Jump to content
MAINOS

Tehyn työttömyyskassa


annie

Recommended Posts

Ajattelin liittyä Tehyn työttömyyskassaan, mutta haluaisin ensiksi saada hieman tietoa siitä, jos joku viisaampi viitsisi vaivautua vastaamaan..

Eli liittymiseen tarvitaan vapaamuotoinen hakemus, kopio tutkintotodistuksesta ja tämänhetkisestä työstä.. Muuta?

Liittymismaksuhan on 40/vuosi, mutta maksetaanko se myös työttömänä ollessaan?

Kassan jäsenenä on oltava 10 kuukautta, ennen kuin voi saada ansiosidonnaista päivärahaa, mutta miten se määräytyy sitten jos tulee työttömiä jaksoja väliin? Onko rahat ansaittu sitten kun 10 kuukautta on täynnä?

Ja tulot minun ilmeisesti on ilmoitettava, mutta miten se käytännössä tapahtuu? Onko ne minun itse ilmoitettava? Nää asiat tuntuu nii hankalilta, tosi vähän tietoa saatavilla...

Mutta suuri kiitos jo etukäteen heille, jotka viitsivät vaivautua =)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

siis ainakin mulle neuvottiin et yhdeksi viikoksi voi laskea (eli kun olin keikkalaisena) kun on 18 tuntia työtä viikossa täyttynyt. eli kalenterista vaan laskeskelemaan,  ja sit maksuksi riittää se,että työssäolo aikana jos on tehyn jäsen niin maksaa jäsenmaksut, työttömänä ollessa se on 6 € kuukaudessa...  en sitten tiedä maksuista jos ei kuulu liittoon..  näin ainakin minulle on selitetty, toivottavasti en kauhean epäselvästi asioita selittänyt... ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Ainakin ennen vanhaan ei sinne puhelimella saanut yhteyttä. Ilman keikkoja kolmen kuukauden käsittelyaika, keikoilla aika paljon pidempään. Voihan se olla muuttunut  vaikka tuskin sielläkään on väki paljon vaihtunut . TEHY on rikas liitto. Ei niilä ole mitään tehostamisen tarvetta toiminnoissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensimmäisen kerran tarvii olla 28 kk aikana 43 vko töissä vähintään 18 tuntia /vko, jotta pääsee ansiosidannaisen 500 päivän piiriin. Kun on kerran päässyt, riittää, että homma uusiutuu 34 vkoa 24 kk:ssa.

Saadakseen itse tietoa on Tehyn sivuille kirjauduttava.

Löysin ERTO:n sivuilta infoa

http://www.erto.fi/tyottomyysturva/tyottomyysetuudet/

Itse opiskelu kannattaa.  ;)

Ja homma ei oo vaikeeta, kunhan sitä vähän aikaa pyörittää, niin alkaa mennä rutiinilla. Ja hommaa voi ajatella työnä, jolloin pääsee vähällä työllä hyville tuntipalkoille.  :-X

Riemastuttavia hetkiä!  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...