Jump to content
MAINOS

Kv harjoittelupaikoista


petraa

Recommended Posts

Heipparallaa taas!

Olen katsonut oman kouluni sivuilta kaikkia kivoja valmiita vaihtomahdollisuuksia, mutta mikään niistä ei nyt oikein kiinnosta. Tai kiinnostaa, mutta suuremmat on kiinnostuksen kohteet.. Joten, onko kellään käsitystä tai tietoa, että mitä muuta kautta voi harjoittelupaikan ns. itse hommata? Siis, että onko jotain nettisivuja, missä olisi jotain vihiä, vai pitääkö kaikkia maailman kaupunkejen/kylien nettisivuja selailla ja etsiä paikalliset sairaalat/terveyskeskukset, ja sieltä kysellä? Vai onko asiaa tehty helpommaksikin? ;)

Peppa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Missä oppilaitoksessa opiskelet? Itse aikanaan pääsin tarpeeksi kauas laurea-instituutin toisen koulun kautta kuin missä itse opiskelin.

lihasmuisti on paras muisti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tai jos sulla on itellä jo valmiita suhteita ulkomaille sairaalamaailmaan (vaikka joku kaukanen sukulainen) niin niitä kannattaa hyödyntää paikkaa valitessa  ;)

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No se paikka ei varsinaisesti ole kauempana kuin Pohjois-Amerikka, mutta siksi haluaisin sinne kun poikaystäväni "joutuu" komennukselle sinne, joten itse voisin juuri sinne paikkaan mennä suorittamaan harjoittelua kys. ajankohtana. Mitään suhteita ennestään siis kohteeseen ei ole ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meiltä ainakin pääsi porin palveluopiston nyk ammattiopiston kautta vaihtoon, ja opettajilla oli suhteita... itse olin "vaan" ruotsin puolella ja luokkakaverit Virossa..

Hyvät olot oli harjoittelussa. ja paikkakin mitä loistavin. parempi oli ohjaus kuin toisissa suomalaisissa paikoissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oma kansainvalinen vaihto oli loistava kokemus, ja helpotti huomattavasti lahtoa ulkomaille toihin. Itse menin kouluni antamaan vaihtoehtoon Erasmus-ohjelman kautta, ilman suurempia kommelluksia.

En tahdo kuulostaa pahanilmanlinnulta, mutta tiedan etta hakuohjelman ulkopuoliseen harjoitteluun hakeutumisessa voi olla huomattavia ongelmia vastassa. Ensiksikin toisenlaisessa jarjestelmassa sopivan oppilaitoksen loytaminen, siihen suhteiden luominen voivat helposti vieda vuoden, rahoituksen jarjestaminen (koska Pohjois- Amerikassa lukukausimaksut ovat reippaat), erilaisten dokumenttien hankkiminen (varaudu hepatiitti-, tuberkuloosi yms. seuloihin, rikosrekisteriotteisiin, ja mahdollisesti oleskelulupaan) ja kyseisessa maassa tehtyjen suoritusten saaminen hyvaksityksi omaan opsiin. Jos vaihdon aikana et ole passyt suorittamaan kurssilta vaadittavia asioita kentalla ollessasi, joudut todennakoisesti tekemaan sen uusiksi Suomessa. Useat opiskelukaverini yrittivat itse jarjestaa vaihtoa Euroopan ulkopuolelle, yksikaan ei matkaan paassyt. Luulen etta viela suurempi ongelma voi tulla siita, jos on paastava ehdottomasti tiettyyn paikkaan ja ehdottomasti tietyksi ajaksi, eika oppilaitos valttamatta katso hyvalla sita etta paasyy on olla kultasi kanssa yhdessa - mehan opiskelemme saavuttaaksemme omat opintotavoitteemme, ja tullaksemme hyviksi hoitajiksi.

Omakaan vaihtoni ei ollut vailla ongelmia, vaikka kuljin valmiin ohjelman puitteissa eurooppalaisessa maassa. Vastaanottava oppilaitos hukkasi heti kattelyssa opintosuunnitelmaani kasittelevat paperit, eika muutenkaan osoittanut mitaan mielenkiintoa sita kohtaan, mita minun olisi tullut oppia. Kenttajaksoihin tarvittavia muutoksia ei lukuisista pyynnoista ja lupauksista huolimatta tapahtunut, vaikka asia olisi jarjestynyt yhdella puhelinsoitolla. Arviointien saaminen oli suoraa taistelua. Vaadittavien suoritusten saaminen vaati jatkuvaa valppautta, kinuamista ja venkaamista. Palatessani Suomeen onneksi suorittamani opintoviikot hyvaksyttiin ,ja jouduin tekemaan vain kaksi viikkoa ylimaaraista harjoittelua.

Elika ulkomaille vaan reippaasti, mutta lomailua varten se ei ole.

'Turpa kiinni ja ponnista!'

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kannattaa ottaa yhteyttä oman koulusi kansainvälisistä asioista vastaavaan henkilöön (useimmissa sellainen lienee??), hän osaa kertoa sulle mitkä ovat mahdollisuutesi päästä haluamaasi paikkaan. Meillä ainakin pääsee matkaan lähtemään ns. "free moverina" eli silloin hommaa itse harjoittelupaikan muualta kuin koulun järjestämistä kohteista.. Ainakin jossain Jamaicalla oli jotkut tällaisella järjestelyllä olleet, näistä osasi meillä kertoa tuo kv-henkilö hyvin kattavasti, koulu kyllä auttaa näissäkin järjestelyissä, ainakin meillä.. :)

Itse olen lähdössä Väli-Amerikkaan ensi vuoden maaliskuussa, koulun oma kohde, mutta ei kuulu minkään yleisen vaihto-ohjelman piiriin tuo kohde minne suuntaan. Nyt vaan jännitetään että miten kaikki asiat ratkee ja sen jälkeen sit toivotaan parasta!  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Jenkkeihin ei kuulemma pääse, vakuutussyistä :nauraa: !?

Ja enkä minä kyllä lomailemaan sinne olisi menossakaan. Opiskelemaan tietenkin ihan niinkuin täälläkin... Tai sitten otan sen vain lomailun kannalta, ja pidän taukoa koulun suhteen  :)

Saa nyt nähdä miten tässä käy..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...