Jump to content
MAINOS

Palkkaus ja työtilanne


Vieras: sari

Recommended Posts

Moi!

Itse tässä olen kovasti mietiskellyt suuntautumiseni kanssa.Eli olen kokoajan ollut sitä mieltä että minusta tulee sis kir hoitaja mutta nyt parin viikon leikkurijakson jälkeen rupesin mietiskelemään että mitähän jos suuntautuisi kuitenkin sille puolelle.Monet tekijät tukisivat tätä vaihtoa mutta silti asia mietityttää kun on kuitenkin jo niin pitkään ollut varma suuntautumisestaan. Tällä palstalla on kirjoiteltukin jo työn hyvistä puolista mutta minkälainen on työtilanne leikkureissa ja onko peruspalkassa eroa verrattuna osastotyöläiseen?

Oletteko kuinka paljon olleet muissa hommissa (esim.sis kir osastoilla), vai oletteko heti päässeet leikkuriin töihin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Käsittääkseni leikkurissa on hieman normisairaanhoitajaa isommat palkat. Ainakin meidän sairaalassa. Itse myös le-an hoitaja mutta löytänyt kutsumuksensa päivystys polilta. Ei se suuntautuminen sua kovin paljoa rajoita suuntaatpa mihin tahansa.  ;D

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei varmasti estä sua työskentelemästä sis.- kir. osastoilla tai päivystysalueella/teholla jos suuntaudut perioperatiiviseen hoitotyöhön. Jos taas jätät suuntaamatta, voi olla vaikeampi päästä leikkuriin hommiin tai ainakaan osata siellä hirmuisesti tehdä pelkän perusjakson harjoittelun antamin eväin.

Syy jonka vuoksi mä suuntauduin perioperatiiviseen..  ;D

*muoks* lisäys vielä: meidänkin hospitaalissa leikkuri saa parempaa liksaa kuin muut, sisätaudit taitaa maksaa kaikkein huonoiten. Näin olen ollut ymmärtävinäni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän joka paikassa makseta leikkurissa enemmän palkkaa kuin osastoilla. Olen kyllä edellisten kanssa samaa mieltä siitä, että perioperatiiviseen hoitoon suuntautuneella on kaikkein laajimmat työmahdollisuudet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se palkanlisäys minkä leikkurissa saa ei kyllä ole sen suuruinen että se työpaikan valintaan voisi vaikuttaa, vrt. tämän talon sh:n minimipalkka 1934, leikkurissa jotain viiskymppiä enempi. Eli ei sillä rikastumaan pääse.

Työtilanne on pääkaupunkiseudulla hyvä, töitä riittää. Muualla Suomessa vaihteleva, ainakin keskeisessä Suomessa vissiin työpaikat kiven alla?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työtilanne on pääkaupunkiseudulla hyvä, töitä riittää. Muualla Suomessa vaihteleva, ainakin keskeisessä Suomessa vissiin työpaikat kiven alla?

Ei niille joiden pärstä miellyttää... tai sit mä oon vaan ihan skitzo? Noh, ens viikollahan tuo selvinnee...

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai niin ja leikkurissa tulee väistämättä eniten niitä arkiaamuja, eli lisillä ei välttämättä pääse herkuttelemaan, varsinkin jos paikassa on pitkä perehdytys ennen päivystysvastuuta.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muista osastoista en tiedä, mutta meidän leikkurin vuotuiset ansiot lisineen liikkuu 32-37t. tienoilla. Haitari on suuri, koska ansiot toisiaankin vaihtelevat vuosittain rajusti. Joskus on enemmän pyhiä ja päivystyksiä ja joskus taasen ei.

Meidän osastolle on ainakin hankala saada sijaisia ja tämä tietää aina halukkaille ylitöitä. Jononpurku(rikkuri hommat) töistäkin pääsee paremmin nauttimaan henkilökohtaisesti leikkausosastolla kuin esim. vuodeosastolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Ei varmasti estä sua työskentelemästä sis.- kir. osastoilla tai päivystysalueella/teholla jos suuntaudut perioperatiiviseen hoitotyöhön. Jos taas jätät suuntaamatta, voi olla vaikeampi päästä leikkuriin hommiin tai ainakaan osata siellä hirmuisesti tehdä pelkän perusjakson harjoittelun antamin eväin.

Mutta ei ole mahdotonta päästä leikkuriinkaan hommiin vaikkei sinne ole suuntautunut. Oman kokemukseni mukaan työtilanne näyttäisi olevan hyvä.

Jos suuntautuminen mietityttää, voi koulusta kysyä mahdollisuutta toisen suuntautumisvaihtoehdon sisällyttämistä vapaasti  valittaviin opintoihin ... varmasti hyödyllisempi kuin "maistellaan viinejä" -kurssi  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muista osastoista en tiedä, mutta meidän leikkurin vuotuiset ansiot lisineen liikkuu 32-37t. tienoilla. Haitari on suuri, koska ansiot toisiaankin vaihtelevat vuosittain rajusti. Joskus on enemmän pyhiä ja päivystyksiä ja joskus taasen ei.

Missäs noin hyvät vuosiansiot on?  Tulen teille töihin  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Paska palkka oli missä tahansa hoitoalalla, mikäli haluaa tienata on tehtävä töitä niin paljon ettei kerkiä rahojaan tuhlata.

Mä teen mitä vaan, muut mitä osaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksityispuolella käyttävät keikkalaisia paljonkin, kunnallisella puolella vähemmän, mutta tämäkin on toki talokohtaista. Kannattaa kysellä suoraan siitä leikkurista, jossa haluaisit keikkaa tehdä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu.. täällä meillä päin ei leikkurissa makseta sen kummosempaa palkkaa ku sisätaudeillakaan. Töihin pääsen ensiviikosta lähtien. Paperit saan ens vuojen puolella... että hyvin kävi minulla. Mutta alunperin suuntauduin juuri perop. sh:n "monimuotoisuuden" takia tälle puolelle. 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Inshallah

Olen suuntautunut mielenterveys- ja kriisityöhön. Työssä kirurgisella vuodeosastolla. Kiinnostaisi anestesiahoitajan työ. Kymmenen uutisissa joku päivä sitten, olisiko ollut Meikun leikkurin oh sanoi, että työvoimapulan takia on otettava töihin melkein kaikki, jotka haluavat tulla. Psyk.puolen taidoilla ei anestesiahoitajan työtä tehdä.

Osaisiko joku kertoa, miten ja missä osaamista voisi täydentää esim. työn ohessa niin, ettei olisi täysin kädetön jos hakisi töitä anestesiapuolelta? Toisaalta onhan sh-koulutuksessa riippumatta suuntautumisvaihtoehdosta kaikilla enemmän yhteisiä kursseja ja samaa juttua pyöritellään, mutta ei viitsisi mennä pelleilemään. Toisaalta hakiessani nykyistä paikkaa tulosyksikön ylihoitaja tiedusteli olisinko kiinnostunut leikkurista tai päivystyspolista, mutten kokenut omaavani niin vahvaa pohjaa, että voisin sinne rohkealla mielellä mennä.

Kaikki lupaavat hyvää perehdytystä, mutta ainakin siirryttyäni kir.osastolle perehdytys oli ala-arvoista, mutta aikaa myöten homma alkoi toimimaan ja huomasin, että kyllä niistä sh-koulutuksen yhteisistä kursseista ja somaattisen puolen harjoitteluista oli ihan selkeästi hyötyä sopeutumisessa ja asioiden käsittämisessä eikä mitään varsinaisia yllätyksiä tai käsittämättömän uusia asioita tullut eteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen suuntautunut mielenterveys- ja kriisityöhön. Työssä kirurgisella vuodeosastolla. Kiinnostaisi anestesiahoitajan työ. Kymmenen uutisissa joku päivä sitten, olisiko ollut Meikun leikkurin oh sanoi, että työvoimapulan takia on otettava töihin melkein kaikki, jotka haluavat tulla. Psyk.puolen taidoilla ei anestesiahoitajan työtä tehdä.

Osaisiko joku kertoa, miten ja missä osaamista voisi täydentää esim. työn ohessa niin, ettei olisi täysin kädetön jos hakisi töitä anestesiapuolelta? Toisaalta onhan sh-koulutuksessa riippumatta suuntautumisvaihtoehdosta kaikilla enemmän yhteisiä kursseja ja samaa juttua pyöritellään, mutta ei viitsisi mennä pelleilemään. Toisaalta hakiessani nykyistä paikkaa tulosyksikön ylihoitaja tiedusteli olisinko kiinnostunut leikkurista tai päivystyspolista, mutten kokenut omaavani niin vahvaa pohjaa, että voisin sinne rohkealla mielellä mennä.

Kaikki lupaavat hyvää perehdytystä, mutta ainakin siirryttyäni kir.osastolle perehdytys oli ala-arvoista, mutta aikaa myöten homma alkoi toimimaan ja huomasin, että kyllä niistä sh-koulutuksen yhteisistä kursseista ja somaattisen puolen harjoitteluista oli ihan selkeästi hyötyä sopeutumisessa ja asioiden käsittämisessä eikä mitään varsinaisia yllätyksiä tai käsittämättömän uusia asioita tullut eteen.

Meillä oli 7 toimea auki, siis anestesiapuolella. Hakijoita oli 23, joista 20 perop./leikakus-anest. ja 2sis/kir ja 1 EH-AMK, näille kolmelle sanottiin suoraan, ettei tulle valitsemaan, jos ei ole leikkurista työkokemusta/opiskelujen suuntaavat.

http://www.piramk.fi/web/www.nsf/$all/491ABD50873B5F64C225719400253ADF?open&qm=MainMenuNoFrames,2,6,0 ;tuommoista on ainakin tarjolla.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sama peruspalkka on kaikkialla! se että tekee enemmän päivystyksiä (yö:t ja pyhät) lisää kyllä tuloja. Leikkaussalihoitajana tienaa ihan hyvin jonopuruista sit kun pääsee niitä tekemään ja on niin paljon työkokemusta takana että selviää tosiaan uudessa paikassa ongelmitta. Hus taitaa maksaa inst ja ane hoitajille 35egua/h? (jonopurussa). elektiiviset ja päivystyksissä sama peruspalkka 1980e/kk + lisät.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jononpurusta saa HUSissa 42 egeä tunnilta. Palkka 1980+ lisät+ tehtävälisä 105/kk. Siis leikkurissa.

Riippuu leikkurista, eipäs yleistetä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Mulle luvattiin HUS:ssa leikkurissa 1993e + 105e + lisät, paitsi etten kyl saa niitä lisiä hetkeen, koska olen perehdytyksessä. Näyttää olevan kovin erilaisia palkkoja ihan saman shp:n sisälläkin. 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä tienaan TAYS:ssa noin 120 vähemmän, ei vielä houkuttele lähtemään piekaapunkii... ainakaan noilla asuntohinnoilla.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jononpurusta saa HUSissa 42 egeä tunnilta

Lauantaisin, eikös niin??

Minä en tiedä kuinka hys-hys-asioita nämä ovat, mutta meillä saa 35,- tunnilta, johon sitten tulevat vuorolisät päälle. Salin valmisteluun tai jälkivalvontayksikön (ent. heräämö) jälkiselvittelyihin saa merkata näiden lisäksi 1½ tuntia. Sitten on tehty joitain paketteja, joista ei taida olla voimassa enää kuin sydänpaketti, eli sydänleikkauksesta saa tuon 7x35 riippumatta kauanko kesti, jos kestää enempi kuin 7 niin sitten alkaa naksua 35 + ylityökorvaukset.

Osastomme heikoin lenkki tuossa jononpurussa on tuo jälkivalvontayksikkö. Siellä kun potilas saa olla 2-4 tuntia, kuitenkin maksimissaan 23 asti. Sen jälkeen siirtyy normaaliksi päivystyspotilaaksi ja jonopurkuhoitajan on lähdettävä himbeen. Meidän potilaille tuo 4 tuntiakaan harvoin riittää, ja sitten on jouduttu käyttämään takapäivystäjiäkin näiden jononpurkujen hoitoon.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä jonon purkua tehdään arkisin ja se on sama 35€ + iltalisä klo.18 lähtien. Pakettikorvauksia on olemassa ainakin lonkkaproteesista, polviscopiasta x2 ja sytostaattiporttien x2 laitoista. Näihin siis määritelty käytettävä aika 4-5 h, joka maksetaan vaikka meni 2 h. Ylimenneestä ajasta tietysti sitten korvausta myös (ei varmaan ole koskaan mennyt yli).  Heräämöihmisten korvauksista en tiiä mitään.

Osastomme heikoin lenkki tuossa jononpurussa on tuo jälkivalvontayksikkö. Siellä kun potilas saa olla 2-4 tuntia, kuitenkin maksimissaan 23 asti. Sen jälkeen siirtyy normaaliksi päivystyspotilaaksi ja jonopurkuhoitajan on lähdettävä himbeen. Meidän potilaille tuo 4 tuntiakaan harvoin riittää, ja sitten on jouduttu käyttämään takapäivystäjiäkin näiden jononpurkujen hoitoon.

Ei kuulosta hyvältä...

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...