Jump to content
MAINOS

Yövarusteet


Vieras: Pulu

Recommended Posts

Mulla harvemmin on mitään omaa lämmintä ruokaa mukana. Leipää ja ehkä hedelmiä, karkkia ja vichy citronellea/batterya. Lehtiä voi joskus olla lukemisena, mutta kun koskaan ei tiedä millainen yö tulee, (voi olla hiljaista/härdelliä) niin usein jää lukemattakin.. Myös potilaskeittiössä on joskus jotain illasta jäänyttä lämmintä ruokaa joka voi tehdä kauppansa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 139
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Eniten mua harmittaa tätä threadiä lukiessa se että oon menny töihin sellaseen paikkaan missä ei ole potilaskeittiötä. Eli ei todellakaan mitään ruokaa talon puolesta, ainoastaan mehua. Mutta kait sitä on kärvisteltävä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eniten mua harmittaa tätä threadiä lukiessa se että oon menny töihin sellaseen paikkaan missä ei ole potilaskeittiötä. Eli ei todellakaan mitään ruokaa talon puolesta, ainoastaan mehua. Mutta kait sitä on kärvisteltävä.
Mieluummin mä olisin ilman potilaskeittiötä ja siten ilman talon ruokaa ja keräisin yölisiä nukkumalla, niin kuin eräät ;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, yövuorot taas edessä. Yövarusteet ovat talonpuolesta: tv:n elokuvat ja aika kypsätkin sarjat menee alkuillasta, jos sattuu näin arkiyöksi. Samoin jättää vähät työt aamuyön sudentunneille. Yleensä passingit tehdään ennen puoltayötä. Silloin talon kahvit ja leipäpala naapuriosaston yökön kanssa. Asentohoitoa asukkaille. Kolmen aikaan rykäsen talonlimskat ja loput voileivät lenkkimakkaralla höystettynä. Sen jälkeen ei mitään syömistä ennen kuin herään illasta väliin jääneiltä yöunilta. Meillä valitettavasti välivaippoja ny'itään aamupuolella, mutta kun joka tapauksessa asentohoitoa on annettava, kun monikaan ei enää itse liikuta juuri muuta kuin leukojaan. Kyseessä ei siis ole synnytysosasto.... Vaikeinta on viimeinen tunti ennen aikaiseen aamuun tulijaa... Ja toinen yö tuntuu aina tahmeammalta kuin eka, jolloin menee väsymys kai yli.... :happy:Internettiäkin saa käyttää, mutta kun silmät väsyy ja juuri siinä kohdassa on ergonomia hiukan AP:stä. :- Mutta joutaa sitä koneella kotonakin sitten istuksia.

- Jännittää, sanoi mummo, kun kahvimerkkiä vaihtoi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on mukana kirjepaperia, että saan kirjoitella kavereille. Omassa työssä täytyy istua samassa huoneessa hiirenhiljaa, joten eipä siinä paljon muuta tekemistä ole.. kirjat ovat yöllä liian väsyttävää lukemista, mutta lehdet ovat ok. Ruokapuolesta... mukana yleensä lämmin kuppi-keittoa, kahvia, vihreää teetä, joku hedelmä ja voileipiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Silloin joskus kun vielä yövuoroja tein-paras resepti oli hyvä yökkökamu, jonka kanssa tilattiin vaikka pizzat ja puhuttiin levottomia koko yö(ei mikään traditioihinsa tarttunut miss Bean eli vakiyökkö, joka teki JOKA ainut yövuoro systeemit samalla tavalla.. Ja aina piti varmuuden vuoksi tehdä jo seuraavan yön tilaukset pois, ettei ole sitten enää seuraavana yönä samaa hommaa edessä :-)Exitussetitkin oli varattu ks. olevan kollegan kanssa jo heti ensimmäisen kierron jälkeen kanslian pöydälle- jos se potilas sattuu kuitenkin kuoleentumaan juuri tänä yönä...ja kierrot piti tämän miss. Beanin kanssa tehdä juuri sekunnilleen oikeaan aikaan.. Neljän jälkeen alkoi hymy hyytymään ;DEli sitä hyvää seuraa piti lähteä etsimään netistä toisten yökyöpeleiden luota ja sitten kun alkoi olemaan jo liian kivaa olla yövuoroissa työnantaja keksi rajoittaa netin käyttöä- Ihan tylsää...Ja ei enää yövuorot paljon nappaa...Eli hyvä yöseura kaiken paras varuste- valitettavasti siihen ei voi aina vaikuttaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kahvia, Kahvia, Kahvia ja nexiumia, Roskaruokaa ilman salaattia vissyn tms. kera ja lisää kahvia.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon huomannu, et mulle ei kahvi yöllä oikein sovi. Maha menee ihan sekaisin. Oon vaihtanu sen vissyyn. Mulle sopii yöllä muutenkin vähän kevyempi ruoka, vaikka kaikkea roskaa tekis kyl mieli. Tärkein yövuorossa selviämiseen vaikuttava tekijä on kuitenkin hyvä yökkökumppani. Jos löytyy juteltavaa ja hommat luistaa rennolla meiningillä niin no problem. Tietysti tunnin tai parin unet ei koskaan oo pahitteeksi...

Mun kanssa on niin helppo olla. Saa tehdä just niiku mä sanon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kahvia, kofeiinitabuja sekä pullo ed:iä (kofeiinia menee yössä n. 400-600mg), rahkaa tai muuta kevyttä syötävää ja pari hyvää leffaa. Näillä eväillä ei voi mennä yövuoro vikaan. Yöt on psykiatrisella ihan mukavia kun vertaa sisätautien kuivatusrumbaan... :-XNukkuakkin vois (jos ei jää kiinni) mutta en ole oikein tottunut töissä siihen, mieluummin annan vaikka yökkökaverin vähän torkkua ja itse vahdin haukkana jokaista risahdusta. :)

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nukkuakkin vois (jos ei jää kiinni) mutta en ole oikein tottunut töissä siihen, mieluummin annan vaikka yökkökaverin vähän torkkua ja itse vahdin haukkana jokaista risahdusta.  :)
Nukkumista työajalla en suosittele harrastamaan jos sitä ei ole kirjallisena paperilla. Siitä katsokaas lähtee työpaikka alta ja heti. Ihan normaalia arkipäivää täällä Ruotsissa lukea lehdestä missä ollaan taas nukuttu ja kuinka moni on saanut potkut tämän takia. Mielenkiintoisen linjanvedon teki yksi lastenpsykiatrian hoitolaitos jossa henkilökunnan kulkukorttien sisään ja ulos leimaamisten perusteella saatettiin nähdä kuinka moni ja kuinka kauan kyseinen henkilö oli ollut poistuneena yön aikana osastolta. Yöhenkilökunnasta sai neljä sairaanhoitajaa potkut kun taas lh/ph:sta kaikki neljä tai viisi (en muista kuinka monta) saivat pitää työpaikkansa. Syy: sairaanhoitajalla on suurempi vastuu? Eli tämän päätöksen perusteella kannattaisi opiskella itsensä lähäriksi; nukkua yöt ja tehdä siihen päälle ehkä jotain toista työtä päiväsaikaan, tienaisikin paremmin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nukkumista työajalla en suosittele harrastamaan jos sitä ei ole kirjallisena paperilla. Siitä katsokaas lähtee työpaikka alta ja heti. Ihan normaalia arkipäivää täällä Ruotsissa lukea lehdestä missä ollaan taas nukuttu ja kuinka moni on saanut potkut tämän takia. Mielenkiintoisen linjanvedon teki yksi lastenpsykiatrian hoitolaitos jossa henkilökunnan kulkukorttien sisään ja ulos leimaamisten perusteella saatettiin nähdä kuinka moni ja kuinka kauan kyseinen henkilö oli ollut poistuneena yön aikana osastolta. Yöhenkilökunnasta sai neljä sairaanhoitajaa potkut kun taas lh/ph:sta kaikki neljä tai viisi (en muista kuinka monta) saivat pitää työpaikkansa. Syy: sairaanhoitajalla on suurempi vastuu? Eli tämän päätöksen perusteella kannattaisi opiskella itsensä lähäriksi; nukkua yöt ja tehdä siihen päälle ehkä jotain toista työtä päiväsaikaan, tienaisikin paremmin.
Eräänkin pääkaupunkiseutumme yliopistollisen keskussairaalan erään päivystys- ja valvontaklinikan ylihoitajalla on tapana tehdä tarkistusiskuja aamuyöllä/aikaisin aamulla alaistensa työpisteisiin ja narauttaa työpaikalla nukkuvia, väärässä paikassa tupakalla olijoita sekä netissä surffaajia. Jos näistä jää kiinni, niin tulee varoitus tai irtisanominen. Ainakin tämän ylihoitajan puheiden mukaan. Sitä en sitten tiedä kuinka monta varoitusta on jaettu ja moni on saanut potkut näiden tarkastusiskujen takia. 8)Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka laillinen peruste irtisanomiselle on se, että työntekijä on torkkunut työaikana. Nukkuminen sinäänsä ei taida kelvata irtisanomisen perusteeksi, sillä sehän on aivan sama nukkuuko töissä vai valvooko siellä jos mitään tekemistä ei ole. Onneksi Suomessa on työntekijällä oikeusturvaa työnantajapuolen mielivaltaisen käytöksen varalle. Ja kun iloisessa Meilahden sairaalassa työskennellään, jossa jokainen hoitopuolen esimies on täysin kyvytön tehtäväänsä, näitä mitä eriskummallisempia päähänpistoja joutuu todistamaan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka laillinen peruste irtisanomiselle on se, että työntekijä on torkkunut työaikana. Nukkuminen sinäänsä ei taida kelvata irtisanomisen perusteeksi, sillä sehän on aivan sama nukkuuko töissä vai valvooko siellä jos mitään tekemistä ei ole.
Se riippuu ihan työpaikasta. Esim. vanhainkodissa työskentelevät ovat palkattuja valvomaan ja turvaamaan asukkaille turvallisen unen. Sellaista kristallipalloa ei ole että joka ilta voisi sanoa että tänä yönä ei ole mitään tekemistä voimme mennä nukkumaan. Siihen tarvitaan se yksi pirullinen yö kun jotain tapahtuu ja siihen loppui sekä ura ja vielä surullisinta on että koska emme ole liukuhihna työntekijöitä joku on joko satuttanut itsensä pahasti tai mahdollisesti jopa kuollut saamiinsa vammoihin. Ja valitettavasti kuitenkin tätä nukkumista tapahtuu. Toisaalta esim. akuuteilla on jopa suositeltavaa että jos on rauhallista niin nukutaan, sen verran on jalkeilla henkilökuntaa että sisällä olevien potilaiden tarkkailu turvataan. Ja se on myös potilaan etu jos henkilökunta on hyvin levännyttä sen sijaan että siellä seistäisiin keskellä lattiaa jotta pysyttäisiin hereillä ja silmät ristissä alkaisi tutkimaan potilasta. Nyt on juuri täällä lääninhallitus vs. yksityinen yrittäjä -kamppailu edennyt eri tuomioistumissa ylöspäin kiistassa jossa yksityisen yrittäjän mukaan yökön voi korvata hälyttimillä. Eli yksi kerros olisi kokonaan miehittämätön. Ensimmäisen oikeusasteen päätös asettui hälyttymien kannalle. Toisaalta monet kiistat liiton ja työnantaja puolen välillä juuri näistä töissä nukkumisista perustellaan liiton puolelta sillä että "mitään ei ole koskaan tapahtunut" "potilaat eivät olleet vaarassa" etc. Eli liitto on jo kauan sahannut sitä oksaa jolla moni jäsen istuu, jos seuraavankin tuomioistumen päätös asettuu sille kannalle että yökön voi korvata hälyttimellä niin aikas moni tulee menettämään työpaikkansa. Laskeskelin juuri että siinä paikassa jossa olen ollut yökkönä tullaan yhdestä yöstä vähentämään 13 lähäristä 5-6. Ja nyt juuri ei ole hyvä aika jäädä työttömäksi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se riippuu ihan työpaikasta.
Toki se riippuu työpaikasta miten siellä voi nukkua. Jos olet paikan ainoa yökkö, niin silloin ei parane työaikana nukkua, sehän on selvää. Mutta jos taas olet esim. teholla jossa on hoitajia 5-10 per yövuoro, niin helposti siellä voi nukkua yöllä jos potilaita on esim. kolme. Minkä ihmeen takia ihmisten pitää valvoa tyhänpanttina? Jos sulla ei kerta kaikkiaan ole mitään tekemistä töissä, niin mitä väliä sillä on oletko sä sen ajan hereillä vai et?Olisi mielenkiintoista tietää kuinka herkästi Suomessa on nukkumisesta annettu potkuja. Ja millaisissa tilanteissa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harvassa paikassahan sitä saa ihan luvalla nukkua, pointtini olikin että olosuhteet ovat otolliset yöllisille torkkumisille koska osasto yleensä erittäin rauhallinen yöllä hyvän yölääkityksen johdosta (reippaasti levozinia :P)Ja enpä usko että tällä sijaistilanteella on pelkoa saada kenkää torkkumisesta. Kyllähän se tiedetään että se on hyvinkin yleistä että yököt torkkuu, ainakin psykiatrian puolella. Tässä talossa vastaa tokkuraisia miehiä pitkällä viiveellä puhelimeen jos joutuu yöllä soittelemaan toisille osastoille.Jos ei ole yöllä töitä niin ei sitä nyt ihan valvomisen takia tarvii valvoa, siitä ei saa palkintoa vaikka jotkut niin tuntuu uskovan.

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

morjesta täältä mansesta. meillä(kään) ei kyl nukunta yöduunissa tai siitä seuraa kurinpidollisia seuraamuksia,joskus on näin käynyt työkaverille ,oli viel sijainen,ei sen jälkeen ole meilläpäin näkyny.että paree olla vaan hereillä.meillä on viel akuutti-osasto et asiakkaita tulee melkein mihin aikaan hyvänsä. sit meille yöhoitajille on viel laadittu jotkin "yötyötehtävät" joita pitäis noudattaa kaikken muun ohessa. siis ei vois vähenpää kiinnostaa. kahvia vaan pannullinen tai jos maha ei siedä niin sit kofeiinitabuja. muta tosi tylsää yöduuni on. ei ole ihmisille tarkoitettu. et keikkeen sitä joskus on suostunu. tosin kyl me täällä joskus pelataan tietsikalla sun muuta jäynää mitä ei muille kerrota. on täydelline salassapito sopimus työkavereiden kesken :P työn iloa tv tamperelaishoituri

Leni Karma

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sit meille yöhoitajille on viel laadittu jotkin "yötyötehtävät"
meinaat varmaan lattian luuttuamista ja patalappujen viikkaamista jne.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka laillinen peruste irtisanomiselle on se, että työntekijä on torkkunut työaikana.
Mielelläni myös minä näkisin oikeusjutun tästä asiasta...Jos työolot ja toimenkuvat ovat sellaisia että torkkuminen on suinkin mahdollista ja jos hoitaja hoitaa hommansa nokosista huolimatta, niin ei pitäisi kenelläkään pomolla olla asian suhteen mitään huomautettavaa. Varsinkin kun alan julkaisut yms. ovat julkaisseet useita tutkimustuloksia torkkujen terveyttä ja turvallisuutta edistävistä vaikutuksista jo vuosikausia. (esim. unitutkija Partinen)Ja sitä paitsi, mitä mahtoivat nämä nilkkimäiset ja kyyläävät pomot tehdä aikanaan kun vielä itse olivat yövuoroissa...?Näin se ihminen muuttuu kun saa valtaa... :-
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon miettinyt noiden "lisäyötehtävien" järkevyyttä. Minkä takia yöhoitajan pitäisi vielä sen normaalin yötyön lisäksi tehdä esim. sitä pannulappujen viikkaamista, päiväsalin järjestelyä, siivoamista yms. Kolmivuorotyössä yövuoro katsotaan niin fyysisesti ja psyykkisesti rasittavaksi, että potilaiden yöaikaisen hoidon ja turvallisuuden valvomisen lisäksi pitäisi tehdä jotakin "ekstraa". Ihan kuin ei sitä palkkaansa yöltä muuten olisi ansainnut.Joissakin paikoissa on rajoitettu netin käyttöä ja television katselemista (yö)vuorossa. Tämän järkiperäisyyttä ei oikeastaan ymmärrä siinä mielessä, että sitähän pysyy paremmin virkeänä, kun on esimerkiksi se leffa katsottavana tai netti käytettävissä. Sitä voi johtoporras yrittää valvoa öitä niin, että istuu rauhallisena yönä paikoillaan tekemättä mitään muuta kuin käymällä välillä kierrolla.Ja nukkuminen on ihan järkevää silloin kun yökköjä on useampi. Olen ollut harjoittelussa yhdellä osastolla erikoissairaanhoidossa, jossa oli yhtenäkin viikonloppuna vain kaksi potilasta (laitettu samaan huoneeseen) ja yökköjä oli se vakio eli 3 ja lisäksi minä opiskelijana. Siinä sitten neljä hoitajaa vahti kahta nukkuvaa potilasta. Torkkujen ottaminen oli kielletty irtisanomisen uhalla.Mutta yhdessä paikassa, jossa nukkuminen oli kanssa kielletty, kävi mielenkiintoinen juttu yövuorossa. Yövuoroon ei oltu saatu sairastumisen vuoksi toista yökköä, joten osastonhoitaja oli sitten itse ajatellut tulla lauantaiyöksi töihin. Oh oli sitten puolenyön jälkeen sanonut toiselle yökölle, että menee tekemään vuorolistoja työhuoneeseensa, kun on niin hiljainen yö. Sitten siinä kolmen aikoihin potilas oli valahtanut lattialle ja yökkö tarvitsi apua hänen nostamiseen. Meni sitten osastonhoitajan huoneen ovelle, koputti ja astui sisään. Oh nukkui sikeästi nojatuolissa, peitto päällään. Oli siinä sitten Oh:lla selittelemistä toiselle yökölle.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on nukkuminen ihan sallittua silloin, jos potilaita ei ole. Työskentelen päivystävällä leikkausosastolla, ja usein leikkaukset loppuvat jossain vaiheessa yötä, jolloin kaikki painuvat pehkuihin. Jos heräämössä on potilaita, niin anestesiahoitajat usein vuorottelevat nukkumisen ja potilaan valvomisen kanssa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on nukkuminen ihan sallittua silloin, jos potilaita ei ole. Työskentelen päivystävällä leikkausosastolla, ja usein leikkaukset loppuvat jossain vaiheessa yötä, jolloin kaikki painuvat pehkuihin. Jos heräämössä on potilaita, niin anestesiahoitajat usein vuorottelevat nukkumisen ja potilaan valvomisen kanssa.
Yhtäläsyysmerkit.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varusteet on kahvi & tupakka ja mitä talon jääkaapista löytyy. Ei pysty hakemaan mitään roskaruokia, muutenkin elimistö toimii miten sattuu kun tekee pääasiassa yötä, olisin ennen pitkää ihan törkeen läski. Muuten yöt kuluu aika pitkälle netissä ja ehkä joku dvd(molemmat kielletty). Lisäksi on niitä lakanan viikkauksia ym. askarteluapaskarteluja, mitä en yleensä tee kun on niin kiireinen yö. Hälyt huutaa koko ajan...  :P

Torkkumaan pystyy jos uskaltaa, säännöt sitä ei salli. Jos on pakko levätä niin laitan kännykän herättelemään ~tunnin välein, vaikka senkin käyttö on kielletty työaikana.

Yövuoroista palautuminen on sitten asia erikseen, mä en ainakaan ole keksinyt siihen mitään järkevää ratkaisua. Joskus käyn aamulla lenkillä tai puuhastelen jotain muuta yleishyödyllistä, niin saa hieman levollisemman päiväunen.

Kun jää vapaille öiden jälkeen niin se että olisi seuraavana päivänä ihan skarppina vaatii jonkinasteista noituutta. Jos yrittää sinnitellä iltaan saakka hereillä ja menee nukkumaan esim. 21.00 niin herää kuitenkin ylipirteenä viimeistään 02.00. Sitten valvoskelee taas aamuun saakka. Liikuntakaan ei auta saamaan kunnollista yöunta. Jos lähtee hoitamaan asiaa alkoholilla niin viimeistään klo 21.00 on siinä tilassa että on vaaraksi itselleen ja muille, riippumatta moneltako ainetta on alettu nauttia. Tenox vaikuttaa siten että herää 02.00 hieman tokkuraisempana.

Eli asiaan auttaa oikeastaan ainoastaan aika jona pystyy palautumaan normaaliin rytmiin, jonka jälkeen alkaakin uudet yövuorot... angry.png Kuulostaako tutulta??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kahvia, Doris-keksejä ja Jaffaa. Niillä pääsee jo pitkälle! Joskus on jotain rahkaa, jogurttia tai ruokaa mitä on kotoota jäänyt päivällä yli. Osaston jääkaapille en kyllä ole uskaltautunut, ei ole tullut mieleenkään että sieltä otettaisi itse syötävää.

Hyvä kirja, tupakkaa, netti, Vapaakenttä, virkkaamista/kutomista. Siinä se yö kuluu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kirjoitelen kirjeitä, luen ym. Pari kertaa kuppi kahvia ja karkkia tai pähkinöitä. Ja lisäksi mä skitsahdan yöllä paperitöiden kanssa. käyn läpi potilaiden papereita (meillä viä paperi paperit käytös hetken). En sillä, et sieltä löytyis kavereiden mokia, mut monesti on jäänyt jotain tietoa siirtämättä seur. sivulle jne, esim. uusimmat lh sijaiset ei siirrä lääkeaine allergioita tai dnr päätöksia, vaikka asiasta on mainittu. Eikä niitä aina ehdi alkaa koneelta kaivelemaan. Lisäksi selvittelen monesti jotain seuraavan päivän asioita, mitä ei ole edell. päivänä ennättänyt, katselen kotiutuvien potilaiden uusia reseptejä/mitä pitää uusia, kirjoittelen niitä jne. Siis kaikkea mitäö mun ei välttämättä tarvis tehdä. Mikään nipo en silti oo, kaverit saa nukkua jos tahtoo...Kunhan siis en ite joudu ihan kaikkea hoitaa. Nukkua mä ite en osaa, sitä oon joskus koittanut. Hyvä yökkökaveri on kyl must juttu, yö sujuu levottomia höpöttäes jne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajattelin tässä kysellä, millaisia yövuorovarustuksia ihmisillä on?

Ananas light-limua, voileipiä, satsumia, ristipisto- tai neuletyö. Kahvia keitetään pari kertaa, ei kuitenkaan enää aamuyöstä. Netissä tulee käytyä, paperitöitä tehdään jos on päivävuorosta jäänyt. Paras apu valvomiseen on kuitenkin mukava työpari, joku jonka kanssa menee kemiat yksiin ja tulee juteltua. Nämä tietysti apuna vain, jos osasto on hiljaa ja nukkuu. Työteliäämpinä öinä ei ehdi miettiä, miten pysyä hereillä ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...