Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Vieras: mth-91

Henkilökunnan määrä kuntoutus/hoitokodeissa

Recommended Posts

Olen töissä tällä hetkellä töissä hoitokodissa,asukkaita meillä on 15.Tehdään kahta vuoroa aamua ja iltaa.Hoitajia on kolme , joten joutuu olee aamulla ja illalla yksin vuorossa >:(Ei ole mitään turvaa kun olet töissä yksin, muuta kun kännykkä jos tapahtuu jotain >:nauraa:.Ollaan asiaa viety eteenpäin ja eikähän se korjaannu.Mutta olisin kiinnostunut miten teillä muilla?Ja paljonko on hoitajia asukkaiden määrän nähden?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Jio

Hmm. Haiskahtaa siltä että joku (ali-)mitottaja on laskenut henkilökunnan määrän riittävän.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
nega_47

Mun entisessä työpaika oli asuntola (ei siis suoranaisesti kuntoutus/hoitokoti, mutta molempia siellä harrastettiin...) 12 vakipaikalla ja yhdellä jaksolaisella. Hoitajia aamussa sekä illassa oli aina 2. Yössä oli sitten yksi. Työntekijöitä yhteensä 8, Homma pelasi kyllä erittäin hyvin. :nauraa: Tosin yön pimeinä tunteina sitä hartaasti toivoi, ettei satu tulipaloa tai mitään muutakaan tavallisesta yöstä poikkevaa.. :nauraa: Mutta tuo teidän kolme kuulostaa ihan mahdottomalta ja erittäin raskaalta ja hankalalta työntekijöille.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Seppo

Itse teen 20 mielenterveys- ja päihdeasiakkaan kanssa töitä, lähinnä asumiseen tukemista. Työtä tehdään yksin, mutta meillä on käytössä vartijakutsupainikkeet. Tosin vartijoiden tulo kestää ja poliiseja ei saada juuri koskaan paikalle. Yleensä joutuu perumaan sitten kutsuja, kun saa tilanteen itse rauhoittumaan. Tosin yö aikaan tulee tunne että miten taas selviää yöstä. Lisää henkilökuntaa ei saada, mitoitus on ylemmän johdon kannalta riittävä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Jassoo

Tätä asiaa olen omassa työssänikin miettinyt... työskentelen yksin sellaisessa yksikössä, jossa kirjoilla asiakkaita 34 henkilöä!

Asiakkaat asuvat toki itsenäisesti, mutta esim. lääkehoito ja tarvittava tuki itsenäiseen selviytymiseen haetaan työyksiköstäni. Työskentelen sekä työpaikkani tiloissa, että kotikäynneillä asiakkaiden luona.

Valta-osa asiakkaista on joko skitsofreenikkoja tai kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsiviä, alkoholistien määrä on räjähdysmäisesti kasvanut viime vuosina asiakkaiden keskuudessa. Olen usein miettinyt onko mitään lakia, asetusta joka tähän epäkohtaan puuttumisessa voi vedota?? 

:- 

Totta kai laatu kärsii tällä asiakas määrällä ja olenkin lyönyt "luukut kiinni", että turha tyrkyttää lisää väkeä... Joskus vain niitä ilmaantuu aivan minulle ilmoittamatta... joku on vain kertonut paikasta ja kun ei lähetettä tarvita on kaksi piippuinen juttu, voinko kieltäytyä ottamasta vastaan!!!  Täytynee vielä myöntää, että välillä pelottaa myös oma turvallisuus.. kaikenlaiseen kun joutuu törmäämään ja yksin!

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Hei jassoo!Oletko ollut työpaikkasi työsuojeluvalttuutettuun yhteydessä?Tai jopa suoraan työsuojelupiiriin?Meillä kävi kesällä työsuojelupiiristä tarkastajat ja tässä yhteydessä keskusteltiin myös yksintyöskentelystä.Nyt mietitäänkin mikä olis paras vaihtoehto..tietysti se,että henkilökuntaa lisättäisiin mutta se asiahan voi olla pitkässä kuusessa.Hälytyslaitteista ei meille ole ainakaan mitään turvaa koska avuntulo kestää.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Jassoo

Kyllä tässä kaikenlaista on tullut mieleen... Taitaisi olla tässä tapauksessa viisainta aloittaa "ylhäältä alaspän" ja kirmata ensin työsuojelupiiriin..

Hälytyslaitteista ei olisi täälläkään mitään apua, kun välimatkat on turkkasen pitkiä.. ehtisi sattua kaikenlaista ennen avun paikalle saantia!

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
neea

Asukkaita nyt 13.

2 hoitajaa vuorossa, 2-vuorotyö, yököt erikseen.

eli 7.5 hoitajaa listoilla.

näin yksityisellä...pankaa paremmaks.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Petri

Mites avohoidon tuulet muualla. Pirkanmaalla ollaan vähentämässä sairaalapaikkoja mt-potilailta mutta korvauksesta ei tietoakaan. :-

Kunnat halunnee säästää...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: Petri

Mites avohoidon tuulet muualla. Pirkanmaalla ollaan vähentämässä sairaalapaikkoja mt-potilailta mutta korvauksesta ei tietoakaan. :-

Kunnat halunnee säästää...

Sorry, meni vähän väärään aiheeseen, mutta kuitenkin...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: nightingale

Olen töissä tällä hetkellä töissä hoitokodissa,asukkaita meillä on 15.Tehdään kahta vuoroa aamua ja iltaa.Hoitajia on kolme , joten joutuu olee aamulla ja illalla yksin vuorossa >:(Ei ole mitään turvaa kun olet töissä yksin, muuta kun kännykkä jos tapahtuu jotain angry.png.Ollaan asiaa viety eteenpäin ja eikähän se korjaannu.Mutta olisin kiinnostunut miten teillä muilla?Ja paljonko on hoitajia asukkaiden määrän nähden?

Toi on tota yksityisen puolen arkea. Olin itse vastaavassa hommassa joku aika sitte. Katoin itse parhaimmaks et eihän tästä mitään tuu. Meillä oli n. 15 potilasta. N. viisi vaikea hoitosta. 2 aamussa töissä, yksi illassa, yksi yössä. Tosi kipeetä sakkia. Työturvallisuus per..sestä... kaikki oli hoidettava tk:n kautta(esim. jos joku pamahti hulluks) takasi lataamon puolelle.

Yksityiselle en mee palkoille koskaan enään, jos ei pakko... Helv...tti ku hoidetaan joka homma vähä ku vasemmalla käellä eikä sekään onnistu koskaan... Money talks and bullshitt wallks...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

Olen töissä tällä hetkellä töissä hoitokodissa,asukkaita meillä on 15.Tehdään kahta vuoroa aamua ja iltaa.Hoitajia on kolme , joten joutuu olee aamulla ja illalla yksin vuorossa >:(Ei ole mitään turvaa kun olet töissä yksin, muuta kun kännykkä jos tapahtuu jotain angry.png.Ollaan asiaa viety eteenpäin ja eikähän se korjaannu.Mutta olisin kiinnostunut miten teillä muilla?Ja paljonko on hoitajia asukkaiden määrän nähden?

Toi on tota yksityisen puolen arkea. Olin itse vastaavassa hommassa joku aika sitte. Katoin itse parhaimmaks et eihän tästä mitään tuu. Meillä oli n. 15 potilasta. N. viisi vaikea hoitosta. 2 aamussa töissä, yksi illassa, yksi yössä. Tosi kipeetä sakkia. Työturvallisuus per..sestä... kaikki oli hoidettava tk:n kautta(esim. jos joku pamahti hulluks) takasi lataamon puolelle.

Yksityiselle en mee palkoille koskaan enään, jos ei pakko... Helv...tti ku hoidetaan joka homma vähä ku vasemmalla käellä eikä sekään onnistu koskaan... Money talks and bullshitt wallks...

Ei yksityisellä vaan kunnalla.Mutta niin myös meillä kaikki menee tk:n kautta.Ja tuo työturvallisuus  angry.png

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: msh -79

15 x 0,6 = 9

Jos ei muu auta ,niin anna tarvittavaa lääkettä enimmäismäärä ,minkä lääkäri on määrännyt.

Tilanne on täysin mahdoton ,jos joukossa on yksikin levoton potilas.

Lakimiehet asialle liiton toimesta.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

15 x 0,6 = 9

Jos ei muu auta ,niin anna tarvittavaa lääkettä enimmäismäärä ,minkä lääkäri on määrännyt.

Sori, pyöristin alakanttiin. 9,6 pyöristettynä on 10 hoitajaa

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

15 x 0,6 = 9

Sori, pyöristin alakanttiin. 9,6 pyöristettynä on 10 hoitajaa

On se uskomatonta..siis tää meidän juttu.Onko tästä olemassa jotain lakia tai mitään sellaista pykälää minkä mukaan henkilökuntaa palkataan asukkaisiin nähden??Vastauksista erittäin kiitollinen!

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
-VF-

On se uskomatonta..siis tää meidän juttu.Onko tästä olemassa jotain lakia tai mitään sellaista pykälää minkä mukaan henkilökuntaa palkataan asukkaisiin nähden??Vastauksista erittäin kiitollinen!

Aina voi ottaa yhteyttä lääninhallitukseen. Sen tehtäviin kuuluu mm. valvoa tällaisia asioita. Käsittääkseni työpaikalla pitää olla myös suunnitelma siitä, kuinka monta hoitajaa per potilas/asukas on työvuorossa ja tämä lista pitää olla valvovien viranomaisten hyväksymä. Työsuojeluihmiset voivat olla myös hyvin kiinnostuneita jos henkilökuntaa on liian vähän.

Henkilökunnan määrä riippuu ihan siitä, kuinka vaativahoitoisiksi asukkaat on katsottu.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
ohjaaja

Asukkaita 15 

Henkilökuntaa kaksi aamussa, yksi illassa ja asukkaat yön keskenään. Tarpeen mukaan yön aikana käy päivystäjä.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: sohvi1

Minä työskentelen 17 paikkaisessa kunt.kodissa , työntekijöitä 3,5 ( eli yx puolikas) .4 tuntia/pv aina yksin(yöt päivystäjä puhelimen päässä),  pitää tehdä ruuat ja ohjaukset samalla, yksityisellä puolella ollaan, palkka minimi ja välillä kyllä tuntuu ettei tämä ole laillista.

Samalla firmalla toisessa paikassa 40 asukasta ja yksin välillä sen 4 t. Ja asukkaita laidasta laitaan, välillä sekoilevat totaalisesti. Työpaikan vaihto todellakin mielessä!

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
tipi

no nii aattelin vastailla ja kertoa miten meillä on hoitajia töissä. Olen kriisiyksikössä töissä ja osasto on nelipaikkainen ja hoitajia on vuorossa aina kaksi. Eli meillä asiakkaat pyritään kuntouttamaan niin että heille löytyy oikea sijoituspaikka.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: zaikka

kyllä meilläkin joskus joutuu yksin olemaan vuorossa ja se on kyllä todella hankalaa ku joutuu aina välillä ruokaakin laittaa ja jää usein hyvät pingispelit tms. kesken. Onneksi yleensä aamuvuorossa 3-4 hoitajaa /ohjaajaa ja illassakin vähintään se kaksi. Yöt on kyllä myös sellainen ongelma ku asukkaat nukkuu eikä oo ketään pelikavaria, niin joutuu hakkaa jotain tyhmää pleikkaripeliä tai kahtoo canalilta jotain vanhoja leffoja. niin asukkaita on 12.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

http://www.vsshp.fi/fi/asiakirjat/henk-strategia

Luultavasti asiasta on kirjoitettu  ,kunhan vaan löytyisi jostain ,siis yksityissektorin hk:n mitoituksesta.

(Nythän Suomessa koulutetaan terveystieteen tohtoreita ,joten joku heistäkin lienee kiinnittänyt asiaan huomionsa ?

En ole paljon haeskellut tietoa opinahjojen sivuilta ,enkä osaa oikein siellä suunnistaa.)

Tämä nyt kannustuksena sinulle ,että etsisit itse näistä asioista tietoja.Palataan.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: mth91

Hei! Alkuperäinen viesti ketjun aloittaja täällä antaa väliaika raporttia.. Meillä nyt tilanne tämä: Paloturvallisuuden vuoksi meillä muuttuu työ kolmivuorotyöksi ja kunta palkkaamassa kolmea uutta työntekijää . Päivisin olisi kolme töissä aamuvuoro 7-15, päivävuoro 10-18 , iltavuoro 14-22 ja yökkö 21-0700. Yököksi suunniteltu ns." palovartijaa" eli kouluttamaton "pystymettäläinen". Vasta meillä yksintyöskentely lisääntyy! Ja eikä edes työvuorolistat tule pyörimään kuudella työntekijällä. Ja mielestäni pitäisi myös yössä olla koulutettu hoitaja, olis asukkaiden turvallisuuden vuoksi tärkeää.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
neea

Tuon kokoinen hoitokoti vaatii vähintään 2 aamuun, 2 iltaan ja yökkö. Joka määrällisesti tarkoittaa että olis 8 työntekijää.

Mitä se päivävuorolainen tekee, kun joka tapauksessa aamu hommat tehdään ennen 10-11.00.a ja iltahommat alkaa 18.a kieppeillä?

Muutenkin tuo päivävuoro kuulostaa syvältä, koko päivä menee harakoille.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Psyk Sh-74

Ikävää, että joutuu paahtamaan todella vähällä henkilökunnalla. Meillä nuorten psykiatrisessa yksikössä 8 nuorta ja 4 hoitajaa illassa, on myös iltoja jolloin meitä voi olla kuusikin työntekijää! Että näin meillä  :)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille