Jump to content
MAINOS

Yövarusteet


Vieras: Pulu

Recommended Posts

En ole pitkään aikaan valvonut ja nyt on tulossa pari yötä. Mies sai jo ukaasin, että lähtee viikonlopuksi lasten kanssa mökille. Meteli ei häiritse, mutta kun noilla lapsukaisilla on tapana tulla ravistelemaan, jotta voivat näyttää löytämänsä kivet ja männynkävyt.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 139
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Itse en yövuoroissa nuku, koska tiedän olevani aivan pihalla heräämisen jälkeen ainakin ensimmäiset viisi minuuttia. Muuten minulle on aivan sama mitä kukin omassa yövuorossaan tekee, JOS valvoo yksin. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin sikeitä vetävä yökkökaveri. Se kelloihin vastaaminen tuppaa silloin jäämään kokonaan sen toisen harteille, samoin kuin monet muut hommat. Minä en jaksa ainakaan ruveta sitä toista herättelemään joka kerta kun olisi jotain hommaa. Potilaiden hoitamisessa on jo ihan tarpeeksi.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitaja80

Joskus aikoinaan valvoin kokeneen kollegani kanssa, istuimme kumpikin kansliassa tietokoneilla ja kumpaakin väsytti. Oli varmaan melkoinen näky kun 2 yökköä torkkuu sormet näppäimistöllä  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en yövuoroissa nuku, koska tiedän olevani aivan pihalla heräämisen jälkeen ainakin ensimmäiset viisi minuuttia. Muuten minulle on aivan sama mitä kukin omassa yövuorossaan tekee, JOS valvoo yksin. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin sikeitä vetävä yökkökaveri. Se kelloihin vastaaminen tuppaa silloin jäämään kokonaan sen toisen harteille, samoin kuin monet muut hommat. Minä en jaksa ainakaan ruveta sitä toista herättelemään joka kerta kun olisi jotain hommaa. Potilaiden hoitamisessa on jo ihan tarpeeksi.

Nimenomaan. Eri käytäntöjä eri paikoissa. Ei millään pahalla vakiyökköjä kohtaan mutta kyllä heillä on tasan tarkkaan omat tapansa joista ei poiketa. Näihin nukkujiin en ole enää vuosiin törmännyt luojan kiitos.

Ja mä en kerta kaikkiaan pysty nukkumaan yövuorossa.

Liian tunnollinen  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tartte rynniä paikalle kun voi seuraavana päivänä katsoa kamerakuvaa mitä ne yököt on tehnyt. *nolona*

Mutta eihän työnantaja saa käyttää kameravalvontaa tähän tarkoitukseen.? Käyppä lukemassa TYÖSUOJELUPIIRI/TYÖELÄMÄN TIETOSUOJA/KAMERAVALVONTA TYÖPAIKALLA! huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tartte rynniä paikalle kun voi seuraavana päivänä katsoa kamerakuvaa mitä ne yököt on tehnyt.

Mutta eihän työnantaja saa käyttää kameravalvontaa tähän tarkoitukseen.? Käyppä lukemassa TYÖSUOJELUPIIRI/TYÖELÄMÄN TIETOSUOJA/KAMERAVALVONTA TYÖPAIKALLA! huh.gif

Tiedän vain että oh ainakin kerran katsonut kamerasta. Ei kylläkään minua. Ja mun puolesta saa kytätä niin paljon kun haluaa. *nolona*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tartte rynniä paikalle kun voi seuraavana päivänä katsoa kamerakuvaa mitä ne yököt on tehnyt.

Mutta eihän työnantaja saa käyttää kameravalvontaa tähän tarkoitukseen.? Käyppä lukemassa TYÖSUOJELUPIIRI/TYÖELÄMÄN TIETOSUOJA/KAMERAVALVONTA TYÖPAIKALLA! huh.gif

Tiedän vain että oh ainakin kerran katsonut kamerasta. Ei kylläkään minua. Ja mun puolesta saa kytätä niin paljon kun haluaa. *nolona*

Sinun puolesta ehkä, mutta henkilötietolaki ja työsuojelulliset ohjeistukset kertovat hyvin tarkkaan kuka ja miten kameravalvonnan videoita saa käyttää hyväkseen. Jos osastonhoitaja seuraa/tarkistaa kamerakuvasta/videonauhalta alaisensa työntekoa, syyllistyy hän moraalittomaan toimintaan ja todennäköisesti myös rikokseen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tartte rynniä paikalle kun voi seuraavana päivänä katsoa kamerakuvaa mitä ne yököt on tehnyt. :)

Mutta eihän työnantaja saa käyttää kameravalvontaa tähän tarkoitukseen.? Käyppä lukemassa TYÖSUOJELUPIIRI/TYÖELÄMÄN TIETOSUOJA/KAMERAVALVONTA TYÖPAIKALLA! huh.gif

Med Onella esimies ainakin käyttää kameravalvontaa, oikein tiesi että kaksi yökköä oli mennyt samasta ovesta samaan huoneeseen, vanhempi yökkö(nainen) ja toinen nuorempi mies hoitaja.Luuli vissiin vähän likaisia? ::), Myöskin jos joku työntekijä on lähtenyt aikaisemmin töistä niin kamerasta on kuulema näkynyt hyvin ja asia myös koko työyhteisön tietoon levinnyt.Kumma kun ei pukuhuoneissa ole jo kameroita?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tartte rynniä paikalle kun voi seuraavana päivänä katsoa kamerakuvaa mitä ne yököt on tehnyt. :)

Mutta eihän työnantaja saa käyttää kameravalvontaa tähän tarkoitukseen.? Käyppä lukemassa TYÖSUOJELUPIIRI/TYÖELÄMÄN TIETOSUOJA/KAMERAVALVONTA TYÖPAIKALLA! huh.gif

Med Onella esimies ainakin käyttää kameravalvontaa, oikein tiesi että kaksi yökköä oli mennyt samasta ovesta samaan huoneeseen, vanhempi yökkö(nainen) ja toinen nuorempi mies hoitaja.Luuli vissiin vähän likaisia? ::), Myöskin jos joku työntekijä on lähtenyt aikaisemmin töistä niin kamerasta on kuulema näkynyt hyvin ja asia myös koko työyhteisön tietoon levinnyt.Kumma kun ei pukuhuoneissa ole jo kameroita?

Laitonta hommaa, ei kun ilmoitus työsuojelupiiriin!! Ja pukuhuoneet on ehdoton paikka, jonne kameroita ei saa missään tapauksessa asentaa!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ne onkin asennettu ilmeisesti sitä varten ulko ovea kohti jos joku vanhus karkaa tms. Siinä samalla valvontakameralla näkyy ruokasalin ovelle ja yhteen varastoon missä yökötkin ilm. tavaroita hakemassa samaan aikaan. Mutta Med Onen esimes nokkelana käyttääkin omiin tarkoitusperiinsä kytätessään henkilökuntaansa. ;)Eteran rakentamassa talossa kun ollaan niin tuskin kellään tullut mieleenkään mihin kaikkeen kameraa käytetään.  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kuulin just tänä iltana toisen moduulin yököltä, että kuulemma alemman kerroksen hoitsut "kyttää" mitä meidän kerroksella tehdään!!!

meillä kun siis näkyy kaikkien kahdeksan moduulin kameroiden kuvat jokaisessa toimistossa. (kerroksessa siis on aina neljä moduulia).

Minusta aika h*lvetin typerää ja "sairasta" jos täytyy huvikseen vahtia mitä muilla osastoilla tapahtuu. Koska kuitenkaan mistään turvallisuuteen tms. liittyvästä ei ole kyse.

taidanpa itse ohi kulkiessani näyttää seuraavalla kerralla keskisormea  :o ::) .

Mahtaakohan tämäkään olla ihan laillista touhua....

Rock´n´roll is never too loud.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos (=kun) luoja (= häke) ei suo lepoa, ED + roskaruoka + nukkumista matkalla kohteeseen.

Toivottavasti et ole silloin ajovuorossa ;)

Yökkönä ollessani valvoin aina rytmillä 7yötä 7 vapaata.

Töihin paljon bonaguaa, vähän suklaata ja jotain jugurttia ym.

Ajankäytön suhteen ei yleensä ollut ongelmia, potilaat pitivät siitä huolen.

Ja jos aamuyöllä sattui hetki rauhaa olemaan, niin älypää on hyvää seuraa.

Ja tupakalla tuli aina naapuri os yökön kanssa käytyä, ehkä turhankin tiuhaan.

Itse en oikein nukkunut töistä tullessani kuin ehkä n 3 t ja sillä sitten taas seuraavaan

yöhön. Viimeisen yön jälkeen uni kyllä maistuikin. Mulla on aamu kolmesta viiteen ne vaikeimmat

tunnit ja sitten tulikin aina semmoinen energia lataus, että hoitelin joutessani puolet osaston aamutöistä. :nauraa:

Voisitko toistaa, mitä sanoit sen jälkeen kun olit sanonut:

”nyt kuuntele hyvin tarkkaan” ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riittävästi nuuskaa, muutama kuppi kahvia ja jokunen lasi vettä. Näillä on aina menty ja hyvin on pärjätty.

Pain is weakness leaving the body

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varusteet: Tupakkaa, huulirasva, pullo EDiä, kahvia ja leipää. Talo tarjoaa kahvin ja kuivuneet leivän käntyt. Netissä tulee oltua, mikäli siellä ehtii vain pyörimään. Osaston potilaat + poli pitää huolen, ettei yöstä tule tylsä. Viikonloput erityisesti yhtä helvettiä. Viime lauantai: Osastolla 58 potilasta (52 paikkanen osasto) ja 12 polikäyntiä. Melkoisen kiirusta, ettenkö sanoisi.

...Raskaat työt vaatii raskaat huvit...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pari siivua leipää, salaattiannos, tuoremehupurkki ja jugurtti. Siinä eväät. Kahvia juon 2 kuppia yössä. Talo ei tarjoa mitään, kaikki pitää tuoda itse ja kahvi maksaa 20 centtiä kuppi.

Teen vakiyökön sijaisuutta ja öitä on 4, 2 ja 5. Niiden välissä vapaat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Vanha aihe takaisin pinnalle :nauraa:

Tällä hetkellä en tee muuta yövuoroa kuin portsarin hommia, siellä pärjää sen muutaman tunnin tupakilla ja baarin tarjoomilla virvokkeilla. Muuten yövuoroon lähtee kotoa mukaan jotain leipiä ja ehkä keksipaketti, ei mitään suurempaa ateriaa. Yön läpi kahvikuppi kerrallaan ja leipä tai keksi kupin seurana.

Jos on sellanen paikka missä on aikaa omille jutuille niin netti, leffat ja ristikot on hyvää seuraa. Ja tupakkaa, sitä paljon. Ehkä liikaakin.

Ja mä en kerta kaikkiaan pysty nukkumaan yövuorossa.

Sama täällä, ei tosin johdu tunnollisuudesta, vaan siitä että en tosiaan herää pienimpään rasaukseen, vaan nukun autuaasti kunnes on väsy pois tai joku tuuppii hereille aamuvuorosta. No kelloon tietenkin havahtuu.

kaksi yökköä oli mennyt samasta ovesta samaan huoneeseen, vanhempi yökkö(nainen) ja toinen nuorempi mies hoitaja.Luuli vissiin vähän likaisia?

Oletteko törmänneet tälläseen toimintaan työmailla? Tai tietenkin, kaikki hoitajat.netin jäsenet on itse pääosassa näytelmää, mutta voitte kertoa niistä kyllä "työkaverin" juttuina :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hei täähän oli kiva keskustelu! :)

mun selviytysmispakkaus on yleensä suunnilleen tällanen:

-coca cola zeroa tai pepsi maxia, vien yleensä 1,5litran pullon ekana yönä töihin ja useimmiten se riittää ihan hyvin sen 3-4 yötä.

-riisifrutti

-jogurttia

-joskus mahdollisesti jogurttirusinoita tai jotain pähkinöitä (voi sitten leffoja katseltaessa napostella :))

-leffoja

-sudokuja (tosin niitä tehdessä tuppaa väsyttämään)

-joku kirja

koneella olen yleensä suurimman osan yöstä. pyrin vastailemaan esim.sähköposteihin tai fbook-viesteihin jos on vastaamattomia :) ja sit teen kaikenlaisia listoja (ostoslistoja ja mitä pitää tehdä / muistaa -listoja jnejne)... ja kaikkia muitakin semmosia asioita mitä ei kotona monestikaan jaksa / kerkeä tehdä. semmosia omia juttuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tosiaan kyllä hauska aihe :-/

mä taidan poiketa sitten aika monesta täällä, koska mulla kyllä useasti on lämmin ruoka mukana yövuorossa. sen syön joskus aamuyön tunteina kun tai jos on hiljaisempaa, ehkä siinä kolmen maissa.

muuten sitten yleensä mukana on pepsi maxia.

töistä "voi" ottaa leipää tms pientä, joten niitä en tuo kotoa.

mä olen myös sellanen, että mä en syö mitään kun pääsen kotiin, vaan menen suoraan nukkumaan. välipäivinä nukun n.9-17/18 ja syön vasta sitten kun herään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yöksi lähtee yleensä mukaan:

-Juotavaa (jonkin sortin virvoitusjuomaa, mielellään lightia. Usein 1.5 litran pullo)

-Jugurttia tms

-Syötävää (pakaste, itsetehty ruoka, eines). Töistä leivät yms.

-jotain makeaa vähän

sitten lisäksi

-Miniläppäri aika usein (koulutehtäviä, netissä pyörimistä)

-kirja/kirjoja (joko "tavallinen" kirja tai sitten lääketieteellistä kirjallisuutta/lehtiä)

Ruuan syön siinä kolmen-viiden välillä. Välipalaa otan siinä loppuillasta.

Kun pääsen yöstä, menen nukkumaan noin 10-11 aikoihin. Nukun tuonne klo 18-19, käyn suihkussa, ehkä syön jotain. Katson tv:tä ja sitten töihin. Viimeisen yön jälkeen valvon pidempään, nukun alkuiltaan.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yöksi mukaan

* 1.5 litraa makuvichyä

* Riisipuuroa tai itsetehtyä vadelmarahkaa

* Pähkinöitä

* Kasviksia ja Hedelmiä. Esim. kurkkulohkoja, kirsikkatomaatteja, mandariineja...

Näillä on pärjätty  :-/

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on nyttenkin eväänä vaan 2 juotavaa jugurttia...

Talo tarjoaa kahvit, välillä kaapista löytyy jotain purtavaa.

Ennen söin yövuorossa ihan kunnolla, mutta esim. nyt (klo 05.30) en vois kuvitellakkaan syöväni mitään tuhtia. Nukahtaisin muuten samantien  :P.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on yössä Cocista,Tehojuomaa,jugurttia,kevyttä ruokaa (keittoja,nuudelia) ,täysmehua,leipää ja karkkia. Nyt täytyy yrittää päästä karkeissa ei-sokerisiin,jos aattelen itteäni n.30 vuoden päähän ettei sitten ole ylikiloja ja hampaatkin säilyis. Cocista ja tehojuomaa juon,jos oikein väsyttää eli en välttämättä yössä oleenkaan. Töistä ei saa ruokaa. Öitä teen 3+3/3vk lista ja yöt on 11½ tuntia. Illasta kattelen telkkaria,kaikki vähänkään katottava tulee katottua. Käyn useita kiertoja yön aikana osastolla. Aamuyön tunteina teen seuraavan päivän ruuan,surffailen netissä lähinnä täällä,teen kirjaamisia jos sellasia on ja niitä ei ole päivällä ehditty tehdä,viikkaan kuivat vaatteet asukkaiden koreihin. Meillä on lääkkeen jako ja tarkastus kerran viikossa yöllä eli sellanenkin voi olla juuri minun vuorossa,lattian pyyhintä yleisissä tiloissa sekä käytävä ja keittiö. Meillä ei vaippoja juurikaan vaihdeta yövuorossa,riittää pitävyys yleensä aamupesuille asti. Tietysti,jos asukas on märkä tai huomaan vaipan olevan kohta vuotava niin vaihdan kuivaksi. Eihän sitä kiva ole nukkua märkänä  >:D.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, tänä yönä terveelliset eväät: jugurtticashewpähkinöitä, fazerin konvehtirasia ja 4 kinuskivanukasta  >:D.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...