Jump to content
MAINOS

Uskomushoidot


Hestia

Uskotko uskomushoitoihin?  

227 ääntä

  1. 1. Uskotko uskomushoitoihin?

    • Kyllä, olen kokeillut.
      42
    • Kyllä, olen kuullut.
      10
    • En, enkä kokeile.
      101
    • En, ei toiminut.
      11
    • evvk
      25
    • Kyllä, osaan hoidoista.
      53


Recommended Posts

Hypnoositilan aikana ymmärtää ja kuulee kaiken mitä ympärillä tapahtuu. Jotkut ihmiset voivat mennä niin

syvälle hypnoositilaan etteivät muista hypnoosissa olleensa. Hypnoosi on hyvä tapa rentoutua ja joillekin

siitä voi olla apua vaivoihin. Omien kokemusten myötä esim. tupakasta irti pääsemiseen hypnoosista ei juuri apua ole, niin voimakas on addiktio nikotiiniin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 220
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Hypnoositilan aikana ymmärtää ja kuulee kaiken mitä ympärillä tapahtuu. Jotkut ihmiset voivat mennä niin

syvälle hypnoositilaan etteivät muista hypnoosissa olleensa. Hypnoosi on hyvä tapa rentoutua ja joillekin

siitä voi olla apua vaivoihin. Omien kokemusten myötä esim. tupakasta irti pääsemiseen hypnoosista ei juuri apua ole, niin voimakas on addiktio nikotiiniin.

Vai voisiko olla niin, että hypnoosista ei ole apua tupakoinnin lopettamisen fyysisiin oireisiin? Mietin vain että esim omalla kohdalla psyykkinen/sosiaalinen riippuvuus tupakkaan kesti todella pitkään, kuukausia, vaikka fyysisistä oireista pääsin n. 4 viikossa eroon... En ole hypnoosia kokeillut mutta en teilaa sitä hoitomuotona ainakaan heti suoralta kädeltä.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juuri noin, itse tapaan voi vaikuttaa ailitajuisesti, mutta fyysiset oireet "pakottavat" jatkamaan tupakointia.

Yksilö erojakin kyllä on, toiset ei jää koukkuun niin helposti. Tahdonvoima ja oma halu on tärkein motivaattori

tupakoinnin lopettamiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Shamanismista ei ollut mitään apua mastopatian hoitamisessa. Huvikseni kurssille menin, mutta eipä ole sen jälkeen tullut langetuksi loveen, vaikka rummutus-CD:nkin hankin.

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äänestysvaihtoehdot ovat vähän sekavat, kun kysymys on "uskotko" mutta vastauksissa on kyse kokeilemisesta. Pitää silti vastata, että en usko. Hoitomuoto, jossa on kyse uskosta, on arveluttava jo lähtökohdiltaan, kyllä tuloksia pitäisi saada.

Olen kokeillut homeopatiaa, enkä tiedä toimiko. Epäilen, ettei homeopatialla ollut minkään maailman vaikutusta lapseen. Hypnoosia olen saanut mielen juttuihin mutta laihoin tuloksin.

Olen silti utelias kaikenlaiselle, ja varmasti jotkut hoidot toimivat, mutta millä mekanismeilla.... enpä tiedä.  Esimerkiksi akupunktiossa tuntuu vaikealta hyväksyä, että siinä jotain jing ja jang -virtauksia ohjailtaisiin :-o En ole kokeillut.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äänestysvaihtoehdot ovat vähän sekavat

Ketjun joskus aikoinaan aloittaneena haluan vain sanoa, että itse en laittanut tuota äänestystä ollenkaan, vaan sen lisäsi myöhemmin joku moderaattoreista. Itse en olisi äänestystä halunnut ollenkaan, ja myös omasta mielestäni äänestysvaihtoehdot ovat vähän tökeröt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ÄEsimerkiksi akupunktiossa tuntuu vaikealta hyväksyä, että siinä jotain jing ja jang -virtauksia ohjailtaisiin :-o

Jos kiinalainen selitys akupunktion vaikutusmekanismeista ei miellytä niin kelpaisko länsimainen vähän tieteellisempi versio...?

Akupunktion vaikutus perustuu hyvinkin pitkälti hermoratojen tai hermosolujen toiminnan säätelyyn kiihdyttämällä tai estämällä asetyylikoliinin, noradrenaliinin, endorfiinin ja enkefaliinin tuotantoa. Näiden hermoimpulssin välittäjäaineiden vaikutus autonomisen hermoston toimintaan taas määrittelee elimistön reaktion itse akupunktioärsykkeeseen. Eri pisteiden kautta pystytään siis säätelemään autonomisen hermoston välityksellä kaikkien sisäelinten toimintaa. Koska pisteet voivat joko kiihdyttää tai estää kummankin neurotransmitterin, noradrenaliinin ja asetyylikoliinin tuotantoa erikseen ja yhdessä, saadaan tällöin hyvin laaja vaikutus. Lisäämällä ACh:n tuotantoa saadaan pääasiassa parasympaattisen hermoston ärsytystä aikaiseksi. Lisäämällä NE:n tuotantoa kiihdytetään taas sympaattista hermostoa. Estämällä NE:n tuotantoa estetään samalla sympaattisen hermoston toimintaa, kuitenkaan vaikuttamatta parasympaattisen hermoston toimintaan. Toisin sanoen, pisteen vaikutus perustuu hyvinkin pitkälti siihen vaikuttaako se alfa- vai beetareseptorin toimintaan.

Muiden neurotransmitteriaineiden ja niiden estäjäaineiden tuotantoon voidaan myös selvästi vaikuttaa aivojen eri osien ja suoraan myös selkäytimen ja hermoratojen eri osien kautta. Muutamien tällaisten aineiden vaikutuksia selostetaan seuraavassa.

http://www.emred.fi/htmls_fi/acupuncture_fi.html

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äänestysvaihtoehdot ovat vähän sekavat

Ketjun joskus aikoinaan aloittaneena haluan vain sanoa, että itse en laittanut tuota äänestystä ollenkaan, vaan sen lisäsi myöhemmin joku moderaattoreista. Itse en olisi äänestystä halunnut ollenkaan, ja myös omasta mielestäni äänestysvaihtoehdot ovat vähän tökeröt.

Noista vaihtoehdoista paistaa niin läpi moden (kuka onkaan) ennakkoasenne. Sanon vaan että jos länsimainen lääketiede on niin ylivertaista niin on ihme että kiinalaiset on ylipäänsä elossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noista vaihtoehdoista paistaa niin läpi moden (kuka onkaan) ennakkoasenne. Sanon vaan että jos länsimainen lääketiede on niin ylivertaista niin on ihme että kiinalaiset on ylipäänsä elossa.

Ennakkoasennetta en aivan suoraan löydä noista kysymyksistä, mutta jälkimmäisestä oon samaa mieltä.  Kiinalaisten elinajanodote on tod. näk. heidän oman lääketieteen ansiosta selkeästi korkeampi kuin naapurivaltioissa, mutta pieni ero elinajassa vielä länsimaihin verrattuna kyllä on.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli mieleen tuon Autsin kommentin kautta:

Miten kiinalaiset lääketieteen osaajat mahtavat nähdä länsimaisen lääketieteen?

Meillä kun kaikki perustuu tarkkaan tutkimustyöhön ja rakentuu muiden luonnontieteiden ympärille niin tuskin ihan uskomushoitona pitävät tätä länsimaista lääketiedettä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli mieleen tuon Autsin kommentin kautta:

Miten kiinalaiset lääketieteen osaajat mahtavat nähdä länsimaisen lääketieteen?

Meillä kun kaikki perustuu tarkkaan tutkimustyöhön ja rakentuu muiden luonnontieteiden ympärille niin tuskin ihan uskomushoitona pitävät tätä länsimaista lääketiedettä.

Ei varmaan. Eiköhän he tai siis kiinalainen lääketiede tunnusta myös länsimaisen lääketieteen toimivana tieteenä. Kysymys minun mielestä onkin se, että me täällä länsimaissa teilaamme kiinalaisen täysin huuhaana. En minäkään täysin usko energiavirtojen flowhun, mieluummin syön sen antibioottikuurin kuin joogaan, mutta täysin huuhaata se kiinalainenkaan ei voi olla. Otetaan huomioon että kiina sivilisaationa oli jotain uskomatonta samaan aikaan kun suomessa sana perkele ja kirves oli sivistystä. Mielestäni kumpaakin tiedettä tulisi soveltaen ja (tutkitusti) parhaimmat hoidot käyttäen parempaan terveyteen. Ei kai mikään estä myös tutkimasta kiinalaista lääketiedettä. Ja perkele onhan kaikki meidän lääkkeet lähtöisin yrteistä, tosin nyt tuotetaan kemiallisesti mutta periaate on ollut että lääkkeet luonnosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu kiinalaista kannattaisi ehdottomasti tutkia meidän tavoilla.

Vaikutusmekanismithan noissa on se mikä kuulostaa uskomattomalta että on näitä hyvän ja pahan tasapainoja joista sitten tulee keuhkokuume tms, mutta kyllä siellä varmasti on paljon hoitoja jotka toimivat ikäänkuin "vahingossa", niin että se vaikuttava tekijä siinä hoidossa on joku ihan muu kuin kiinalaiset näkee sen.

Varmasti vuosien saatossa siellä on huomattu että kun tekee toimenpiteen x niin sillä on parantava vaikutus tautiin y.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Äänestysvaihtoehdot ovat vähän sekavat, kun kysymys on "uskotko" mutta vastauksissa on kyse kokeilemisesta. Pitää silti vastata, että en usko. Hoitomuoto, jossa on kyse uskosta, on arveluttava jo lähtökohdiltaan, kyllä tuloksia pitäisi saada.

Olen kokeillut homeopatiaa, enkä tiedä toimiko. Epäilen, ettei homeopatialla ollut minkään maailman vaikutusta lapseen. Hypnoosia olen saanut mielen juttuihin mutta laihoin tuloksin.

Olen silti utelias kaikenlaiselle, ja varmasti jotkut hoidot toimivat, mutta millä mekanismeilla.... enpä tiedä.  Esimerkiksi akupunktiossa tuntuu vaikealta hyväksyä, että siinä jotain jing ja jang -virtauksia ohjailtaisiin :-o En ole kokeillut.

Kyllähän esim syöpähoidoissakin uskon kanssa on paljon tekemistä... parantuakkoa vai ei... potilaan oma tahto on iso valtti!

[br]«« Peräkkäiset viestit yhdistetty »»[br]

Tuli mieleen tuon Autsin kommentin kautta:

Miten kiinalaiset lääketieteen osaajat mahtavat nähdä länsimaisen lääketieteen?

Meillä kun kaikki perustuu tarkkaan tutkimustyöhön ja rakentuu muiden luonnontieteiden ympärille niin tuskin ihan uskomushoitona pitävät tätä länsimaista lääketiedettä.

Ei varmaan. Eiköhän he tai siis kiinalainen lääketiede tunnusta myös länsimaisen lääketieteen toimivana tieteenä. Kysymys minun mielestä onkin se, että me täällä länsimaissa teilaamme kiinalaisen täysin huuhaana. En minäkään täysin usko energiavirtojen flowhun, mieluummin syön sen antibioottikuurin kuin joogaan, mutta täysin huuhaata se kiinalainenkaan ei voi olla. Otetaan huomioon että kiina sivilisaationa oli jotain uskomatonta samaan aikaan kun suomessa sana perkele ja kirves oli sivistystä. Mielestäni kumpaakin tiedettä tulisi soveltaen ja (tutkitusti) parhaimmat hoidot käyttäen parempaan terveyteen. Ei kai mikään estä myös tutkimasta kiinalaista lääketiedettä. Ja perkele onhan kaikki meidän lääkkeet lähtöisin yrteistä, tosin nyt tuotetaan kemiallisesti mutta periaate on ollut että lääkkeet luonnosta.

Näin aivan, ovat vaan liittäneet vielä yrttien lisäksi hyvät ruokatottumukset ( ei eineksiä, säilöntäineita, ei light-tuotteita - ovat myrkkyä tälle jumalan luomalle kropallemme) liikunnan ja mietiskelyn  (ja paljon muuta) osaksi päivää ja yrittävät kunnioittaa luontoa ja muuta elollista väkeä täällä... paljon meillä opittavaa heilta, kunhan tämä iso egomme ei vaan olis niin kovin julma tätä kulttuuria vastaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko sama asia naurujooga kuin nauruterapia? Sain olla mukana kyseisessä ryhmässsä

ei voi muuta kuin ihmetellä, mistä se nauru tulee. Yksi alkoi nauramaan muut tulivat pikkuhiljaa mukaan siihen, uskomaton kokemus. Tosiin meitä oli iso ryhmä nauruterapiassa. Kokemus sinällään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 4 kuukautta myöhemmin...

Mulla on hankala migreeni ja tutun patistamana kävin vyöhyketerapiassa tuossa joku aika sitten ihan ensimmäistä kertaa elämässä. Olen etsiskellyt netistä "faktoja" hoitajan väittämälle, että mulla tulee jossain vaiheessa olemaan ongelmia kilpirauhasen kanssa, ellen poista korvannipukassani olevaa ns. tragus-lävistystä.

Onko joku perehtynyt enempi vyöhyketerapiaan ja onko tuo edellä mainittu väittämä vyöhyketerapian oppien mukaisesti mahdollista vai pelkästään tämän yhden hoitajan väittämä? Siinä tilanteessa hänellä oli niukalti aikaa selittää, koska seuraava oli jo tulossa, joten mulla jäi tuo kovasti vaivaamaan.

Muutoin en osaa sanoa tuon yhden kerran vaikutuksesta. Hoitosuosituksethan kroonisissa vaivoissa on vähintään 5 käyntiä, mutta mulla jää tämä kokeilu nyt tähän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on hankala migreeni ja tutun patistamana kävin vyöhyketerapiassa tuossa joku aika sitten ihan ensimmäistä kertaa elämässä. Olen etsiskellyt netistä "faktoja" hoitajan väittämälle, että mulla tulee jossain vaiheessa olemaan ongelmia kilpirauhasen kanssa, ellen poista korvannipukassani olevaa ns. tragus-lävistystä.

Onko joku perehtynyt enempi vyöhyketerapiaan ja onko tuo edellä mainittu väittämä vyöhyketerapian oppien mukaisesti mahdollista vai pelkästään tämän yhden hoitajan väittämä?

[sarkasmi]

En tiedä, mutta jos musta kissa juoksee tien yli, silloin pitää sylkäistä olan yli tai käy huonosti. Näin mulle on sanottu.

[/sarkasmi]

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon nyt varmaan aivan kauhea hoitaja kun olen myös reikihoitaja ja käynyt akupainannan kotihoitokurssin. Kauhiaa.. :P

Ja ei, minä en ikinä kauppaa potilailleni näitä hoitoja. On eri asia jos he itse kysyvät, mutta silloin suosittelen AINA puhumaan lääkärin kanssa. Suoralta kädeltä en suostu reikihoitoa tekemään - ne on jo eettisissä periaatteissamme. On jokaisen vaihtoehtohoitajan omantunnon asia sitten miten niitä käytännössä toteuttaa.

Ulkopuolelta katsojan on myös tajuttava puoskarin ja rehellisen vaihtoehtohoitajan ero.

Mikä tekee minusta rehellisen, tässä listaa:

-noudatan jo edellämainitsemiani eettisiä periaatteita, joihin kuuluu mm. se ettei reiki (tai muu vaihtoehtohoito) korvaa lääkärin määräämää hoitoa, ja asiakkaan on AINA hankittava lääkäriltä todistus hoidon toteuttamiseen vaihtoehtoisilla menetelmillä.

-reiki on itselleni itsehoitomenetelmä, jonka tavoite on auttaa psyykkisessä ja henkisessä jaksamisessa + tasapainossa, mulle siihen on reikistä apua melkoisesti.

-otan vastaan asiakkaan, jos he minun puoleeni kääntyvät. Tavallisesti he ovat tuttavia tai työkavereita, joilla tiedän olevan harkintakykyä ja henkeä uhkaamattomia sairauksia. Reiki ei ole tappava/henkeä uhkaava hoitomuoto, siinä ei käytetä kovia otteita eikä mitään aineita.

-otan harvoin maksua, se on vapaaehtoinen.

-kunnioitan länsimaisen lääketieteen asiantuntijoita. Mutta en halveksi kanssasisariani/-veljiäni jotka harjoittavat vaihtoehtohoitoja samojen lähtökohtien pohjalta kuin minä.

Asiallisilla vaihtoehtohoitajilla on siis paljon sääntöjä ja ohjeita jotka säätelevät meidän toimintaa, joista asioihin perehtymätön ei välttämättä tiedä mitään. Mutta on myös vaihtoehtohoitajia jotka eivät näitä noudata. Mutta onhan niitä valelääkäreitäkin ollut..valehoitajia. Ei taida tämä aihe niin mustavalkoinen olla?

Vaikka ei tunnu mukavalta joidenkin tapa puhua meistä, niin silti se ei aiheuta vihan tunteita. Mutta kunnioitusta toivoisin.

<3

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on Powerbalance-ranneke, käytän sitä urheillessa aina. Ostin sen fyssarilta joka hoiti minulta 15 vuotta vaivanneen selkävaivan kuntoon tekemällä tietynlaiset mittatilauspohjalliset.

Rannekkeessa on jokin hologrammi-tarra, jonka pitäisi parantaa tasapainoa yms. Rannekkeen esittelyvideossa näytetään sokkotestinä miten se parantaa tasapainoa. Niin hullulta kun kuullostaakin niin olen samaa testiä tehnyt työkavereiden ja tuttujen kanssa, aina sama lopputulos.

Laitehan ei voi oikeasti toimia, sen vaikutus perustuu itsesuggestioon tai jotain. Mutta ilmeisesti sen itsesuggestiivinen vaikutus on melkoisen hyvä :-)

Se fyssari jolta rannekkeen ostin suhtautui rannekkeeseen yhtä epäilevästi kuin minä. Vähän kierrellen kysyi "saako sulle tehdä yhden sokkotestin". Kertoi että itse ei kapistukseen periaatteessa usko joten ei kehtaa niitä mainostaa tai laittaa näkyville myyntiin, mutta asiakkalle tehty tasapainotesti tuottaa poikkeuksetta saman lopputuloksen.

Google-haulla "Powerbalance" löytyy videoilta ja muutakin tekstiä rannekkeesta.

Video tasapainotestistä:

Myönteisehkö artikeli:

http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika_perhe/urheilu/testissa_power_balance/fi_FI/testissa_power_balance/

Mutoplazalla kriittisempää keskustelua:

http://murobbs.plaza.fi/yleista-keskustelua/601034-power-balance-tasapainoranneke.html

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eräälle opettajalle tein tässä keväällä reikihoidon. Semmoisen kymmenen minuutin pöräyksen. Hoitaessa tuli polvitaipeiden kohdalla kuumuutta käsiini. Kysyin onko polvissa ongelmia. Sanoi että on silloin tällöin, nesteenkertymistä ja kipua. Kuinkas sen selittäisi järjellä että hoidettavasta tuleva kuuman tunne käsiini kertoo että hänellä on ongelmia jossain kehonosassa, sisäelimissä? No ei niin mitenkään! :) Ihan esimerkkinä vain elävästä elämästä tuohon mitä Dino oli kirjoittanut. :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ite ajattelin synnytyksessä kokeilla akupunktiota avautumisvaiheessa jos talossa sillä hetkellä moista hoitoa taitavaa kätilöä on saatavilla. En nyt sentään pelkkään akupunktioon usko vaan otan kyllä vastaan myös länsimaista kivunhoitoa ym tilanteen mukaan. Mutta tuskin siitä haittaakaan on. Kaveri lupas myös reikittää mua etänä ;)

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...