kohdalla?

Siihen hommaan tuo sänky on omiaan. Aivan huippu. Ei tarvitse enää itse käännellä ja hikoilla turhaan.

Aika hurjalta se tuntui, kun kolleegat laittoivat kaikki nappulat kaakkoon ja patja alkoi tärisyttämään yläselkää. Ja samaan aikaa patja alkoi täyttyä keskiosasta niin, että kallistuin automaattisesti toiselle kyljelle. Nopeasti tuli sellainen tunne, että nyt tiputaan sängystä!

Pitää muistaa, että potilasta ei tarvitse kääntää kuin 30 astetta. Enemmästä ei ole hyötyä.http://www.aarc.org/marketplace/reference_articles/12.99.1447.pdf

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Pitää muistaa, että potilasta ei tarvitse kääntää kuin 30 astetta. Enemmästä ei ole hyötyä.http://www.aarc.org/marketplace/reference_articles/12.99.1447.pdf

Eli voitaisiin olettaa että normaalissa asentohoidossa riittäisi samainen 30 astetta, eikä mitään kyljeltä toiselle vääntämistä... :) ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitää muistaa, että potilasta ei tarvitse kääntää kuin 30 astetta. Enemmästä ei ole hyötyä.http://www.aarc.org/marketplace/reference_articles/12.99.1447.pdf

Eli voitaisiin olettaa että normaalissa asentohoidossa riittäisi samainen 30 astetta, eikä mitään kyljeltä toiselle vääntämistä... :) ?

Juurikin näin. Yli 30 astetta käännetyillä potilailla ei ollut paremmat selviytymisprosentit kuin 30 astetta käännetyillä. Ja tähän meidän teholla on menty. Tosin hetekat on ohjelmoitu 20-30 asteen käännöksiin. Eikä yksikään potilas ole sen takia maannut pidempään täällä.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Juuri saatiin uudet monitorit ja ihan hyviltähän nuo vaikuttavat. Varsinkin PICCO-mittaukseen hyvä ja helppo. Ja erityisenä plussana voi mainita langattoman hiiren. Nyt saa kuittailla monitorin hälytyksiä tuolilta hiirellä, ei tarvi aina pomppia ylös.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 9 kuukautta myöhemmin...

Mitäs respiraattoreita teillä on?  :) Servoa, VIPpistä? vanhaa kunnon Evitaa?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitäs respiraattoreita teillä on?  :) Servoa, VIPpistä? vanhaa kunnon Evitaa?

7 Savinaa (+jokunen varalla) ja 2 Evitaa. On meillä kai varastossa T-birdejäkin ihan hätähätävarana...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitäs respiraattoreita teillä on?  :) Servoa, VIPpistä? vanhaa kunnon Evitaa?

7 Savinaa (+jokunen varalla) ja 2 Evitaa. On meillä kai varastossa T-birdejäkin ihan hätähätävarana...

Meillä on meidän 12-paikkaista heräämöä varten viis kappaletta Servo i ( http://www.eml-eis.com/Medical/Ventilation/Servoi/Servoi.htm ), varastosta löytyy jotain servo 900 ja 300 -malleja varalle myös.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuljetuskuvoosissa on vanha kunnon VIP Bird  ;) Niin joo kahta eri SLE:tä, joista toi 5000 on kuulemma niin susi ettei kertaakaan käytetty.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...