Jump to content
MAINOS

puhekanyyli ja peg-ruoka


klipas

Recommended Posts

Törmäsin ensimmäistä kertaa, että trakeastooman puhekanyyli pitäisi vaihtaa sisäkanyyliin, siihen valkoiseen reiättömään peg-ruokailun ajaksi. Mutta miksi??? Mitä puhekanyyli henkitorviavanteessa haittaa jos vatsalaukkuun menee ruoka? Osaako joku kertoa, kiitos.

Etenkin minua ihmetyttää että olen hoitanut trakeapotilaita ennenkin eikä mielestäni aiemmin ole ollut vastaavaa ohjetta? Toimintatapaeroja vai?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jaa-a, ite olin ulkomailla harjottelussa korva-, nenä- ja kurkkutautien osastolla, missä oli paljon noita trakeostomioita, eikä kyllä kellään tuollein ollut... Yöksi vaan muistan et vaihdettiin ikkunaton ja aamulla sitten puhekanyyli. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On 12/24/2018 at 4:37 PM, klipas said:

Törmäsin ensimmäistä kertaa, että trakeastooman puhekanyyli pitäisi vaihtaa sisäkanyyliin, siihen valkoiseen reiättömään peg-ruokailun ajaksi. Mutta miksi??? 

Eikös tähän kannattaisin ensisijaisesti kysyä ko. ohjeen antajalta perusteluita? Kerro meillekin kunjos selviää!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Puhekanyyliä käytettäessä kuffissa ei ole ilmaa. Kuffin siis ollessa tyhjä, aspiraattioriski kasvaa. Ruokailun yhteydessä siis refluksi/oksenteluriski kasvaa ja uskon että sen takia suositellaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...