Jump to content
MAINOS

Uskomushoidot


Hestia

Uskotko uskomushoitoihin?  

227 ääntä

  1. 1. Uskotko uskomushoitoihin?

    • Kyllä, olen kokeillut.
      42
    • Kyllä, olen kuullut.
      10
    • En, enkä kokeile.
      101
    • En, ei toiminut.
      11
    • evvk
      25
    • Kyllä, osaan hoidoista.
      53


Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 220
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Äänestyksestä päätellen onneksi valtaosa jäsenistämme on kriittisesti ajattelevia ihmisiä  8)

Mainostin muuten tätä topicia hesarin keskustelualueella jossa tämä uskomushoitoasia tuli puheeksi. ;D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika epäluuloinen olen lähes kaiken suhteen, mitä nyt esim. akupunktio on tuntunut auttavan monia, joten siihen ehkä jossain määrin "uskon". Uskon ihmisen omaan voimaan parantaa itseään jossain määrin, ja ehkäpä akupunktio on sitten sitä - kun siihen hivenen uskoo, asennoituu eri tavalla paranemiseensa ja sitä kautta tuntee olonsa paremmaksi. En ehkä uskalla uskoa akupunktioonkaan ilman ihmisen omaa kykyä suggeroida itsensä toiseen tilaan.

Joka tapauksessa, kuten aiemminkin mainittu, sama kai se on mistä sen avun löytää, jos vain sen löytää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Epäillen suhtaudun yleensä noihin vaihtoehtoisiin hoitomuotoihin. Kokemusta ei ole muista uskomushoidoista, kuin vyöhyketerapiasta, joka yllätyksekseni ainakin meidän koliikista kärsineellä muksulla tepsi hyvin. Se onkin ainoa noista hoidoista, jota voisin itsekin kokeilla. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Kannanpa minäkin korteni kekoon näin aamun hämärinä tunteina. Olin aina ajatellut että tuskinpa tulen elämässäni näihin "uskomushoitoihin" sortumaan mutta kuinkas kävikään. Kesällä meille syntyi pieni neiti joka muutaman viikon ikäisenä alkoi oireilla siihen malliin että oli syytä koliikkia epäillä. Kaikki Cuplatonit, relatipat sun muut perinteiset kokeiltuamme päätin kokeilla vyöhyketerapiaa. Kolme kertaa hoidossa käytiin ja kitinät jäivät sille tielleen  :nauraa: Sitä en kyllä vieläkään usko että ne terapeutit pystyisi mm. maksan toiminnan/tilanteen arvioimaan jalkapohjasta ( huh.gif) mutta sama se miten toimii kohan toimi. Eikä itse pieni potilaskaan näyttänyt kärsivän nypläämisestä. Näin meillä. Siihen mitä tulee kätilöitten käyttämästä shiatsusta sun muusta synnytyskivun lievittäjänä, en mene kommmentoimaan. Henkilökohtaisesti olisin varmasti aika rumaa kieltä puhunut jos en olisi perinteistä epiduraalia saanut  ;D Joillekin voi olla apua, toisille taas ei.

Muuten hän oli niin kuin

Yksi meistä vain,

Hän rokkia rakastaa

Ja öisiä katuja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannanpa minäkin korteni kekoon näin aamun hämärinä tunteina. Olin aina ajatellut että tuskinpa tulen elämässäni näihin "uskomushoitoihin" sortumaan mutta kuinkas kävikään. Kesällä meille syntyi pieni neiti joka muutaman viikon ikäisenä alkoi oireilla siihen malliin että oli syytä koliikkia epäillä. Kaikki Cuplatonit, relatipat sun muut perinteiset kokeiltuamme päätin kokeilla vyöhyketerapiaa. Kolme kertaa hoidossa käytiin ja kitinät jäivät sille tielleen  :nauraa:

Koliikkihan paranee samalla tavalla ajan kanssa hoiti sitä vyöhyketerapialla tai ei.  ;D

Ajan kanssahan se aina paranee.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, totta tuokin. Mutta lähinnä siinä vaiheessa vilisi mielessä kauhuskenaariot vauvoista joista olen kuullut että ko. oireilu on kestänyt viikkoja. Meillä se jäi tosiaan muutamaan päivään. Oliko koliikkia vai not, mene ja tiedä? Sitäkään en väitä faktaksi että ainoastaan vyöhyketerapia olisi tilanteen korjannut, olisihan se voinut mennä itsekseenkin ohi. Mutta usko pois, ei haluttanutkaan odotella vaan halusi kokeilla kaiken mahdollisen avun  ;D Ehkä, jos meille toinen natiainen jossain vaiheessa suodaan kestää itkujakin jonkin aikaa seurailla....tai sitten ei.

Muuten hän oli niin kuin

Yksi meistä vain,

Hän rokkia rakastaa

Ja öisiä katuja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kamomilla- ja laventelitippoja on tullut käytettyä Ceridal lipolotionin seurana sekä Frantsilan kehäkukkavoidetta palovammojen jälkihoitoon.

Keskustelin hoitajien sekä lääkärin kanssa käytöstä ja pidin kirjaa käyteyistä aineista ja joka kontrollikäynillä esitin havaintoni.

Ihan kivasti asiaan suhtauduttiin ja ehtona oli se, että lopetan jos rupeaa menemään huonompaan suuntaan. Loppupelissä ihmeteltiin nopeaa paranemista  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Haluaisin tuoda oman näkemykseni aiheeseen...

En uskalla tästä asiasta esittää varmaa kantaa ja tietoa. On niin paljon asioita joita en tiedä ja ymmärrä. Ajatellaan kuitenkin esimerkiksi Kiinalaista lääketiedettä tuhatvuotisine perinteineen. Johonkin sen hoidon on perustuttava koska elää vielä tänäpäivänäkin.. En varsinaisesti usko ihmeparantumisiin tms. mutta uskon vahvasti, että vaihtoehtoisista hoidoista on apua kun saa oikeaa hoitoa oikeassa paikassa. Olkoon vaikutus sitten oikea tai psyykkinen, eikö ole tärkeintä, että toiset siitä kokevat aidosti apua saavansa? En oikein jaksa uskoa esimerkiksi kukkaterapia tippoihin ja vastaaviin, mutta ihan luonnontuotteilla ja yrttituotteilla on hyviä vaikutuksia ihmisen hyvinvointiin, esimerkiksi kehäkukkavoide on loistava yleisvoide ihon hoitoon. Ei varsinaisesti liity aiheeseen suoraan, mutta toiset eivät näihinkään tuotteisiin usko.. Ja ajatellaanpa NADA korva-akupunktiota, tiedetään sen oikeasti auttamaan ihmisiä päihteettömään elämään. Olkoon sekin vaikutus sitten ehkä vain psyykkinen, mutta taas, onko sillä merkitystä jos ihminen siitä apua saa... Annetaan kaikkien kukkien kukkia kunhan kukka pitää maalaisjärjen päässään...  ::) Eikös juu. Ja jokainen tallatkoon tavallaan! Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Monilla vaihtoehtolaaketieteilla on omat historiansa. En ole perehtynyt jokaiseen, mutta mm. akupunktiosta on tutkittua tietoa, jos ja kun sita haluaa etsia. Akupunktiolla on monen tuhannen vuoden pitka historia ja onhan siina oltava joku syy, etta se elaa edelleenkin. Myøs WHO on hyvaksynyt akupunktion hoitomuodoksi ja laatinut saantoja sen harjoittajille. Itse olen saanut hyvaa apua akupunktiosta amenoreaan. Olen siita onnellinen, silla en joutunut hormonihoitoon! Oikein annettuna akupunktio on turvallinen, hyvin vahan sivuvaikutuksia aiheuttava hoitomuoto. Mm. raskaana oleville sikion kannalta se on hyva vaihtoehto mm. karpaalitunneli oireiluun olen kuullut akupunktion auttavan sarkyyn, vaikka turvotus ei aina poistuisikaan. Samoin pahoinvointiin voi akupunktiosta saada apua. Mutta niin kuin koululaaketieteessakin, ei kaikkia saa autettua vaikka miten yrittaisikin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äänestyksestä päätellen onneksi valtaosa jäsenistämme on kriittisesti ajattelevia ihmisiä  ::)

Otanpa minäkin osaa tähän..

Ei henkilökohtaista mutta kyllä minusta osoittaa enemmänkin yksinkertaisuutta kuin kriittistä ajattelua, jos 3-4vuoden hoitaja koulutuksen perusteella voi teilata esim. tuhansia vuosia vanhan kiinalaisen lääketieteen.

En tarkalleen tiedä mitä tässä ketjussa tarkoitetaan "uskomushoidolla". Koko sana jo muutenkin alentava, jos nimenomaan viitataan itämaiseen lääketieteeseen...Jos taas viitataan oikeasti johonkin saunanhenkien tai trollien parantavaan voimaan, on termi oikea.

En ota kantaa, toimiiko kiinalainen lääketiede paremmin tai huonommin kuin meidän harjoittama "länsimainen", mutta täytyy muistaa, että kun  kiinassa pari tuhatta vuotta sitten paranneltiin ihmisiä, niin samaan aikaan näillä leveysasteilla hakattiin kirvestä kiveen ja sana perkele kuvasti kansamme korkeakulttuuria.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tarkalleen tiedä mitä tässä ketjussa tarkoitetaan "uskomushoidolla". Koko sana jo muutenkin alentava, jos nimenomaan viitataan itämaiseen lääketieteeseen...

Uskomushoidot ovat niitä hoitoja joiden tehoa ei voida tieteellisesti toteen näyttää. Eli juuri näitä vyöhyke-, kivi-, aroma- ja vastaavat terapiat, homeopatia ja niksautukset jne.

Kiinalainen lääketiede menee mielestäni samaan kategoriaan näiden kaikkien muiden uskomushoitojen kanssa. Kiinalaisen lääketieteen hoito pohjautuu Yiniin ja Yangiin, elementteihin ja elämän perusaineisiin, niin eihän toi kauhean vakuuttavalta kuulosta. Vaikka miten olisi tuhansia vuosia alaa harjoitettu, niin ei se todista sen toimivuutta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tarkalleen tiedä mitä tässä ketjussa tarkoitetaan "uskomushoidolla". Koko sana jo muutenkin alentava, jos nimenomaan viitataan itämaiseen lääketieteeseen...

Uskomushoidot ovat niitä hoitoja joiden tehoa ei voida tieteellisesti toteen näyttää. Eli juuri näitä vyöhyke-, kivi-, aroma- ja vastaavat terapiat, homeopatia ja niksautukset jne.

Kiinalainen lääketiede menee mielestäni samaan kategoriaan näiden kaikkien muiden uskomushoitojen kanssa. Kiinalaisen lääketieteen hoito pohjautuu Yiniin ja Yangiin, elementteihin ja elämän perusaineisiin

Mutta eihän kiinalainen lääketiede pelkästään sitä ole. Toki kylkiäisinä tulevat noi henkiset hommat kans, mut onhan kiinassakin tuhansia vuosia käytettyjä lääkkeitäkin. Luonnon yrttejä ja niin edelleen. Niihinhän meidänkin lääkkeet perustuu hyviksi havaittuihin luonnosta löydettyihin yrtteihin, joita sittemmin teollistumisen myötä alettu tuottamaan labroissa. Ja näitä lääkkeitä ei ole kehitelty koivunlehdistä, vaan nimenomaan vanhojen kulttuurien yrttituntemusten pohjalta.

En vieläkään usko, että meillä on viimeistä tietoa ja parhaat lääkkeet esim. syöpään. Varmaan jos olis tuottavaa ja motivaatiota, voisi hyvinkin löytyä jostain kiinan tai sademetsien sellaisesta kolkasta, jossa kukaan ei ole käynyt viimeiseen tuhanteen vuoteen löytyä sellainen kasvi joka poistaa syövän koko planeetalta.

Ja vielä tosta ying yangista.....oletetaan että sen vaikutus on sama kuin placebolla, niin eikö se kuitenkin silloin vaikuta? Eli helpottaa sairaan oloa..Luotetaanhan meilläkin placebo lääkkeisiin, eikä siitä mitään vastarintaa ole syntynyt. Eli, onko tässä asiassa suurimmalla osalla "laput silmillä", tyyliin, "meidän placebo on paljon tehokkaampi kuin kiinalaisten placebo." No niin, tällöinhän se on siis uskomushoito, mutta onko silloin suomalainen placebo myös tehoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on kyllä kokemusta näistä ns. uskomushoidoista. Homeopaattia olen käyttänyt itse useaan vaivaan ja sieltä avun saanut. Lapsen pitkä korvatulehduskierre saatiin homeopaattisin keinoin myös katkaistua. (länsimaista lääketiedettä käytettiin niin pitkään, kun sillä keinoja vain riitti). Myös usea ystäväni käyttävät homeopatiaa. Vaatimukset homeopaatista ovat minulla kuitenkin korkeat. Oma homeopaattini on lasten neurologi ja millekkään pikakurssin käyneille ei tulisi mieleenkään mennä.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaatimukset homeopaatista ovat minulla kuitenkin korkeat. Oma homeopaattini on lasten neurologi ja millekkään pikakurssin käyneille ei tulisi mieleenkään mennä.

Samaa minäkin ajattelen. Tällaisten kurssien kävijöille en menisi, http://www.kiinalainenlaaketiede.com/index2.html mutta jos olisin esim. kiinassa matkoilla ja sairastuisin, niin aivan hyvin voisin mennä kiinalaisen lääketieteen lääkärille hoitoon. Uskon että saisin aivan yhtä hyvää hoitoa kuin suomessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En käyttäisi sanaa uskomushoitot, vaan vaihtoehtoiset hoidot. Minusta länsimaista lääketieessä ei pitäisi vaihtoehtoisia hoitomuotoja sulkea täysin pois.

Olen kokeillut homeopatiaa, manipulaatiohoitoa sekä akupunktioo. Manipulaatiosta ja akupunktiosta löytyi isokin apu!

Kyllä se siitä!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on kyllä kokemusta näistä ns. uskomushoidoista. Homeopaattia olen käyttänyt itse useaan vaivaan ja sieltä avun saanut. Lapsen pitkä korvatulehduskierre saatiin homeopaattisin keinoin myös katkaistua. (länsimaista lääketiedettä käytettiin niin pitkään, kun sillä keinoja vain riitti). Myös usea ystäväni käyttävät homeopatiaa. Vaatimukset homeopaatista ovat minulla kuitenkin korkeat. Oma homeopaattini on lasten neurologi ja millekkään pikakurssin käyneille ei tulisi mieleenkään mennä.

Mäkin taidan laimentaa jatkossa viinaa veteen ja ravistella sitä just oikealla tavalla niin viinan voima potentoituu, jäähän se veden muistiin !! Pakkohan tollasen on toimia, huhhuh. Kukaan homeopaatti ei ole vielä mulle osannu tota veden muistia tai potensoinnin kulkjua selittämään, mutta tottahan sen on oltava taivahan tosi kun täti sanoo ja ottaa samalla vedestä maksun.

"Sinä elät kuolemanpelossa"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on kyllä kokemusta näistä ns. uskomushoidoista. Homeopaattia olen käyttänyt itse useaan vaivaan ja sieltä avun saanut. Lapsen pitkä korvatulehduskierre saatiin homeopaattisin keinoin myös katkaistua. (länsimaista lääketiedettä käytettiin niin pitkään, kun sillä keinoja vain riitti). Myös usea ystäväni käyttävät homeopatiaa. Vaatimukset homeopaatista ovat minulla kuitenkin korkeat. Oma homeopaattini on lasten neurologi ja millekkään pikakurssin käyneille ei tulisi mieleenkään mennä.

Mäkin taidan laimentaa jatkossa viinaa veteen ja ravistella sitä just oikealla tavalla niin viinan voima potentoituu, jäähän se veden muistiin !! Pakkohan tollasen on toimia, huhhuh. Kukaan homeopaatti ei ole vielä mulle osannu tota veden muistia tai potensoinnin kulkjua selittämään, mutta tottahan sen on oltava taivahan tosi kun täti sanoo ja ottaa samalla vedestä maksun.

Hieman jos perehtyisit aiheeseen. Veden muisti? Siis häh ???Minulle ei homeopaatilla ole kuuna päivänä selitetty mistään veden muistista. Ja taitaa olla kokonaista yksi homeopaattinen lääke ollut, joka on sisältänyt alkoholia. En todellakaan tiedä minkälaisen kuolutuksen homeopaattisi on saanut... vai mistä olet moisia juttuja kuullut. huh.gif

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ravistelu on tärkeää, muuten ei vesi muista mitä käskettiin. ::)

Tässä selvitetään potensointi yms. "tieteellisen tarkasti"

http://www.homeopatiakoulutus.fi/essee.html

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen sitä mieltä, että julkises terveydenhuollos ehkä kuitenkin tää "näyttöön perustuva hoitotyö"

Ei vaihtoehtoisia tartte teilata, mutta terve järki ja kriittisyys niiden kohdalla on mielestäni tarpeen.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on kyllä kokemusta näistä ns. uskomushoidoista. Homeopaattia olen käyttänyt itse useaan vaivaan ja sieltä avun saanut. Lapsen pitkä korvatulehduskierre saatiin homeopaattisin keinoin myös katkaistua. (länsimaista lääketiedettä käytettiin niin pitkään, kun sillä keinoja vain riitti). Myös usea ystäväni käyttävät homeopatiaa. Vaatimukset homeopaatista ovat minulla kuitenkin korkeat. Oma homeopaattini on lasten neurologi ja millekkään pikakurssin käyneille ei tulisi mieleenkään mennä.

Lasten neurologi homeopaattina? Lääkäriliitto voisi olla kiinnostunut ko. tohtorin nimestä. Onko homeopatian toimivuudesta tutkimustietoa? Perustunee placebo-vaikutukseen? Eihän mikään lääke voi olla sitä vahvempi mitä laimeampi se on? Esim. 5mg Oxycontin vs. 80mg Oxycontin. Eli homeopaatin mukaan vitonen tehoaa paremmin kuin sitä tosiallisesti 16 kertaa vahvempi 80mg nappi? Epäilen.

:- >:D :-

P.S. Ja vesiliuosta on syytä ravistella jotta lääkkeen "muisti" siirtyy "vesiatomeihin" ---oikeesti ei oo vesiatomeja. Vesi koostuu vedystä ja hapesta suhteessa 2-1 eli kemiantunnilta tutussa muodossa H2O....Vesimolekyyli on siis olemassa, koostuu vety- ja happiatomeista.

P.P.S. Itse otan 1500mg askorbiinihappoa/vrk. Placeboa tai ei mut flunssaa ei ole ollut 2 vuoteen...tosin yksi sitkeä keuhkoputkentulehdus. Uskon nobelistia Linus Paulingia vitamiinin tehosta, hän kehottaa ottamaan jopa 4000-8000mg c-vitamiinia päivässä....no kusi ainakin värjäytyy jos ei muuta....

--Oman Hoitonsa Asiantuntija!! --

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lasten neurologi homeopaattina? Lääkäriliitto voisi olla kiinnostunut ko. tohtorin nimestä. Onko homeopatian toimivuudesta tutkimustietoa? Perustunee placebo-vaikutukseen? Eihän mikään lääke voi olla sitä vahvempi mitä laimeampi se on? Esim. 5mg Oxycontin vs. 80mg Oxycontin. Eli homeopaatin mukaan vitonen tehoaa paremmin kuin sitä tosiallisesti 16 kertaa vahvempi 80mg nappi? Epäilen.

Ko homeopaatti piti vastaanottoaan isossa lääkärikeskuksessa samassa kaupungissa missä toimi lasten neurologina. Eli kai siihen olisi puututtu, jos jotain aihetta olisi ollut.

Tuota tekstiäsi lukiessani minusta tuntuu että puhumme nyt kahdesta eri homeopatian ammattiryhmästä. Tiedän että on olemassa näitä homeopaatteja, jotka jollain pika kursseilla opiskelevat homopatiaa ja nuo juttusi kuulostavat lähinnä heidän opeiltaan.

Minulla homeopatia perustui pitkälti kehon puhdistamiseen, elämäntapojen /ruokailutottumusten muutokseen ja joihinkin homeopaattisiin lääkkeisiin. Lääkkeet haettiin reseptillä apteekista.

Mutta oikeastaan muulla ei ole väliä, kuin sillä, että sain aina avun silloisiin vaivoihini. 8)

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...