Jump to content
MAINOS

Mielikuvajumppa...


Vieras: Hande

Recommended Posts

MAINOS

Mieti ensin idea miten jumpan pidät (esim. tuolijumppa) ja sitten annat vaan mielikuvituksen laukata  ;) Ja toki mietit sen ryhmäläisten toimintakyvyn mukaan.

Sarjassamme "kävelet ensin polkua pitkin (kävelyliikkeitä), jäät poimimaan kukkia (venytellään alaviistoon joka suuntaan), yms.

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos! Jotain tuomosta ajattelinkin.. Tuolijumppa sen on oltava näille, joille pidetään se jumppa. Kavelyretki on hyvä, ja marjojen poimintaa, ja vaikka vielä leipomista, missä kaulitaan...  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos! Jotain tuomosta ajattelinkin.. Tuolijumppa sen on oltava näille, joille pidetään se jumppa. Kavelyretki on hyvä, ja marjojen poimintaa, ja vaikka vielä leipomista, missä kaulitaan...  ;)

Periaatteessa ei oo mitään muuta rajaa ku mielikuvitus ja toisten jäljellä oleva toimintakyky  :)... Vanhukset tykkää yleensä tosi paljon!

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Hei. Mukavan mielikuva jumpan tuolijumppana saat esim. aamutoimista. Aluksi herääminen, kävely kylppäriin.. ym pesytyminen , kasvot, kainalot ym sitten pukemaan monta paitaa, housua sukkaa, essun nauhojen solmiminen ym.Hiusten kampaus huolella ja sit vaikka kahvit voi keittää itse jauhetusta pavuista ja leivät voidella ym. Jos vielä jaksaa tai toisella kertaa voi lähteä ongelle soutaen ym ym. Kivaa musiikkia taustalle ja jumppa sujuu. Monesta, monesta tavallisesta askareesta voi tehdä mielikuva jumpan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellä kokemusta dementiakodeissa järjestetystä mielikuvajumpasta. Itse tykästyin "saunaretkeen", kesäaikana se oli kovin mieluisa ja muistoja herättävä keskusteluhetki jumpan merkeissä. Ja välissä pulahdettiin tietysti "uimassa". Suosittelen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellä kokemusta dementiakodeissa järjestetystä mielikuvajumpasta. Itse tykästyin "saunaretkeen", kesäaikana se oli kovin mieluisa ja muistoja herättävä keskusteluhetki jumpan merkeissä. Ja välissä pulahdettiin tietysti "uimassa". Suosittelen!

Juu, näin minäkin. Usein taidettiin soutaa saareen, jossa oli sauna ja käytiin uimassa jne., ja asukkaat sai sitten itse keksiä että mitä seuraavaksi tehtäisiin. Samalla sitten juteltiin saunomisesta tms. ryhmän fiiliksen mukaan. Aina vähän vuodenajankin mukaan, talvella tehtiin talvisia asioita (ja saunominen oli aina pop :)! )

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo. Sellainen varoituksen sana, että ihan kaikesta ei kannata puhua. Eräs FT-opiskelija aloitti tuolijumpan sanoen: " Ja nyt marssitaan, kuin talvisotaan lähtiessä..."

Pari pappaa sai välittömästi sydänoireita.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...