Jump to content
MAINOS

Sairaana töihin?


turbiini

Recommended Posts

MAINOS

Mutta ei kai nyt joka nuhasta kotiin jäädä?

Järjen käyttö on varmaan ihan sallittua.

Sallittua ja toivottavaa.

Se ei ole mitään yhteisöllisyyttä jos tekee sairaana töitä. Se on typerää, ei muuta.

En todennut kommentissani,että OIKEASTI KIPEÄNÄ pitäisi kenenkään raahautua töihin.Sairastuminen ja kipeänä oleminen on suhteellinen käsite. Nyt tuuletan ja nostan hattua omille työkavereille.Ainakin meillä näin kesän jälkeen kaikki tietää mitä tarkoittaa tuttu,rakas työkaveri jonka kanssa homma sujuu ja hitsaa yhteen hiton hyvin  :)

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En todennut kommentissani,että OIKEASTI KIPEÄNÄ pitäisi kenenkään raahautua töihin.

No siitähän tässä nyt nimenomaan on kyse. Ei kai kukaan o leikisti kipeänä olemisesta puhunutkaan.  :)

Ainakin meillä näin kesän jälkeen kaikki tietää mitä tarkoittaa tuttu,rakas työkaveri jonka kanssa homma sujuu ja hitsaa yhteen hiton hyvin 

Miten toi liittyy sairaana töissä olemiseen?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En todennut kommentissani,että OIKEASTI KIPEÄNÄ pitäisi kenenkään raahautua töihin.

No siitähän tässä nyt nimenomaan on kyse. Ei kai kukaan o leikisti kipeänä olemisesta puhunutkaan.  :)

Suhteellista  :-*

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paree pysyä kotona potemassa kun tulla töihin voivottelemaan kipeyttänsä ja hyvässä lykyssä tartuttamaan työkaverit ja vielä huonokuntoiset potilaatkin.  angry.png Kukaan tuskin kaipaa kolleegaa joka vihertää naamastaan ja pyytää joka toiseen hommaan apua potilaittensa hoitamisessa ainoastaan siitä syystä kun "mä en pysty ku on pää kipee/oksettaa/selkä on krampissa.." Jokainen joka töihin tulee

on oletusarvoisesti työkykyinen ja -kuntoinen siinämäärin, ettei muitten tarvitse sen hommeleita tehdä. Ja siitä on turha kantaa syyllisyyttä/ huonoa omaatuntoa jos syystä on pois. Mietin vaan että tuleekohan se huono omatunto kuitenkin enempi siitä että ITSE epäileekin/tietää olevansa töistä pios SYYTTÄ ..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ei oo ainakaan ikinä pokkaa ees soittaa "mulla on tänään vähän pää kipeä".

Minä en ainakaan työkavereille selittele että mikä mua vaivaa ja miksi olen pois. Ei se kenellekään kuulu. Riittää, kun sanoo että olen kipeä. Sairaslomalappuun sitten pitää toki ruksata poissaolon syy, mutta se menee vain työterveyshuollon/palkkatoimiston nähtäväksi. Työkavereiden ja osastonhoitajan ei tarvitse tietää, että kuinka sairas oikeasti tai leikisti olet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paree pysyä kotona potemassa kun tulla töihin voivottelemaan kipeyttänsä ja hyvässä lykyssä tartuttamaan työkaverit ja vielä huonokuntoiset potilaatkin.  angry.png Kukaan tuskin kaipaa kolleegaa joka vihertää naamastaan ja pyytää joka toiseen hommaan apua potilaittensa hoitamisessa ainoastaan siitä syystä kun "mä en pysty ku on pää kipee/oksettaa/selkä on krampissa.." Jokainen joka töihin tulee

on oletusarvoisesti työkykyinen ja -kuntoinen siinämäärin, ettei muitten tarvitse sen hommeleita tehdä.

Jossain aiemmassa ketjussa jo keskusteltiin sairauspoissaoloista.Edelleen olen sitä mieltä,että jos kipeänä töihin menet niin turha valittaa.Oma valinta.Jokaisella pitää kuitenkin olla oma järki mukana siinä,että sairastaa tarttuvat taudit kotona.

Takku toistaa itseään...  :)

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos on kippee - ja se haittaa työtä - on oikeus pysyä poissa. Tulojen kannalta olisi järkevää hakeutua kuitenkin asianomaisten manooverien äärelle eli pyytää ne toisetkin mielipiteet asiasta. Turhat venutukset ja muut kuuluu sitten työterveyden ja pomojen mietittäväksi. Ellei asianomaisella itellä ole kanttia sanoo:"V***û, mä lopetan!" :nauraa:

Toisaalta, se turha saikku kiristää pidemmän päälle sitten jo työilmapiiriä - ja sairastuttaa entisestään.

Vikoja korjataan - ominaisuuksien kanssa opetellaan tulemaan toimeen.

Jokainen kyynel on muistutus onnen hetkestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...